w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?
עידן יוסף
עידן יוסף
יש כל מיני כללים וכלים לפרשנות חוזים, והם משתנים ממדינה למדינה. גם אם החוזה כתוב בשפה ברורה, צריך להבין את ההקשר, הנסיבות והמטרה העסקית שלו. במקרה של ספק, השופט הוא הפרשן, והוא יכו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
תגובה לכותרת הראשית בידיעות אחרונות לפיה מערכת הביטחון ממליצה לדרג המדיני לעצור את המלחמה בעזה בהסכם עם חמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת השבוע, הפטרת השבוע וגלעד שליט
מאת: איתן קלינסקי  |  19/10/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שחרור כל האסירים
  איתן קלינסקי   19/10/11 09:49
שחרור האסירים הפלשתינאים אינו צריך לשדר חולשה , אלא חייב לשדר עוצמה מוסרית ערכית של בני אנוש, בן הדור השלישי של האדם הראשון .
אנחנו חייבים להיות מודרכים מאברהם , בן הדור העשרים, שידע להפעיל גם כוח , אך מה שניווט אותו ביחסו לבני הארץ האחרים , החיים כאן , היו המלים הבאות : "גר ותושב אני עמכם"
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
כותב ה"פתחי שערים":אנוש מלשון
  פלא יועץ   20/10/11 22:53
חלישות [שמצבו אנוש והוא-נואש]],שכוחות הגוף והנפש שלו הם חלושים וקטנים מטבעם.והוא המדרגה התחתונה ביותר שב-ד' שמות שנקרא בהם האדם והם:אדם,איש,גבר,אנוש.והם בסוד ז' פעמים אדו"ם=357 כנגד ה-ז' מלכים אשר מלכו באדום לפני מלוך מלך בישראל.והם בסוד בורות נשברים [קטנות המוחין]והוא סוד נ-ו-ש-א עוון שמבטל הדין של ז' מלכי אדום." - "ולשת גם הוא יולד בן ויקדא שמו אנוש,אז הוחל לקרוא בשם ה'". פירוש- שנתחללה הקריאה בשם ה' מן הקדושה והתמימות שהיו קודם לכן.והוא עוון עבודה זרה.שהיו שטופים בזנות ושופכים זרעם על עצים ואבנים."כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ".מכאן שהמושג "להיות אנושי" הינו שלילי לחלוטין.וזה אומר-ראו כמה חלש ועלוב הנני שאיני מסוגל להתעלות אף במעט מעל ליצר הנפש הבהמית שבי,ואיני יכול לקחת כל אחריות שהיא על חיי וחיי הסובבים אותי,איני מסוגל להתמודד עם מצבים קשים ולעמוד בהם.אימפוטנטיות רגשית,מוסרית ונפשית מהסוג שהינך מטיף לה לא רק שלא תביא לנו מזור,אלא תגרום לשקיעתנו לתהום תחתיות.ויבוא לציון גואל במהרה ויושיענו מן השוטים בקרבנו וממבקשי נפשנו מבני ישמעאל.אמן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
2
מזל שהשמאל ההזוי זעיר אנפין
  איש עצוב   19/10/11 10:26
וצריך להמשיך ולהקפיד שיהיה זעיר אנפין, ואם צריך אפשר אפילו להעלות את מחיר הקוטג' - העיקר שהשמאל ההזוי יהיה זעיר זעיר זעיר, שחלילה לא תהיה לו השפעה אפילו זעירה זעירה זעירה - חופש ביטוי - אין בעיה, כלונו היידפארק אחד גדול, אבל השפעה לשמאל ההזוי (בניגוד לשמאל השפוי) - אפס - אפס בריבוע.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
אתה מזכיר לי את הרצל רוזנבלום
  לאיש העצוב   19/10/11 12:53
היה פעם עורך לעיתון "ידיעות אחרונות" שקראו לו הרצל רוזנבלום. כאשר הוא קרא בדו שבועון בשם "אתגר" מאמר של פרידמן ילין מור, מי שהיה שהיה אחד משלושת המפקדים הבכירים של לח"י , כי יש עם פלשתינאי וצריך לדבר עם נציגיו .
על כך הגיב ה.רוזנבלום במאמר מערכת - יש לדאוג שהשמאל ההזוי בניגוד לשמאל השפוי שיהיה מה שיותר קטן . מי שאומר כי יש עם פלשתינאי ועוד צריך לדבר איתו הוא חייב להיות מחוץ למחנה. מנודה , מצורע ויש לדאוג שלא ידביק את החברה בתרעלה .
אז כמו מפני מחלה , יש לדאוג שהשמאל ההזוי יהיה מה שיותר זעיר , ונגיפיו לא יפגעו בחברה.
אז עברו כמה שנים , ובאיחור רב אפילו הימין מוכן לדבר עם העם הפלשתינאי . ונציג בכיר בקדימה דורש לדבר עם החמאס.
כתוב תגובה ל- לאיש העצוב
מצורע? מנודה? אתה אמרת
  איש עצוב   20/10/11 07:56
כתוב תגובה ל- איש עצוב
את זה אמר הרצל רונבלום
  לאיש העצוב   20/10/11 19:59
את המלים האלו ועוד רבות אחרות אמר הרצל רוזנבלום לעברו של פרידמן ילין מור .
כתוב תגובה ל- לאיש העצוב
אז הוא אמר, מה זה קשור?
  איש עצוב   21/10/11 09:30
כתוב תגובה ל- איש עצוב
3
להגיע להסכם
  צפורה בנאי   19/10/11 11:09
הפתרון הטוב ביותר לבעית שבויים הוא להגיע להסכם אי לוחמה אם אי אפשר להסכם שלום. ראינו שאפשר לנהל שיחות עם חמאס ואין מה לעשות כי החמאס שולט וחייבים לדבר עם בעל הכוח.
כתוב תגובה ל- צפורה בנאי
4
ברוח הדברים אני מציע ש...
  איש   19/10/11 12:47
שתפסיק עם כל ההזיות המטופשות שלך, ויותר חשוב מכך, תחסוך מאיתנו את הגיגך המיותרים והשמאלניים
כתוב תגובה ל- איש
5
עובדה
  יואל ק   19/10/11 17:45
כיצד מעיז כותב המאמר לכתוב שגלעד שליט חזר לארצו , הלוא האדמה עליה הוקם הישוב מצפה הילה נכבש ונלקח ע"י הציונים זאת תוך כדי גירוש התושבים הערבים שחיו במקום , עיבדו את אדמתם וגידלו את מטעי הזיתים שלהם !!!. האם שכח כותב המאמר עובדה זו ? האם לא צריך לשחרר את כל האסירים הפלסטינים ללא יוצא מן הכלל מבתי הסוהר ? הלוא מה בסך הכל היה חטאם ? הם רק כתבו שירי ערגה לשוב לאדמתם במצפה הילה שנגזלה מהם ושמשם גורשו !!!. וכל חפצם הוא רק לעבוד את אדמתם , ולמסוק את זיתיהם מבלי שרועים ציונים יטרידו ויתנכלו להם , ואולי איזה יהודי ציוני כובש יבוא ממרחקים ויסייע להם במסיק הזיתים , ואף יקנה את תוצרתם !!! . כתוב באותה תורה שאתה מרבה לצתת ממנה תוך ידענות מופלאה , הפסוק : " וירשתם אותה וישבתם בה ". אנא ממך , אל תשא את שם אלוהיך לשוא . חג שמח .
כתוב תגובה ל- יואל ק
עיין במקורות ארץ ישראל
  מ. אלקרייאף   20/10/11 08:43
כותב נכבד קודם חג שמח. באשר למצפה הילה אני מסכים איתך שהיה כפר ערבי . אבל לפני הכפר הערבי היה ישוב יהודי מדורי דורות. אגב כל הכפרים הערביים בארץ הם שיבוש שמם המקורי עברי מדורי דורת . דוגמא קטנה ענתא הינה ענתות המוזכרת בסיפור של שמשון . יש מאות דוגמאות כאלה אנא חקור ותיוכח . שכל כפר ערבי בארץ מקורו בשם עברי קדום
כתוב תגובה ל- מ. אלקרייאף
תקון טעות בהקשר לענתות
  מ.אלקרייאף   20/10/11 20:31
ענתות אינה קשורה לשמשון . אלא לנביא ירמיהו בן חלקיהו מן הענתות בארץ בנימין
כתוב תגובה ל- מ.אלקרייאף
ענתות בכלל לא הוזכרה במאמר הזה
  למר אלקראייף   21/10/11 08:26
על מה אתה מדבר - מה עניו ענתות , שבכלל לא הוזכרה כאן , למאמר הזה. אף לא אחד האישים שציינת לא הוזכר כאן. שתהיה לך רק שבת שלום.
כתוב תגובה ל- למר אלקראייף
6
הוצאת דברים מהקשרם ,דברי הבל
  אורנמנט   19/10/11 22:10
צר לי כי הנך מפרשן את הענין כראות עיניך על דרך הפשט והפשע ,הרי לכל ברור כי חברה הוגנת אינה מבקשת להחזיק באסירים מפני היותם פלשתינאים , אין כל רע בלהיות פלשתינאי כי אם להקביל באופן נפשע ובשוויון נפש לתת גושפנקה לרוצחים נתעבים את החופש להמשיך ולפגוע בחברה הוגנת , רצוי היה לך לערוך בדק בית בטרם תתן הצעה קלוקלת מטעם... מדבריך מובן כי לאור קוראים חושך ולהיפך אוי לנו... שהרי ״מהרסייך ומחריביך ממך יצאו״ אתפלל ,שחסדי השם יאירו עיניך לראות נכוחה.
כתוב תגובה ל- אורנמנט
7
צריך לדבר
  צריך לדבר   20/10/11 04:56
מי שפעם אמר כי יש צורך לדבר עם אש"ף נראה כמטורף ובוגד . הבודדים שהעזו לומר זאת זכו לדברי נאצה וניבול פה . לא עבר זמן ואפילו ממשלות הימין דיברו עם אש"ף.
מי שהעז לומר שיש עם פלשתינאי , והפתרון הוא שתי מדינות לשני עמים ראו בו אחד , שנטרפה דעתו ושראוי לנדותו. כיום אפילו ראש ממשלה של הימין מוכן להכיר בשתי מדינות לשני עמים.
חבל מאוד שאנחנו מגיעים מאוחר מאוד - אחרי הקזת דם מיותרת משני הצדדים - אל ההכרה , שיש עם פלשתינאי שזכאי למדינה משלו.
הדרך של מעשי רצח , שביצעו פלשתינאים באזרחים חפים מפשע , ראויה לכל גינוי .
פשע מתועב ביצעו אותם פלשתינאים שאימצו את הדרך של פגיעה בנוסעי אוטובוס , יושבי בית קפה , חוגגי ליל סדר .
אך יש לחתור לפיוס . יש לחתור להידברות . כי זה לא ייגמר עד שלא נדבר . ולכן ההצעה לשחרר את כל האסירים כאקט של פיוס בהחלט ראויה לבחינה .
כתוב תגובה ל- צריך לדבר
8
לשחרר את נשמתם לעבר 77הבתולות
  מ.אלקרייאף   20/10/11 08:32
קשר הפטרת השבוע הוא מתאים . וכבר הוזכר על ידי ראש הממשלה ביבי נתניהו. כותב יקר ההפטרה התכוונה לעם היהודי . ואם כבר לשחרר את כל האסירים אזי לשחרר אסירים יהודים היושבים בחושך בגלל שהגנו על מולדתם ונפשם ( האסירים היהודים)אתה אינך מזכיר ולו ברמז לשחרר את היהודים היושבים בחושך . דאגתך רק לרוצחים . מקומם של הרוצחים שנשארו בקייטנה של ישראל . בנגוד לבור שהיה בו שליט. הינו מוות וכל עוד הרוצחים לא יומתו במקום . או על ידי פסק דיו מוות . הרי שאנו מזמינים עוד חטיפות ואנו צוברים אוסף של רוצחים מתועבים אשר מקומם לפי אמונתתם אצל 77 הבתולות שם יהיו עסוקים לא בלרצוח יהודים .... באשר לשחרור כל הרוצחים .על מנת לפתוח חלון להידברות הינך טועה טעות מרה . בלי קשר לישראל וגם שלא היו פלשתינים (שם מלאכותי) האיסלם תמיד טבח ביהודים . ועל פי מורשת מוחמר אין לקיים שום הסכם שלום אמיתי אל הסכמי מלכודת כפי שהוא עשה .בהסכם חודייבה . וכפי שעשה סלח אדין אל איובי(הכורדי). וכפי שעשה הראיס הפדופיל . וכפי שרוצה לעשות אבו מאזן הרוצח.זה הרגלו של האיסלם האם את הרוצחים הללו אתה מתכוון להוציא מהקייטנה שהיא רחוקה מבורו של שליט???
כתוב תגובה ל- מ.אלקרייאף
כן, לשחרר את כולם.
  לאלקארייף   21/10/11 06:20
כן לשחרר את כ-ו-ל-ם! לשחרר את כל האסירים היהודים , שפגעו בפלשתינאים ולשחרר את כל האסירים הפלשתינאים שפגעו ביהודים.
כתוב תגובה ל- לאלקארייף
מסכים איתכם
  איתן קלינסקי   21/10/11 14:01
זה יהיה יום מפנה בדרך אל השלום המיוחל - שחרורם של יהודים ופלשתינאים .
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
אתם אנשים הזוהיים
  אלישמע   21/10/11 16:10
למה שלא ימשיכו לבעוט בתחת החכם שלכם אם בכל פעם תשחררו אותם? הרי הם לא מחבלים בשביל השחרור מהכלא,הם מחבלים כדי להעיף אותנו מכאן. מרוב הזדהות עם האויב הפכתם לאטומי שכל.
כתוב תגובה ל- אלישמע
9
תרגיל מחשבתי...
  י.ש   20/10/11 20:27
קלינסקי,"צריך לדבר",צפורה בנאי ושאר ירקות,אנסה לערוך עמכם תרגיל מחשבתי(למרות הקושי שלכם עם חשיבה הגיונית)
אשר ינסה לתרגל אותכם בחשיבה במקום האמירות הבנאליות אשר
נשלפות כל שני וחמישי...קלינסקי,בלילה חשוך וגשום פורץ
לביתך אדם רעב ללחם ומנסה לרוקן את המזווה,המקרר והמקפיא.
מישהו מבני משפחתך מתעורר לשמע הרעשים,הפורץ נבהל ובמקום
לברוח, הוא דוקר למוות את בן המשפחה...הפורץ הרעב נתפש
נשפט ובית המשפט גוזר עליו עונש עשרים שנות מאסר...
באחד מימי העצמאות(לאחר ש"בילה" כחמש שנים בכלא)הוחלט להעניק חנינה לאסירים והנ"ל יוצא לחופשי...(שכחתי לציין,
שהנרצח הוא בנך(חלילה)שהיה אב לשלשה ילדים שהגדול בהם בן
כחמש עשרה).אני מניח שאתה תקבל זאת בהכנעה,משום שהפורץ
היה רעב ללחם,אבל כלתך וילדיו "יתפוצצו" מרוב כעס,תסכול
וחוסר אונים....
אדון "צריך לדבר" וגברת בנאי,מזלם של עמי העולם שצ'רצ'יל חשב שאסור לדבר עם מי שמהווה איום על העולם החופשי,אחרת
לא היינו יכולים לנהל דו-שיח...אתם כנראה עשויים מחומרים
משונים אם אתם מסוגלים לנהל דו-שיח עם מי שמצהיר שמטרתו היא חיסול מדינת היהודים...אני מניח,שאם חלילה אתם ובני משפחתם הייתם מאוימים ע"י פלוני,שהוא יחסל את כולכם
הייתם מנהלים משא ומתן על חיסולכם ולא הייתם פונים למשטרה.

כתוב תגובה ל- י.ש
ל-י.ש
  לא ייגמר עד שנדבר   21/10/11 06:14
י.ש , פלשתינאים שיושבים בכלא הישראלי ביצעו מעשים נתעבים ובצדק נשפטו על ידי בתי משפט ישראלים , חלקם למאסרי עולם כפולים ומשולשים.
הם עשו מה שכתב איתן במאמר מעשה רצח של הבל על ידי קין , אבל בממדים מפלצתיים של המאה ה-20 ו-21.

קין נטל חייו של אדם על לא עוול בכפיו, מפוצצי אוטובוס או אנשים החוגגים את חג הפסח בנתניה נטלו חיי בני אדם .
הגישה המקובלת עלי - זו הגישה של המאמר - להגיע לפיוס של בני אנוש . כמו שאומרים הסטיקרים של ארגון הורים שכולים יהודים ופלשתינאים - "זה לא ייגמר עד שלא נדבר".
אי ההדברות היא לא רק באשמת ישראל . אבל בידיה של ישראל הכוח .
שחרור כל האסירים הפלשתינאים יביא לתקופה חדשה - תקופה שתאפשר הידברות עם כל חלקי העם הפלשתינאי.
כתוב תגובה ל- לא ייגמר עד שנדבר
10
הבולשביק מעוות את התורה לצרכיו
  בן טיבוגה   20/10/11 23:17
שמאלן מהסוג המסוכן מבית סטאלין
כתוב תגובה ל- בן טיבוגה
11
מתקשה לקבל את כל הטזה.
  ידידיה   22/10/11 11:12
איתן, אודה , שקשה לי לקבל את כל הטזה שלך. בכל אופן מדובר באנשים , שרצחו אזרחים בלב אוכלוסיה ישראלית. אך אינני מצטרף בשום פנים ואופן למקהלה המקללת מסוגו של האלישמעים למיניהם , שמופיעים כאן.
כתוב תגובה ל- ידידיה
התחלת להתעשת חסיד שוטה?
  בן טיבוגה   22/10/11 23:04
אתה לא מבין? כמו שלמפ"מ היה קשה להודות כי שמש העמים היה רוצח עם סדיסטי כך גם אתה ,אם נותרה בך טיפת הגינות תבין עם מי יש לנו עסק.
כתוב תגובה ל- בן טיבוגה
לא זכור לי אויל שהצטרפתי למקהל
  אלישמע   23/10/11 17:50
ובעינך כל מי שלא רוקד לקלינסקי את ריקוד מה יפית הוא מקלל. אם גם שוטה כמוך מתחיל להבין שיש בעיה עם קלינסקי אז הפוליטרוק הזה צריך להתחיל לדאוג.
כתוב תגובה ל- אלישמע
12
מחזק את ידיך כותב יקר
  15.10.11   23/10/11 10:40
כתוב תגובה ל- 15.10.11
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il