|   15:07:40
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
רוטמן. שחצן, מתנשא [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]

דיקטטורת השופטים

ידידי וחברי הרבים אשר רוממות הדמוקרטיה בגרונכם, אנא מכם, הפעילו את התאים האפורים שבמוחכם שונאינו מטמטמים לכם את המוח על-מנת לבחון את הסכנות שבאובדן הדמוקרטיה, בהשוואה לסכנות המקבילות הקיימות היום, יש לשקול את כל השיקולים שבעניין ולתת לכל שיקול משקל ראוי, ובגלל שאתם מתעלמים מהפיל שבחדר, מסקנותיכם דפוקות לגמרי
19/03/2023  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

איננו חיים בדיקטטורה, גם מחר לא נחיה בדיקטטורה. איננו חיים גם בדמוקרטיה, לפחות לא בדמוקרטיה אידיאלית, כי גם בדמוקרטיה שלנו (כמו בכל דמוקרטיה אחרת) יש פגמים, חלקם מוסכמים חלקם שנויים במחלוקת, אך אנו ודאי חיים בדמוקרטיה סבירה.

מדמוקרטיה לדיקטטורה ניתן להפוך בחטף, וזה קורה בד"כ באמצעות הצבא, אם כי לדעתי רוב ההפיכות הצבאיות היו בדיקטטורות, במטרה להפוך אותן לדיקטטורות תחת שלטון אחר, כלומר אותה גברת בשינוי אדרת, ולעיתים רחוקות במטרה להביא לשלטון דמוקרטי. שיטה אחרת להפיכת דמוקרטיה לדיקטטורה היא על-ידי גורם שלטוני בעל סמכות, במקרה כזה מדובר בהפיכה איטית יותר, שלב שלב, באמצעות החלטות דמוקרטיות לכאורה.

סמכויות בלתי מוגבלות ודיקטטורה

חובתנו להבחין בין שני שלבים

א) שלב "שוד" הסמכות על-ידי גוף שלטוני אשר באיטיות הופך להיות כל יכול.

ב) שלב ההפיכה לדיקטטורה בפועל, ביטול יתרת הסמכויות מכל גוף אחר, מתן שריון לגוף השולט מפני החלפתו על-ידי הציבור.

ברור שמדובר בשני שלבים אשר פרק הזמן ביניהם משתנה ממקרה למקרה, אך התקיימותו של שלב א' מביאה בהכרח לשלב ב' כי עם הסמכות והכוח בא גם התיאבון לעוד כוח והשתן עולה לראש.

כל גוף שלטוני שעם הנץ החמה הוא עם סמכויות בלתי מוגבלות יוביל עם שקיעתה לדיקטטורה.

לבית המשפט סמכויות בלתי מוגבלות ולכן אנו בדרך לדיקטטורה של שופטים

בואו נראה לאיזה שאול תחתיות הידרדרנו בהעניקנו לבית המשפט סמכויות בלתי מוגבלות - הסעיף האחד והיחיד בחוק יסודות המשפט קובע "ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה, ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה, בהלכה פסוקה או בדרך של היקש, יכריע בה לאור עקרונות החרות, הצדק, היושר והשלום של המשפט העברי ומורשת ישראל". החוק מדרג בפועל את דרכי ההסתמכות של שופטים ואת העדיפות למקורותיהם:

1) חוק

2) תקדים

3) היקש

4) עקרונות החוק הצדק והיושר של המשפט העברי ומורשת ישראל

אבן הראשה של השופט היא החוק. או כמו שאומר סעיף 2 לחוק יסוד השפיטה "בענייני שפיטה אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה, זולת מרותו של הדין" על השופט להחליט אך ורק במסגרת סמכויותיו בחוק, על-פי חוק, ואם הנושא הוא בסמכויותיו והחוק לא נותן מענה, השופט יכול להסתמך על תקדימים וכן הלאה עוד שתי רמות של הסתמכות.

אסור לשופט לפסוק ללא סמכות בחוק. לשופט אסור לפסוק בהעדר חוק אלא על-פי המדרג לעיל, ודאי שאסור לו לפסוק בכל מקרה בניגוד לחוק.

כשירות לחוד ושיקול דעת לחוד (סבירות)

גולת הכותרת של קריטריון הסבירות בישראל, שאף חוק לא מגבה אותו היא "כשירות לחוד ושיקול דעת לחוד". כלומר, גם כאשר פעולתנו היא חוקית למהדרין, השופט עלול לפסול אותה כי שיקול הדעת שלו שונה משיקול הדעת שלנו. הכותרת האיומה הזו גם אומרת, שאם ההחלטה שלנו היא בלתי חוקית, אזי בית המשפט עלול להכשיר אותה כי הוא מזדהה עם ערכיו ושיקול דעתו.

בית המשפט "שדד" לעצמו סמכות לקבל החלטות ללא הסמכה בחוק ובניגוד לחוק, כך שהחוק שהנו המחסום העיקרי מפני דיקטטורה על-ידי בית המשפט, הוסר.

הפעלת סמכויות שדודות בפועל

בית המשפט לא איפסן במרתף את הסמכויות ש"שדד", אלא הוא מפעיל אותן הלכה למעשה. חלק מהחלטות בית המשפט המבוססות על הסמכויות ה"שדודות" הופך להלכות המחייבות את כל מערכת המשפט. מקור הרעש הוא בירושלים אך הבתים נופלים ממטולה עד אילת ומהים עד הירדן.

שומרי הסף

עם כל הקושי שבהשוואה, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, ג'ורג' אורוול כתב את "חוות החיות" (כל מי שפספס את המסמך הנדיר הזה מוזמן לצפות עם כתוביות עבריות, מומלץ לכל דכפין חינם חינם מגיל מ-6 עד 120) הספר והסרט מספרים על החווה הדיקטטורית אשר החיות בה משתלטות עליה, מעיפות לכל הרוחות את הרודן החמדן, והופכות אותה לגן עדן כלכלי, פורה ודמוקרטי, עד אשר החזירים מתנחלים בבית הדיקטטור, שותים לשוכרה ושורפים את כל הכסף פרי עמלן של החיות.

שומרי הסף של החזירים הם כלבי שנאוצר חדי שיניים, וקצוצי אוזניים וזנב המונעים מהחיות להתקרב להיכל הקודש של החזירים, ומאפשרים בכך לחזירים להמשיך וליהנות מחגיגת השיכר האין סופית. כאשר מבינות החיות את מצבן, זה כבר מאוחר מידי. סופה של החווה היה אומנם צפוי, אך לגמרי לא שמח. גם היום יש לנו שומרי סף, ואידך זיל וגמור. וכאמור ההשוואה קשה לי ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, אך לא נמנעתי ממנה בגלל קווי הדמיון.

השיטה האדברסרית וזכות העמידה

ואז אומרים לנו שופרי הסף של השופטים ושומרי הסף, הקשיבו, רשויות השלטון האחרות קובעות את סדר יומן, הן מחליטות על מה לדון ועל מה לא, ואילו אנו, אנו עבדי השיטה האדברסרית, אנחנו פסיביים, אנחנו לא קובעים איזה נושא יידון בפנינו, אנחנו לא מכדררים בכדור, רק שורקים לפנדלים, לנבדל ולקרן, מוציאים לפעמים כרטיס אדום או צהוב, אנו סופרים את השערים, ורק בסוף המשחק חותמים על התוצאות.

ומה קורה בעשרות השנים האחרונות? זכות העמידה בפני בית המשפט מרחיבה עוד ועוד את גבולותיה. לא אדברסרי ולא נעליים, כל רעיון "ליבראלי" אפילו אם הוא הזוי, אפילו אם הוא מפר את עקרונות מגילת העצמאות, אפילו אם הוא מזיק לרקמת החיים המאד עדינה ושבירה במכורתנו, ובעיקר כאשר הוא מזוהה אישית עם ה"לברליזם" הנאור של מרבית שופטי בית המשפט העליון, עולה לדיון בבית המשפט כאילו מדובר במעשה פלא, כאילו היד הליבראלית של השופטים לא הייתה היד שדחפה את העגלה לשעריו הפרוצים לכל עבר. ומי פרץ את השערים? הפורץ הוא אותו שודד מהפסקאות הקודמות, כלומר בית המשפט בכבודו ובעצמו, בהחלטותיו לאורך השנים.

אין חקירת עדים ויש חזקת תקינות מנהלית

בדיוני בג"ץ לא שומעים עדים, לא חוקרים עדים, מסתפקים בתצהירים בלבד, אשר אין בהם די לגילוי האמת. מנגד המדינה נהנית מחזקת תקינות, כלומר בניגוד לפלילי שם הנאשם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו, בבג"ץ אשר משתלט כל יום יותר ויותר על חיינו, היועץ המשפטי לממשלה, שומר הסף של בית המשפט, צודק עד אשר האזרח המסכן יוכיח את עמדתו כאשר ידיו קשורות כי הוא מנוע מלהעיד עדים מטעמו, ואינו יכול לחקור את עדי המדינה ו/או מומחיה.

בחירת שופטים

השופטים שולטים בכל תהליכי המיון ההכשרה הראשונית של שופטים ברמות שלום/ מחוזי. במינויים לעליון יש להם זכות וטו על כל מינוי ומינוי, כך שיש אמת מרובה אך לא מוחלטת, בטענה שבקרב שופטי ישראל, חבר מביא חבר, ובלבד שלרובם המכריע יהיה אותו שטנץ מחשבתי.

הכוונה רצויה אך במעשים לא רצויים.

אנחנו מתקדמים בצעדי ענק לכיוון של דיקטטורה משפטית על ישראל, את שלב א' עברנו מזמן, בית המשפט שדד לעצמו סמכויות על והקיף עצמו בשומרי סף חדי שיניים באופן שהמרחק בינינו ובין דיקטטורה של השופטים הוא רק עניין של זמן.

על אף כל האמור לעיל יש לי ביקורת קשה על הממשלה והכנסת, כוונותיהן רצויות אך מעשיהן אינן רצויים, במקום להחליף סמרטוט דיקטטורי אחד אשר יש לנו אותו כבר היום, בסחבה דיקטטורית אחרת, אנא יפקחו לוין ורוטמן עיניהם ויציעו לנו פתרון שאנו ראויים לו והוא ראוי לנו, מעבר מדיקטטורה לדיקטטורה לא שווה את המאמץ, הסיכוי שיקבל את תמיכת הכנסת הוא נמוך, ובנוסף גורם נזקים מאוד גדולים ומיותרים בדרך.

ותודה לרוטמן על חשיפת הריקבון

שמחה רוטמן הוא לא כוס התה שלי, הוא נראה לי שחצן, מתנשא, בעל דעות הזויות בצד היהודי שלו, אבל אי-אפשר לקחת ממנו את מה שמגיע לו, בין אם במתכוון ובין אם לאו הוא חשף את הקשר הגורדי בין בנינו ובנותינו, נכדינו ונכדותינו, הפריבליגים של ההייטק, ובין הטייקונים, אבות המזון היקר בעולם, אימהות הדיור היקר בעולם, בעלי הבנקים עתירי העמלות והריבית על יתרות חובה, קמצני הריבית על חשבונות ביתרת זכות, ואיך לא, ברוני הגז על מצבוריהם העשירים בים התיכון. ונשאלת רק השאלה אם מחאות הקוטג' ומחאה החברתית של העשור הקודם, הייתה גם היא תוצאת שת"פ יפהפה בין הדורסים לנדרסים, או שהאינטרסים המלבבים האלה בין העושק לנעשק התפתחו במהלך העשור.

תאריך:  19/03/2023   |   עודכן:  19/03/2023
אפרים הלפרין
+הקואליציה מאמצת מתווה מרוכך לבחירת שופטים ודוחה את יתר סעיפי הרפורמה לקיץ
20:02 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כל ראשי הקאליציה מגבים את רוטמן ולוין וקוראים להידברות עם האופוזיציה  ▪  ח"כ גוטליב: הריכוך הוא מתווה כניעה, לא אגיע יותר לדיוני הרפורמה בוועדת החוקה  ▪  בכיר באופוזיציה: זו לא הצעת פשרה, זה מה שהוא תכנן מהיום הראשון
רוטמן. הצעה מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיילים יורשו להשתתף בהפגנות - על אזרחי
18:24 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפרקליטה הצבאית הראשית קבעה כי חיילים בסדיר וקצינים עד דרגת סגן אלוף יוכלו להשתתף במחאה נגד הרפורמה המשפטית כל עוד ילבשו בגדים אזרחיים ויתרחקו ממוקדי חיכוך
הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי [צילום: דובר צה"ל]
+איך אהרן ברק השתלט על תנועת ש"ס
14:39 19/03/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים
ברק.טקטיקן בחסד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בג"ץ: בן-גביר לא יתן למשטרה הנחיות פעולה
14:03 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית נמנע מלהוציא צו ביניים נגד התערבותו של בן-גביר בפעילות המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בנימוק שיש הסכמה שהוא רשאי רק להתוות מדיניות אך לא להתערב באופן ביצועה
בן-גביר. לא "לאזכר" את המדיניות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ לא ידון בהרחקת נתניהו מהרפורמה
13:53 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו  ▪  לא דן בבקשתו של נתניהו לבטל את הנחיית מיארה האוסרת עליו לטפל ברפורמה
שטיין. נזף בתנועה ובנתניהו [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+רוטמן מציע שינוי בנציגות השופטים בוועדה לבחירת שופטים
13:51 19/03/23  |  איתמר לוין
ח"כ שמחה רוטמן מציע, ששלושת השופטים שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים - בהרכבה אחרי הרפורמה - יהיו נשיא בית המשפט העליון ועוד שניים משופטיו המכהנים. הצעתו המקורית של רוטמן הייתה שהשלושה יהיו הנשיא ועוד שני שופטים בדימוס, אותם ימנה שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אין כל שינוי בליבת ההצעה: ששת החברים הנוספים יהיו שרים וחברי כנסת, חמישה מתוכם - נציגי הקואליציה, כך שתובטח שליטתה בוועדה. כמו-כן, רוטמן דבק בהצעתו לפיה המניין החוקי לכינוס הוועדה יהיה חמישה חברים, כך שהקואליציה תוכל לכנס אותה ולקבל החלטות גם בלא השופטים ונציג האופוזיציה.
+הצד הנכון
13:23 19/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה
‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה  ▪  רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק
דיין. קל לזכות באהדת הקהל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עשרות טייסים בחיל-האוויר הודיעו שלא יתייצבו למילואים
12:22 19/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלחו הודעות למפקדים כי השבוע יקדישו את עיקר זמנם להידברות ולהגנה על הדמוקרטיה  ▪  הבהירו כי לא יתייצבו לאימונים אך ישתתפו בפעילות מבצעית
לא יתייצבו לאימונים, אך ימשיכו בפעילות המבצעית [צילום: דו"צ]
+נתניהו: מצפה מהמפכ"ל והרמטכ"ל למנוע חסימות וסרבנות
11:54 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הצהיר כי הממשלה לא תשלים עם קריאות לסרבנות ועם הסתה לאלימות  ▪  "נחזיר את האיזון בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל"
נתניהו. "מצפה לאכוף את החוק" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+חובת ההוכחה
11:21 19/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - לא דובים ולא תרופות, לחצים, בבוכרה היפה, אגרוף קמוץ, איתור, מרידה וצרות בצרורות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
הרצוג. לצד מי הוא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו מכנס את ראשי הקואליציה לדיון בפשרה
11:02 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במהלך הדיון צפויים ראשי הקואליציה להחליט על תיקונים שיוכנסו לחקיקה והאם להאט מעט את תהליך החקיקה באופן שבו חלק מפרטי הרפורמה המשפטית ימתינו למושב הבא של הכנסת
כינוס לדיון בריכוך הרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יש ליזום פטיציה בנוגע לחובת שירות צבאי
09:59 19/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
זה לא מוסרי ולא ייתכן שמי שלמעשה לא שירת בצבא ובוודאי שאינו משרת במילואים ישלח את בעלינו, בנינו, ונכדינו להגן על המדינה
הגיע זמנם להתגייס [צילום: פלאש 90]
+השעה לחשיפה
09:27 19/03/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אילנה דיין ואמנון אברמוביץ' אינם זקוקים לכל חשיפה באשר לעמדותיהם הפוליטיות. הן ברורות, ואינן זקוקות להתעטף במעין רשת-הסוואה. ל"מים הקרים" הם קפצו מזמן ורק בשוגג סברה אילנה דיין כי הגיעה השעה לחשיפה, ולא רק בימים סוערים אלה. ולמה מועלות על הכתב מלים אלה? ללמדכם הצופים, כי כמעט כל ביטוי, כמעט כל הערה הנאמרת באולפן טעונה בעמדה פוליטית
דיין. מה יום מיומיים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרצוג לא מזהיר אלא מאיים
09:03 19/03/23  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
היעד שלך צריך להיות - לפנות לשונאים (אתה הרי יודע בדיוק מיהם) ולומר להם די  ▪  זאת משימתך  ▪  זה כלל לא תפקידך לגבש מתווה - את זה תוכל לעשות אם תתפטר מן הנשיאות ותרוץ לכנסת כדי לכהן שוב כמחוק

הרצוג. מי שמך? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"מתווה העם" מלבה את היצרים
08:55 19/03/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה
"מתווה העם", כהגדרת הנשיא, עשוי לכונן בישראל, למיטב הבנתי, תאוקרטיה משפטית. יכולתם של נבחרי הציבור לשלוט תישלל מהם כמעט לחלוטין. לא בכדי השמחה כה גדולה במערכת המשפטית. הצעתו של הנשיא הופכת, בפועל, את בית המשפט העליון ביחד עם פרקליטות המדינה, המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לכל יכולים. על פיהם יישק דבר. נבחרי הציבור יהיו מחויבים לציית להוראות היועמ"ש. השופטים ימשיכו לשלוט בוועדה לבחירת שופטים והאכיפה הבררנית תימשך
הרצוג. נטוע עמוק בעולם הפוליטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+650 חיילי מבצעים מיוחדים וסייבר: לא נתנדב למילואים
08:38 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מחריפה מחאת חיילי המילואים עם הודעה של מאות אנשי מערך המבצעים המיוחדים והסייבר ההתקפי של צה"ל כי לא יתייצבו לשירות התנדבותי לנוכח הכוונה לאשר היום סופית את חוק הנבצרות
החרפה של צעדי המחאה מצד חיילי מילואים [צילום: פלאש 90]
+הפיכה על אדני שקר
08:26 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הנימוקים המרכזיים של מחוללי ההפיכה המשטרית הם שקריים, בלתי רלוונטיים או חסרי ביסוס עובדתי. החל ממה שהם באמת עושים, דרך ההינתקות ואהרן ברק וכלה במסתננים ובגיוון
הפגנה אמש בתל אביב [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דיקטטורת השופטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
19/03/23 10:59
2
בני בנקר
19/03/23 19:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כ-650 אנשי מילואים במערך המבצעים המיוחדים ובמערך הסייבר ההתקפי של צה"ל הודיעו כי החל מהיום (יום א', 19.3.23) ועד להודעה חדשה לא יתייצבו לשירות מילואים התנדבותי. זאת, במסגרת החרפת צעדי המחאה נגד צעדי החקיקה של הקואליציה ולקראת הכוונה להביא היום את חוק הנבצרות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.
19/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מחולליה ותומכיה של ההפיכה המשטרית (אותה הם מכנים "רפורמה משפטית") מעלים שורה של נימוקים שקריים, בלתי רלוונטיים או חסרי ביסוס עובדתי. כפי שנאמר כאן מספר פעמים, מדובר למעשה בחלק מרכזי משורה של מהלכים שמטרתם להנציח את שלטונה של הקואליציה הנוכחית ולאפשר לה להשתלט על כל מוקדי הכוח במדינה, כולל אלו שיהיה זה אסון לאומי אם יוכפפו לשיקולים פוליטיים (ובראשם המשטרה ובנק ישראל). זוהי קואליציה הדוהרת לסמכותנות ואולי אף לרודנות; תנאי יסודי לכך הוא השתלטות על בתי המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט, כדי שלא יוכלו למנוע את כל השאר.
19/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
גם הערב, זה השבוע האחד-עשר ברציפות, מפגינים (מוצ"ש, 18.3.23) עשרות אלפי בני אדם ברחוב קפלן בתל אביב ובמקומות נוספים ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית, והערב גם נרשמים עימותים בין אזרחים שנמאס להם מהחסימות למפגינים.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר מגיב להפגנה נגדו בשבת בבוקר (18.3.23) בכפר אוריה, לאחר שהמפגינים נגדו צרו על בית כנסת בעת תפילה.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הליכוד מוסר כי הדיווחים על הקפאת הרפורמה אינם נכונים. בחדשוות 12 דווח על כיוון חדש שמובילים שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן - הקפאת כל סעיפי הרפורמה המשפטית, מלבד סעיף אחד - שינוי הוועדה לבחירת שופטים.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il