|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
מיארה. ללא תלות בזהות הדרג המדיני [צילום: גרשון מרקוביץ, פלאש 90]

מיארה: אין דמוקרטיה בלי בית משפט עצמאי

היועצת המשפטית ברמזים תקיפים נגד התוכניות של הקואליציה העתידית: "אין רשות או אדם הניצבים מעל החוק" איסמן: פגיעה בפרקליטות היא פגיעה בדמוקרטיה
08/11/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

"דמוקרטיה ועצמאות מערכות אכיפת החוק והשיפוט בלתי ניתנות להפרדה. בלא האחת אין קיום לאחרות". כך אומרת (8.11.22) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בהתבטאות ראשונה לאחר הבחירות ועל רקע הרפורמות העמוקות בתחום המשפט שמבקשים לקדם בכירים רבים בקואליציה הבאה. כמה מהם אף דיברו על אפשרות הדחתה של מיארה - בין משום שמונתה בידי הממשלה היוצאת ובין אם לא תתיישר עם הממשלה הנכנסת.

בדברים תקיפים בהשתלמות השנתית של פרקליטות המדינה, המתקיימת באילת, התייחסה מיארה ברמז גם ליוזמות שונות להפסיק את משפטו של בנימין נתניהו. לדבריה, הדנ"א של מערכת משפט ציבורית המבוססת על ערכים יהודים ודמוקרטיים הוא על-זמני" וכולל במקום הראשון את הקביעה לפיה "אין רשות או אדם הניצבים מעל לחוק". מיארה הוסיפה, כי "הפרדת רשויות, שוויון לכל, הגינות שלטונית ודאגה לזכויות המיעוט, הם רעיונות היסוד של השיטה" - רמז לקוראים לפגוע בזכויות הערבים או הלהט"בים. לכך הוסיפה את עצמאות המערכת השיפוטית והדגישה, כי כל הערכים חיוניים ושלובים זה בזה.

לדברי מיארה, "מוטלת עלינו חובה להגן על שלום הציבור וביטחונו, לסייע לממשלה להגשים את יעדיה בהתאם לדין ולשמור על שלטון החוק, למען הציבור כולו. אלו אינן משימות פרסונאליות ותפקידנו אינו משתנה משנה לשנה. אלו משימות לאומיות. הן הוטלו עלינו כמוסד המשרת את הציבור. חשוב להיות ברורים בעניין הזה:

הגדרת התפקידים שלנו ואופן ביצועם אינם תלויים בזהות הדרג המדיני או בזהות ראשי מערכת המשפט באותה עת. תפקידנו נותר, בכל עת, לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה, לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל בגבולות הדין. מאפיינים אלה נובעים מדמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

איסמן: בעד ביקורת מוצדקת

פרקליט המדינה, עמית איסמן, הזהיר שפגיעה בפרקליטות תפגע בשלטון החוק ובדמוקרטיה. "דמוקרטיה אמיתית וחזקה צריכה למוסדות שלטון חזקים ונקיים משחיתות. למערכת משפט ישרה ונטולת משוא פנים ולמערכת אכיפת חוק חזקה ואיתנה המסייעת לכל רשויות השלטון בשמירה על החוק והסדר. מוסדות שלטון, מערכת משפט ותביעה כללית חזקים מן הצד האחד, אך כאלה המודעים היטב למגבלות הכוח של כל אחת מהן מן הצד השני.

"בתוך כל אלה נמצאת התביעה הכללית בכלל, ופרקליטות המדינה בפרט. החלשתה של פרקליטות המדינה, פגיעה בלגיטימציה הציבורית שלנו תביא בסופו של יום באופן בלתי נמנע לפגיעה בשלטון החוק, וכפועל יוצא לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית".

כפי שאמר בעבר, איסמן טוען שהוא מקדם בברכה ביקורת על הפרקליטות: "לטעמי, קבלת ביקורת והודאה בטעות אינם סימן לחולשה אלא דווקא סימן לחוזקה. הנכונות להקשיב, לשמוע, לקבל ולתקן הם סימן לעוצמתו של ארגון ולא לחולשתו. ביקורת מוצדקת, קשה ככל שתהיה, מחייבת אותנו ללמידה ולהפקת לקחים.

מתוך הבנה זו אנו פועלים ונפעל בכדי להשתפר גם בתחומים אלה. לצד האמור חשוב לומר בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים: המניעים מהם אנו פועלים חפים מכל אינטרס זר. הראיות והן בלבד הן אלה העומדות לנגד עינינו. יהא החשוד אשר יהיה, תהא העבירה אשר תהא".

תאריך:  08/11/2022   |   עודכן:  08/11/2022
איתמר לוין
+היפהפייה הנרדמת מתעוררת
06:53 09/11/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
במשך השנה וחצי האחרונה התקשורת נרדמה מרצון, נטלה גלולה שנרקחה מריבת אתרוגים  ▪  השפעת הכדור ניכרה בכל, לא ראו, לא שמעו, לא כתבו, לא שידרו, שקט עכשיו מושלים
נרדמו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+דניאל פרידמן: פסקת התגברות - גושפנקה לביטול חוקי הכנסת
23:59 08/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים לשעבר מציע פתרון לבעיית ביטול חוקי הגיוס בידי בג"ץ - להחריג ענייני צבא מחוק כבוד האדם וחרותו  ▪  תומך בפסקת התגברות של 61, עם פער חמישה לרעת המתנגדים
הפרופסור דניאל פרידמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בן-גביר מבקש להעביר לבט"פ יחידות סמך של אכיפה ובדואים
20:17 08/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, מבקש להעביר יחידות סמך למשרד לביטחון הפנים. מדובר ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפת המקרקעין והרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול (חדשות 12).
+נתניהו לוחץ על דרעי לדרוש את תיק האוצר
19:15 08/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המטרה - לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'  ▪  לסמוטריץ' יוצע תיק תחבורה מורחב  ▪  הליכוד יחל מחר את מפגשי המו״מ עם מפלגות גוש הימין  ▪  דגל התורה: פסקת התגברות ברוב 61  ▪  לשכתו של אמסלם על הדיווח בעניין דרישתו את תפקיד יו"ר הכנסת: "משפטים או מחוץ לממשלה"
דרעי בליל הבחירות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+ליברמן והערבים לא ימליצו על איש להרכבת הממשלה
18:37 08/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, החליט כי ישראל ביתנו לא תמליץ לנשיא על איש להרכבת הממשלה. גם חד"ש-תעל לא תמליץ על מועמד מטעמה וכנראה שגם רע"ם תנהג כמותה.
+פסקת התגברות על מה
16:35 08/11/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה שהליכוד מבקש לקבוע עם הסמוטריצ'ים והבן-גבירים הוא ש-61 ח"כים יספיקו לבטל הכרעה שיפוטית, ובין אלה מורשעים ונאשמים ונחקרים  ▪  מורשע יבטל פסק דין, היכן נשמע כדבר הזה?
נתניהו ודרעי. נאשמים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הנשיא יחל מחר את סבב ההתייעצויות
15:23 08/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סבב ההתייעצויות יימשך שלושה ימים  ▪  על-פי לוחות הזמנים וסדר הגעת נציגי המפלגות להיוועצות במשכן הנשיא, ראשונים יגיעו ביום רביעי בשעה 15:45 נציגי סיעת הליכוד; בשעה 17:00 יגיעו נציגי סיעת יש עתיד
משכן הנשיא [צילום: איתמר לוין]
+יו"ר נעם אבי מעוז נפגש עם נתניהו
14:47 08/11/22  |  מירב ארד

0
+ח"כ מקלב: "המצב הקיים בלי פסקת ההתגברות זו דיקטטורה משפטית"
13:29 08/11/22  |  מירב ארד
ח"כ אורי מקלב בראיון לרשת ב': "המצב הקיים בלי פיסקת ההתגברות זו דיקטטורה משפטית וסופה של הדמוקרטיה. הבחירות האחרונות היו משאל עם בנושא והעם אמר את דברו. כעת הגיע העת ליישם זאת". עוד הוסיף ח"כ מקלב: "דגל התורה לא לוקחת שרים, אנחנו מחויבים לכולם. תיקי השיכון, התחבורה והחינוך החרדי הם תיקי דגל עבורנו".
+כ"ץ, קצתי
12:12 08/11/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הוא יזם מהלך נגד בנימין נתניהו, לא למען האומה, לא נגדה, רק למען עצמו, חבר אל אחרים  ▪  אבל בישראל 2022 כמו בספרו של ג'ורג' אורוול "1984" השליט יודע הכל על המתיימרים להיות שותפיו ובפועל חותרים תחתיו בחשאי
כץ. עשה לעצמו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דיווח: הנשיא הרצוג פנה ללפיד וגנץ
12:09 08/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בבית הנשיא מכחישים: נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות  ▪  גם בלשכת לפיד הכחישו את הפרסומים  ▪  לפיד הבהיר בנאומו בטקס האזכרה הממלכתי ליצק ולאה רבין: "זה לא סוף המדינה, אין תסריט שבו ניכנס לממשלה החדשה"
הרצוג ולפיד. בבית הנשיא מכחישים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיארה: אין דמוקרטיה בלי בית משפט עצמאי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
8/11/22 20:11
2
הם ישנו אותו
8/11/22 22:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לוחץ על יו"ר שס אריה דרעי לדרוש את תיק האוצר, כדי לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. כך מדווח (יום ג', 8.11.22) העיתונאי יעקב ריבלין. סמוטריץ' הודיע לדרעי שהוא מקבל את זכותו לקדימות באוצר, אך הבהיר - אם לא אוצר, אז תיק הביטחון" (חדשות 13).
08/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לפי דיווח בערוץ-12 (נראה לי כי מאת דפנה ליאל) המשא-ומתן להרכבת הממשלה מנוהל על-ידי הצמד-חמד בנימין נתניהו ואריה דרעי. ברית הנאשמים. אריה בכיר מביבי. כי הוא כבר גם מורשע פעמיים, אחת עם קלון. ביבי רק נאשם.
08/11/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נשיא המדינה יצחק הרצוג יחל (יום ד', 9.11.22) בשעה 15:45 את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת. על-פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.
08/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ ישראל כ"ץ פוליטיקאי בעל נתוני פתיחה ראויים. בן לניצולי שואה. סרן בצנחנים. בוגר האוניברסיטה, תואר ראשון. כמעט תואר שני. בן 67. עם ניסיון בתפקיד שר החקלאות, האוצר והחוץ. אך עם אומץ פוליטי שפני. תכסיסן. תחמן. לעולם לא יניף דגל ויקרא "אחריי". אולי בשדה הקרב בלבנון 1982, לא עתה במלחמת הכסאות בממשלה.
08/11/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הנשיא יצחק הרצוג ששב אמש מוועידת האקלים במצרים, פנה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בניסיון להביא לממשלת אחדות. השניים סירבו - כך על-פי פרסומים בכלי התקשורת. בלשכתו של לפיד הכחישו את הדברים.
08/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il