|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
הפגנה אמש בתל אביב [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
תעמולה בסגנון הרודנים באשר הם

הפיכה על אדני שקר

הנימוקים המרכזיים של מחוללי ההפיכה המשטרית הם שקריים, בלתי רלוונטיים או חסרי ביסוס עובדתי. החל ממה שהם באמת עושים, דרך ההינתקות ואהרן ברק וכלה במסתננים ובגיוון
19/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

מחולליה ותומכיה של ההפיכה המשטרית (אותה הם מכנים "רפורמה משפטית") מעלים שורה של נימוקים שקריים, בלתי רלוונטיים או חסרי ביסוס עובדתי. כפי שנאמר כאן מספר פעמים, מדובר למעשה בחלק מרכזי משורה של מהלכים שמטרתם להנציח את שלטונה של הקואליציה הנוכחית ולאפשר לה להשתלט על כל מוקדי הכוח במדינה, כולל אלו שיהיה זה אסון לאומי אם יוכפפו לשיקולים פוליטיים (ובראשם המשטרה ובנק ישראל). זוהי קואליציה הדוהרת לסמכותנות ואולי אף לרודנות; תנאי יסודי לכך הוא השתלטות על בתי המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט, כדי שלא יוכלו למנוע את כל השאר.

ההפיכה הזאת מושתתת על אדני שקר - הן באופן בו היא מוצגת לציבור ("תיקון עיוותים במערכת המשפט") והן כאמור בנימוקים האמורים לכאורה לבסס את אותה טענת יסוד. על השקרים הללו הם חוזרים שוב ושוב, שכן כלל יסוד להצלחתה של תעמולת כזב - בסגנון משטרים רודניים באשר הם - הוא שיש לפמפם אותה ללא הרף, עד שמספיק בני אדם ישתכנעו שזאת האמת. בשורות הבאות נעמוד על השקרים המרכזיים - לא משום שבכוחה של האמת לשכנע את הלוחמים נגדה (העובדות לחלוטין בלתי רלוונטיות מבחינתם של התועמלנים והשקרנים), אלא משום שחובה לומר אותה.

"נשנה את בחירת שופטי בית המשפט העליון". האמת היא, שהצעת ההפיכה נוגעת לוועדה למינוי שופטים, הממנה את כל השופטים, החל מן הרשמים בקצרין וכלה בשופטי המשפחה באילת. בשום שלב לא דובר על כך שההשתלטות הפוליטית תוגבל "רק" לבית המשפט העליון. מחוללי ההפיכה יודעים היטב ששופטי השלום והמחוזי הם המאגר העתידי המרכזי לעליון, ולכן רוצים להבטיח את שליטתם בכל דרגי המערכת.

זאת ועוד: מאחר שכאמור מדובר במהלכי השתלטות וכפייה בכל התחומים, עניינים רבים הנוגעים להם נדונים בערכאות האחרות. זה יכול להיות מעצרים של מפגינים נגד השלטון (בתי משפט השלום); פיטורים של עובדי מדינה, למשל בתאגיד כאן (בתי הדין לעבודה); העדפת מקורבים במינויים ובמכרזים (בתי הדין לעבודה ובתי המשפט המחוזיים); ועוד ועוד. מי שרוצה להיות סמכותן, צריך לשלוט בכל בתי המשפט - וזה בדיוק מה שמחוללי ההפיכה רוצים להשיג.

נזכיר עוד, שהוועדה לבחירת שופטים יכולה גם להדיח שופטים. נכון שיש צורך ברוב של שבעה מחבריה, ולפי ההצעה הנוכחית יהיו לקואליציה חמישה מתוך תשעה חברים, אבל זה כבר גרעין משמעותי. חוץ מזה, תפיסת היסוד של הממשלה והקואליציה הנוכחיות היא שמותר להן לעשות כל מה שהן רוצות, משום שיש להן רוב, ולכן אל תבנו על כך שבהמשך לא ישנו את החוק כך שיעניק להן סמכות בלעדית לפטר שופטים.

"בג"ץ פוסק נגד החרדים". זוהי טענה העומדת בסתירה חזיתית לתפיסת היסוד שבשורות הקודמות. החרדים הם מיעוט, המנסה מדי פעם לכפות על הרוב להעניק לו הטבות (כספים) והקלות (אי-גיוס), כמו גם לכפות על הרוב את דרכי חייו ואמונתו (חוקי החמץ). בלא להיכנס לשאלה האם ומתי יש הצדקה לדרישות הללו, נאמר רק זאת: מי שטוען שמותר לו לעשות הכל משום שהוא הרוב, אינו יכול לטעון באותה נשימה שמותר לו לכפות על הרוב את רצון המיעוט.

הפגנה אתמול בצומת נהלל [צילום: ענת חרמוני, פלאש 90]

"זה בגלל ההינתקות". נימוק חביב במיוחד על תומכי ההפיכה: בג"ץ לא מנע את ההינתקות, אז זה סימן שהוא שמאלני וצריך לשנות אותו. הנימוק הזה רלוונטי בערך כמו אותו אדם שקוטע את רגלי חברו, בנימוק של מידה כנגד מידה: לפני 15 שנה הוא נתן לי בעיטה וזה העונש המגיע לו. האמת היא, שההינתקות הייתה מהלך שגוי ביותר שעלה ועולה לנו בדם רב. היא הייתה מהלך פוליטי לחלוטין, שנתמך בידי רבים בליכוד (כולל בנימין נתניהו!) והובל בידי אריאל שרון.

בג"ץ סירב להתערב, נאמן לתפיסתו היסודית לפיה אינו עוסק בענייני חוץ וביטחון. ההתערבויות היחידות שלו הן בנוגע ליהודה, שומרון ועזה – משום שעל-פי החוק הבינלאומי, ישראל היא כוח כובש שחלות עליו מגבלות. בג"ץ כן התערב בצד הכלכלי של ההינתקות (שהיה באחריותו של שר האוצר דאז, אותו בנימין נתניהו) והורה להגדיל משמעותית את הפיצויים למפונים. הממשלות הבאות הן שחטאו ביישום החלק הכלכלי, כפי שמצאה ועדת החקירה הממלכתית.

נניח שבג"ץ היה צריך להתערב אז (וכאמור, הוא לא, אבל נניח). האם זו סיבה לבוא 17 שנים מאוחר יותר ובגלל אירוע אחד – טראומתי ככל שיהיה – לרסק את המערכת כולה? ודאי שלא. התירוץ הזה הוא חלק מההתקרבנות הקבועה של הימין, המתעלם מכך שהוא נמצא בשלטון ב-42 מתוך 48 השנים האחרונות. אותה התקרבנות מובילה לנקמנות צבועה מאין כמותה: אנחנו נעשה ליריבינו בדיוק אה מה שצעקנו שהוא פסול כאשר עשו אותו לנו.

"חוק כבוד האדם וחרותו היה מחטף". כבר עמדתי כאן על האמת. החוק הזה הועבר בארבע קריאות בשנים 1992-1991 בימיה של ממשלת ימין מלא: הליכוד, המפד"ל, התחייה, אגודת ישראל, ש"ס. ראש הממשלה היה יצחק שמיר, שר המשפטים היה דן מרידור, יו"ר ועדת החוקה היה אוריאל לין – כולם מהליכוד. בהצעה המקורית הוכנסו תיקונים כדי לרצות את החרדים; ליתר סיעות הימין לא הייתה אף בעיה עם החוק.

הדיונים היו ארוכים ופומביים, ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית הייתה ידועה מראש והיא נערכה בערך ב-19:00 (ולא לפנות בוקר). הרוב אכן היה רק 32 מול 21, אבל בעיקר בשל היעדרות אנשי שמאל (שלא רצו להרגיז את החרדים ערב הבחירות) ובשל קיזוזים בין הליכוד למערך. כאשר תוקן החוק כעבור שנתיים ונקבע שהוא מבוסס על ערכי מגילת העצמאות, הרוב היה 75 מול אפס.

כפי שהראה לאחרונה העיתונאי ברוך קרא, חברי ועדת החוקה ידעו היטב שהם מעניקים לבית המשפט העליון את הסמכות לפסול חוקים אם יסתרו את חוק היסוד. מעבר לכך, ברגע בו החוק קובע שניתן לפעול בסתירה אליו רק "לתכלית ראויה ואם אינה עולה על הנדרש", ברור שרק בית המשפט הוא שיכול לקבוע האם מדובר בסתירה מותרת או אסורה.

"הכל בגלל אהרן ברק". חלפו 16.5 שנים מאז פרישתו, מאז תחילת הקורונה הוא כמעט אינו יוצא מביתו, אסתר חיות היא היחידה מבין 15 שופטי העליון אשר מונתה בתקופתו. אבל זה לא משנה לתועמלנים: יש להם דמות שטנית שאפשר לזרוק עליה הכל (גם זה חלק מיסודות התעמולה של רודנים באשר הם). אפשר לספר שיש לו 18 דירות (ואין לו). אפשר לספר שדפנה ברק-ארז היא בתו (אין ביניהם שום קשר). אפשר לספר שהוא יושב בלשכתו בבית המשפט העליון ומכתיב פסקי דין (לא היה ולא נברא).

נכון, ברק נטל את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו וחוק יסוד חופש העיסוק, וחולל מה שהוא בעצמו כינה "מהפכה חוקתית". זה היה ביטוי אומלל, מיותר ואף גאוותני. אך מה העובדות? בג"ץ ביטל כבר ב-1969 חוק בשל פגיעה בעקרון השוויון; היה זה פסק דין של הנשיא משה לנדוי, המתנגד החריף למהפכה של ברק, והוא נגע להחלטת המפלגות לחלק מימון רק לעצמן. את פסק הדין בעניין בנק המזרחי מ-1995, בו נקבע שחוקי היסוד מאפשרים לבטל חוקים הסותרים אותם, הוביל מאיר שמגר – יוצא האצ"ל והנשיא הנחשב למתון וממלכתי.


הפגנה אמש בירושלים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"השופטים מתמנים בשיטת חבר מביא חבר". האמת היא שהשופטים מהווים רק שלושה מבין תשעת חברי הוועדה לבחירת שופטים. אם שני נציגי לשכת עורכי הדין מצטרפים אליהם (וזהו "אם" גדול), יש חמישה קולות – וזה מספיק למינוי שופטים בכל הערכאות למעט בית המשפט העליון. למינוי עליון יש צורך בשישה קולות – תיקון לחוק שיזם גדעון סער כאשר היה בליכוד, ובכך יצר את זכות הווטו של השופטים (שכמעט תמיד מצביעים יחדיו).

בפועל, כמעט כל המינויים בכל הערכאות הם בהסכמה של שר המשפטים ונשיא בית המשפט העליון – כפי שראוי ונכון שיהיה: גם כדי למנוע פוליטיזציה הרסנית של בתי המשפט, גם כדי לתת ביטוי לציבור דרך נבחריו וגם כדי להבטיח מינויים מקצועיים וראויים (ואין מערכת מושלמת).

"בג"ץ מנע את גירוש המסתננים". אחד השקרים הבוטים ביותר, משום שהפסיקה קיימת וכל מה שצריך הוא לקרוא אותה – אבל שקרנים ותועמלנים מעולם לא נתנו לעובדות לבלבל אותן. מדובר בעיקר בשני נושאים: מעצר מסתננים ללא משפט וגירושם למדינה שלישית (אוגנדה, לפי פרסומים קודמים).

בנושא הראשון קבע בג"ץ, כי לא ניתן לעצור את המסתננים לתקופות ממושכות ללא העמדתם לדין או גירושם. הכנסת קבעה שלוש שנים ובג"ץ פסל; קבעה שנה והוא פסל שוב; ולבסוף קבעה חצי שנה. השאלה בכלל לא הייתה גירוש, אלא כמה זמן יכולה מדינה דמוקרטית להחזיק בני אדם – מפרי חוק בעלי חזקת מסוכנות, ללא ספק – במעצר ללא משפט.

הנושא השני היה גירושם של המסתננים למדינה שהסכימה לקבלם אם ייצאו מישראל מרצונם. המדינה עצרה מסתננים והתנתה את שחרורם בכך שיסכימו להיות מגורשים. בג"ץ קבע שזו אינה הסכמה מרצון, ואף הדגיש שהיה מאשר גירוש שלא בהסכמה – אך לא זו המתכונת שנקבעה. ושוב: לא הייתה שום מניעה לגרש אותם; ונעיר שבג"ץ גם לא התערב בהקמת הגדר בגבול מצרים שפתרה את הבעיה. המסתננים שנותרו בארץ הם אלו שמוכרים במשפט הבינלאומי וגם בידי ישראל כמי שגירושם יסכן את חייהם – בעיקר מאתיופיה ואריתריאה.

"חוקים לא נחקקו מחשש שייפסלו בבג"ץ". כאשר מראים למובילי ההפיכה שבג"ץ התערב רק 22 פעמים בחקיקה ומחצית הפעמים הייתה בסעיפים נקודתיים (שבריר של אחוז מכלל החקיקה מאז חוקי היסוד של 1992), הם אומרים: כן, אבל הפחד ממנו גרם לכך שחוקים כלל לא ייחקקו. כלומר: כאשר מציגים עובדות מוכחות, הם עוברים להפרחת תיאוריות. אדרבה: יתכבדו ויוכיחו. תראו לנו חוקים ראויים שנתקעו איפשהו בגלל החשש הזה. קדימה, תראו לנו. ואז נבדוק בכמה חוקים מדובר והאם היה מדובר בחשש אמיתי. במילים אחרות: אולי לשם שינוי תציגו עובדות?

"דרוש גיוון במערכת המשפט". אין נתונים על כל שופטי ישראל מאז 1948, אבל בדקתי את הנתונים לגבי בית המשפט העליון. מבין כ-70 שופטיו במינוי של קבע, 14 היו דתיים ורק שלושה היו ערבים. כלומר: אם צריך בדחיפות גיוון, זה בתוספת של שופטים ערבים – וברור שלא לזה מכוונים אנשי הימין הקיצוני המנסים לחולל את ההפיכה. הם מדברים על מוצא עדתי של השופטים היהודיים – תפיסה הגובלת בגזענות במהופך, ואשר אין לה שום מקום אחרי 75 שנות עצמאות. העם היהודי אמור להיות האחרון שיתייג אדם על-פי מוצאו, מוצא הוריו ומוצא הורי-הוריו.

במקביל בדקתי את נתוני בית המשפט העליון של ארה"ב, שכן לעיתים נטען שהפוליטיזציה של מינוי שופטיו מובילה לייצוג נרחב. גם כאן הנתונים חד-משמעיים: ב-250 שנותיו היה בו ייצוג יתר מובהק לגברים, לבנים, יהודים, קתולים ובוגרי ייל והרווארד – וייצוג חסר משווע לנשים, שחורים, היספאנים, אסיאתים, אינדיאנים, פרוטסטנטים ובוגרי אלפי האוניברסיטאות האחרות. זו התוצאה האמיתית של פוליטיזציה.

"המפגינים והמתנגדים הם אנרכיסטים ושמאלנים". צריך להסביר איכשהו את ההתנגדות העצומה וחסרת התקדים להפיכה המשטרית, אז קובעים שמדובר באנרכיסטים, שמאלנים, פריבילגים, שונאי ביבי, אליטיסטים ומה לא. האמת היא שמדובר בהתנגדות חוצת מחנות וקבוצות. נכון שהסקרים מראים שהיא חזקה יותר בצורה משמעותית במרכז ובשמאל, אבל גם בימין היא ממש לא מבוטלת. אני יכול להעיד, שבסביבה המיידית שלי – של דתיים-לאומיים מבוגרים – יש התנגדות כמעט חד-משמעית לצעדים הללו.

חוץ מזה, איפה היו כל האנרכיסטים, שמאלנים וכו' הללו ב-12 שנותיהן הקודמות של ממשלות נתניהו? איפה היו אלפי המומחים מכל התחומים עד לפני חודשיים? נזכיר, שביניהם יש מאות שמילאו תפקידים בכירים בכל התחומים – ביטחון, כלכלה, אקדמיה – תחת ממשלות נתניהו, לעיתים במינויים אישיים שלו ובכפיפות ישירה אליו. ומדוע איננו רואים גל דומה של מומחים, תומכים ומפגינים מן הצד השני? האמת פשוטה: משום שאין כאלה.

תאריך:  19/03/2023   |   עודכן:  19/03/2023
איתמר לוין
+הקואליציה מאמצת מתווה מרוכך לבחירת שופטים ודוחה את יתר סעיפי הרפורמה לקיץ
20:02 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כל ראשי הקאליציה מגבים את רוטמן ולוין וקוראים להידברות עם האופוזיציה  ▪  ח"כ גוטליב: הריכוך הוא מתווה כניעה, לא אגיע יותר לדיוני הרפורמה בוועדת החוקה  ▪  בכיר באופוזיציה: זו לא הצעת פשרה, זה מה שהוא תכנן מהיום הראשון
רוטמן. הצעה מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיילים יורשו להשתתף בהפגנות - על אזרחי
18:24 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפרקליטה הצבאית הראשית קבעה כי חיילים בסדיר וקצינים עד דרגת סגן אלוף יוכלו להשתתף במחאה נגד הרפורמה המשפטית כל עוד ילבשו בגדים אזרחיים ויתרחקו ממוקדי חיכוך
הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי [צילום: דובר צה"ל]
+איך אהרן ברק השתלט על תנועת ש"ס
14:39 19/03/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים
ברק.טקטיקן בחסד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בג"ץ: בן-גביר לא יתן למשטרה הנחיות פעולה
14:03 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית נמנע מלהוציא צו ביניים נגד התערבותו של בן-גביר בפעילות המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בנימוק שיש הסכמה שהוא רשאי רק להתוות מדיניות אך לא להתערב באופן ביצועה
בן-גביר. לא "לאזכר" את המדיניות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ לא ידון בהרחקת נתניהו מהרפורמה
13:53 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו  ▪  לא דן בבקשתו של נתניהו לבטל את הנחיית מיארה האוסרת עליו לטפל ברפורמה
שטיין. נזף בתנועה ובנתניהו [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+רוטמן מציע שינוי בנציגות השופטים בוועדה לבחירת שופטים
13:51 19/03/23  |  איתמר לוין
ח"כ שמחה רוטמן מציע, ששלושת השופטים שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים - בהרכבה אחרי הרפורמה - יהיו נשיא בית המשפט העליון ועוד שניים משופטיו המכהנים. הצעתו המקורית של רוטמן הייתה שהשלושה יהיו הנשיא ועוד שני שופטים בדימוס, אותם ימנה שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אין כל שינוי בליבת ההצעה: ששת החברים הנוספים יהיו שרים וחברי כנסת, חמישה מתוכם - נציגי הקואליציה, כך שתובטח שליטתה בוועדה. כמו-כן, רוטמן דבק בהצעתו לפיה המניין החוקי לכינוס הוועדה יהיה חמישה חברים, כך שהקואליציה תוכל לכנס אותה ולקבל החלטות גם בלא השופטים ונציג האופוזיציה.
+הצד הנכון
13:23 19/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה
‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה  ▪  רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק
דיין. קל לזכות באהדת הקהל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עשרות טייסים בחיל-האוויר הודיעו שלא יתייצבו למילואים
12:22 19/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלחו הודעות למפקדים כי השבוע יקדישו את עיקר זמנם להידברות ולהגנה על הדמוקרטיה  ▪  הבהירו כי לא יתייצבו לאימונים אך ישתתפו בפעילות מבצעית
לא יתייצבו לאימונים, אך ימשיכו בפעילות המבצעית [צילום: דו"צ]
+נתניהו: מצפה מהמפכ"ל והרמטכ"ל למנוע חסימות וסרבנות
11:54 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הצהיר כי הממשלה לא תשלים עם קריאות לסרבנות ועם הסתה לאלימות  ▪  "נחזיר את האיזון בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל"
נתניהו. "מצפה לאכוף את החוק" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+חובת ההוכחה
11:21 19/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - לא דובים ולא תרופות, לחצים, בבוכרה היפה, אגרוף קמוץ, איתור, מרידה וצרות בצרורות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
הרצוג. לצד מי הוא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו מכנס את ראשי הקואליציה לדיון בפשרה
11:02 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במהלך הדיון צפויים ראשי הקואליציה להחליט על תיקונים שיוכנסו לחקיקה והאם להאט מעט את תהליך החקיקה באופן שבו חלק מפרטי הרפורמה המשפטית ימתינו למושב הבא של הכנסת
כינוס לדיון בריכוך הרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יש ליזום פטיציה בנוגע לחובת שירות צבאי
09:59 19/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
זה לא מוסרי ולא ייתכן שמי שלמעשה לא שירת בצבא ובוודאי שאינו משרת במילואים ישלח את בעלינו, בנינו, ונכדינו להגן על המדינה
הגיע זמנם להתגייס [צילום: פלאש 90]
+השעה לחשיפה
09:27 19/03/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אילנה דיין ואמנון אברמוביץ' אינם זקוקים לכל חשיפה באשר לעמדותיהם הפוליטיות. הן ברורות, ואינן זקוקות להתעטף במעין רשת-הסוואה. ל"מים הקרים" הם קפצו מזמן ורק בשוגג סברה אילנה דיין כי הגיעה השעה לחשיפה, ולא רק בימים סוערים אלה. ולמה מועלות על הכתב מלים אלה? ללמדכם הצופים, כי כמעט כל ביטוי, כמעט כל הערה הנאמרת באולפן טעונה בעמדה פוליטית
דיין. מה יום מיומיים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרצוג לא מזהיר אלא מאיים
09:03 19/03/23  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
היעד שלך צריך להיות - לפנות לשונאים (אתה הרי יודע בדיוק מיהם) ולומר להם די  ▪  זאת משימתך  ▪  זה כלל לא תפקידך לגבש מתווה - את זה תוכל לעשות אם תתפטר מן הנשיאות ותרוץ לכנסת כדי לכהן שוב כמחוק

הרצוג. מי שמך? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"מתווה העם" מלבה את היצרים
08:55 19/03/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה
"מתווה העם", כהגדרת הנשיא, עשוי לכונן בישראל, למיטב הבנתי, תאוקרטיה משפטית. יכולתם של נבחרי הציבור לשלוט תישלל מהם כמעט לחלוטין. לא בכדי השמחה כה גדולה במערכת המשפטית. הצעתו של הנשיא הופכת, בפועל, את בית המשפט העליון ביחד עם פרקליטות המדינה, המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לכל יכולים. על פיהם יישק דבר. נבחרי הציבור יהיו מחויבים לציית להוראות היועמ"ש. השופטים ימשיכו לשלוט בוועדה לבחירת שופטים והאכיפה הבררנית תימשך
הרצוג. נטוע עמוק בעולם הפוליטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דיקטטורת השופטים
08:53 19/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
ידידי וחברי הרבים אשר רוממות הדמוקרטיה בגרונכם, אנא מכם, הפעילו את התאים האפורים שבמוחכם  ▪  שונאינו מטמטמים לכם את המוח  ▪  על-מנת לבחון את הסכנות שבאובדן הדמוקרטיה, בהשוואה לסכנות המקבילות הקיימות היום, יש לשקול את כל השיקולים שבעניין ולתת לכל שיקול משקל ראוי, ובגלל שאתם מתעלמים מהפיל שבחדר, מסקנותיכם דפוקות לגמרי
רוטמן. שחצן, מתנשא [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+650 חיילי מבצעים מיוחדים וסייבר: לא נתנדב למילואים
08:38 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מחריפה מחאת חיילי המילואים עם הודעה של מאות אנשי מערך המבצעים המיוחדים והסייבר ההתקפי של צה"ל כי לא יתייצבו לשירות התנדבותי לנוכח הכוונה לאשר היום סופית את חוק הנבצרות
החרפה של צעדי המחאה מצד חיילי מילואים [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפיכה על אדני שקר
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
19/03/23 09:00
2
סתם אחד
19/03/23 09:58
3
באום
19/03/23 12:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
גם הערב, זה השבוע האחד-עשר ברציפות, מפגינים (מוצ"ש, 18.3.23) עשרות אלפי בני אדם ברחוב קפלן בתל אביב ובמקומות נוספים ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית, והערב גם נרשמים עימותים בין אזרחים שנמאס להם מהחסימות למפגינים.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר מגיב להפגנה נגדו בשבת בבוקר (18.3.23) בכפר אוריה, לאחר שהמפגינים נגדו צרו על בית כנסת בעת תפילה.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הליכוד מוסר כי הדיווחים על הקפאת הרפורמה אינם נכונים. בחדשוות 12 דווח על כיוון חדש שמובילים שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן - הקפאת כל סעיפי הרפורמה המשפטית, מלבד סעיף אחד - שינוי הוועדה לבחירת שופטים.
18/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג מתווה, המתיימר, לגישתו, להוות פשרה הוגנת בין הקואליציה - המקדמת הליכי חקיקה שתכליתה ביצוע רפורמות משפטיות, לבין האופוזיציה וגורמים נוספים, בהם מערכת בתי המשפט הפרקליטות היועמ"שית והמוני מפגינים, המתנגדים לגישתם למה שהם מכנים 'הפיכה משפטית' שמובילה הקואליציה בראשות בנימין נתניהו. המסמך מהווה 'הנדסת תודעה' תוך ניסיון חמור להטעות את הציבור.
18/03/2023  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
מאז הבחירות האחרונות בישראל וחילופי השלטון, המשטר האירני עוקב בדריכות אחר הרכבת הממשלה, התנהגות חברי הקואליציה ושינויים שחלו בתהליך קבלת ההחלטות ובשיח הישראלי מאז יציאת הממשלה לדרך. האירנים גם ערים לשיח הציבורי סביב הרכב הממשלה והשינויים שהיא מקדמת. הרפורמה המשפטית והמחאות נגד תהליך זה בישראל זוכות לתשומת לב אינטנסיבית. בנוסף, המשטר האירני עוקב אחר שינויי המדיניות כלפי הסוגיה הפלשתינית ודרישות חברי ממשלת ישראל להצר את צעדי הפלשתינים ולהטיל עליהם הגבלות. כל זאת, כדי לבחון את התרחקות הנושא האירני ממוקד תשומת הלב הישראלית.
18/03/2023  |  בני סבטי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il