w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
הנשיאים ביידן ושי. עימות מסלים [צילום: אלכס ברנדון/AP]
איל השקס
הנשיא האמריקני פתח קרב כלכלי נוסף נגד סין במאבק המתמשך בין שתי מעצמות העל    איך הגענו למלחמה כלכלית בין שתי הענקיות ומהם הקרבות העיקריים שהיו בה עד היום
מנחם קלמנזון
מנחם קלמנזון  |  
נאום חתן פרס ישראל בתחום תקומה - גבורה אזרחית והצלה בשם הזוכים בטקס פרסי ישראל לשנת תשפ"ד שנערך בשדרות [ו' באייר תשפ"ד, 14.05.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האמנם אירופה קורסת?
מאת: רפי לאופרט  |  08/09/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
האם פריז בוערת?
  אהרון שחר   8/09/15 10:43
עד שיקימו מדינת פליטים באפריקה וישפכו לשם את כל הערבים שנמצאים בעולם המערבי, נקווה שאירופה תתקרב אלינו.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אוי לעיניים הקוראות זאת
  ראיס-פוטין-טיל400   8/09/15 14:43
אירופה תתקרב אל יהודים.משחר צוויליזציה אותה העניקו יהודים לאירופה הפגנית-שנאה ליהודים לא פסקה לרגע.מגפה השחורה 1356 מיליוני נוצרים מתים-מי אשם?יהודים.פוגרום.1496 טוקוומדה -היהודי ממתנצר שורף נוצרים החדשים,יהודים מגרש.בהתקוממות חמיאלניצקי באוקרינה מצב בלתי נסבל-קורבנות פוגרום?כמובן יהודים.אדולף היטלר 1933 בבחירות דמוקרטיות מגיע לשלטון ובידו ספר "מיין קאמפ"-מבטיח ומקיים חיסול יהודי אירופה...אתה רוצה נוצרים?שישרפו ושדאע"ש יהיה מבצע נקמתינו בנוצרים.פולנים פנו בכל האמצעים לפלסטינאים-"אחים פלסטינאים,בואו בהמוניכם...לעזור לפולין להשתחרר מ6 מיליון יהודונים מוסבים בשמות פולנים". אירופה נוצרית-שגורלך ישווה לגורל יהודים,שכה השתדלתם להשמיד.
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
ראיס פוטין, הגיע הזמן לקרוא
  רפי לאופרט   8/09/15 18:27
מה שכתוב, לא מה שאתה חושב.

התקרבות לישראל אין פרושה שיתחילו לאהוב יהודים בכל לב. פרושה שיבינו מי בעל אינטרסים דומים ומי בעל אינטרסים מנוגדים וישתפו פעולה בהתאם.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מרוב צבע שחור שאתה שופך על
  רפי לאופרט   8/09/15 18:12
תמונת העולם שאתה מצייר לא רואים תמונה...
אולי תעשה מאמץ ותשתמש במעט צבע לבן, למשל?!

אגב, לא הייתי כל כך שמח על האפשרות שאירופה תיכנע לאסלאם.
אינני בטוח שלהימצא במרכזו של גוש אסלאמי פונדמנטליסטי ומשתולל, זו סיבה למסיבה.

האירופים ללא ספק צבועים, מתחסדים, ועצלנים כשהדבר נוגע למאמץ לאומי רציני. הם עדיין לא התאוששו ממלחמת העולם השנייה. אבל אינני חושב שהם טיפשים.

כאשר ישבו להם על הצוואר, במיוחד לקבוצת המדינות "הגרמניות" וקצת פחות גם לבריטניה, לא ישארו אדישים, גם אם יהיה לכך מחיר כבד.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ההיסטוריה מלמדת:
  רפי לאופרט   12/09/15 09:21
א. שאחרים לצרה עובדים יחד ברוב המקרים טוב יותר מאחרים בדם.
ב. פריס בוערת כבר זמן מה, אבל פריס איננה צרפת...
ג. ו...צרפת איננה אירופה...
ד. הכבוד הצרפתי הגלוי חשוב יותר לצרפתים מהבושה המוסתרת, אבל הבושה היא זו שתמיד מנצחת.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
2
מי אומר שהיא מתחילה להבין?
  סניל   8/09/15 11:31
כתוב תגובה ל- סניל
3
חמס אובמה פתח את שער הגהינם
  בנצי -א   8/09/15 13:10
תמיכת אובמה באייטולות שתמך באסד הרוצח בגיבוי פוטין גרם לאיבוד האיזון בעולם
כתוב תגובה ל- בנצי -א
4
אירופה כפרתי!
  קורןנאוה טבריה   8/09/15 14:39
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
5
קץ הציביליזציה האירופית מתקרב
  רבקה שפק ליסק   8/09/15 16:37
מדינות המערב אינן פועלות ברצינות כדי לחסל את דאעש ואת מלחמת האזרחים בסוריה אם לשפוט עפ,י מספר התקפות האוויר והעזרה שהן מושיטות למורדים המתונים.

התוצאה- בריחה המונית של משכילים ובעלי אמצעים ממדינות אלה לאירופה.

אם המערב לא יתעשת ולא יפעל להחזרת הסדר לעיראק וסוריה אירופה תוצף במוסלמים ותאבד את ציביונה התרבותי.

האירופאים לא רצו את היהודים שלא היוו איום ותרמו לציביליזציה המערבית.

במקומם הם יקבלו את האיסלאם והשריעה.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
זו ראיה קצת פשטנית לטעמי
  רפי לאופרט   8/09/15 18:45
בעיית האסלאם היא דו ראשית - סונית ושיעית, ועלולה להפוך לחזית אנטי-מערבית אחת, אם סיעה אחת תגבר במאבק הצפוי בין הסונה לשיעה.
איראן כליבת הסדר האסלאמי החדש מסוכנת יותר מדעא"ש משום שהיא מאורגנת יותר מפותחת יותר ובעלת הנהגה כריזמטית ומוכשרת יותר.
המערב אינו בנוי להשליט סדר בסביבה מוסלמית. את כישלונותיו ראינו כבר בעירק, באפגניסטן, בלוב, בתימן ובקרן אפריקה. המערב מסוגל להרוס את הקיים, אבל אינו יכול לכפות סדר חדש - לא במצרים ולא במדינות קטנות יותר. בכדי לכפות סדר חדש הוא חייב לחזור לעידן האימפריאליסטי - להשתלט על המדינות, לשהות בהן ולחנך אותן מחדש. זו משימה אדירה שהמערב אינו מוכן לקחת על עצמו מבחינה צבאית, כלכלית, ואידיאולוגית.
הדרך היחידה הפתוחה לפניו היא להתפשר ולוותר על אידיאולוגיות פוסט-מודרניות מטופשות תחום ולהכיל את ההשתוללות האסלמית ולהרחיק אותה ממרכזי החיים והקיום שלו; כלומר: לבלום את ההגירה ולהתנות את השארות המהגרים שכבר נכנסו לאירופה בהשתלבות בחיים המקומיים. מי שלא יעמוד בכך יגורש.
פתרונות אחרים יכשלו להערכתי, ויובילו לשפיכות דמים קשה באירופה עצמה ולנזקים כלכליים אדירים. הסיום יהיה אותו סיום, ואפשר גם שכל המהגרים המוסלמים או רובם המכריע ירוכזו ב"תא שטח" שתקריב אירופה למטרה זו ותהפוך אותו למדינה מוסלמית שבה ירוכזו רוב המהגרים, שלא יהיו חלק מהקהילה האירופית ולא יורשו להיכנס אליה חופשית. (המקום המתאים ביותר לכך הוא הבלקן, שבו יש כבר כיום ריכוזים מוסלמיים גדולים, הוא בשולי הקהילה וקרוב למזרח התיכון ולטורקיה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
6
הל הכבוד
  איל   8/09/15 17:30
ניתוח מעמיק ומבוסס. קראתי בעיניין ובעניים בוחנות גם אם אנני בעל השכלה במדעי המדינה ובהסטוריה, המאמר משכנע ומבוסס.
כתוב תגובה ל- איל
7
עימות אלים
  באום   8/09/15 18:27
אירופה צועדת אל עבר עימות אלים בין הנצרות לאיסלם.העיניין הוא שהיא צועדת כבר הרבה זמן לקראת זה וגלי ההגירה של היום הם רק עוד פרק במבוא של הפרק הראשון.אין שום ערך להחלטות כאלה או אחרות של האיחוד,חלוקת נטל ,מיכסות ועוד בירבורים מהסוג הזה.הפור נפל ומרקל שתיזכר כמי שנתנה לנו צוללות שיחריבו או לא יחריבו איזה עיר באיזה מקום,תיזכר גם כאקורד האחרון לאותו דור שאמר שאין לו כח יותר למלחמות.הבעיה שמלחמות לא שואלות אף אחד והן פרוצות כשמגיע זמנן.את שטף הפליטים תעצור בסוף מכונת יריה או צלפים שיוצבו מבעוד מועד.ככה זה עובד ואין דרך אחרת אבל אחרי הצרור הראשון אירופה כבר לא תיהיה אותה אירופה.למישהו בשטח יעלה הדם לראש וימאס לו מכל הסיפור וראש הממשלה יגיד לו "המפתחות בפנים".המוסלמים לא ידעו מאיפה זה בא להם,הם לא ממש למדו היסטוריה והוויקינגים והאבירים שרכבו פעם באירופה לא ממש אומרים להם הרבה אבל כשהרוח הזו תגיע,זה לא יהיה נעים.מישהו שאל את עצמו איך זה שבעשרים השנים האחרונות,בזמן הפוליטיקלי קורקט,הרעיונות הליברלים והרוח נגד המלחמות,דווקא אז מסכי הקולנוע והטלוויזיה ומשחקי המחשב והסלולר מלאים בגיבורים מיתולוגיים מהעבר והעתיד בו זמנית שנלחמים על מנת להציל את היבשת,את הציביליזציה,את התרבות.מישהו הבין אז מה שאנחנו מבינים היום?
כתוב תגובה ל- באום
בגדול אני מסכים
  רפי לאופרט   9/09/15 09:42
נדמה לי שזו גם טענת הרשימה שלי, אבל עם קצת יותר תובנות וקשרי גומלין בין תהליכים, התערבות בכיוונם ובעוצמתם ותוצאותיהם.
אירופה פועלת כמו רבים בתוכנו:
תחילה, באות תחושות הבטן.
אחריהן, המציאות ממשיכה בשלה, אבל לא כולם רואים זאת.
אחר-כך, מתחיל להיות צפוף, מחניק, ו"אחרת"
בהמשך, נמאס מהשינוי שאינו לטובה
ואז, מחלים לעבוד השדים, הזיכרונות ההיסטוריים והרצון להפטר מהמטרד שרק הולך וגדל.

לאירופה, למזלה, יש רמת גמישות וספיגה אחרות מאלו שלנו ולכן מותר לה להשתעשע מעט לפני שנמאס לה. אבל לכל אחד שמורה הזכות לשגות, גם לאירופה. אם תמתין יתר על המידה, אפשר שכבר לא תוכל לתקן. לדעתי, כיום זה עדיין אינו המצב.
טוב שאצלנו חסידי השיטה האירופית אינם הרוב...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
לאירופה
  באום   9/09/15 11:28
יש רמת ספיגה וגמישות אחרים משלנו וזה נכון אבל לאירופה אין את רמת הגמישות והספיגה שהיתה לה במאה ה19 ועדיין נדמה להם שהם נמצאים שם.גמישות וספיגה משתנים כתוצאה מטכנולוגיות תקשורת ואמצעי תעבורה שמשתכללים אבל אירופה לא רוצה לשנות פזה ומשום כך היא נחרבה פעמיים במאה ה20.היטלר שלח את הטנקים שלו לבליץ ולצרפתים היה נדמה שסוסים עדיין סוחבים תותחים.אופס.רק בזכות האמריקאים הם יכולים היום שוב לנפח את החזה ויש לשער שאמריקה שוב תילחם למען אירופה כי אירופה היא ערש הציביליזציה ואמריקה יודעת את זה.כך שלאירופה אין היום גמישות וספיגה כמו פעם וגלי ההגירה של היום טסים במהירות הקול ונבלעים בשכונות המוסלמיות בין הרגע שאנג'לה מרקל שמה ראש על הכרית לבין הרגע שהיא מתעוררת.הבעיה עם "חסידי השיטה האירופית" בארץ שלא רק שהם לא מבינים שאנחנו לא אירופה אלא הם גם לא מבינים שאירופה כבר לא כל כך אירופה וזה רק מראה איזה "שפיל" אדיר קיים בינם לבין המציאות.
כתוב תגובה ל- באום
אירופה עדיין אירופה, אבל...
  רפי לאופרט   12/09/15 10:59
כל עוד אירופה חיה במנותק מהמציאות ובצמידות אובססיבית לרעיונות ההזויים שהובילוה עד הלום, היא תמשיך להתדרדר. להערכתי, בשאלת ההגירה אירופה איננה מקשה אחת: למזרח אירופה ראיה שונה מזו של מערבה, הדרום שונה מהצפון וגם במערב "הקלאסי" לא כולם רואים את העולם והעתיד באותו אופן, וברור שבריטניה שונה מצרפת, בלגיה ומרכז אירופה. הסקנדינביות הן אניגמה. לכאורה הן דומות באופיין ותרבותן למדינות הגרמניות אולם בהשקפה האולטרה-סוציאליסטית של רובן (מלבד דנמרק) הן יותר צרפתיות מהצרפתים. צריך לקחת בחשבון גם הדבלים תרבותיים ומנטליים, השפעות פנימיות של הנצרות במדינות השונות, ולא הייתי שם בכפיפה אחת את הצרפתי, האיטלקים והספרדים עם "המדינות הגרמניות" – גרמניה, אוסטריה, הולנד, שויץ ואולי גם דנמרק.
אמנם, גרמניה סובלת בשנים האחרונות יותר ויותר מדמוגרפיה מדולדלת וחייבת לפעול בנדון בלוח זמנים קצר יחסית. כנראה שהחליטה בזכות גודלה הפיסי, מספר תושביה – כ- 82 מיליון נפש – ועוצמתה הכלכלית, לתקן את המציאות הדמוגרפית בסיוע של הגירה מסיבית מבחוץ. 4-3 מיליון פליטים זרים בגרמניה על 82 מיליון תושביה, עם ORDER MUST ZHINE"" גרמני טיפוסי, איננו סיכון גדול מדי לדעתה וכאשר יחליטו לעצור – יעצרו. את מי שיחליטו לגרש יגרשו ובסה"כ ידעו להתמודד מול האתגר.
אולם, היקף האיומים על אירופה רבתי רק הולך וגדל ומקורם אינו רק בהגירה. ממלאים כאן תפקיד מרכזי גם הכלכלה, הפוליטיקה הפיצולית, התרבות המקומית, ההבדלים האתניים, היעילות המשקית השונה והפרזיטיות של המהגרים – כל אלה יעשו את שלהם. בשילוב עם האיומים הגוברים, בין היתר גם מצד רוסיה, הכוחות הצנטריפוגליים יעשו את שלהם.
אינני מאמין שארה"ב תלחם בעד אירופה. לא קיים איום גלובלי שמצדיק זאת מבחינתם. היא תסתפק בבלימת הרוסים, בטיפול באיומי הטרור האיסלאמי הקיצוני בגלל שאיפתו המוצהרת לפגוע בארה"ב עצמה ובמשברים עולמיים אחרים, בעיקר במזרח הרחוק. בין היתר תצטרך לשים לב היטב לאפריקה, בגלל החדירה הסינית ליבשת זו וגידול השפעתה הכלכלית והפוליטית בה. בעבר הייתה אירופה אזור חיץ בין ארה"ב לבריה"מ מצידה המזרחי של ארה"ב. אם האיום הגלובלי החדש יתבטא בנוכחות סינית מסיבית באפריקה, אירופה לא תהיה יותר אזור חיץ.
אינני סבור שאירופה כבר אינה אירופה. קיים כרסום בלכידות של הקהילה ובשותפות האינטרסים שהולידה אותה, אבל המבנים המדינתיים באירופה, במיוחד המדינות הגדולות והוותיקות, הם עדיין מבנים יציבים עם מסורות ותיקות ותרבות משותפת חזקה. הארגון הקהילתי רופף וההגירה מחלישה אותו עוד יותר. התפרקות הקהילה האירופית, גם אם תתרחש רק דה-פקטו, תוביל לכך שכל מדינה או קבוצת מדינות מתוך 28 חברות הקהילה, תדאג לעצמה בראש וראשונה. במצב כזה יהיה חשבון הנפש אינדיבידואלי ולא אזורי משום שמול כל מדינה יהיה איום בעל משמעות אחרת. ההגירה עצמה היא איום חזק מאוד מסוג זה – אין האיום על גרמניה, צרפת או אנגליה, דומה לאיום נגד יוון, הבלקנים, מזרח אירופה הדרומית או אפילו איטליה, ספרד ופורטוגל.
החלשות המבנה הקהילתי יפעל לטובתה של ישראל, ועל ישראל לפעול בשכל בכדי לנטוע בראשיהם של המנהיגים הלאומיים האירופים, את היסודות שישרתו את האינטרסים שלה, אבל זהו כבר דיון אחר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il