|
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
|
|
|
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
|
|
|
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
|
|
|
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
אייל ת (נחל צין) |
|
17/02/15 10:32
|
|
|
|
אותן מחיאות כפים שקיבלת מהקהל בבית הכנסת במדרשת שדה בוקר בימי שירה במדבר , קבל עכשיו ממני, ממי שהיתה לידך באותו אירוע, ומי שעמדה לידך אל מול נחל צין ,כשקראת את שיריך לזכרו של אלישע פורת. אהיה בריא איתן יקר, ונקווה , שנתראה בימי שירה במדבר בשנה הבאה בשדה בוקר.
|
|
כתוב תגובה ל-
אייל ת (נחל צין)
|
|
|
|
2 |
|
|
כל עוד הרגע זורח |
|
17/02/15 10:55
|
|
|
|
כל עוד הרגעים עלינו זורחים ניאבק לישראל שוחרת שלום, נגד גילויי הסתה פרועה של חוגי המתנחלים העושים דהמוניזציה לשמאל. כל עוד הרגע עלינו זורח ניאבק נגד גלי המשיחיות הלאומנית גסת הרוח שמופגנת ברחובותינו ומופגנת בגסותה המחפירה בתגובות שמוכתבות כאן.
|
|
כתוב תגובה ל-
כל עוד הרגע זורח
|
|
|
|
3 |
|
|
מגיב ותיק |
|
17/02/15 11:38
|
|
|
|
e-mago.co.il
וכל ה"שחיינים" המטורפים רשאים לשחות לבד ולא לסחוף אתם לאבדון את המדינה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק
|
|
|
|
|
|
|
טיפשות מגיב ותיק |
|
17/02/15 12:01
|
|
|
|
אדורם אשר לא היה על המס, כי כך קבע מגיב ותיק אדורם לא גבה מס של עבודת כפייה לפרקי זמן ארוכים למלך . המגיב הותיק קבע שנושא המס לא היה מניע למרד. . מי שיערער על הקביעה הדבילית שלו צפוי בֹּקֶרלֵאֶה
|
|
כתוב תגובה ל-
טיפשות מגיב ותיק
|
|
|
|
|
|
|
מגיב ותיק |
|
17/02/15 12:17
|
|
|
|
הנקרא, זה לא שלי, זה של ר' זאב ארליך ש"קצת" יותר מבין במקרא מטיפשים כמוכם :
לכן עיין/עייני כאן :
vbm-torah.org
ותקציר/ציטוט :
אדורם אשר על המס :
טענם של ישראל כלפי רחבעם :
"אביך הקשה את עולנו ואתה עתה הקל מעבודת-אביך הקשה ומעולו הכבד אשר נתן עלינו ונעבדך" (מל"א יב, ד).
מראה בבירור שאין כאן תביעה להורדת מסים במובן הכספי אלא תביעה להקלה בעבודה, במס עובד, בסבל שבו היה "סבל בית יוסף" עליו היה אחראי ירבעם בן נבט.
הוכחה יפה לענין זה - בסוף המו"מ ועם פרוץ הקרע - "וישלח המלך רחבעם את אדורם אשר על המס וירגמו כל ישראל בו אבן וימת..." (מל"א יב, יח) ; (וע"פ דבהי"ב י, יח - הדורם).
אדורם זה אינו אחר מאשר - "ויעל המלך שלמה מס מכל ישראל ויהי המס שלשים אלף איש... ואדונירם על המס" (מל"א ה, כז-כח).
כאן פורץ כל המתח שהצטבר בימי שלמה (ועוד מימי דוד, שהרי כבר בממשלת דוד היה "אדורם על המס" - שמ"ב כ, כד), במפעלי הבניה הגדולים בהם שלמה מנה את ירבעם "וישם אותו על כל סבל בית יוסף" והאדם אשר על המס היה - אדונירם, אדורם-הדורם. או בשמו המלא אדונירם בן עבדא (מל"א ד, ו).
כאן ירבעם "עבד לשלמה" מנסה לקבל מרחבעם "הקלה בעבודה" ובתמורה - "ונעבדך", אך המו"מ נכשל - "ויפשעו ישראל בבית דוד עד היום הזה" (מל"א יב, יט).
עד כאן הציטוט
חבורה של סתומים בלחץ.
|
|
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק
|
|
|
|
|
|
|
מגיב ותיק |
|
17/02/15 12:28
|
|
|
|
מאותו קישור :
vbm-torah.org
ציטוט על הסיבה ל :
הרמת יד במלך
על מנת לרדת לעומקם של דברים יש לעיין בפסוק המסביר את הרקע למרד :
"וזה הדבר אשר הרים יד במלך, שלמה בנה את המלוא סגר את פרץ עיר דוד אביו" (מל"א יא, כז).
יתכן שאלו הם שני דברים שונים ונפרדים - בנית המלוא מחד וסגירת פרצות העיר מאידך. יתכן ואלו הם שני צדדים של אותו ארוע - בנית המלוא מהווה את סגירת פרצות העיר. ותתכן אפשרות שלישית - ששני הדברים, השונים, מכוונים ומביאים לידי תוצאה שווה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק
|
|
|
|
|
|
|
מ.. |
|
17/02/15 14:43
|
|
|
|
לאיר הקביעות של הדביל המוסמך בשם מגיב ותיק, יש לגנוז את הסמינריון השנתי בחוג למקרא באוניברסיטת בר אילן על עבודת המלך כצורת המס מתקופת שלמה עד סוף ימי הבית הראשון. טמבל מדופלם בשם מגיב ותיק מסים שילמו בעבודות כפייה , מסים שלמו בהעלאת יבול מהשדות. מסים ניתנו במיוחד בתקופת שלמה כשחלקים רבים באוכלוסייה נאלצן לעזוב את שדותיהם ןלעלות מס בחודשי עבודות - בבניית בית מקדש, בניית ארמונות פאר, בניית חומת מגן ושיפוצים הכרחיים במערכת ההגנה.
טמבל , "גאון" ותיק, המס בעיקרו ניתן בעבודות כפייה. לאור התגובות שלך, החלטנו להעלות באש את הספר של פרופסור "תולדות האמונה הישראלית" המצביע שעבודות , הפקעת אדמות למען המלך, הפקעות יבול למען המלך אלו היו צורות המסים.
לטמבל הזה אין תקנה. הוא אונס את הטקסטים , אונס את המבואות שהוא מביא.
ועכשיו שילך להשמיע דברי חנופה לאיריס כהן על קביעותיה לגבי העלייה מרוסייה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מ..
|
|
|
|
|
|
|
מגיב ותיק |
|
17/02/15 17:00
|
|
|
|
כשקרן, כנראה שדת השקר מתאימה לך.
|
|
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק
|
|
|
|
|
|
|
לא ניתן להציל |
|
18/02/15 16:17
|
|
|
|
לא ניתן להציל את המגיב הוותיק מהטמבליות שלו. מסים גבו בתקופת שלמה על ידי אדמינסטרציה קלגסית, שבראשה עמדו שרי מסים וניצבים רודים, שגבתה חודשי עבודה לצרכי הבנייה המפוארת חסרת התכלית והלא יהודית וגם עבור בניה שיש לברך עליה.
הגבייה בכסף היתה שולית, הגבייה היתה באמצעות ייבולים כדי לכלכל את המערכת של הארמונות ושל עובדי הכפייה, וכאמור הגבייה היתה בחודשי עבודה רבים על כל שבט ושבט.
אך הטמבל הוותיק יתבצר בטמבליות שלו. יביא מאמרים שאינם תומכים בעמדתו, ויסביר שהעם לא מאס בגביית הכספים.
טמבל ותיק עם חותמת של מופרע
רק חסר שיר הלל לאיריס כהן, שרואה נהגים מסתננים עובדים בקווי התחבורה של דן.
|
|
כתוב תגובה ל-
לא ניתן להציל
|
|
|
|
|
|
|
ידידיה |
|
18/02/15 17:12
|
|
|
|
מציע להתעלם מהמגיב הותיק. ובמיוחד מציע לא ללכת בדרכו להתלכלך במלים גסות. נשאיר לו את המלים הגסות ונתעלפ ממנו. הוא לא ישתכנע ששלמה גבה מסים גבוהים בעבודות קשות של גיוסי חובה לעבודת המלך לפרקי זמן ממושכים.
|
|
כתוב תגובה ל-
ידידיה
|
|
|
|
4 |
|
|
איצי |
|
17/02/15 16:04
|
|
|
|
|
5 |
|
|
ידידיה |
|
18/02/15 17:04
|
|
|
|
כל עוד הרגה עלינו זורח נילחם למען דמותה של ישראל שפויה, ישראל שמכבדת את כל האזרחים החיים בה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ידידיה
|
|
|
|
6 |
|
|
כל עוד הרגע זורח |
|
19/02/15 12:42
|
|
|
|
כל עוד הרגע עלינו זורח נילחם לישראל שאינה מפריטה עצמה לדעת, נילחם למען ישראל שמוכנה לא לשלוט על עם אחר ולהסכים שתקום מדינה פלשתינאית לצידה של מדינת ישראל, נילחם למען שתי בירות בירושלים, ירושלים המזרחית בירת פלשתין וירושלים המערבית בירת מדינת ישראל.
|
|
כתוב תגובה ל-
כל עוד הרגע זורח
|
|
|
|
7 |
|
|
מדוע? |
|
19/02/15 13:00
|
|
|
|
מדוע , מדוע תקרת שמים אחרונים .
|
|
כתוב תגובה ל-
מדוע?
|
|
|
|
8 |
|
|
חיים .. |
|
19/02/15 14:59
|
|
|
|
אני מאחל לך איתן, שהרגע יזרח עם בריאות שופעת .
|
|
כתוב תגובה ל-
חיים ..
|
|
|
|
|