w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
אחוז הפגיעה באזרחים בזמן שצבא ארה"ב תקף את מוסול היה 6 אזרחים על כל לוחם    המספרים המעודכנים של האו"ם על המתים בעזה מלמדים שמדובר ביחס שלא היה כמותו בהיסטוריה הצבאית: כמעט שווה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה קיומו של תהליך ריקבון מטריד בחברה הישראלית המקיף את רוב תחומי הקיום הלאומיים שלנו, למן רמת הביטחון הלאומי ועד לאופיו ואיכותו של המשק, השירות הציבורי ומערכ...
צבי גיל
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בנייני...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצה"ל החלו לבדוק את כשלי הלחימה
מאת: עומר שיקלר  |  24/08/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכשל הראשי הוא דן חלוץ. שיקום וילך
  אם יש לו טיפת מצפון   24/08/06 13:38
כתוב תגובה ל- אם יש לו טיפת מצפון
זה נראה כאילו שאתה חבר של מופז
  א. ב. ג.   24/08/06 14:34
כתוב תגובה ל- א. ב. ג.
מה הקשר?
  ?   24/08/06 16:10
כתוב תגובה ל- ?
2
מנוי ביניש בחטף
  חורי ראובן   24/08/06 13:47
רשמית: ביניש נשיאת העליון
חזרה לכתבה תגובה קודמת הוסף תגובה
תגובה מאת: ראובןעוד פרשייה שצריכה להיבדק
רמון דחה את ביניש מצאו לו פרשייה
בנתיים אולמרט רצה להשתיק את שיטרית שמתפקד באופן עצמאי ומתנגד לאולמרט בנושא ההתכנסות מנה אותו לשר משפטים בחטף מהר מנה את ביניש לעליון ובנוסף גם סגן נו זה לא מנוי פוליטי
כתוב תגובה ל- חורי ראובן
3
מי מכתיב לכם את הכותרות? אדלר?
  או שמא א.ארד?   24/08/06 14:07
המדינה הזו תעלה באש,והספינולוגים יכתיבו כותרות לעיתונאים הנבערים והטפשים.
כתוב תגובה ל- או שמא א.ארד?
4
לחקור
  בן-לוי   24/08/06 14:30
כל הצמרת, מדינית וצבאית, כשלה. אין מישהו מעליהם שיחקור אותם שהרי הממונה הגבוה ביותר כשל אף הוא. הפתרון הפשוט הוא שכל אחד יחקור את עצמו, ואכן זה משעושים כולם. ולכן קשה לקוות לשפור המצב.
כתוב תגובה ל- בן-לוי
5
למה לא אלופי (מיל.) ?
  yariv4   24/08/06 15:26
במלחמת של'ג ראשי צוותי החקירה היו אלופים ב(מיל.) שהתנסו במלחמות עבר ובעת המלחמה באמת לא היו אחראים על כלום . איך אפשר להטיל על תאלי'ם סדירים לעמוד בראש צוותי המחקר בה בשעה שהם צריכים להסביר בעצמם מה היה [ ואיני נתפס כעת לכל ציון ובודאי שלא להשמצה ] ומה הם עשו לפני ובמהלך הלחימה . קצח'ר כבר אמר שהסדירים חטאו בחטא היוהרה , אז הוא יתחקר את משימות החי'ר ? קשנ'ר צריך להסביר וגם ר' זרוע יבשה וכל מי שמצוי בהליכי פיתוח טנק המרכבה . כל זה באשר לדברים שקרו במהלך השנים שלפני המלחמה ולא רק במהלכה . אנו יודעים שצה'ל באמת אינו מפיק לקחים ואילו תרבות התחקירים שלו מתחילה ומסתיימת בחיל האויר בלבד .
טלו קורה מבין עיניכם !!
כתוב תגובה ל- yariv4
גם מערכת תחקירי ח"א הכזיבה.
  אזרח צנחן בדימוס   24/08/06 16:02
אם המערכת הכל-כך משוכללת ויעילה של חיל האויר יצרה 'תוכנית עבודה' כמו שהוצעה ע"י מרשל-התעופה דן חלוץ למי שאמור להיות המפקד העליון של צה"ל (הממשלה !),
איך נבין את התוצאות האומללות ? כנראה שגם 'סיפור' תחקירי חיל האויר יש בו משהו מן האגדה, ודבק בו 'אבק מיתוס'. גם כאן ראוי שגורם חיצוני למפקדי חיל האויר דהיום - כולל ראש אג"ת, ראש אמ"ן והרמטכ"ל, וכמובן - 'מפקד זרוע אויר' - כולם 'כחולים', יבצע את התחקיר על התחקירים, וייעץ למי שצריך (המחליטנים שאינם לבושי מדים !) איך לשאול את ה שאלות הנכונות, ולהטיל את הספקות המתבקשים מ"תוכנית תפורה והדוקה ורהוטה" מדיי, כמו שבחיל האויר יודעים להגיש. חיל ה אויר - כבודו ועצמתו במקומם מונח. אסור לראות בו את חזות-הכל ! לא צריך עוד להזהיר, כי ה כתובת כבר לא על ה קיר. היא בבתי הקברות, בבתי החולים, ובישובים הניזוקים ! א.צ.ב.
כתוב תגובה ל- אזרח צנחן בדימוס
6
5 'נקודות' בנושא רחב ורציני מדי
  אזרח צנחן בדימוס   24/08/06 15:52
להלן כמה הערות, או 'נקודות לדיון' בנושא חשוב, דחוף, רחב ומורכב, ובעיקר - רציני וקריטי מדי ל'במה' כמו תגובות 'טוקבק' באינטרנט:
1. אכן - יש צורך ב'מיבנה' מורכב ורב-מימדי לבדיקה ולחקירה + הסקת מסקנות ממה שקרה (אני מתמקד בתחום הצבאי בלבד. בתחום האזרחי הענין מורכב לא פחות). לא 'ועדת חקירה' יחידה, אלא מיבנה שלם של ועדות חקירה וצוותי בדיקה, על-פי נושאים ו'רבדי התייחסות'.
2. העמדת קצינים אחראים לתחומים השונים, כמו קציני חיל ראשיים, מפקדי יחידות או ראשי מטות, בראש צוותי הבדיקה, כמוהם כהפקדת חתול על שמירת השמנת, או לשם מתן ההסברים מדוע השמנת "נגמרה". כלומר: מינוי מי שאחראי לתחום מסויים - על הכנתו ו/או על הפעלתו - כדי לבדוק את ההכנה ו/או הפעילות באותו התחום, פירושה שהוא לבדו יהיה בעל הסמכות לנהל את הבדיקה ולסכמה וליישם מסקנותיה. זה לא ראוי. זה מראש נועד לכשלון, למשל בגלל הנטייה האנושית-טבעית למצוא טיעונים והסברים מדוע מה שנעשה או לא נעשה, ומי שעשה או לא עשה, "היו בסדר".
3. לחילופין, כדי בכל זאת לא להתעלם מהצורך בידע, ניסיון והבנה מקצועיים בחקירה מעין זאת, יש להעמיד בראש צוותי החקירה ובהרכביהם 'מקצועני ביטחון' בדימוס ! לא מי שהיה מעורב בפועל במלחמה האחרונה ובהכנתה ! אלה יהיו עדים ומסבירים. לא חוקרים ומסכמי המסקנות !
4. ודבר אחרון להערותיי אלו, ואולי החשוב מכל: תחקירים ומסקנות ואפילו לקחים אופראטיביים הופקו, נכתבו, ואפילו נלמדו. הם - בחלקם - לא יושמו בפועל ! כי הכל בידי אדם. לקח מכשל מבצעי יכול להיות שינוי ב'נוהלי הקרב', או 'השיגרה המבצעית'. אבל אם האנשים האמורים לבצע לא מבצעים בפועל את הנוהל במלואו, מותאם לנסיבות המשתנות - חבל על זמנם של החוקרים המעולים ביותר, ועל הנייר עליו נכתבות חוברות הסיכומים, ו'תורות הלחימה'.
סיור המבוצע בשעות הבוקר ע"י מילואימניקים שבצהריים אמורים להשתחרר הביתה, ולכן - אחרי שלושה-ארבעה שבועות של סיורים "משעממים" בהם "לא קרה כלום" - מבצעים את הסיור בסגנון של "גומרים-הולכים", אין פלא שהסיור ה'חפיף' שלהם נגמר (מה כואב !) בהרג, פציעה,חטיפה ומלחמה ! כך גם לגבי צוות טנק שאינו ערני מספיק 'עם אור ראשון' בבוקר ערפילי, או תצפיתן ומ"פ או מג"ד שלא יודעים או לא מקפידים להפעיל את הנוהל המתאים במקרה חטיפה, במהירות הראוייה והחיונית ! אז מה אם בתיאוריה, בבתיה"ס הצבאיים ובקורסים הדברים נלמדים !
5. לסיכום (ואני אומר דברים ש"יש להם רגליים" ומנסיוני ב-5 מלחמות ו'ארועים' רבים): תחקיר ו"בדיקה לאחור", הפקת לקחים ולמידתם, וקיומם של 'נוהלים כתובים' אין בהם די ! כל חפ"ש (חייל פשוט) עלול לגרום למלחמה כוללת, או עשוי למנוע את פריצתה ! אמר נפוליאון (בכוונה ובניסוח אחרים) ש"כל חייל נושא בתרמילו את שרביט הגנראל". התרגום אצלנו צריך להיות:"חייל, עליך להיות 'ראש גדול' כי בך אישית תלוי גם אם תהיה מלחמה או לא, וגם מה יהיו תוצאותיה !" והארועים האחרונים יוכיחו. א.צ.ב.
כתוב תגובה ל- אזרח צנחן בדימוס
7
הפגנת המלואימניקים = מלכודת פתאים
  אזהרה לציבור   24/08/06 15:54
המתנחלים מתחפשים
למילואימניקים כדי לסייע למפלגות הימין

זו מחאה כתומה הנובעת משיקולים פוליטיים

חלק ניכר מן המחאות נגד הממשלה והדרישות לפטר את אולמרט ופרץ מקורן במתנחלים המנצלים את הכשלים במלחמת לבנון השנייה כדי להשיג בעורמה שינוי במפה הפוליטית בישראל.

'מחאת המילואימניקים היא מחאה כתומה הנובעת משיקולים פוליטיים. הדרישה לעריפת ראשים ולא לוועדת חקירה, מוכיחה כי מדובר במאבק פוליטי ימני שמטרתו לנצל את מלחמת לבנון השניה ולהחליף את הממשלה'.

ברוך השם, המחאה אינה צוברת את התאוצה המקווה.

כתוב תגובה ל- אזהרה לציבור
צודק המילואימניקים כולם "כתומים"
  מזהה ספינולוגים.   24/08/06 16:14
חבל שהספינולוגים לא הדריכו אותך להשתמש במילה "כתם" כל פעם שאתה אומר את המושג "כתומים".
המשכורת שלך לא תשולם במלואה.

מתועב זנותי.
כתוב תגובה ל- מזהה ספינולוגים.
כתום זה צדק! ושמירת המולדת והדגל!
  צבר   24/08/06 21:01
כתוב תגובה ל- צבר
8
כל ערב ב19:00 בגן הוורדים בירושלים
  השלישייה הביתה!   24/08/06 15:54
בואו איתנו, מילואימניקים, משפחות, ימין ושמאל,תושבי הצפון, המרכז והדרום, גברים ונשים זקנים וטף, אזרחי ישראל. בואו להשמיע את קולנו למען יקחו קברניטי המחדל אחריות.

אנחנו לא פוליטיים ולא מפלגתיים. אנחנו רוצים דבר אחד - שהאחראים לא יהיו יותר בשלטון. אולמרט פרץ וחלוץ הוכיחו שאינם ראויים להוביל אותנו ולהנהיגנו.

בואו איתנו להשמיע את קול האזרחים.

בואו אבות שאינם מוכנים שישלחו את בניהם לקרב בפיקוד מפקדים שאינם ראויים לכך. בואנה נשים שאינן מוכנות להפקיר חיי אבי ילדיהן למקבלי החלטות שנותנים פקודות לא פקודות.

אנחנו אזרחים (גם המילואימניקים) מן השורה. ביחד נקים תנועת מחאה שתשטוף את המדינה מולה לא יוכל לעמוד אף פוליטיקאי ציניקן ואף מחדלן השומר על כסאו. המחאה גוברת כל יום וכל ערב מגיעים יותר ויותר אנשים. הצטרפו אלינו למאבק!

כולנו, ביחד!

הצטרפו אלינו כל ערב בשעה 19:00 בגן הוורדים בירושלים מול משרד רוה"מ.

הצטרפו לעצומה באתר המחאה - memshalahabayta.com/



כתוב תגובה ל- השלישייה הביתה!
הייתי ב'גבעת המחאה' וחזרתי מאוכזב
  א.צ.ב   24/08/06 16:13
באתי שלשום ממרחק רב מאד ל'גבעת המחאות' שבשולי 'גן הורדים' שמול קריית הממשלה בירושלים. מצאתי מעטים מאד, מפוצלים ל-3-4 הפגנות או קבוצות מחאה נפרדות, עם 2-3 יעדים או דרישות נפרדים, ואפילו סותרים. לא מצאתי איחוד כוחות לשם יצירת 'מסה קריטית' בעלת עוצמה משפיעה, וגם לא מצאתי חשיבה (למעט בקבוצה אחת המונעת ע"י מניעים פוליטיים מובנים, אבל מוסתרים מאחורי סיסמאות 'סטריליות') על "מה אחרי". כלומר: נניח שהדרישה להקים ועדת חקירה תיענה (יעד של קבוצה אחת), או ש-3 ראשי המערכת כיום (אולמרט, פרץ, חלוץ) יורחקו מסמכויותיהם (יעדיה של קבוצה אחרת), וכיו"ב - - - מה אחרי זה ? הקבוצה האחת שרואה מעט מעבר לאופק הקרוב היא הקבוצה הדורשת הקדמת הבחירות לכנסת ה-18. הם מעריכים שה'גוש' הפוליטי שלהם ירוויח מהקדמת הבחירות ויצבור מנדאטים נוספים בכנסת, עד כדי הקמת הקואליציה הבאה. לגיטימי, אבל מה אחרי ? שוב "מה שלא הושג בכוח, יושג ביותר כוח" ? או שוב "תנו לצה"ל לנצח", או - "לא נכנע לסחטנות של קבוצות טרור קטנות" - - - הרי זה מה שהיה לנו עד עכשיו, וראו את התוצאות המרות והכואבות. אז זהו ? שוב מאותו מתכון, או שוב אותו סרט ? אזרח צנחן בדימוס, אבא של לוחם בלבנון.
כתוב תגובה ל- א.צ.ב
9
מחדלת ישראל והבעל של עליזה
  חייבים להתפטר   24/08/06 16:11
כתוב תגובה ל- חייבים להתפטר
10
ומה תעשו עם המסקנות ? צבא בטלן.
  היו כבר לקחים.   24/08/06 17:13
היו כבר לקחים. היון כבר דוחות. היו כבר ועדות. אבל לצה"ל מסורת ארוכה של טיוח והדחקה והכחשה. חבל על המאמץ. איש לא יפיק שום לקח אמיתי.
כתוב תגובה ל- היו כבר לקחים.
11
אתה מדבר שטויות
  ל רפי   24/08/06 19:28
הדרך הנכונה ביותר לשפוט את הממשלה, היא באמצעות הציבור - בחירות.
בחירות הן הליך ארוך ויקר יחסית, ויתכן מאוד, לאור איומי סוריה, שלרשותנו לא עומד הזמן לכך.
לכן, הדרישה להתפטרות אולמרט ומרעיו, היא הגיונית וחיונית. לא יתכן שהמחדלניקים יעמדו בראש המערכת במקרה של עימות קרוב נוסף.
וועדת חקירה צריכה להערך בכל מקרה. יהיו ממצאיה לגבי הפוליטיקאים אשר יהיו, דעת הציבור ראויה יותר, ועל כך כבר דברנו קודם.
כתוב תגובה ל- ל רפי
12
www.memshalahabayta.com
  sicco   24/08/06 21:14
please visit and tell everybody about this website
כתוב תגובה ל- sicco
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il