w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש ליצנים בירושלים
מאת: אהרון שחר  |  13/05/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גם לי יש שאלות , אדון שחר
  שלמה המגיב   13/05/12 15:40
ובסיגנון הביקורתי של שחר לעניין פסק הדין של בג"צ לפינוי שכונת האולפנה , אשאל גם אני את מר שחר. מדוע 15 משפחות לא יכולות לעבור דירה לשכונה סמוכה חוקית באותו ישוב ? איזה אסון יקרה להן ? איזה טראומה זו לעבור דירה ? מה כל כך קריטי ליישב את שכונת האולפנה על אדמה פרטית ? האם הישוב בית אל יתפרק , אם 15 משפחות יעברו בו , מרחוב א לרחוב ב ? האם המשפחות בשכונת האולפנה גרות בשכונה מזה דורות ? מה הקדושה באיזה שכונה , שאסור לפנותה ? איזה נזק ייגרם למשפחות אם יעברו לרחוב סמוך באותו ישוב , עם פיצוי נאות על עגמת הנפש ? מדוע עושים מפסק דין פשוט ומקומי "סיכסוך לאומי" ? מה כל כך חשוב בשכונה המפונה לעם ישראל ,עד כדי עימות עם החוק וביזוי מערכת המשפט ? מה קרה , אדון שחר ? מדוע אי אפשר לפנות את הבתים ולגמור את "הפרשה" האיזוטרית הזו ?
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
צרי לפנות כי כך קבע בית המשפט
  ה.א.   13/05/12 16:53
ואם יקבע בית המשפט ששלמה צריך לעזוב את הבית מבלי שיש לו בית חליפי גם הוא יעזוב, ישתוק ויעזוב, ויהרסו והא ישתוק, יגור אצל קרובים וישתוק. אם כך יש נימוק מרכזי וחשוב להריסה, אך יש גם נימוק מרכזי נגד, סכסוך כזה היה צריך להסתיים ברכישת הקרקע על ידי הגביר, המדינה, אממה אם הערבי ימכור, הלך עליו הוא הזדכה על נשמתו, חבריו ושכניו יחסלוהו. כלומר שלא בדיוק חוק יש שם, ואנו מנסים להשליט בג'ונגל את החוק. על הכנסת לחוקק חוק הפורס את התהליך לשנתיים במהלכו ייבנו למשתכנים דירות בסמוך, הם יעברו תוך שנה לדירות החדשות אך רק בתום שנתיים תתבצע הריסה, וזה ככל שבמהלך השנתיים לא ישתנה כלום בשטח ויתאפשר אולי לרכוש את הקרקע, ובינתיים לשלם לבעלים ואם אינו רוצה אז למוסד רפואי בגדה על השימוש על ידי תרומת ציוד רפואי. אנחנו בעדהקניין של הערבים אך לא תומכים ברצח של מוכרי קרקעות וודאי לא תומכים בזריקת אנשים מהבתים בגין כאלה עילות מפוקפקות, למעט שלמה, הוא היה מסכים.
כתוב תגובה ל- ה.א.
אין צורך "לחוקק חוק" ,אדון ה.א
  שלמה המגיב   14/05/12 10:58
החוק הקיים מאפשר למשפחות המפונות , לקבל פיצוי כספי ראוי , על שווי הבית שפונה וכן תוספת על עגמת הנפש , בתביעה [ שכנראה תזכה] בבימ"ש כנגד הקבלנים או הרשויות , שמכרו להם בתים שנבנו באופן לא חוקי וללא הקפדה על ההיתרים הנדרשים. בכסף שיקבלו [ בצדק לדעתי] הם יכולים לקנות\לבנות בית חליפי בבית אל [ ישובם הנוכחי] , או בכל מקום חוקי שיחפץ ליבם. אז מדוע הרשויות צריכות להתעסק עם בעלי הקרקע הפלשתינאים ולקנות מהם את הקרקע שלהם , תוך גרימת בעיות נוספות שיתעוררו לעניין הזהות המדוייקת של הבעלים של הקרקע ? מדוע כל כך חשוב להמשיך להתעמת עם הפלישתינאים בעניין כל כך שולי ומקומי ? מדוע צריכים לראות בפרשה בסיס ראוי "למלחמת עולם אידיאולוגי" ? אולי הדבר הטוב ביותר שתומכי מפעל ההתיישבות יעשו [ לשיטתם], זה להרגיע את הרוחות ולתמוך בפינוי מהיר וברצון של הבתים ושיקום מהיר של המשפחות המפונות ?
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה אתה לגמרי לא בעניין
  איש עצוב   14/05/12 16:19
המדינה הייתה חלק מיישובם שם על המדינה לדאוג להם כמו בהתנתקות, רקבהתנתקות המדינה התנהגה באופן מחפיר, וכאן שום דבר לא בוער, חובה לחוקק חוק שייתן זמן ואז לבנות להם, לעזור להם לעבור ואז אחרי עוד איזה שנה להרוס - ואולי באמצע יימצא הסדר שלא יצטרכו להרוס. ברור שיש מקום לחוק כזה טרם הסתיימו הדיונים במחוזי בקשר לבעלות ודאי שמותר לממשלה להציע חוק כזה לאור הצעת החוק הבאה שאף יפה נפש לא מחה נגדה: knesset.gov.il הצעת חוק להגבלת הריסה וענישה על בניה בלתי חוקית במגזר הערבי (הוראת שעה), התשס"ט–2009
כתוב תגובה ל- איש עצוב
שאלת שאלה טובה
  אהרון שחר   14/05/12 15:20

מגיע לך תשובה מצויינת: א' משום שהרס הוא לא הפתרון היחיד, מה פתאום שהוא יהיה הפתרון המועדף, או בעצם ברירת המחדל שאין בלתה? אתה מתאר זאת כדבר פשוט: יהרסו ויעברו דירה בכיף... זה לא הפתרון היחיד, יש עוד פתרון מלבד הפתרון הכי אלים. כמו באיראן לא ישר קופצים לתקיפה. אתה קצת שטוף מוח בדעה שהרס הוא הפתרון היחיד.

ב' משום שמדובר במלחמה לאומית. הפלסטינים מנסים להשמיד אותנו בדרכים שונות. אחת החזיתות היא החזית המשפטית. לא מדובר כאן בפינוי בינוי, מדובר בכניעה. אמנם זו האופציה המועדפת על השמאלנים, אבל לאכוף עלינו את פתרון הכניעה בעזרת השימוש בבית המשפט זהו מעשה נבזי וחלק ניכר מהאוכלוסיה מתקומם כנגדו. בעצם מה שיש לנו כאן: בית המשפט אונס אותנו להתנהל על פי האג'נדה הפוליטית שלו שהיא כניעה לטרור.

אתה הבנת את זה מר שלמה?
אם לא אני אשמח להמשיך להסביר.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
2
בענין מעבר דירה
  יוסי שפניר   13/05/12 17:03
תגובה ראויה של שלמה המגיב. רק שאלה קטנה: האם לגישתך יש ליישם את אותה הדרך גם לגבי כל הבנייה הלא חוקית במגזר הערבי והבדואי? נכון לעכשיו , למרות נפיצותה של תופעת הבניה הפיראטית במגזר זה, שלטונות החוק מתעלמים לחלוטין.
כתוב תגובה ל- יוסי שפניר
בנייה "באדמה פרטית" ?
  שלמה המגיב   14/05/12 11:11
אדון יוסי שפניר !, אם הבנייה הבלתי חוקית של הבדואים , הערבים או כל אזרח אחר , הינה על אדמה "פרטית" של מישהו אחר [ לא אדמות מדינה !], אזי , אסור "להתעלם" ויש לפנותם במיידי וכך צריך לנהוג בכל מקום עם כל אזרח , יהיה מוצאו האתני אשר יהיה. דרך אגב , אדון שפניר , אי הקפדה על זכות הקניין והחוק במקום x , אינה נימוק ראוי שלא להקפיד על כך במקום Y , וחבל בכלל שהוא מוצג כך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
מה הקטע של פרטית?
  אהרון שחר   14/05/12 13:07

סובל מקוצים בישבן? אפשר להיעזר בפינצטה. לא חייבים לשבת על קקטוס. מה זה משנה פרטי או לאומי? איפה כתוב שפרטי חייבים להרוס? בספר החוקים? אז אפשר למחוק. זאת הבעיה הגדולה? בשביל מה יש 120 מחוקקים בירושליים? חוץ מזה המדינה יכולה להפקיע את הקרקע והופ היא לאומית.

מה קרה? הקפיטליזם והרכוש הפרטי הוא ערך עליון? סובל מחזירות קפיטליסטית? אפשר להרגיע אותך. יש דברים קצת יותר חשובים מרכוש פרטי, למשל ערכים לאומיים, למשל המשך קיום החיים. בשביל אדם אחד תזרוק לפח האשפה קהילה שלמה? איפה כתוב קדושת הרכוש? בספר הקפיטליזם? אפשר למחוק. כמו שכתבו כך אפשר לשנות.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
"..המשך קיום החיים.." ,שחר ?
  שלמה המגיב   14/05/12 14:34
אהרון שחר מתקומם נגד עמדי שיש לשמור על זכות הרכוש הפרטי של אדם וטוען "..יש דברים קצת יותר חשובים מרכוש פרטי ,למשל ערך לאומי והמשך קיום החיים.." !!. וואלה , נימוקים כאלה כעילה לאי פינוי 15 משפחות משטח פרטי שאינו שלהם , עדיין לא נשמעו במחוזותנו. לא ידעתי שהמשך " קיום החיים " של 15 המשפחות ואולי של כל עם ישראל במולדתו , מותנה בהמשך מגורי המשפחות בגבעת האולפנה ? ולא ידעתי שלשכונת האולפנה יש "ערך לאומי" ? , טוב , עם נימוקים כל כך רציניים ומציאותיים ונכונים וכבדי משקל , איני מסוגל להתמודד ואני חוזר בי מעמדתי שיש לשמור על זכות הקניין הפרטי. עכשיו , ממש השתכנעתי , יופי של נימוקים אדון שחר. לפעמים איני יודע אם מדובר במאמר רציני ובתגובות רציונאליות , או באייטם של התכנית הסאטירית בטלויזיה "ארץ נהדרת" !
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
המגיב יגיב
  אהרון שחר   14/05/12 15:12

בוא תענה לי על השאלה: הפלסטינים טוענים שאריאל היא קניינם, כמו כל שטחי כיבוש 67. העיר מוכרת כלא חוקית על פי החוק הבינלאומי!!! אולי תסביר לי למה לא הורסים אותה?

שאלה שניה, היפותטית, שבעצם הוצגה כבר במאמר: מחר יגיע אחמד עם שטר שיוכיח שעיריית קצרין יושבת על שטח שלו, או ששייך מוניס שייך לסבתא שלו, האם בית המשפט יורה להרוס את העיריה ואת הפקולטה הרלוונטית באוניברסיטת ת"א?

שאלה שלישית: מדוע זכות הקניין של מדינה חשובה פחות מזכות הקניין הפרטית? מדוע לבדואים מותר להשתלט על קרקעות מדינה רק בגלל שהם לא שייכים לאדם פרטי? קניין לאומי גם משעשע אותך?... זה עוד לא היה בארץ נהדרת. על הכיבוש לא שמעת? כולו מבוסס על הקניין הלאומי, שכחו לספר לך?

שאלה רביעית: למה להרוס? לא שמעת על פיצויים? רק הרס בוער לך בישבן? אני מניח שאתה ממחנה השלום, אצלכם שלום זה הרס?

תודה מראש על כל התשובות. אני ממש סקרן, כוסס צפורניים.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
שלמה תלמד משפטים.
  ה.א.   14/05/12 16:28
סעיף 14 לחוק המקרקעין: הגבלת זכויות בעלות וזכויות אחרות במקרקעין, אין בהן כשלעצמן כדי להצדיק עשיית דבר הגורם נזק או אי נוחות לאחר. אין אנו עוסקים במקרה תיאורטי אלא ב 5 משפחות מתוך שכונה, שאם יהרסו הבתים האדמה לא תהיה שווה אגורה אחת, כי היא בלב יישוב יהודי שומר מסורת, והתעקשות של הבעלים אשר כבר הוצע להם כסף והם סירבו היא אשפיסטית או מתוך אידיאולוגיה או מתוך חשש לחייהם, וכאן ודאי ראוי להפעיל את ההגיון מאחורי סעיף 14 לחוק, כי השיקולים של הבעלים לכאורה אינם קניינים אלא שאהידיים, ולכן על הממשלה חלה החובה להתערב באמצעות הצעת חוק ממשלתית אשר תאפשר גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה, והדבר אפשרי אבל כל מיני מחרחרי ריב ומדון מעדיפים מלחמה על שלום, מעדיפים עבודת אלילים על תורה ודרך ארץ.
כתוב תגובה ל- ה.א.
שלמה היקר, טיעונך מוזר
  ע   14/05/12 13:41
מה ההבדל אם האדמה פרטית או של המדינה לעניין אכיפה של בנייה בלתי חוקית. לשיטתך אם אסור לבנות אז אסור בשני המקרים ויש לטפל באופן דומה, אחרת אתה בעצם אומר שאדמת מדינה היא הפקר. אם אתה רוצה להדגיש שיש פה נפגע פרטי, אז הפיצוי צריך להיות לאותו פרטי כמו כל פיצוי אחר.
כך או כך אתה לא יכול להתעלם מכך שזה חוזר תמיד לעניין העקרוני, בנייה בלתי חוקית ערבית מאסיבית שלא מעיזים לצייץ נגדה, ולעומת זה הרים של עמותות ומחאות ועמידה תקיפה ואמיצה מול כל קרוון או בית לא חוקי של יהודים
ובמקרה הזה אפילו באישור ממשלה
כתוב תגובה ל- ע
והנה "ההבדל" , אדון ע
  שלמה המגיב   14/05/12 16:39
המדינה , רשאית לוותר , על פי הנסיבות והעניין הציבורי , על קניינה שלה , כפי שעושה לעיתים קרובות בשיווק אדמות מקרקעי ישראל בפריפריה , כמעט בחינם ובכל תסריט אחר , אך אינה יכולה לאשר גזילת רכוש הפרט , ללא עילה חריגה במיוחד ובעלת עניין ציבורי מהמעלה הראשונה וגם זאת , תוך פיצוי ראוי . בניה בלתי חוקית בכל מקום היא עבירה ואני סבור שיש לטפל בה , גם אם היא על אדמות מדינה , אך בכל זאת יש הבדל משמעותי. הייתי מבין הפקעת שטח פרטי ביהודה ושומרון וגם בתוך הקו הירוק , אם היינו זקוקים שם לשטח מבחינה ביטחונית לדוגמא , אך כאן מדובר בסך הכל בבתי מגורים שאמורים "לזוז" כמה מאות מטרים , מה קרה ? האם רק כדי למנוע זאת , צריך להפקיע רכוש "פרטי" של אחר ? מדוע שבג"צ יאשר הפקעה פרטית בנסיבות כאלה ?
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
הבג"צ הוא גוף שיפוטי וקבע
  איש עצוב   15/05/12 00:30
הממשלה שולטת, והכנסת מייצגת את העם. לאנשים שגרים שם מגיע קורת גג, אין כל אפשרות לדחות את ביצוע ההריסה עד שקורת הגג שלהם תוסדר, אלא בחקיקה, ולכן תהיה ככל הנראה חקיקה.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
3
בג"צ לא דן בשאלה המהותית
  גדעון אמיר   13/05/12 17:27
בג"צ לא דן בשאלה המהותית של הבעלות אלא בתהליך הפינוי בלבד. אם בג"צ יתחיל לדון בשאלת הבעלות יסתבר לכולם שבעצם אין עילה לתביעה בדיוק כמו במגרון. אז מה קורה כאן? הפרקליטות עושה יד אחת עם עוכרי ישראל ולא מעלה את השאלות העקרוניות. במקום זה היא מתחייבת בשם המדינה על פינוי ובזה נסתם הגולל על כל הדיון, ולבית המשפט אין ברירה אלא לקבוע לוחות זמנים לפינוי.
בארה"ב קיים חוק משונה. מי שגר על קרקע במשך שבע שנים ללא חוזה שכירות וללא דרישה לפינוי מצד בעל המקום הופך לבעל הנכס.
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
4
הבג"צ איבד קשר עם המציאות
  נחום שחף   13/05/12 19:12
כתוב תגובה ל- נחום שחף
הבג"ץ 10
  ה.א.   14/05/12 01:41
זה בג"ץ חדש, האירוע הוא שובר שיוויון. הבעיה היא בפרקליטות והפחד העצום של הממשלה מאימת הפרקליטות, ראיתם את מבקר המדינה? לא קיבל שרות מהפרקליטות, לקח עו"ד פרטי, גם על הממשלה לקחת עו"ד פרטי, לחוקק חוק שיאפשר לפנות את המבנים ולהרוס אותם מבלי שפוגעים בזכויות המשתכנים, גם אם ההריסה תקרה עוד שנתיים, למה מה יש למהר? ולהבא לא לבנות על אדמות פרטיות, וודאי לא לשלוח את הפרקליטות השמאלנית לבית המשפט בענייני קרקעות יו"ש, ואם זה לא ימצא חן בעיני מישהו שילכו סוף סוף הביתה גם היועץ המשפטי לממשלה, גם פרקליט המדינה, גם מפכ"ל המשטרה וגם ראש אח"מ, אנו ראויים לטובים מהם. בית המשפט לא אחראי על צמרת המשפט במינהל אותה יש להחליף לאלתר ויפה שעה אחת קודם.
כתוב תגובה ל- ה.א.
5
הכל משחקי אגו. החוק אינו הבעיה
  תבוא בטענות לBB   13/05/12 20:59
ישנן בנגב עשרות בתים לא חוקיים, שהתקבל שם פסק דין, בבית משפט לאחר שנים של דיוניים משפטיים, שבסופם ניתן צוו הריסה, והמדינה מעולם לא בצעה פסק דין זה. אז מדוע בנגב מתעכב פסק דין במשך עשרים שנה, וכאן ממהרים לבצעו. יותר מזה. בפסק הדין אצל הבדואים נאמר בפירוש שהם השתלטו ביודעין על קרקע שאינה שלהם, וכבר בתחילה נאמר להם, שזה לא חוקי, בניגוד למקרה באולפנה, שם אף אחד מהדיירים לא ידע על אי חוקיות הבתים. בקיצור הכל משחקי אגו, הנובעים בראש ובראשונה מממשלה של אימפוטנטים שלא עושה את הדרוש על מנת לממש את המדיניות שלשמה נבחרה. אז בבקשה תבוא בטענות לאפס היושב בראש ממשלת האימפוטנטים הזאת...
כתוב תגובה ל- תבוא בטענות לBB
6
שנאת ישראל ואנטישמיות 0לקטיבית
  קורןנאוה טבריה   13/05/12 20:59
קוראים לזה=ולא שום דבר אחר!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
7
ואח"כ מתפלאת האליטה המשפטית
  עירית123   13/05/12 21:20
למה הציבור מאבד את אמונו במערכת המשפט.
אז זהו, שאין מה להתפלא: החוק מפלה לטובה בתים לא חוקיים של ערבים ושל בדואים. השופטים מרחמים על פושעים מסוכנים כמו אנסים ונהגים רוצחים, אבל לא נותנים להיגיון לבלבל אותם כשמגיעה ההזדמנות "לדפוק" את המתנחלים...
כתוב תגובה ל- עירית123
8
שמש מציל או שמש מטביע
  אהרון שחר   14/05/12 12:35

התנהגותו של הבג"צ לא יכולה שלא להזכיר את המערכון "המצילים של ש"ס". נכון, יכול להיות שהעבירה מצדיקה תקיעה (בשופר), אבל למה להטביע את העבריינית המסכנה שבסה"כ שחתה עם החזה מעל המים?...

ממש כמו המלך מידאס בחנות חרסינה, שכל דבר בו הוא נוגע הופך לחרס ונשבר. אז אולי נחליף את הליצים האלו בשייקה, גברי ועוד אחד שיחליף את פולי. לפחות יהיה מצחיק...

קראתי בכתבה אחרת (קישור מצורף) שלא היו אישורי בניה. זה הביג דיל? תעמדו בתור בבקשה, יש עוד מאות אלפי מבנים כאלו של ערבים.

חוץ מזה, זה חלק מהמלחמה. אז לערבים יש את "הפצצה הביולוגית" - האישה שממליטה המונים בסיטונות כדי לכבוש דמוגרפית את אירופה. מה הבג"צ עושה נגד זה? הוא גולם שרק יודע לעשות בעד זה.... אנחנו מנסים לקבוע עובדות בשטח בשיטת הכיבוש הזוחל. זה חלק מהמלחמה, אגב חלק פחות אלים יחסית.

צריך להחיל חוק צבאי בשטחים ולמדר את בג"צ משם. להפקיע את השטח, לתת פיצויים סמליים למי שצריך, לתת אישורים בדיעבד, לעמוד בעוז מול ביקורת העולם ולהבין שלא נוכל לחמוק מחרמות לנצח. כמה שנתחנף אליהם זה לא יעזור, בסוף יחרימו אותנו. כל הזמן אנחנו מתרפסים מול לחץ העולם, בסוף גם נאכל את הדג המסריח וגם נגורש מהעיר.

מה לעשות, לא הכל פועל בצדק מוחלט. אנשים חיים (מנסים לפחות כשלא רוצחים אותם), מקימים קהילות, לא באים והורסים כל דבר רק עקב טענות מינהליות.

אני שאלתי וטרם קיבלתי תשובה: מדוע לא הורסים את אריאל? הרי יפי נפש החרימו אותה כי היא עיר בלתי חוקית. למה לא הורסים אותה? מישהו מוכן לענות? תודה.

אגב, למה לא הורסים את כל המדינה. הכל כאן כבוש. בגלל שהאו"ם הכשיר את כיבוש 48? אז שיכשיר גם את כיבוש 67. זה חוק בשבילכם? הצבעה של פוליטיקאים? מי שנגד כיבוש ובעד צדק מוחלט שיקפל את הפקעלאך ויחזור לאירופה.

אולי יפרקו גם את אמריקה וישלחו את הניו יורקים ליורק, יחזירו את כל היבשת הענקית הזו לכמה אינדיאנים, והגענו אל הצדק המוחלט.

הגשש החיוור התפרק, אבל זה לא אומר שהבג"צ חייב לנסות לתפוס את מקומו. יש גבול לליצנות.
 אין אישורי בניה בבית אל
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
9
שופטים בשמיים וליצנים בירושלים
  קורןנאוה טבריה   14/05/12 14:37
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
10
תגובה
  צנחן   15/05/12 19:01
אהרון ידידי.מאמר מחכים ונכון.
כתוב תגובה ל- צנחן
11
לסיכום
  אהרון שחר   16/05/12 11:05

התגלית לפיה השכונה נבנתה ללא האישורים הנדרשים בהחלט מסעירה, אך אני שואל: כמה מבנים בלתי חוקיים נבנו ביושר ובתמימות? הסקופ לפיו מבנה בלתי חוקי נבנה באופן בלתי חוקי, איך נאמר, לא מפתיע מדי...

השכונה היא בלתי חוקית, על כך אין ויכוח. הבעיה היא שאכיפה סלקטיבית גרועה מאי אכיפה, משום שאז מישהו עושה שימוש בחוק לצרכים מסויימים (במקרה שלנו צרכים פוליטיים). להחליט על מדיניות של הרס רק מבנים בלתי חוקיים של יהודים זה פשע!

האם יש כאן ויכוח בין ימין ושמאל? אם כן, יכול להיות שלפנינו בעצם מאבק כוחות פוליטי במסווה של שלטון חוק. וזה כמובן נבזי ומלוכלך.

התירוץ האולטימטיבי לפיו מדובר ברכוש פרטי, הוא תירוץ עלוב ביותר. ראשית, מברברים כל כך הרבה, מדוע לא מפרסמים בצורה גלויה את ההוכחות לבעלות על הקרקע כדי שהציבור יוכל להתרשם ממהימנותם? איך בדיוק סימנו את השטח בתקופה העותומנית? לפי נ.צ. ו- GPS?

דבר שני: איפה כתוב שקרקע לאומית היא הפקר, קרקע פרטית היא קודש קודשים? אין חוק כזה, זו נורמה, והיא נורמה מטופשת ועלובה.

דבר שלישי: מה יקרה אם ייושם החוק? בעל הקרקע יבנה שם מסגד? לזה קוראים שלטון חוק? שלטון החוק קיים כדי לסייע לחברה להתקיים, לא כדי לסייע לפרובוקציות ולרסק אותה.

דבר רביעי: המבנה כבר קיים, כמה מבנים גרונים יודע לבנות? אפילו מלונה הוא לא יודע. להרוס זה לא חכמה גדולה, וזה מזכיר את ההבדל בין רופאים למחבלים. אלו יודעים להציל חיים, האחרים חזקים בלרצוח. לא כל בעיה משפטית מגיעה לקיצוניות, אמרתי: לא כל פעם שהורים מתגרשים חותכים את הילד לשניים. היתה כאן עבירה, אפשר לפצות את בעל הקרקע המסכן, ולתת אישורים בדיעבד. כבר היו דברים מעולם.

דבר חמישי: מה הגבול שלכם? מי זה שלכם? השמאלנים. כבר אמרנו שמדובר בוויכוח פוליטי, כשהחוק הוא רק תירוץ מכוער ונבזי. צריף - הרסתם, בית - הרסתם, שכונה - כבר הורסים. מה הלאה? אם יתברר שאריאל כולה היא רכוש פרטי של כמה ערבים, האם יהרסו אותה? ואם יתגלו שטרות מכר פרטיים לכל המדינה, אז מה, בית המשפט העליון יפסוק להרוס את כל המדינה כדי שיהיה חוק? יש גבול לאבסורד או שאין?

ואם יגיע ישו ויאמר: העולם הזה של אבא שלי (הוא בן האלוהים, כך אומרים הנוצרים), תהרסו הכל. אז מה יגיד גרוניס? ברגע שזה מגיע למתנחלים חובבי השלום שוכחים את כל הסובלנות שלהם ויש להם רק דבר אחד בראש: הרס.

אבל, האמת היא, שהבעיה האמיתית כאן היא לחץ העולם. מפחדים שכל העולם יחרים אותנו. כך שיש כאן טרור. בואו נודה. קוראים לזה: הטרור הרוחני של השמאל. זו האמת מאחורי "שלטון החוק" כביכול שלכם.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il