בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הודיעה על ביטול ההסכם [צילום: נת"ע]
|
|
|
תאגיד המים של בני ברק נגד נת"ע: תובע 9.4 מ"ש
|
מי ברק טוענת שהחברה המקימה את הרכבת הקלה בגוש-דן הפרה את התחייבותה לממן מחצית מעבודות המים והביוב בין התחנות בבני ברק
|
מי ברק, תאגיד המים העירוני של בני ברק, תובע 9.4 מיליון שקל מחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירונית) הממשלתית, המקימה את הרכבת הקלה בגוש-דן. מי ברק טוען, כי נת"ע לא שילמה תמורת עבודות שביצע עבורה בין תחנות הקו בבני ברק. התביעה הוגשה (28.3.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בתביעה נאמר כי היא עוסקת בהסכם מאפריל 2015 ולפיו על נת"ע לממן את עבודות המים והביוב בתחנות בבני ברק, בעוד העבודות במקטעים בין התחנות ימומנו בחלקים שווים בידי שני הצדדים. על-פי האומדן שבהסכם, עלויות העבודות בין התחנות היו 28 מיליון שקל. עם זאת, נספח להסכם העמיד את העלות על 18.8 מיליון שקל, כך שנת"ע אמורה לשלם 9.4 מיליון שקל. מי ברק אומרת כי בנובמבר 2018 הודיעה נת"ע על ביטול ההסכם עימה, משום שהיא עמדה על כך שתקיים התחייבות אחרת שלה - לא לבצע עבודות בבני ברק בשבתות ובחגים. בפועל המשיכה נת"ע לפעול על-פי ההסכם, ולכן מי ברק טוענת שהוא לא בוטל - לא להלכה ולא למעשה. מי ברק מוסיפה, כי נת"ע המשיכה להפר את ההתחייבות לגבי העבודות בשבתות ובחגים, עד שבית המשפט אסר לבצע אותן למעט במקרים של פיקוח נפש - עובדה המלמדת לשיטתה שהפרת הסכמים היא אופיינית לנת"ע. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד דוד הלפר ו דניאל כהן, וטרם הוגש כתב הגנה.
|
תאריך:
|
28/03/2023
|
|
|
עודכן:
|
28/03/2023
|
|
איתמר לוין
|
תאגיד המים של בני ברק נגד נת"ע: תובע 9.4 מ"ש
|
|
במשך שנים רבות נהג משרד התחבורה בחוסר שקיפות, ומידע רב הקשור בתחבורה הציבורית לא נחשף לציבור. בשנים האחרונות, לא מעט בזכות פיקוח מצד ועדות הכנסת ומהלכים ממשלתיים, החלה לנשב רוח חדשה, שמביאה עימה שקיפות.
|
|
|
ב-26 במרס 2020 הפסיקה רכבת ישראל את כלל תנועת רכבות הנוסעים כתוצאה מהתפרצות מגיפת הקורונה. כשלושה חודשים אחר כך, ב-21 ביוני 2020, תנועת רכבות הנוסעים בשעות היום אך לא בסופי-שבוע. במהלך חודש ספטמבר, ברקע העלייה בתחלואה בארץ, הוחלט על חידוש הגבלות התנועה ועל נקיטת צעדים לצמצום הפעילות העסקית במשק, ועל כן הוחלט גם על צמצום משמעותי מחדש בהיקף פעילות התחבורה. רק ב-11 באוקטובר 2020 שבה פעילות התחבורה הציבורית לפעילות כמעט מלאה, תוך הגבלות על מספר הנוסעים המותר. רק כעבור חודשים ארוכים חזרה הרכבת לפעילות סדירה, לאחר שב-23 באפריל 2022 הוסרה גם חובת עטיית המסכות.
|
|
|
בשנת 2022 לא יצאו לדרך 580,558 נסיעות בתחבורה הציבורית ו-388,125 נסיעות איחרו או הקדימו משמעותית. כך עולה מדוח חציוני שמפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה המתייחס ל-27,589,080 נסיעות שנקבעו ברישוי הקווים.
|
|
|
שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה (21.3.23) את עתירתה של עיריית חולון נגד תוואי הקו הדרומי של מערכת המטרו בגוש-דן, האמור לעבור בפארק חולות המצוי בשטח העיר. לצד זאת, קורא עמית להבטיח שהפגיעה הסביבתית בפארק תהיה מזערית ולזמן מוגבל ככל האפשר.
|
|
|
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, שלחה מכתב לעובדי הרכבת שבו הודיעה להם כי היא מסיימת את תפקידה כיו"ר הוועד, אחרי חמש שנות כהונה. במכתבה הביעה את גאוותה לכהן כיו"ר הוועד באחת התקופות המורכבות בתולדות הרכבת, המעבר לרכבות חשמליות. היא גם אמרה כי היא מכירה באתגרים של התמודדות עם מגיפה ששיתקה את העולם והמדינה תוך כדי חמש מערכות בחירות, חילופי שרים ומדיניות.
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
|
|
|
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
|
|
|
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|