w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיח ושיג כואב
מאת: איתן קלינסקי  |  10/08/2021
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הערות אחרונות טרם פרידה מהמדור
  ה.א   10/08/21 10:29
איתן יקירי, אכן קלעת הפעם למטרה, והצגת את ההתמודדות המורכבת בפניה אתה עומד, אך גם כאשר אתה מבין ומציג את מורכבות הבעיה, הפתרון שאתה נותן הוא מאד לקוי. בן גורין כתב בעיתון דבר ב 1960 "...אם כי התנ"ך הוא דבר שקשה להגדירו הייתי אומר שהוא נשמת העם היהודי מראשיתו ועד סוף כל הדורות, בו נתגלתה ומתגלה כל רוחו העברית. התנ"ך הוא ספר האומה, וזהו יותר מספר. איני יודע מילה היכולה להביע מהו התנ"ך בשביל עם ישראל". התנ"ך הוא קודם כל נשמת העם היהודי, כולו, על הטוב והרע שבו, נשמה המבטאת את הלאום שלנו ואת הזכות שלנו על הארץ אשר הובטחה וניתנה לאבותינו. מי שמתכחש לזכות ההיסטורית הזו, אין לו כל זכות להשתמש בשם התנ"ך לשוא על מנת לקדם אינטרסים קומוניסטיים או אחרים. על מנת להתמוגג מטקסטים אוניברסליים, הומניים שבתנ"ך יש לרכוש קודם כרטיס כניסה לעולם התנ"ך, שהוא ההכרה בהיותנו עם התנ"ך, בהיותנו עם ה' ככל שהוא קיים, ובזכותנו על הארץ תוך שמירה על זכויות אזרח וחובות אזרח של עמים אחרים הגרים בה, ומבלי כמובן להעניק להם זכויות לאומיות. כל מי שתומך בתומכי טרור ערבי נגד יהודים בארץ ישראל, מטמא את התנ"ך כאשר הוא נוגע בו או כאשר הוא מדבר עליו.
 תומכי טרור
כתוב תגובה ל- ה.א
דברי פרידה מהמגיב ה.א
  למגיב ה.א...   10/08/21 19:05
ה.א, יקירי לך בשלום בכל דרך שתבחר והעיקר שבריאות טובה תשרור בכל דרך, בה תלך. מגיב יקר, קשה להתייחס להשגותיך. אתה שהחלטת, שאיתן שרלטן ומספר חצאי אמיתות, כי איתן התמקד בציון קווי האופי לאישיותו הנעלה של המנהיג והמחנך משה, שבנאומו האחרון לעמו התמקד בחוקים, שהוא ביקש מהעם לאמץ בחיי היום יום. ואיתן שלא התייחס לדין שחוקק מאות שנים אחרי פרשת "ראה", הוא לדברי המגיב ה.א בחוצפתו ובמידה לא מועטה ברשעות מציג את איתן כשרלטן. פרופבור נחמה ליבוביץ בגליונות לפרשת השבוע לא הזכירה בשבריר של מילה את הפרוזבול !!!!!!!!!, עכשיו אני מבינה שהיא שרלטנית. באותו שבוע עברנו על הניתוח היפה בעיתון "המודיע" על פרשת השבוע, בו באה לידי ביטוי התפעלות מדין השמיטה. הגם שעורכי "המודיע" יודעים שהכל הוא דבר אלוהים, הם מתפעמים מכמיהותיו של משה לכינון חברה הדואגת לדלת העם. אתר "סרוגים" היה צריך לקבל תגובה זועמת , שהתמקד במה שאמר משה בנאומו בנושא שמיטת כספים, והאתר "בחוצפתו" לא כתב שבריר של מילה בנושא הפרוזבול. העיקר שהבריאות תלווה אותך, מר ה.א, בכל דרך שתלך .
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א...
איזה רעיון, בלי משכנתאות,
  ה.א   10/08/21 22:36
איזה רעיון נשגב, שמיטת כספים, אין יותר משכנתאות, הבנק עולמי מפסיק לתת הלואות למדינות מתפתחות, כולם גרים באוהלים, אפריקה נעלמת, אוי איך לא חשבנו על זה קודם, כל 7 שנים, כל החובות פוס, מזל שאיתן מזכיר לנו ימים רחוקים, ימים נשגבים, ימים שהוא מתגעגע אליהם.יש אחרים שרוצים לחזור לימי המקדש, הקורבנות, בואו נחזור. ביי ביי.
כתוב תגובה ל- ה.א
פרץ רברבני של מגיב רדוד
  עדני י.   11/08/21 10:32
פרץ רברבני של מגיב רדוד.
כתוב תגובה ל- עדני י.
בלי משכנתאות, אוהלים.. פחונים.
  ה.א   11/08/21 10:46
כתוב תגובה ל- ה.א
אוהבות את א.ה
  אוהבות את א.ה   11/08/21 17:20
התלהמות אוהבת את תגובותיך, ה.א. לאהבה ולהערצה של ההתלהמות מצטרפות גסות הרוח והבוטות הלשונית האוהבות את דרך ההתבטאות שלך. אנחנו - ההתלהמות, גסות הרוח והבוטות הלשונית - נצטער, אם תפסיק להגיב. אנא , מר ה.א, תתחשב ברצונות של גסות הרוח, שאינה יכולה לחיות בלעדיך.
כתוב תגובה ל- אוהבות את א.ה
אוטוטו אין משכנתא, אוהל, פחון.
  ה.א   11/08/21 18:12
קורבנות, עגלה ערופה, שעיר לעזאזל, חוזרים, חוזרים אלפי שנה לאחור.
כתוב תגובה ל- ה.א
שלום לך מגיב רדוד
  מלים אחרונות ל-ה.   12/08/21 17:07
לך בדרכך מגיב רדוד. ניכר, ששנאת חינם מנחה אותך בתגובותיך, כשהיתה שם גם מנה גדושה של בורות, כמו השלילה הנחרצת רווית הביטחון, שלא היה נאום אחרון של משה, אגב נאום רווי כאבים נפשיים, כי משה מודע, שזה נאום אחרון, ועוד מעט הוא יעלה על הר נבו ולאמ ייכנס עם העם לארץ ישראל.
כתוב תגובה ל- מלים אחרונות ל-ה.
ביי ביי, פייר וול
  א.ה   12/08/21 17:49
חלומות פז על עולם כפרי עתיק יומין של משקי בית מבודדים, אשר אין שום מערכת כלכלית מבוססת המחברת ביניהם, חלומות נהדרים על מערכת ללא מיסוי, מיסוי אשר משמש את הכלל לטובת הכלל ומחליף מנגנונים אהנכרוניסטיים שמי שחולם עליהם כריאליים היום הוא בור ועם הארץ. קורבנות אינם רלוונטיים, שמיטת כספים איננה רלוונטית, רק החלומות הם אלה שרלוונטים. חלמות בהקיץ, חלומות של חולמים בהקיץ.
כתוב תגובה ל- א.ה
אילו כותב רדוד היה כותב
  ה.א   14/08/21 08:58
אילו כותב רדוד היה כותב שיר הלל לקורבנות, עם ציטוטים מהתורה, שיר נוסטלגי לבית המטבחיים שהיה לנו בירושליים, וכך הוא היה כותב כי זוהי תורת עולמו, כך הוא חושב. ואם לא היה מזכיר כלל את העובדה שהכנסת הגדולה תיקנה תקנה המחליפה את הקורנות בתפילות, מה היינו אומרים לו? היינו אומרים לו שהוא מצייר רק את מחצית התמונה, שהוא מכזב לשומעיו, שהוא מתייחס לתורה אנכרוניסטית שבעלת הסמכות תיקנה אותה, שינתה אותה, והיא אינה תקפה לימינו. חברים, הקומוניזם שטף לכם את המוח, לא נשאר כלום.
כתוב תגובה ל- ה.א
2
מכבדת ומקשה
  מגיבה ..   10/08/21 11:01
אני מכבדת את השיח והשיג הכואב שיש לך עם ספר הספרים. אך ההסתייגות של היא לא רק מסעיף 10 בפרשה הדן בפרשת עגלה ערופה. אינני מסכימה עם שלל נושאים המופיעים בחוקי המלחמה.
כתוב תגובה ל- מגיבה ..
3
מאחלת ליהודים ולערבים שלום
  I lave Israel   10/08/21 18:34
כתוב תגובה ל- I lave Israel
4
המגיב הראשון מתעקש להשתטות
  יעל .ברגמן   11/08/21 08:12
איתן קלינסקי הציג במאמרו את העוצמה המוסרית של מי שביקש להנחיל לעם ישראל את שמיטת הקרקעות(מתנות לעניים) ושמיטת כספים(הקלות לחסרי יכולת לפרוע את חובותיהם). אני כאישה דתיה רואה במשאלה זו ביטוי לעוצמה המוסרית של דת ישראל שאת דבר אלוהיה הביא משה לעם ישראל בנאומו האחרון. איתן ייחס את העוצמה המוסרית למשה המנהיג והמחנך. ואילו אתה מגיב בשם ה.א החלטת לייחס לאיתן את כל המידות המגונות, כשבניתוח נאום אחרון של משה הוא לא התייחס לתקנה שנוספה מאות שנים לאחר מותו של משה. חבל שאתה מתעקש להשתטות.
כתוב תגובה ל- יעל .ברגמן
5
מיעל לאיתן
  מיעל לאיתן   11/08/21 08:45
אני שותפה לגישתך, שאתה מתייחס בהערכה רבה לעוצמה המוסרית של המנהיג, המבקש להנחיל לעמו שגב של ערכים מוסריים בנאומו האחרון. אך אני רואה בכך לא רק את העוצמה המוסרית של המנהיג, אלא את העוצמה המוסרית של דת ישראל, שאת דבר אלוהיה מביא משה לעמו.
כתוב תגובה ל- מיעל לאיתן
6
הערות לעוצמה המוסרית
  יוסף לווין   11/08/21 09:22
איתן , שמיטת כספים כפי שמוצגת בפרשת "ראה" מעידה על העוצמה המוסרית, הגלומה בדת ישראל. משה כנציגה - כאומר בנאומו את דבר אלוקי ישראל - מבטא את מוסריותה של הדת . עוצמתו המוסרית של משה המנהיג נובעת מערכי הדת, אותה הוא מבקש להנחיל לעם. שמיטת הכספים, כפי שמבוטאת בפרשה שלנו, היא אחד מביטויי השגב של הדת היהודית.
כתוב תגובה ל- יוסף לווין
7
הכיבוש - אסון שהבאנו על עצמנו
  עדני י.   11/08/21 10:00
הכיבוש הוא אסון שהבאנו על עצמנו. אנחנו ושכנינו משלמים מיר דמים יקר. הקץ לכך הוא בסיום מיידי של הכיבוש ובפיתרון צודק - שתי מדינות לשני העמים החיים כאן - ישראל ופלשתין.
כתוב תגובה ל- עדני י.
8
זיוף?
  מנדוזה   11/08/21 10:35
מר קלינסקי, האם שמת לב לכך שאתה מתייחס אל התנ"ך כאל מסמך בן ימינו ומבקר אותו על פי קני-מידה חילוניים בניי זמננו? על סמך מה פוסק יהודי חילוני שכמוך, שאמונתו העתיקה של העם היהודי ב"אתה בחרתנו" היא מזויפת? הן לאורך רובה של ההסטוריה הארוכה שלנו האמנו, ורבים בקרבנו עדיין מאמינים, שנבחרנו על ידיי אלוהים להיות "עם כוהנים וגוי קדוש", ושהוטלה עלינו שליחות חשובה אל האנושות. האם אתה חושב שלאורך הדורות מסרו ריבואות של יהודים את נפשותיהם על קידוש-השם למען עיקרון מזויף?... ובאשר לשאר רגישויותיך המודרניות, הריי שהנאורות שלך היא בעוכריך. באשמתה אתה שופט את התנ"ך, שהינו ספר (אמונה) עתיק, כאילו הוא מסמך מודרני שיש לבקרו בהתאם. חבל על בלבול הרשויות.
כתוב תגובה ל- מנדוזה
מבקשת לשוחח עם מנדוזה
  למנדוזה..   11/08/21 17:45
למנדוזה שלום. אני מבקשת לשוחח עם מנדוזה. אני מעריכה ומעריצה כל יהודי , שסבור "שאתה בחרתנו מכל העמים זה הציווי המקראי", אך עליך לכבד מי שסבור שאנחנו ככל העמים ואין לנו ייחוד מעל כל העמים. איתן לא השתמש במילה זיוף. איתן נאמן לגישה שאנחנו נבחרנו "עם כל העמים". אני אלך בדרכי ואכבד את גישתך, גם כשאני לא מסכימה עם תוכנה. אני מצפה, שתתייחס בכבוד לגישה, שאני בחרתי.
כתוב תגובה ל- למנדוזה..
אנחהו באמת עם נבחר
  "מנדוזה צודק"   12/08/21 10:43
ראש מפלגה דתית ישב כמב שנים בבית סוהר כי עשה מעשים "טובים" (דרעי) נשיא מדינה ישב בבית סוהר כי עשה מעשים "טובים" לנשים, (קצב) ראש ממשלה לשעבר התאכסן בחופשת סוף שבוע בסוויטה נשיאותית ולתומו הוא הבין שהתשלום הוא רק 2000 שקלים (בנימין נתניהו) אנחנו עם נבחר המעסיק בעבודה חקלאית ובעבודות בניין וסלילת כבישים אלפי תאילנדים, סינים , בולגרים, רוסים ועוד כשספסרים בשכר בבני אדם גורפים מיליוני שקלים. מנדוזה צודק !!!!!!!ה אנחנו עם נבחר .
כתוב תגובה ל- "מנדוזה צודק"
9
לאלמונית שרוצה לשוחח
  מנדוזה   12/08/21 12:41
אכן, קלינסקי עצמו איננו מכנה את "אתה בחרתנו" כזיוף, אך ברנר, שאותו הוא מצטט פעמיים מכנה אותו כך, ומזה אני מסיק שהוא מזדהה עימו, וכמוהו הוא שוגה בהבנת הרעיון הקדום. רק מי שמייחס ליהודים רדיפת טובת-הנאה ברעיון הזה, כפי שטענו אנטישמים למיניהם, רק הוא מסוגל לפרשו מתוך רגש של סלידה. כפי שציינתי, "אתה בחרתנו" הוא ביטוי לתחושת השליחות של העם היהודי אל האנושות כמפיץ האמונה באל אחד. בקבלו על עצמו את השליחות הזאת אין העם היהודי מחפש טובת הנאה או ניצול של אחרים, אלא לוקח על עצמו תפקיד כפוי-טובה לתיקון העולם. קלינסקי, כדרכו, עושה לעצמו חיים קלים במוצאו את מוסר המקרא לוקה בחסר בהשוואה למוסר תקופתנו. אם ברצונו לערוך מחקר השוואתי, שישווה תפוחים לתפוחים, כגון: חוקיי חמורבי לחוקיי המקרא, ואז הוא יהיה הוגן יותר כלפיי המקרא וגם ירגיש פחות מדוכדך.
כתוב תגובה ל- מנדוזה
10
ודאי שמנדוזה צודק!
  מנדוזה   12/08/21 12:55
לצערי, לא הבנת את מנדוזה. מנדוזה לא טען שהיהודים הם עם מושלם, אלא שרעיון ה"אתה בחרתנו" איננו מבטא רצון לרדיפת טובת הנאה, אלא קבלת השליחות האלוהית לתיקונו של עולם. באשר לפגמינו, הריי שמעולם לא היינו מושלמים וספק גדול אם אי-פעם נהיה, אבל המאמץ, חביבי, המאמץ מרתק.
כתוב תגובה ל- מנדוזה
11
I lave Israel
  יהודי...   15/08/21 09:05
Israel society must take resposibility . We all have to get vaccinated
כתוב תגובה ל- יהודי...
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il