w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בנייני...
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
חיים רמון
חיים רמון
במחאה נגד הרפורמה, קמה קבוצה מאורגנת של קצינים מיל' שאמרו "אנחנו משתמשים בכוחנו הצבאי ונסרב לשרת אם לא ייענו לתביעותינו"    דבר כזה לא היה בתולדות מדינת ישראל. וכל ראשי המחאה, בהם ר...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
הריסות בעיר חרקוב [צילום: אנדריי מרינקוב/AP]
יאיר נבות
ככל הנראה במטרה לשבור את רוחם של תושביה, אבל ייתכן שזהו גם שלב הכנה למתקפה רוסית נרחבת יותר משמעותית נגד המחוז ולכיוון העיר עצמה. תדירות ההפגזות וההפצצות נגד המחוז והעיר עלתה מאוד....
גיא חזן
גיא חזן
השימוש ב-AI נמצא בכל מקום: מצ’טבוטים שמשיבים לשאלות של לקוחות, דרך מערכות המלצה באתרי קניות, ועד לרכבים אוטונומיים שנוהגים בעצמם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרקליטי "השטן"
מאת: ד"ר צ'לו רוזנברג  |  17/10/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
היצף וביקוש
  אזרח קטן   17/10/08 14:43

א. עם כל הצער שבדבר אנו חיים במציאות. צריך לערוך תכנון משפחה וגם תכנון עיסוק. בסין אסור ללדת יותר מילד אחד, זה לא שטני? אבל אין ברירה. אם יהיו בארץ רק עורכי דין מאיפה נייבא חקלאים? מחו"ל?

ב. הכלכלה העולמית נכשלה. גם הבסיס שלה שגוי. לא יתכן שמי שמתעסק בעסקי אוויר ירוויח המון כסף, ומי שעמל עבודה אמיתית ויצרנית יחיה בזבל. בקיצור: צריך להוריד בתשעים אחוז את שכר הבכירים במדינה! ולהעלות ב 300% את מקבלי השכר הנמוך. אחרת המדינה כולה תהיה בועה, לא רק הקלקלה.

ג. אם עורכי הדין מבקשים להשאיר פתוחים ללימוד רק את המוסדות היקרים, הרי שיש כאן תמיכה בקשר האליטות. שוב רק העשירים יוכלו להתקדם.
כתוב תגובה ל- אזרח קטן
תשובה ל1
  זאק   17/10/08 21:50
באופן ישיר לנקודות שלך:

לגבי נק' א':
ראשית, קשה עלי ההשוואה בין מדינת ישראל, מדינה כביכול יהודית-דמוקרטית נאורה ובין סין שם המשטר הקומוניסטי האיום עדיין שולט.

האם משום שלסינים אין שום כבוד לאוטונומיה של הפרט על גופו ומתנגדי שלטון מאבדים איברים חדשות לבקרים עלינו לעשות כך גם לאנשים המעזים לבקר את המשטר בישראל?
הכך נעשה לאזרח הפשוט? הכך נעשה לש' בדימוס וינוגרד? הכך נעשה לד"ר זליכה? הכך נעשה למפכ"ל?

אז את ההשוואות למדינות חשוכות, וכן, סין היא אמנם מעצמה כלכלית - אבל מבחינת זכויות הפרט (ולא רק - ראה גם את זכויות בעלי החיים שנופלים בהרבה מזכויותם בישראל - ולראייה ראה את היחס שנתנו הסינים לכלבים וחתולים בהכנה לאולימפידה - ויש לא מעט קטעים ביו-טיוב שממחישים זא) היא עדיין מדינה מפגרת מבחינה דמוקרטית. היא בטח לא ישראל.

שנית, שים לב אנא שמי שחפץ בנפשו להיות עורך דין כנראה כבר לא יסיים חייו כחקלאי רק משום גזירות כאלה ואחרות.
לכן, בתשובה לשאלה שלך - כך או כך, כנראה כן - נייבא ייצור חקלאי לארץ (ובכך אנחנו מתעלמים מעשרות שיקולים אחרים - שהם לדוגמא, התפתחות התעשייה החקלאית המדעית בישראל - לדוג' פיתוחים ישראליים שמאפשרים גידול של פי כמה וכמה בתוצר מחלקה חקלאית אחת מאשר בימים עברו - אבל לא נדון בכך כאן, כי זה לא הנושא).

לגבי ב':
אני מאוד מקווה שאתה לא אומר שעבודה של אדם שעובד במשרד (יהא זה משרד עורכי דין או כל משרד אחר) שווה בפרוקודטיביות שלו פחות מאדם אחר. משרדים כאלה מכניסים מטבע זר למדינה - הזנה, שאולי שכחת, חשובה מאוד להתפתחות ה'קלקלה' הישראלית - כפי שקראת לה.

לגבי ג':
אם היית טורח לקרוא את המאמר לא בצורה שלילית, היית מבין שבדיוק מה שאנחנו רוצים לוודא זה שכל מי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד - וכל מה שהוא רוצה ללמוד.
אתה לא יכול (כפי שכבר רמזתי לעיל) לגרום לאדם שרוצה ויכול ללמוד רפואה (היינו, עומד בתנאי הקבלה ומסוגל כלכלית לעמוד בנטל) להכשיר עצמו להיות מורה לחנ"ג - והרי מאיפה תביא מורים לחנ"ג? תייבא מבריה"מ לשעבר? אני מציע שתבדוק את הטיעונים שלך - מאוד חלשים, מנותקים מהשיח ובמידה רבה - דמגוגיים.


וכעת תוספת שלי - צריך להבין מה הבעיה?
אומרים שיהיה היצף של השוק. האמנם? יש נתונים שמראים שאנשים לומדים משפטים לאו דווקא להיות עורכי דין - תראה מה מספר מסיימי לימודי משפטים בשנה מול מספר הניגשים לבחינות הלשכה (מאותה אוכלוסייה - לא מהאוכלוסיה הכללית, משום שיש אנשים שניגשים מספר פעמים). שנית, תראה מאותו אחוז שעובר את בחינות הלשכה (והם לא ברמת בגרות ואף לא ברמת פסיכומטרי מבחינת הידע, הלחץ והכשרון שצריך להפגין), כמה ממשיכים לתפקד כעורכי דין - מסתבר, שמדובר באחוזים מאחוזים - וסה"כ הבעיה קטנה בהרבה ממה שמציגים לנו.
פאניקה להמונים - מישהו אמר?

שנית, גם אם עדיין יש בעיה (הגם מוגבלת, כפי שהראנו לעיל), מה הדרך הראויה לפתור אותה?
אולי לא לקבל כל אדם שרוצה ללמוד משפטים ללימודי משפטים?
אולי לא לאפשר למכללות ללמד משפטים לאנשים שלא עמדו ברף האוניברסיטאי?
אבל רגע, אולי הרף האוניברסיטאי נמוך מדי? אולי אפשר בכלל לעשות ראיונות כניסה - ראיונות אישיים כמו שנהוג בארה"ב (או, הנה מדינה שאפשר להשוות את עצמנו אליה בצורה שהיא כבר הרבה יותר הגיונית - אני, אישית, לא שואף להיות סין ולא ארה"ב, אבל אם כבר, מבין השתיים - הבחירה ברורה).
סה"כ כל השאלה שאני מעלה היא: אולי צריך לפתור את הבעיה (אם היא אכן קיימת) בתחילת השרשרת?
ואולי כדאי לסמוך על השוק שיבחר מעצמו את העוסקים (
כתוב תגובה ל- זאק
2
מועדון חברים
  זהר כ.   17/10/08 17:02
לשכת עורכי הדין מזמן הפכה למועדון חברים ומגינה על עורכי דין מושחתים אשר הדיחו לקוחות לשלם שוחד בכפיה . הלשכה הפכה מונופול שיש לפרק אותו דחוף. הוגשה תלונה למבקר המדינה ומקווה שהמעקב יהיה כאן באתר המכובד והאמיץ הזה
כתוב תגובה ל- זהר כ.
3
הקישרון והכשרון
  מרק טווין   17/10/08 20:24
בקריאה: "לא לעלות יותר" יש אולי משהו הוגן בעלי הקישרון יודעים שיפתחו להם את השער. התמימים חושבים שיש צדק בדרך ובראש הגבעה הקריאה והמעשים לחסום את הדרך ( ברור שרק לתמימים ) ,יכולים לחסוך דם יזע ודמעות מי שלא הבין שקיום משרדים המקושרים לעליון ולמינויים, הוא בסיס המיכשול, והמשוב במערכת ( משוב המגביר את הבעיה ),מייצר שני סוגי משרדים : מקושרים ולא מקושרים. ובתוכם מידרג כפונקציה ישירה של הקישור....... לא מבין את מערכת הצדק הישראלי כלל. מי שלא מבין את המשוואה הלא מאוזנת הזו , לא מבין שאין לה סיכוי להשתפר. החוק השני של התרמודינמיקה יותר חזק כאן מכל יכולותיו של פרידמן. ויש לחוק השני הרבה תומכים במערכת...
כתוב תגובה ל- מרק טווין
4
אין אונות של הממשלה
  צודק ב- 100 %   17/10/08 21:44
ישר כוח ...
אולי אתה צריך לייצג אותנו במאבק!!!!!

כתוב תגובה ל- צודק ב- 100 %
5
האומנם?
  סטודנטית   18/10/08 15:32
האומנם הכל נכון כפי שמוצג במאמרך? אני מסכימה שהדרך בה נוהגת הלשכה היא בעייתית. אבל, לא תסכים איתי שצריך להתחיל איפשהו? לדעתי, זה מוצדק שהטובים ביותר בסופו של דבר ייקבלו את הרישיון לעשות במקצוע, אבל כמובן צריך לפעול בשני המישורים - לפעול לסגירת מכללות פרטיות וגם יצירת מנגנון סינון נוסף בטרם קבלת הרישיון.

כתוב תגובה ל- סטודנטית
6
אוטופיה בשקל
  סטודנט נלוז   19/10/08 11:25
צ'לו מה נשמע...

אני מצטער לומר לך את שבוודאי אתה יודע אבל למדינה יש מונופול על המקצועות החופשיים כבר מזמן...
שערו בנפשכם מה יקרה לו יפתחו מכללות פרטיות שמלמדות רפואה אבל לא צריך שום פסיכומטרי כדי להתקבל אלא רק 50 אלף שקלים לשנה שכ"ל ?

הכי טוב - העשירים ילמדו רפואה והעניים ימשיכו לנסות להוציא 780...

למה זה לא קורה?

מכיוון שלמדינה יש מונופול על כל המקצועות והיא מחליטה מה לאשר ומה לא, היא לא מעדיפה רופא בן עשירים גרוע אבל היא דווקא כן מעדיפה עו"ד בן עשירים גרוע.

זילות המקצוע הוא לא בכמות עורכי הדין אלא באיכותם, מכללות שמלמדות את כל מי שיש לו את הסכום ללא קשר ליכולותיו הן הן שמוציאות לנו שם רע וגם עושות לי בתור אחד שהשקיע כדי להתקבל הרגשה מאוד רעה.

הנה הזילות שלכם רבותיי
כתוב תגובה ל- סטודנט נלוז
7
המטרה נכונה, הצעדים לא!
  ריאליסט 2008   21/10/08 18:12
צ'לו היקר,
הפרגון שלך לסטודנטים הצעירים מרגש ונעים, אולם אני חולק עליך חלקית בעניין משמעות הגבלת המקצוע:
המטרה שלשמה הלשכה מציעה צעדים נוראים ואכזריים היא צודקת.
המקצוע מאז ומעולם היה מקצוע מכובד ונחשב - נכסם של מעטי סגולה. מדיניות של קבלה קלה לפקולטות למשפטים ופתיחתן של המכללות הביאו לאינלפציה של אנשי המקצוע, דבר שיצר את הבעיה הקיימת (מספר מקומות פנויים קטן ושכר נמוך יותר).
הטעות הגדולה של הלשכה היא הצעדים לצמצום מספר עורכי הדין: הם רוצים להאריך את תקופת ההתמחות, להקשות עם הבחינה - צעדים שיפגעו באלה המתקבלים ללימודים אך לא מקבלים את מבוקשם - המקצוע.
לדעתי, לו התמקדה הלשכה בצמצום המתקבלים ללימודים, להעלות את רף הקבלה לפקולטות אך בו בזמן לסגור את המכללות ו/או להציב להן רף קבלה נוקשה, התוצאה המבוקשת היתה מושגת תוך זמן קצר וללא פגעיה בהסתמכות הסטודנטים.
כך, לא כל אחד שרוצה ללמוד משפטים יתקבל, אך מי שיתקבל לא יעמוד בפניו מחסום פוגעני של בחינות והשפלות אחרות.
לימודים חופשיים הם דבר נהדר, אך לא במקצועות מבוקשים אשר ההצפה בהם מסוכנת יותר מהגבלת הגישה ללימודיהן.
בעייני, ככל שהסינון נעשה משלב מוקדם יותר, כך הפגיעה במסונן/מסוננת קטנה יותר. חשוב על אי התאמה לקורס טיס, שאותה מקבל המועמד בקלות יחסית לעומת צליחת הקורס המפרך והארוך אולם בסוף לא ניתנות לו הכנפיים.
אנו חייבים להודות בעובדות - יש להקטין את מספר עורכי הדין. הסכנות של זילות המקצוע, פגיעה במקצועיות ושחיקת השכר - אינן דמיוניות או מופרכות, זה כבר קורה. אולם הצעדים להשגת המטרה צריכים להיות הגיוניים ולא פוגעניים.
כתוב תגובה ל- ריאליסט 2008
8
המטרה נכונה, הצעדים לא
  ריאליסט 2008   21/10/08 18:29
צ'לו היקר,
הפרגון שלך לסטודנטים הצעירים מרגש ונעים, אולם אני חולק עליך חלקית בעניין משמעות הגבלת המקצוע:
המטרה שלשמה הלשכה מציעה צעדים נוראים ואכזריים היא צודקת.
המקצוע מאז ומעולם היה מקצוע מכובד ונחשב - נכסם של מעטי סגולה. מדיניות של קבלה קלה לפקולטות למשפטים ופתיחתן של המכללות הביאו לאינלפציה של אנשי המקצוע, דבר שיצר את הבעיה הקיימת (מספר מקומות פנויים קטן ושכר נמוך יותר).
הטעות הגדולה של הלשכה היא הצעדים לצמצום מספר עורכי הדין: הם רוצים להאריך את תקופת ההתמחות, להקשות עם הבחינה - צעדים שיפגעו באלה המתקבלים ללימודים אך לא מקבלים את מבוקשם - המקצוע.
לדעתי, לו התמקדה הלשכה בצמצום המתקבלים ללימודים, להעלות את רף הקבלה לפקולטות אך בו בזמן לסגור את המכללות ו/או להציב להן רף קבלה נוקשה, התוצאה המבוקשת היתה מושגת תוך זמן קצר וללא פגעיה בהסתמכות הסטודנטים.
כך, לא כל אחד שרוצה ללמוד משפטים יתקבל, אך מי שיתקבל לא יעמוד בפניו מחסום פוגעני של בחינות והשפלות אחרות.
לימודים חופשיים הם דבר נהדר, אך לא במקצועות מבוקשים אשר ההצפה בהם מסוכנת יותר מהגבלת הגישה ללימודיהן.
בעייני, ככל שהסינון נעשה משלב מוקדם יותר, כך הפגיעה במסונן/מסוננת קטנה יותר. חשוב על אי התאמה לקורס טיס, שאותה מקבל המועמד בקלות יחסית לעומת צליחת הקורס המפרך והארוך אולם בסוף לא ניתנות לו הכנפיים.
אנו חייבים להודות בעובדות - יש להקטין את מספר עורכי הדין. הסכנות של זילות המקצוע, פגיעה במקצועיות ושחיקת השכר - אינן דמיוניות או מופרכות, זה כבר קורה. אולם הצעדים להשגת המטרה צריכים להיות הגיוניים ולא פוגעניים.
כתוב תגובה ל- ריאליסט 2008
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il