w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביקשו משפחות החטופים שהממשלה תצפה בסרט נורא של התצפיתניות מ-7 באוקטובר 2023    לפי ערוץ-12 ארבעה משרי הקבינט - אבי דיכטר, אלי כהן, יריב לוין ובצלאל סמוטריץ' - סירבו, חמקו, ממש כמו ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המוסר ההוטנטוטי של השמאל הדינאמי
מאת: עמוס שריג  |  05/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
השמאל - אויב השלום
  איש עצוב   5/10/10 17:06
ומדוע? על פי הרבה פרמטרים היה דינו של הסכסוך להגיע כבר לשלב רגיעה ופיוס, מספיק דם נשפך משני הצדדים, לשני הצדדים (בממוצע) חשוב השגשוג הכלכלי לפחות כמו האינספירציות הלאומיות (בממוצע). אז מדוע סכסוך, שעל פניו, אחרי כל כך הרבה שנים ואחרי כל כך הרבה דם, צפוי היה שיגיע אל פרקו, עדייו מאד מאד רחוק משם. נניח שאנו מבקשים לבצע עסקה שאנו מעוניינים בה, וגם הצד השני מעוניין בה. לשני הצדדים, יש אינטרסים ודילמות, וחוששים לסגור, חוששים אפילו להתקדם. בואו נבחן את דרכי החשיבה של כל צד, או מהם המכשולים העיקריים שבפניהם יעמוד כל צד, טרם הוא מקבל החלטה אמיצה "ללכת" על העיסקה, והפרמטרים הם שניים (1) הוא שם לעצמו מטרות, ולא מצליח להגיע אליהן, ולכן נמנע או מתעכב (2) בלי כל קשר למטרות, ככל שהיו מראש, הוא בטוח שאפשר להשיג יותר. וכאן במזרח התיכון אין כמעט מטרות מתוכננות מראש, ולכן ל (2) יש משקל מכריע, והסיבה ל (2) היא השמאל הישראלי, ואיוושת הויתורים של גורמים שוליים והזויים אשר מקבלים ביטוי פי 1000 מעצמתם האמיתית. אין כל סיכוי להתקדם כאשר, צל הרים הנשמע כהרים יוותר שלושה ויתורים על כל ויתור של גופי השלטון, אין שום סיכוי, בשווקים של המזרח התיכון שמישהו יקנה בשקל דבר שאפשר לקנותו ב 90 אגורות, וכאשר כבר ירצה לשלם 90 אגורות, ילחש לו לאוזן איזה סופר או איש חינוך מאצלנו שאפשר גם ב 85 אגורות (AND SO FORTH) וכך מוביל אותנו השמאל הישראלי מדחי אל דחי, הורס כל סיכוי להסדר, חלק בתמימות, חלק מתוך אידיאולוגיה מטופשת, וחלק תמורת כסף, הרבה כסף.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
על מה אתה מדבר ?
  אבנר צפוני   5/10/10 21:58
הפתרון,במדויק, ידוע לכל בר בי רב למן היום השביעי של מלחמת ששת הימים.
השאלה -כמה זמן תיקח ההבשלה? שנה ? עשר שנים ?חמשים שנה?
כמה קורבנות יהיו עד אז-אלפים ?עשרות אלפים?
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אתה לא מציאותי לחלוטין
  איש עצוב   6/10/10 07:24
הפסקת המלחמה? הכרה בזכותו של העם היהודי לשבת על אותם חלקים שישארו כמדינה יהודית? נושא הפליטים והשיבה ?? הקשר עם עזה? החמאס?? חיזבאללה?? אתם בשמאל מנסים להוליך את הציבור באף כאילו יש פתרון קסם, ובכך אתם במו ידיכם, מונעים כל פתרון. שיגיונות שוא הן לא בעיה רק של המשגיינים אלא שהם משגעים את כל הציבור, בייחוד נוטעים בצד השני את האמונה, שכאן יש פראיירים שייתנו הכל ולא יקבלו כלום, רק צריך הרבה סבלנות, וכמות מספיקה של רוצחים צמאי דם, סבלנות ודם הם תכונות המאפיינות את שכנינו לדורותיהם. וטיפשות היא זו שמאיפיינת אותנו, לדורותינו, טיפשות שמביאה כל איש שמאלי להתנהג כמו סופר סופר סוחר כאשר הוא קונה או מוכר אפניים משומשות, אך כשמדובר בנכס הכי יקר לנו, מדינה, עצמאות, חופש, דמוקרטיה הוא נותן אותו מתנה לאויב המר, על מנת להמשיך ולעשות כסף. השמאל הזה באמת קם על צד שמאל, איזה קם, הוא בכלל לא קם, הוא בקומה. והוא נפל למשכב הרבה לפני שרון. הרבה הרבה לפניו.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
2
כבר עתה זו מדינה דו-לאומית.גם
  שאול אבידור   5/10/10 19:52
אם יימצא הסדר כלשהו, שיכסה את כל הבעיות, לא ניתן בשום פנים ואופן להקים שתי יישויות עוינות בין הים לנהר. שתי האוכלוסיות מבחינה כלכלית, תחבורתית, מים, תעשיה, חקלאות, מסחר, נמלי תעופה וים, שתי האוכלוסיות יהיו מעורבבות אחת בתוך השנייה באופן מלא, שוטף ויומיומי. לכן ע"י הקמת יישות ערבית הסכסוך עוד יימשך ואף יחריף, יעמיק ויחמיר.
עשינו טעות עוד משנות ה 30 של המאה שעברה שחשבנו שניתן להקים יישות יהודית ריבונית בתוך סדום ועמורה כשידענו על עוינותם של הערבים כלפינו.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
3
בושה ! בושה גדולה !
  אבנר צפוני   5/10/10 21:42
אם באמת נמנית על מחנה השמאל , ואלו הן תובנותיך עליו-
זאת בושה גדולה. בשבילך .
ממש לא ברור איך אתה יועץ תקשורת, כאשר הבנתך את המצב כל כך לקויה,ההתייחסות שלך לכוחות ולזרמים-כל כך שטחית ומעוותת, הניתוח והפילוח-לא נכונים ועם ניחוחות גזענות.
"השמאל מכתיב את סדר היום" ?!?!- יש דוגמאות ?
מי סולד ממזרחים?
מי שולל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ?
מי לא ינקוף אצבע למען גלעד שליט ?
וכו' וכו'.
צריך להפוך את מאמרך שוב ושוב ולנער היטב בשביל למצוא שם מילת אמת אחת.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
תגובה לצפוני
  מצדד   5/10/10 23:14
אתה, כנראה, איבדת את הצפון, מר צפוני. הרי כל זאטוט במדינה שלנו יודע, שהמאפיין הכי בולט של השמאל בארץ הוא השנאה העצמית, ועל אחת כמה וכמה השנאה שלו כלפי מי שהוא שונה ממנו. מתעב וסולד. רוצה דוגמא? בבקשה: אם אני למשל אסתיר בביתי מתנחל מבוקש, השמאל יעשה ככל שלאל ידו כדי להעמיד אותי לדין, כי להסתיר מי שבורח מהחוק זוהי עבירה קשה. אבל, כאשר החוק מבקש לגרש עובדים זרים למשל, כנ"ל אאת ילדיהם, אזי אין לשמאל שום בעיה להכריז כי הוא פותח במבצע להסתרת ילדי עובדים זרים, למרות שבכך הוא מפר חוק.

אפשר לתת עוד דוגמאות על המוסר ההוטנטוטי של "השמאלי הדינאמי", אבל אסתפק בשאלה קטנה: איך זה שנגד המתנחלים השמאל מפעיל לוגיסטיקה כל כל גדולה כדי לאתר בנייה לא חוקית, אבל כאשר המינהל בא להרוס מבנים לא חוקיים של בדואים, הריסה ע"פ צו שופט, לא רק שהשמאל לא מצדד, אדרבה, הוא גם צועק "גוועלד", מצטרפים לבדואים המתנגדים ואף זועק "זהו פשע כלפי הדו-קיום, מדובר במעשים המפרים את המרקם העדין" וכו' וכו'. ובקיצור, השמאל הזה דוחה אותי, ואתה גם.

לסיום, לא יזיק לך לעקוב אחרי מאמריהם של העיתונאים בן דרור ימיני, בן כספית ואפילו קלמן ליבסקינד, שאינם חשודים כימניים בהרוריים. שם תוכל למצוא את התשובה הטובה ביותר לאופיו האמיתי של השמאל שאתה כנראה נמנה עליו.

כתוב תגובה ל- מצדד
תודה רבה
  מצדדת בצפוני   6/10/10 00:44
וה אחת "הכתבות" הכי מטומטמות, גזעניות ואינפנטיליות שנתקלתי בהן.


מתי לאחרונה אדון שריג פנית לעמותות שמאל דינאמי וראית מה הן עושות. לידיעתך, העשייה היא מרובה ופועלת לטובת מרבית מאוכלוסיית ישראל בין אם הם רוצחים ואנסים שבכלא עד לאזרחים ועד לפלסטינים בשטחים.

האם שמאלני טוב, בעיינך, שמאלני ששותק? "ההוא שיושב בבית כנסת" שמדבר עם חברים שלו ואומר "כן כן.. שלום..." בלי שום התערבות בנעשה.

השמאל הטוב, אדון שריג, זה השמאל החזק של פעם - שמרים את הראש, מפגין והולך בגאווה.

האשמות בנוגע לאשכנזים עם השנאה עצמית - אפילו לא שווה התייחסות. התפלאתי לרגע כשהבנתי שלא ילד בן 14 כתב את זה.

תודה ושלום.
כתוב תגובה ל- מצדדת בצפוני
תגובה למצדדת בצפוני
  אובייקטיבי   7/10/10 07:40
אף אחד לא ביקש שהשמאל ישתוק, אבל מה לעשות שהוא תמיד שותק כשהצדק נמצא בצד של היהודים, אבל הופך עוחמות שהצדק, לפחות לכאורה, נמצא בצדדים האחרים, בעיקר בזה של הפלסטינים.
כתוב תגובה ל- אובייקטיבי
תגובה
  צנחן   4/11/10 02:10
פפשששששש....אהבתי. זרמים....פילוח.....מצדדת.....אבנר...מה זה רומן פה??? אני עולה חדש מקווקז.לא טוב עברית מדבר.אבל פה מילים נראה יפות מאוט. אני רק מספר עליכם סיפור. בקומוניסטים גם סיפרו מילים יפות.אמרו שווה כולם...אמרו דואגים מלידה עד מיטה. נו...אזויי אז אמרו.... אני למדתי עברית לא טוב אבל חיים טוב מאוד. שקרן זה שקרן בכל מקום בגלובוס.לא משנה מה אומר.שקרן זה שקרן ומצודדת זה מצודדת.
כתוב תגובה ל- צנחן
4
בקיצור, האשכנזים אשמים בכל
  גזען בשחור   5/10/10 23:59
כתוב תגובה ל- גזען בשחור
5
נו באמת
  יויו-מה   6/10/10 01:53
האשכנזים השולטים הם הרעים, המזרחים המקופחים והנושאים בנטל הם המנוצלים... נתקעת בשנות החמישים חביבי צא מזה.
עם "יועצים" כמוך, עוצו עצה ותופר
כתוב תגובה ל- יויו-מה
6
מי שהפגין בבית שאן נגד עמידר
  עמנואל י.   6/10/10 04:36
שבאיזושהי קומבינה לא ברורה זורקים לרחוב דיירים, היו בדיוק אותם אלה שמפגינים כל שבוע נגד המתנחלים שזרקו לרחוב פלסטינים בשייח' ג'ראח. אז אל תתם לעובדות לבלבל אותך...
כתוב תגובה ל- עמנואל י.
7
בעם ישראל אין קו שמאל כי אם רק
  פלא יועץ   6/10/10 08:04
קו אמצעי [תפארת-רחמים] המחובר לקו ימין [חסד],אשר עוקד את קו שמאל [גבורה-דין]תחת השפעתו ושליטתו המלאה. כל הרואה עצמו כ"שמאל" בתוכנו,או שהינו ערב רב,או שהוא מבקש להיות כשאר אומות העולם,שהן קו שמאל.אך הוא אינו מבקש לחיות ולהיות יהודי.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
כל הכבוד יהודי.החכמתי ממך.תודה
  צנחן   4/11/10 02:16
כתוב תגובה ל- צנחן
8
והזרם הרביעי -הזרם של הכותב
  ברוס   6/10/10 09:44
זה הזרם של השמאלנים הגזענים-הפנטזיונרים: אלה שלא שונאים את היהדות, הציונות או המתנחלים, אלא את הערבים, ומוכנים לויתור על שטחים כי הם עייפים כבר ממלחמות וכי הדבר המרכזי שהם רוצים הוא שהערבים יעופו להם מהעיניים, ולא חשוב איך. לכן הם תומכים במי שאומר להם שהפתרון הוא חלוקת הארץ, כי אז הערבים יהיו "שם" ואנחנו "כאן".
כתוב תגובה ל- ברוס
צודק, זאת מפלגתו של ליברמן
  אליק א.   6/10/10 11:39
ואכן, היא מפלגה שמאלנית מובהקת.
כתוב תגובה ל- אליק א.
9
יופי שצלחת לכתוב הוטנטוטי
  זהר ל   6/10/10 13:51
לפעמים, כמו במקרה הזה, הפסיכולוג , הכותב, יותר הזוי מרוב מטופליו.

הצלחת לקבץ באופן שטחי אמירות שגויות לגבי כביכול שלושה סוגי השמאל, המעידים על טיפשותך יותר מאשר על רבב השמאל.

ממש בעצם ימים אלה אנו עדים לקריסתן של כל תורות כלכלת השוק.

הימין הטיפש של בוש הפיל את ארה"ב הקפיטליסטית ועכשיו מימין קפיטליסטי היא פונה להיות ימין דתי ( כמו רומא בשעתה וכמו אצלינו)

והשמאל החדש והחילוני והגלובלי שעולה עכשיו ימשיך להתחזק למרות בכיינותך.

כתוב תגובה ל- זהר ל
10
למקהלה העליזה
  תגובה קולקטיבית   6/10/10 15:22
יופי, חברה, תבכו מאיפה שכואב לכם, וכואב לכם מהרבה מקומות. כולל מעצב הכי רגיש שאין לכם. לי יש הגדרה אחרת לשמאל המתואר במאמר, "שמאל סלקטיבי", ולא שמאל דינאמי. שמאל שהוא סמול; סמול שרוקד לקצב החליל של הקרן החדשה לישראל, זו שתתרום מיליונים לכל מוסד, גוף או פרויקט, בתנאי שהאקט ותוצאותיו יגרמו נזק למדינה ולעם. תשאלו את נעמי חזן, היא לא נרדמת מבלי שווידאה שישראל חטפה עוד זפטה בסי אן או או בביבי סי. למה? מתוך דאגה לעם הזה, למדינה ולמוסריות אזרחיה ותושביה. כן, כן.

ועוד משהו: לא יכול להיות, שהשמאל בעולם, כול השמאל, שוטם ושונא את ישראל, ורק השמאל בישראל, שיונק את תורתו ותקציביו מהשמאל בעולם, יאוהב אותה? פשוט לא יכול להיות.

די לקרוא את הגילויים של בן דרור ימיני על "פעילת השלום" הגברת האירלנדית מקגיוויר, שהתגלתה כפעילת שלום כמו שאני מדען לפיזיקה גרעינית. ד"ש מוענונו, גברת ג'רי מקגווייר...
כתוב תגובה ל- תגובה קולקטיבית
11
עכשיו הכל ברור. האשכנזים אשמים
  שרון1234   6/10/10 19:38
לא ייאמן... הקבוצה הראשונה - מזרחים. הקבוצה השנייה - מזרחים. והקבוצה השלישית, הגרועה מכל - אשכנזים! כל כך הרבה שטויות בטור אחד. אני אשכנזי, סבי וסבתי ניצולי שואה (רוב משפחתם, לצערי, לא ניצלה), וגדלתי על ההבנה שאין למנוע את חירותו של איש. גם אם הוא *ערבי*. ירושלים חצויה ממזמן, חצי אחד ערבי, וחצי אחד חרדי (ומיעוט חילוני). תן לי לנחש איפה אתה גר...? תל אביב? בטח לא בבירה. מיותר לציין שרוב חברי מזרחיים, ככה שלהגיד שאני סולד מהם זה יהיה די טיפשי. "בכל הזדמנות ובכל מקום עלי אדמת הם יתבעו להחרים את ישראל." למעשה, לאחר אירועי המשט הייתי בין האנשים הכי פעילים למען ישראל מול דעת הקהל העולמית, ושמאלנים רבים היו כמוני. ולא, לא הפגנתי למען ברגותי (אוי שאתה חושב שרוב השמאלנים כן עשו זאת), וגם לא למען גלעד שליט (מחיר שיחרורו הוא חיילים נוספים חטופים. ולא שאני לא בעד, אבל אני בהחלט נגד הקרקס התקשורתי סביב העניין הזה). הטור הזה הוא למעשה טור הסתה, ותו לא. ידידי, כותב הטור הזה, מי שאשם "בכל דבר רע שקורה כאן" הם אנשים צרי אופקים כמוך.
כתוב תגובה ל- שרון1234
12
ולא לשכוח את הקיבוצים
  א. פובליציסט   6/10/10 20:03
את השמאל הדינמי הזה אפשר למצוא גם בקיבוצים. התנועה הגזענית ששנים לא קלטה מזרחים וכמובן שלא נמצא שם ערבים.
התנועה הזו אחראית לרובם של מאות אלפי הפליטים הפלשתינאים הנמקים במחנות הפליטים והקיבוצים יושבים על אדמתם.
רק מדינת כל תושביה והחזרת כל האדמות השדודות תביא שלם אמיתי.
כתוב תגובה ל- א. פובליציסט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il