|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
מציאות כואבת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

פרשת השבוע "ואתחנן" והפטרת "נחמו נחמו עמי"

אני מביע דאגה ממידת האלימות המילולית ברחובות ישראל ומביע גם תקווה, שב-ט' באב ייעשה חשבון נפש בכל בית בישראל ובכל בית של האוחזים בהגה השלטון, איך ניתן להתרחק מהשרטון של האלימות המילולית
30/07/2023  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

מדי שנה בשבת הראשונה אחרי צום תשעה באב אנחנו קוראים את פרשת "ואתחנן", הנפתחת בספר "דברים" פרק ג', פסוק כ"ג. השבת שלאחר תשעה באב נקראת "שבת נחמו", בה אנחנו קוראים הפטרה מספר ישעיהו פרק מ', הנפתחת במילים ""נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹהֵיכֶם".

הפטרת השבוע פותחת רצף חדש של הפטרות נחמה. אחרי שבשבוע שעבר סיימנו קריאת הפטרה שלישית משלוש הפטרות על פורעניות, שליוו אותנו מי"ז בתמוז עד ט' באב, אנחנו פותחים בשבע הפטרות נחמה, שילוו אותנו בשמחה לאחר ט' באב לתוך חודש אלול ולחודש תשרי בתחילת השנה הבאה עלינו לטובה.

אני מביע דאגה ממידת האלימות המילולית ברחובות ישראל ומביע גם תקווה, שב-ט' באב ייעשה חשבון נפש בכל בית בישראל ובכל בית של האוחזים בהגה השלטון, איך ניתן להתרחק מהשרטון של האלימות המילולית.

לוח השנה היהודי בשילוב קריאה בפרשות השבוע ובהפטרות למעשה מטלטל אותנו במבוך ההיסטוריה ומעצב את הלך נפשנו. ב-י"ז בתמוז ציינו את ראשית תהליך החורבן. בשלושת השבועות של ימי בין המצרים הזדהינו עם תושבי העיר ירושלים, שחוו ימי מצור קשה מנשוא שזרע מוות ורעב בעיר וסוף מר של הרס וחורבן. בימים אלו אנחנו ממעטים בשמחה, לא עורכים חתונות ושמחות משפחתיות (משנה תענית, פרק ד' משנה ו'). האבל מגיע לשיאו בט' באב, שלפי המסורת הוא יום חורבן של שני בתי המקדש בירושלים ב-586 לפני הספירה ובשנת 70 לספירה.

לחורבן הבית הלאומי הראשון והשני הגענו, כאשר עם ישראל לא ידע למגר מתוכו פעמיים שנאת חינם. לא הצליח להוציא מליבו יחד עם שנאת חינם גילויי גזענות ותופעות מבעיתות בכיעור של הקנאות, שהגיעה לממדים אלימים ורצחניים.

מנהיגים מבושמי כוח ערב חורבן הבית לא היו מוכנים להקשיב לדברי נביאים, שזעקו את כאב העשוקים והעניים. שבוע לפני פרשת "שבת נחמו" קראנו ב"שבת חזון" את ההפטרה מפרק א' בחזונו של ישעיהו בן אמוץ, קראנו זעקת נביא הפונה למנהיגות סדומית ולהתלהמות המונית של עם עמורה - "שָׁרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים, כֻּלּוֹ אוֹהֵב שׁוֹחָד וְרוֹדֵף שַׁלְמוֹנִים. יָתוֹם לֹא יִשְׁפְּטוּ, וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם" (ישעיהו א' 23).

ראש לשרים הסוררים, בנימין נתניהו מתנפל באלו הימים בגסות רוח ובבוטות על היועצת המשפטית לממשלה. למעשה נתניהו חוזר על ההתנפלות שלו לפני כמה שנים על יועץ משפטי אחר לממשלה, שחיווה את דעתו לוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה לדחות את בקשת נתניהו למימון הגנתו המשפטית בידי המיליארדר ספנסר פרטריברג' .

בתשעה באב תש"ף, 30.7.2020, היינו עדים למציאות כואבת, שעל קצונת סדום, שבראשה בנימין נתניהו, המגוננים עליה נמצאים בשדרות ההתלהמות של עם עמורה, במשטרה העצבנית ובמעגלי לה פמיליה ולהב"ה. אנשים היוצאים לרחובות למחות נגד שחיתות שלטונית מותקפים, מוכים, נחבלים באגרופי שוטרים וסילוני תותחי המים תוצרת הקיבוץ הסוציאליסטי בית אלפא. למעגל האיומים נוספו ממש ערב ט' באב דקירות בסכינים, ריסוס בגז פלפל ונסיונות לינץ' רק מתוך מגמה להשתיק גילויי מחאה נגד קציני סדום.

לצערי, המחזות של ט' באב תש"ף 30.7.2020 חוזרים אלינו גם ב-ט' באב תשפ"ג 26.7.2023, אבל היום הם עלו מדרגה במיוחד בתגובה האלומה של המשטרה.

אני, לצערי, בעשור התשיעי לחיי אינני משתתף בהפגנות/ אני נמצא בלבי מול בניין הכנסת וברחובות תל אביב. אני כותב מתוך רחשי לבם של ילדי ונכדי, שחוזרים מכל הפגנה מבוהלים ממראות האימה. אודה, שאני פוחד ממה שעלול להתרחש בארץ, אותה אני ובני דורי משאירים לילדינו, לנכדינו ולנינים שלנו. אני פוחד, כי את הלקח של ט' באב לא אמצנו ללוח לבנו.

תאריך:  30/07/2023   |   עודכן:  30/07/2023
איתן קלינסקי
+גיאו-פוליטיקה, פוליטיקה ומנכ"לים
18:19 30/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לא רק בישראל עולה השאלה האם וכיצד על מנכ"לים להתערב בסוגיות פוליטיות וחברתיות  ▪  לאקונומיסט יש עצה: דברו כאשר זה נוגע לחברות שאתם מנהלים
מנסה להסתתר: טיק-טוק [צילום: קיצ'ירו סאטו, AP]
+שר החינוך: המשימה החשובה - עצירת השסע בעם
18:12 30/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר קיש קרא למורי ישראל להוביל את שיח האחדות במדינה "לצד אחריות הדרג המדיני", כלשונו  ▪  הצהיר כי יחד עם מ"מ המנכ"ל המתפטר יועברו לשטח הנחיות שמקבלות כל מגדר ומגזר ללא הבחנה
קיש. "חשיבות לאומית לאיחוי הקרעים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד דוחה את דרישת לפיד לחקיקה שתעצור הרפורמה כתנאי להידברות
16:39 30/07/23  |  איציק וולף
מפלגת הליכוד דוחה את דרישת ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, להתחייבות שלה לחקיקה משותפת לעצירה של חקיקת הרפורמה המשפטית ל-18 חודשים.

"יאיר לפיד מוכן לדבר עם אבו מאזן בלי תנאים מוקדמים, אבל לליכוד הוא מציב רשימת תנאים מוקדמים להידברות. אנו מזמינים את לפיד להיכנס להידברות עוד היום כדי שכולנו נוכל להגיע להסכמה רחבה", לשון הודעת הליכוד.

+107, ומי מאמין להם
15:50 30/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עד לשבוע שעבר הם הניחו כי כדאי להם להתביית על רצונו של ביבי, ולכן אפילו לא העמידו פנים ולא באו לשמוע מה בפי שני האלופים אשר נשלחו להסביר מה משמעות הסירוב ההמוני לשרת בצבא - תחת ממשלה דיקטטורית
אדלשטיין. להאמין? [צילום: יולי אדלשטיין/פלאש 90]
+כמו בסיפור הרב והרבנית: כולם צודקים
15:06 30/07/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
זו הבעיה; על העם היושב בציון להבין שהתפוררות הצבא תוביל לקריסת המדינה חלילה  ▪  לנוכח עומק השבר, אתה תוהה שמא צדק נשיא טוניסיה בורגיבה בחזון העיוועים שלו: "הערבים לא צריכים להילחם בישראל; היהודים במריבותיהם הפנימיות יהרסו את עצמם"

[צילום: פלאש 90]
+לפיד לממשלה: הקפאה של שנה וחצי כתנאי להידברות
15:04 30/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: הפתרון האפשרי היחיד, והדבר היחיד שיאפשר חזרה להידברות, הוא הקפאה בחקיקה  ▪  האשים את הממשלה: ״הרצחת וגם ירשת״. איך אנחנו אמורים לחזור לדבר אתכם?"  ▪  ציין: "אם הממשלה רוצה להגיע להסכמות רחבות, חובת ההוכחה עליה"
לפיד. חובת ההוכחה על הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מקום מפלט
14:46 30/07/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - חוגג, מופע של שנאה, בעל מעלות גדולות, להסיר את האשמה, קוץ נדיר, דראון עולם וייסגר
קולנוע סמדר [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+שלילת עילת הסבירות
13:30 30/07/23  |  יוסף פדריך   |   לרשימה המלאה
כל מרכיביה של פיסקת ההגבלה (ס' 8) מתקיימים - החוק שהתקבל פוגע בכבוד האדם של תושבי ישראל, הוא לא הולם את ערכי המדינה שהיא מדינה דמוקרטית ונועד לתכלית לא ראויה, היינו השגת כוח בלתי מוגבל
רוטמן. שמחה גדולה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הגיע זמן ההידברות
11:34 30/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הקריאה לחשבון הנפש אמורה להקיף את כל מערכות החיים שנפגעו, חלקן באופן כמעט אנוש, בעקבות הרחבת השסע וחציית קווים אדומים
תנורי השנאה [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
+גלנט הבהיר: צמצום הסבירות ייפסל? נפעל לפי החוק
11:20 30/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון נשאל האם הממשלה תכבד פסיקה של בג"ץ אם יפסול את החוק שעבר בשבוע שעבר בכנסת  ▪  בליכוד ובאופוזיציה עוד רחוקים מהליכה לממשלת אחדות
נתניהו וגלנט. "מדינת חוק דמוקרטית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המקל והגזר של הנשיא ביידן
11:18 30/07/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
באחרונה התפרסם העיתונאי טום פרידמן לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הזמין אותו לבית הלבן כדי למסור לו את גרסתו שלו לשיחה שהנשיא ניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו
תום פרידמן [צילום: צ'ארלס דרפק/AP]
+אז (אוי) מה היה לנו
10:19 30/07/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
הוויכוח על זהותנו הוא נצחי ובדור הזה הוא לבש פנים משפטיות, שבאמצעותן מתיימר בית המשפט להכריע בסוגיות הנצח של העם  ▪  הנה חשבון ציבורי חלקי וגם מעט נחמה
פסיכוזה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+סרבנות מסוג חדש
09:20 30/07/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
על הממשלה להפסיק כל משא-ומתן עם אופוזיציה שמעודדת סרבנות ואנרכיה  ▪  היום ברור שכאשר נהגו בסלחנות כלפי הטייסים הסרבנים, זה גרם להתרחבות התופעה
להפסיק את הסרבנות והאנרכיה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת השבוע "ואתחנן" והפטרת "נחמו נחמו עמי"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זמירה
30/07/23 09:10
2
זו ארצנו
30/07/23 09:30
3
מרי.ת
30/07/23 09:34
4
ה.א
30/07/23 10:26
5
למגיב החותם ה.א
30/07/23 13:18
6
שבת נחמו
30/07/23 14:58
7
ה.א שמע
30/07/23 15:53
 
ה.א
31/07/23 00:01
8
WE LOVE
30/07/23 18:02
9
ג'י
31/07/23 09:45
10
WE HAVE
3/08/23 16:45
11
ירון בן שחר
6/08/23 17:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש מחברי הכנסת במפלגתו שלא לחוקק עוד חוקים שנויים במחלקות במהלך החודשים אוגוסט, ספטמבר ותחילת אוקטובר. לפחות עד ה-15 באוקטובר - אחרי חגי תשרי. בגלי צה"ל פורסם כי חברי הכנסת בליכוד שוקלים לקבל את ההנחיה.
29/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות לאחר שמפגינים הכינו כרזות שעליהן מופיעות תמונות של שוטרים אשר תועדו פועלים באלימות כלפי מוחים לצד שמם ופיזרו אותם במוקדי מחאה בתל אביב.
29/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
על בית המשפט לבטל את השינוי לחוק היסוד בעניין עילת הסבירות, גם בגלל חוסר סבירות קיצוני על צבא המילואים להחזיר לשורותיו את הדורות המבוגרים יותר על-מנת להשלים את שורות המוחים הבורחים
יש בישראל מאבק כוח בין הרשויות. אחרי שנים בהם קרקסה הרשות השופטת את שאר הרשויות ואת כל המדינה, מחזירות הרשויות המבצעת והמחוקקת מלחמה שערה. ואני שואל עצמי לטובת מי אני בכל המאבק העיקש הזה. לצורך כך אני מפרק את השאלה לגורמיה, בוחן כל גורם וגורם לעומקו, ואז מקבל החלטה, החלטה לא פשוטה, החלטה מורכבת ורב ממדית.
מורדים ראשונים במפלגת הליכוד: יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר (יום ו', 28.07.23) כי אינו מתחייב לתמוך בחוקים הבאים שיקודמו כחלק מהמהפכה המשפטית. "בפעם הבאה הם יצטרכו לתאם ולדבר איתי מ-א' ועד ת' על כל החוקים שקשורים ברפורמה. רק אז אחליט אם אני תומך או לא", אמר אדלשטיין בראיון ל-ynet.
28/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
רוני מזרחי
רוני מזרחי
בפועל ימשיכו לקבל פטור משרות צבאי על מדים ויעבדו בתעשיות הביטחוניות    בשונה מחיילי חובה שמקבלים שכר זעום ביותר עד כדי כ-1,900 שקלים בלבד לחיילים קרביים, יקבלו אותם מתגייסים חרדים ה...
יורי מור
יורי מור
שיר הלל לשפה הרוסית    אני רוצה לספר דווקא לדוברי העברית על השפה הרוסית - על יופייה, קסמיה ומעלותיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il