w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניתוק מים לדרוזים - הצהרת כוונות להשמדה המונית
מאת: אמין זאהר  |  13/07/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פראבדה?
  נחום שחף   13/07/09 16:17
יכולת להציג את טיעונך באופן עניני, שהרי מים אינו משחק ילדים, אלא שבחרת לעשות שימוש בטרמינולוגיה מוגזמת שהפילה באחת את רצינות טענותך. חבל.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
2
כל ערבי ודרוזי למד פה להגיד
  שואה והשמדת עם   13/07/09 16:27
רק טענות
כתוב תגובה ל- שואה והשמדת עם
3
סתום את הפה יא דרוזי טיפש!
  cvgfy5rt   13/07/09 17:14
תשלמו ארנונות ומיסים ותפסיקו להצית את יערות הכרמל!
למה אתם תמיד בחובות?

לא רוצים לשרת בצבא אז אל תשרתו!
כתוב תגובה ל- cvgfy5rt
4
חלקן של מפלגות השמאל והדרוזים
  איתמר ב"ש   13/07/09 19:45
צודק הכותב חלקית כשהוא מאשים את השלטונות שלא עשו מספיק למניעת השחיתות בשילטון המקומי. מפלגות השמאל לאורך כל הדורות דאגו לפנק משפחות מסויימות במגזר על חשבון כל האוכלוסיה בתמורה לתמיכה פרלמנטרית.
חבל שהוא לא מציין שום אחריות של העדה עצמה לשילטון החוק, להגשת תוכניות מתאר בזמןותשלומים לחברות המים.

אין סיבה שאנשים ישלמו לאנשים אחרים את חשבון המים, ללא הבדלי דת גזע או מין - השתמשת תשלם, לא תשתלם - הזרם יופסק.
כתוב תגובה ל- איתמר ב"ש
5
טפשותו של הכותב
  משה, עורך-דין   13/07/09 21:24
כפי שכתב כאן נחום שחף, הנושא רציני והכותב היה יכול להציג את טיעוניו באופן נאות וברצינות. בכך היה משיג ללא ספק את אהדת הקוראים, לעניינם של הישובים הדרוזים.

אבל הכותב הלך בדרכם של אותם אזרחי ישראל, רובם ערבים אך יש בהם גם יהודים, השונאים אותה ומפיצים את דיבתה רעה. הוא משתלב יפה במרחב הערבי, שלמד לדקלם על השמדת עם ועל כוונת ישראל לחסל פיסית את הערבים. הצהרתו המטומטמת, שעצירת המים - בשל אי תשלום עבורם - נעשתה מתוך כוונה להשמיד את העדה הדרוזית, היא כה מגוחכת, שאין צורך להשיב לה.

יש רק מענה אחד היאה לכותב ולשכמותו: שיילך לעזאזל, יחד עם שאר שונאי המדינה הזו, המייחלים לחיסולה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
למשה העו''ד המטומטם
  דרוזי   14/07/09 19:53
הכותב בן למשפחה ששלוש מבניה נושאי עיטור לוחמי המדינה . תקרא את המאמר עוד פעם ותבין שיש בעיה עם ממשלות אטומות ולא עם המדינה והעם היהודי .
כתוב תגובה ל- דרוזי
6
אמין זאהר הוא איש טיפש
  א"ק   13/07/09 22:08
שלא בוחל בדמגוגיה שטנית כדי להלך אימים על רשויות המדינה, לבל תעזנה לאכוף את החוק.

זאהר מהווה תעודת עניות הן למגזר הדרוזי והן לאתר "מחלקה ראשונה". אתם צריכים להתבייש שמאמר שטנה והסתה זוכה כאן לפרסום. תמהני אם אפילו ב"הארץ" היו מעזים לפרסם שקרים ואיומים מתועבים כל כך.
כתוב תגובה ל- א"ק
7
לדרוזים מגיע נציג טוב יותר...
  ירון זכאי   13/07/09 23:33
כותב המאמר חוזר שוב ושוב על עמדות אנטישמיות וכותרות דמיוניות שנועדו לקלקל את יחסי היהודים והדרוזים. אני בטוח כי מרבית הדרוזים אינם סבורים כי מדינת ישראל שואפת להשמידם. לבטח אילו היו סבורים כך לא היו מתגייסים בהמוניהם לשרות בצה"ל! אילו הייתה שואפת מדינת ישראל להשמדת עמים הייתה מוצאת במחסניה כלי נשק יותר יעילים מהשיבר לניתוק המים לישובי הדרוזים. מוטב שדרוזים אחרים יכתבו מדי פעם מאמר לאתר, כדי שעורכי האתר לא יואשמו בהאשמות מכוערות כאשר יאלצו בצדק לפסול מאמר שהיה יכול להתפרסם ב-"שטירמר" בגרמניה הנאצית או באחת ממדינות ערב בהן נמכרים "להיטים" כמו "הפרוטוכולים של זקני ציון" !!!! למיעוט שמוציא מבניו קצינים ולוחמים בצה"ל, ונווט בחיל האוויר מגיע ייצוג טוב יותר בכתיבת המאמרים באתר!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
8
מענה לכותב ולשכמותו: שיילך לעז
  vמענה לכותב ולשכמ   14/07/09 00:17
מענה לכותב ולשכמותו: שיילך לעזאזל, יחד עם שאר שונאי המדינה הזו, המייחלים לחיסולה.
כתוב תגובה ל- vמענה לכותב ולשכמ
9
תעבור לעזה - טינופת
  מ.הלוי   14/07/09 02:22
דרוזי טיפש אנאלפבית כותב מאמר של גיס 5
כתוב תגובה ל- מ.הלוי
10
אתה פשוט מטומטם!!
  שמוליק 22   14/07/09 07:44
מצטער, לא מצאתי מילה ראויה יותר לתאר את מה שכתבת כאן יותר מאשר טימטום!
כתוב תגובה ל- שמוליק 22
11
שישלמן קודם מיסים
  ג.ר.   14/07/09 09:02
מדוע תושב אליקים משלם מיסים ומקבל מים ? תשובה כי הוא אזרח רגיל שמשלם את חובו לחברה , כאשר ישלמו במועצות הדרוזיות את כל המיסים וכל עוזרות הבית מעוספיה יצהירו על עבורתם ואז לא יקבלו מים. אצא יחד איתם להפגנה .
כתוב תגובה ל- ג.ר.
12
קשה להאמין שהתייחסת ברצינות
  קצת נסחפת   14/07/09 09:03
כתוב תגובה ל- קצת נסחפת
13
נכון!! לכן עליכם לעוף מכאן!!
  אייל.ב   14/07/09 09:16
רצית פרובוקציה, קיבלת פרובוקציה!!
כתוב תגובה ל- אייל.ב
14
הם מתחילים להתחרפן
  אלה אחים שלנו?   14/07/09 09:42

זו הסתה פראית וחמורה שמן הסתם יעברו עליה לסדר היום. אילו הדברים היו נאמרים ע"י דתיים או מתנחלים, השמים היו נופלים. כל ארגוני ה"שלטון החוק" (יותר נכון: שלטון הצחוק) היו חוגגים בבליץ תקשורתי והבג"ץ היה אומר את דברו בחומרה האופנתית היום. מתחיל להיחשף פרצופם המכוער של הדרוזים. ברור שהם מאמצים את העוינות והסחטנות הפלסטינית. לפי האימרה הפלסטינית הקובעת כי מצווה לשקר ולסחוט את האוייב הישראלי השנוא.
כתוב תגובה ל- אלה אחים שלנו?
לא כולם כאלו
  נחום שחף   14/07/09 10:27
לא כל הדרוזים נוהגים כך, רבים מתוכם משרתים בצה"ל שותפים לדם. אלא שהדברים הבוטים המופרכים חסרי קשר למציאות, לא היו מתאפשרים ללא אוירה מתאימה בקרב חלקים לא מבוטלים בעדה הדרוזית.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
15
בין הפטיש לסדן
  פרח   14/07/09 10:33
לכל המגיבים.. מתפלא אני על אטימותכם והמילים הגזעניות מצד אחד ועל יחסכם המתעלם מעדה שקשרה את גורלה עם העם היהודי...

נכון הוא שהכותב נסחף במאמרו והוא משקף את עמדתו.. אבל בין זה להכליל וגם להתעלם מיחס המדינה הלא שוויוני יש הרבה פער..

תשלום מים וארנונה הם חובות בסיסיות ואני מסכים.. אך בתקופה של השש שנים אחרונות משרד הפנים הוא שניהל את העיר ואי האכיפה היא פועל יוצא של מדיניותו..

אבל לא זאת היא הבעיה העיקרית.. הבעיה היא שהאי שוויון הוא בהרבה מישורים שלא קשורים למים ..

העדה הדרוזית בבסיס אמונתה שמירה על אחים.. ואנו לקחנו את אזרחי המדינה כאחים לנו.. אז הציפיות שלנו גדולות מהאחווה שנוצרה . ואמונה שלא צריך לדרוש זכויות בסיסיות ויסודיות על מנת לקבלן..

ואני גם מאמין שהכותה התאכזב כגודל הציפיות.. והצדק ייעשה רק כאשר מדינת ישראל תבין שהעדה הדרוזית עברה את המבחן ויש להתייחס אליה בשוויון מוחלט לכל אזרח במדינה.

ושוב בקריאות הגזעניות והפוגעותאינן מקרבות ורק גורמותלקרע וכעס.. וחבל
כתוב תגובה ל- פרח
16
מים וחשמל משלמים ?????????????
  רמי מתל אביב   14/07/09 20:53
אם הרשויות היו גובות מיסים כמו שצריך היה להם הכל כמו בתל אביב אבל כאשר הרשות המקומית לא גובה מיסים אז כל המליונים שהם מקבלים מהמדינה אינם מספיקים לשלם עבור המים החשמל וכו... וככה זה נראה שם אז אין להם על מי להתלונן חוץ מעצמם .
כתוב תגובה ל- רמי מתל אביב
17
יחסי העם היהודי עם הדרוזים
  דב שטיין   15/07/09 09:25
נאמנותם של הדרוזים למדינה הינה בס"ה תועלתית לשני הצדדים. המדינה מרוויחה עוד מאגר של אזרחים נאמנים המוכנים לשרת בצבא ולהיות נאמנים למדינה. והדרוזים מרוויחים אזרחות במדינה המתייחסת אליהם כאזרחים שווים במשטר דמוקרטי, דבר זה למעשה אין להם בשום מקום בו הם יושבים. למען האמת יצוינו כמה דברים. הנאמנות של בדרוזים היא ביסודה למדינת ישראל ולא בדיוק לעם ישראל. זה אמנם עדיין לזכותם אולם נאנמותם לעם היהודי נבחנת כעת יותר ויותר עם גידול שיעורה של האוכלוסיה הערבית מחד ועם התגברות הלחץ הפוליטי של אומות העולם ובמיוחד הערבים מחוץ. באופן כלי נאמנותהדרוזים הינה פונקציה ישרה של מרחק הכפר הדרוזי מן הגבול. בגולן שם סכון מסירת כפריהם לידי הסורים הנאמנות אפסית ולהיפך בכפרי הכרמל ששם נאמנות הדרוזים הגבוהה ביותר. עם כל זאת הדרוזים פועלים כעדה מגובשת והם מקבלים בשתיקה ארועים של שנאת ישראל ביניהם. לדוגמה, בכפר פקיעין גרו מספר יהודים. הם גורשו מן הכפר בתואנות שונות באלימות מופלגת כולל השלכת רמון יד על בית יהודי. והשמדת רכוש יהודי. הדרוזים פנו לסנהדרין בעקבות ההשוללות בפקיעין ובקשו להסדיר את מערכת היחסים עם היהודי כי בעקבות ההתפרעות הדירו היהודים רגליהם במיוחד מפקיעין. הסנהדרין ניסתה לגבש עיסקה הוגנת של תמיכה בדרוזים במצוקותים הצודקות (שתיבדקנה על ידי חברי ביה"ד של הסנהדרין) עם השלטונות והשבת היהודים המגורשים לבתיהם בפקיעין.המו"מ נכשל באשר לא הומצאו המסמכים המעידים על אפליה מצד השלטונות ולא היתה שום הסכמה של הדרוזיפ בפקיעין להשיב את היהודים המגורשים לפי הסכמה. בין השאר נכשל המו"מ בטענה שהיהודים ("מתנחלים קיצונים") רוצים לדחוק את הדרוזים מן הכפר על ידי התנחלויות. מדובר ב2-3 משפחות קטנות בס"ה בכפר בן אלפי תושבים. אף יהודי לא היה מעלה בדעתו לגרש דרוזי הגר בישוב יהודי. גם הצעת תנאים לפיהם הכפר יוכל לבקר את כניסת היהודים לא נענה. המציאות הינה שמנהיגי העדה הדרוזית לא גינו את התופעה הזו. גיוסם של הדרוזים לצבא אינו רק אקט של נאמנות אלא הוא גם שיטה להשיג רמות שכר גבוהות שהדרוזים מתקשים להשיג על פי כישוריהם בשוק האזרחי. מבחינה זו יש קווי דמיון בגיוס הדרוזים לצבא הקבע לגיוס הבדווים לצבא בקבע. היינו מקור פרנסה לפי סטנדרטים יהודים. למדינה נוח מאוד שרותם של הדרוזים בצבא באשר לדרוזים אין שאיפות מדיניות כמו לערבים ובאשר נאמנותם נתונה לממשלה. לכן יכולה המדינה להשתמש ביעילות ובפשטות יחסית בדרוזים כדי לגרש תושבים יהודים מגוש קטיף צפון השומרון וכיו"ב. המשטרה, חוששת לאכוף את החוק בכפרי הדרוזים באשר הדרוזים תוקפים במאורגן את השוטרים תוך שימוש בכלי נשק. יש גם נשק לא מועט בלתי חוקי (בדומה למגזר הערבי כולו) שמשיגים דרוזים בדרכים שונות, כנראה גם על ידי גניבה בידי חיילים דרוזים. לכן גם טענות הדרוזים על אי אכיפת החוק בידי משרד הפנים שבגללה נמצאים רשויות דרוזיות במצוקה כספית שמביאה לאי תשלום המים יש לה עוד פן, היינו חשש הרשויות מעימותים אלימים בנסיון לאכוף את חוקי משרד הפנים וגביית מס אמת היינו ארנונה. מבחינה זו זעקות הדרוזים על קיפוח ואפליה ורדיפה וכיו"ב יש להן צליל של זעקת הקוזק הנגזל. עם כל זאת צודקים הדרוזים עקרונית באשר הממשלה אכן היתה צריכה לאכוף את החוק בכפריהם למרות התפרעויותיהם ואף לנקוט ביד קשה כדי להשחיט חוק וסדר גם לטובתם של הדרוזים עצמם. זעקות הדרוזים, בעצצם, אינם אלא, אתרעה חמורה מהתערערות שלטון החוק והשלטתו בדרכים סלקטיביות ומפלות. המשטרה נתפסת יותר ויותר כאוייב הצבור היהודי בהתנהגותה המפלה
כתוב תגובה ל- דב שטיין
ניתוחים ועובדות מהדימיון
  פרח   15/07/09 18:53
נדהמתי לקרוא את תגובתך הלא אובייקטיבית שמעוגנות בדעות קדומות וככל הנראה לא במתן הערכה וכבוד לשותפים למפעל אחד.
עם כל הכבוד .. הדרוזים לא גנבים ולא גונבים נשק ואם לעיתים זה קורה אז יש לייחס זאת לגורם עברייני בדיוק כפי שיהודי גונב מהצבא של אותה מדינה וללא למטרות אחרות.

הדרוזים לא רק נשענים על הצבא.. אבל נאמנותם ויכולותיהם גורמות להם להצליח במערכת הבטחונית ולכן הם נשארים ולא פלא כאשר יחידות קרביות נכשלות בלבנון או בכל מקום בעייית, היחידה של הדרוזים מצליחה..

באשר לפקיעין , החלק של המשפחות היהודיות הוא צד אחש של המטבע ויש עוד צדדים שהחלטת להתעלם מהם וזאת כי נוח לך.

החוק הוא על כולם וכולל הדרוזים במדינת ישראל, אבל גם השוויון צריך להיות לכולם והצדק באותה רמה.. לתת שוויון לאזרח הוא דבר בסיסי ומה עוד שאזרח שקשר את גורלו למדינה..

לא צדקת בקרבת הדרוזים לדבול הצפון או מדינה ערבית, יותר ממחצית הדרוזים של הגולן רוצים להישאר כאן וכנראה שאאינך מעודכן, אך הם חוששים שמחר מדינת ישראל תחזירם לסוריה כמו שקרה עם הדרוזים הלבנונים שסייעו לישראל והתעלמה מהם.

העדה נאמנה ואינה מבקשת טובות אך לא תרשה האשמות מעין אלה שציינת , כנראה שאתה שונא כל אדם שאינו יהודי וחבל, העדה מבקשת זכויות ובזכות ולא בחסד, וטוב שאתה לא במקומותשל יכולות השפעה במדינה הזאת..

המדינה צריכה להבין שתקופת המבחן הסתייהמ ושהעדה היא חלק בלתי נפרד בדיוק כמו כל חלק אחר במידנה ולפעול בצדק ובשוויון ולתת באותה מידה שאנו אוהבים את המדינה הזאת.

כתוב תגובה ל- פרח
18
פרח, כל עוד אתה לא מתנער בגלוי
  נחום שחף   17/07/09 12:12
מדברי הכותב אתה חושף תמיכה בטענות קיצוניות חסרי בסיס עובדתי שלא לדבר על קשר כל שהוא אל המציאות (רצון כביכול לרצוח את העם הדרוזי). טענותכם לפגיעה ולהפליה, כולל בעית המים שהיא אכן בעיה קשה, היה משקל ממשי אילו הייתם מקפידים על האמת, ומה שלא פחות חשוב על כבודה של המדינה בתוכה אתם חיים.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il