w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לאיסור עישון באיצטדיונים
מאת: מרק בריל  |  09/07/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מסכים עם הכותב.
  נכון מאוד   9/07/13 11:12
כתוב תגובה ל- נכון מאוד
2
העשן באיצטדיון בכל זאת מטריד
  דאגנית   9/07/13 12:18
איני בטוחה אך דומני שמרק בריל מעט טועה. האיצטדיונים אמנם פתוחים אך יש כאלה שהינם בנויים כקבינות של כך וכך אנשים בכל קבינה, והם מעט "סגורים". אדם הסובל מעישון היושב בקבינה כזו, בהחלט סובל מן העשן הממלא את החלל מסביב. ואם 5-6 מעשנים סביבו - אזי דומה הדבר להימצאותו באולם סגור. *** אני סובלת מעשן סיגריות. ישיבה בספסל והמתנה לאוטובוס הינה פתוחה ואינה נמצאת בחדר סגור. אם אחד הממתינים מתחיל לעשן בספסל זה - מיד מתמלא החלל בעשן ובריח סיגריות. אני ושכמותי הסובלים מכך מיד קמים ומתרחקים מן המקום. וכאמור - הרי זה מקום פתוח!
כתוב תגובה ל- דאגנית
דאגנית
  מרק בריל   9/07/13 14:05
על פי ההגיון שלך-יש לאסור נסיעה במכונית לא חשמלית...:-)
כתוב תגובה ל- מרק בריל
למרק בריל
  דאגנית   9/07/13 21:53
בתוך תגובת עמותת אויר נקי מקופלת התשובה אותה רציתי להשיב לך. והם צודקים עד מאד.
כתוב תגובה ל- דאגנית
3
מה לגבי בריכות/תחנות אוטובוס/ת
  אפרתקקק   9/07/13 12:47
ותחנות רכבת? גם זה באויר הפתוח אז למה שם לאסור ואילו באיצטדיוני כדורגל להרשות?
כתוב תגובה ל- אפרתקקק
4
כן גדול לאיסור עישון במגרשי ספ
  עמותת אוויר נקי   9/07/13 15:24
1. אין מדובר בהצעת חוק של שרת הבריאות, אלא בהצעת חוק פרטית של חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה - ח"כ עדי קול, ח"כ יואל רזבוזוב (ג'ודוקא, ספורטאי), ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ דוד צור, ח"כ משה פייגלין, ח"כ דב ליפמן, ח"כ איילת שקד.
שרת הבריאות תמכה בהצעת החוק וסייעה רבות לקדם אותה.
למעשה איסור עישון במגרשי ספורט כבר הובא לכנסת לפני שנה, באותה עת שהובא לכנסת איסור עישון בבריכות שחייה, ברציפי רכבת, בתחנות אוטובוס מקורות ברחוב ועוד, אולם לצערנו הייתה התנגדות בועדת העבודה, הרווחה והבריאות (לא כדאי "לבנות" על התנגדות גם הפעם).

2. הצעת החוק אוסרת עישון במגרשי ספורט בכלל, לא רק במגרשי כדורגל.

3. מרק בריל מציג עצמו כלא מעשן, כביכול מייצג את הלא מעשנים, ותומך במעשנים.
מדוע, אם כן, אסור לאדם שלא ביקר במגרש כדורגל לייצג את אוהדי הכדורגל? ומדוע אדם שלא ביקר במגרש כדורגל לא יכול לחוקק חוקים למען אוהדי הכדורגל, לפחות הלא מעשנים שבהם, שעפ"י סטטיסטיקות מהווים רוב בקרב אוהדי הכדורגל?

4. מרק בריל הוא נגד כפייה מכל סוג שהוא.
מרק בריל הופך את היוצרות. המעשנים הם אלה שכופים את העשן הרעיל והמסרטן שלהם על הלא מעשנים. חברי הכנסת ושרת הבריאות מתקנים את הכפייה של המעשנים, ואוסרים על המעשנים לפגוע בבריאותם של הלא מעשנים.

5. עישון מהווה מטרד ומזיק לבריאות גם אם הוא במקום חיצוני. אם, לדוגמא, בחוף הים, אדם מעשן לידך - אתה מרגיש את העשן, למרות שזה "בחוץ".

6. עמותת אוויר נקי קיבלה ומקבלת תלונות על עישון במקומות ציבוריים חיצוניים - כאלה שאסור לעשן בהם עפ"י חוק (לפני ואחרי איסור העישון בהם) וגם כאלה שכיום אין איסור לעשן בהם.
בין המקומות - רציפי רכבת, תחנות אוטובוס ברחוב, בריכות שחייה, החלקים החיצוניים של בתי אוכל, גני אירועים, חופי ים, מגרשי ספורט, פארקים, גני חיות, הופעות זמר שנערכות בחוץ (באיצטדיונים, אמפיתיאטראות ופארקים), ואפילו בהפגנות נגד יוקר המחייה שנערכו ב-2011.

7. איננו יודעים אילו "משחקים בחו"ל" צפה מרק בריל, אולם במספר גדל והולך של מדינות נאסר לעשן במגרשי ספורט. בין המדינות - ספרד, איטליה, בריטניה, אוסטרליה ויפן.
ישנם מקומות בעולם שאסור לעשן בחופי ים ובפארקים, למשל בעיר ניו יורק ובמדינת קליפורניה.

8. לא רק "ערסים" צופים במשחקי כדורגל, גם "יאפים" צופים במשחקי כדורגל.

9. לא כל ה"ערסים" מעשנים.

10. ספורט ועישון לא הולכים ביחד. יש משהו מאוד לא הגיוני בכך שהשחקנים רצים על המגרש, מחוייבים לשמור על הבריאות והכושר, והצופים ביציעים מעשנים. זה לא הולך ביחד.

11. התנכלות? הלא מעשנים לא מתנכלים לאף אחד. הם בסה"כ רוצים לשהות בכל מקום ציבורי, בין אם זה בריכות שחייה, בתי קפה, ברים, מועדונים, מסעדות, קניונים ובין אם זה מגרשי ספורט, בלי שהמעשנים יכפו עליהם עשן רעיל ומסרטן.
כתוב תגובה ל- עמותת אוויר נקי
5
כן גדול לאיסור עישון במגרשי ספ
  עמותת אוויר נקי   9/07/13 15:42
1. אין מדובר בהצעת חוק של שרת הבריאות, אלא בהצעת חוק פרטית של חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה - ח"כ עדי קול, ח"כ יואל רזבוזוב (ג'ודוקא, ספורטאי), ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ דוד צור, ח"כ משה פייגלין, ח"כ דב ליפמן, ח"כ איילת שקד.
שרת הבריאות תמכה בהצעת החוק וסייעה רבות לקדם אותה.
למעשה איסור עישון במגרשי ספורט כבר הובא לכנסת לפני שנה, באותה עת שהובא לכנסת איסור עישון בבריכות שחייה, ברציפי רכבת, בתחנות אוטובוס מקורות ברחוב ועוד, אולם לצערנו הייתה התנגדות בועדת העבודה, הרווחה והבריאות (לא כדאי "לבנות" על התנגדות גם הפעם).

2. הצעת החוק אוסרת עישון במגרשי ספורט בכלל, לא רק במגרשי כדורגל.

3. מרק בריל מציג עצמו כלא מעשן, כביכול מייצג את הלא מעשנים, ותומך במעשנים.
מדוע, אם כן, אסור לאדם שלא ביקר במגרש כדורגל לייצג את אוהדי הכדורגל? ומדוע אדם שלא ביקר במגרש כדורגל לא יכול לחוקק חוקים למען אוהדי הכדורגל, לפחות הלא מעשנים שבהם, שעפ"י סטטיסטיקות מהווים רוב בקרב אוהדי הכדורגל?

4. מרק בריל הוא נגד כפייה מכל סוג שהוא.
מרק בריל הופך את היוצרות. המעשנים הם אלה שכופים את העשן הרעיל והמסרטן שלהם על הלא מעשנים. חברי הכנסת ושרת הבריאות מתקנים את הכפייה של המעשנים, ואוסרים על המעשנים לפגוע בבריאותם של הלא מעשנים.

5. עישון מהווה מטרד ומזיק לבריאות גם אם הוא במקום חיצוני. אם, לדוגמא, בחוף הים, אדם מעשן לידך - אתה מרגיש את העשן, למרות שזה "בחוץ".

6. עמותת אוויר נקי קיבלה ומקבלת תלונות על עישון במקומות ציבוריים חיצוניים - כאלה שאסור לעשן בהם עפ"י חוק (לפני ואחרי איסור העישון בהם) וגם כאלה שכיום אין איסור לעשן בהם.
בין המקומות - רציפי רכבת, תחנות אוטובוס ברחוב, בריכות שחייה, החלקים החיצוניים של בתי אוכל, גני אירועים, חופי ים, מגרשי ספורט, פארקים, גני חיות, הופעות זמר שנערכות בחוץ (באיצטדיונים, אמפיתיאטראות ופארקים), ואפילו בהפגנות נגד יוקר המחייה שנערכו ב-2011.

7. איננו יודעים אילו "משחקים בחו"ל" צפה מרק בריל, אולם במספר גדל והולך של מדינות נאסר לעשן במגרשי ספורט. בין המדינות - ספרד, איטליה, בריטניה, אוסטרליה ויפן.
ישנם מקומות בעולם שאסור לעשן בחופי ים ובפארקים, למשל בעיר ניו יורק ובמדינת קליפורניה.

8. לא רק "ערסים" צופים במשחקי כדורגל, גם "יאפים" צופים במשחקי כדורגל.

9. לא כל ה"ערסים" מעשנים.

10. ספורט ועישון לא הולכים ביחד. יש משהו מאוד לא הגיוני בכך שהשחקנים רצים על המגרש, מחוייבים לשמור על הבריאות והכושר, והצופים ביציעים מעשנים. זה לא הולך ביחד.

11. התנכלות? הלא מעשנים לא מתנכלים לאף אחד. הם בסה"כ רוצים לשהות בכל מקום ציבורי, בין אם זה בריכות שחייה, בתי קפה, ברים, מועדונים, מסעדות, קניונים ובין אם זה מגרשי ספורט, בלי שהמעשנים יכפו עליהם עשן רעיל ומסרטן.
כתוב תגובה ל- עמותת אוויר נקי
6
מענה לעמותה או שכל לא עמותה
  מרק בריל   9/07/13 17:12
אלא לתומך נלהב מטעם... אני לא מציג עצמי, אני פשוט לא מעשן. תתנצלו. על פי ההגיון העקום של טיעונכם/ך - יאסר שימוש בבתי שמוש במסעדות ואנשים יעשו צרכיהם בואדי הסמוך. על פי ההגיון העקום שלכם-לא לרכב בנזין בכבישים. שכולם ילכו ברגל. גם אתם, יפי הנפש, כן גם אתם. יש עינין כזה מוזר שלא על פי הגיונכם העקום-המכונה הזכות של הפרט לחיות מבלי שמתוסכלים ושונאים מטעם הלפלפיה יתערבו להם בחיים. זה הדבר החשוב מכל: תנו לאנשים לחיות בשקט. הם באים לראות כדורגל באויר הצח, ובא להם סיגריה, קולה ופופקורן. מפריע לכם? באויר הצח הנזק ללא מעשנים שולי עד אפסי. וכל היתר אילו תירוצים של יפי נפש שלא ביקרו מעולם באיצטדיון כדורגל. הסברתי הפעם לאט כדי שתבינו מהר. עד כאן! והיא גם לא תעבור בג"צ, הגחמה החולנית הזו שיזמתם. מרק בריל. טל: 0544-248318
כתוב תגובה ל- מרק בריל
תשובה למרק בריל
  עמותת אוויר נקי   9/07/13 23:05
ראשית - צר לנו על הבוטות שלך. זה לא מכובד.
מתחת לתיבת הטקסט שנפתחת לתגובות לכתבות באתר זה כתוב "מומלץ להגיב באופן ענייני, שיכבד את הכותב ואת מבקרי האתר. מערכת האתר שומרת לעצמה את הזכות להציג רק תגובות שאינן כוללות דיבה לכאורה, נאצה, הסתה, או סגנון החורג מהטעם הטוב".

נראה שחרגת מהטעם הטוב, ודבריך הם דברי נאצה.

שנית - לפי איך שאתה כותב, הן בטור והן בתגובה, הן התוכן והן הסגנון הבוטה - מעידיפ שהנושא בוער בעצמותיך, מפריע לך באופן אישי. מדוע? אם באמת היית אדם לא מעשן, אם לא היית מברך, לפחות לא היית מקלל, היית אדיש.

יש לך גם טיעונים טיפוסיים של מעשנים.

עפ"י ההיגיון שלך - אם יש זיהום אוויר ממכוניות, בוא נזהם עוד יותר, נזהם ונזהם ונזהם - עד שנחנק ונמות מהזיהום שלנו.

הדוגמא שלך עם בתי שימוש במסעדות לא מובנת.
משירותים (כשיש היגיינה וסניטציה טובה) - אף אחד לא מת. מעישון מתים בכל שנה בישראל 10,000 אנשים, מהם 1,500 אנשים לא מעשנים שנחשפו לעישון כפוי.

עישון הוא גורם המוות הניתן למניעה מס' 1 בישראל.

בעולם כולו מתים בכל שנה יותר מ- 5 מיליון מעשנים אקטיבים, ועוד יותר מחצי מיליון לא מעשנים מחשיפה לעישון כפוי.
אנחנו לא ממציאים את זה.
אלה נתונים של ארגון הבריאות העולמי:
who.int/

אין בכלל מה להשוות לזיהום אוויר.
לא מבחינת היקף הנזק הבריאותי וגם לא מסיבות אחרות.
מכוניות (ובכלל כלי רכב - כולל רכבות, אוניות, מטוסים וכיוב') נותנות תועלת, הן מקדמות את העולם.
אף אחד לא היה רוצה להפסיק להשתמש במכוניות ולחזור לעגלות עם סוסים.
זיהום האוויר הוא תוצר הלוואי של כלי רכב.
בסיגריות אין תועלת (אלא רק לבעלי חברות הטבק). זיהום האוויר הוא התוצר שלהן, ולא תוצר הלוואי.

בזיהום אוויר צריך לטפל - לצמצם ככל שניתן, ואף להשתמש באנרגיה ירוקה. אלא שזה נושא מורכב בהרבה - שינוי תשתיות, פיתוח טכנולוגיה. ע"ע בטר פלייס, שבאמת כואב הלב שנכשלה. בסופו של דבר זה יקרה, אבל דרוש עוד זמן.
אנחנו גם בעד אנרגיה ירוקה.

בכל אופן ההשוואה בין שימוש בכלי רכב לבין עישון היא השוואה מופרכת והזויה שאנשים מעשנים מרבים להשתמש בה, לא בחוכמה רבה וללא מחשבה מעמיקה, אלא סתם כתירוץ לא מוצלח ע"מ להתמודד עם איסור העישון במקומות ציבוריים ועם אנשים שאומרים להם כמה שהעישון מזיק לבריאות.

לגבי הרמיזות שלך שאנשים לא מעשנים הם "לפלפים" - אתה אדם בוגר או ילד חסר תבונה שחושב שעישון וסיגריות עושים אותך "קול" ו"סקסי"?

לגבי הנזק הבריאותי - לא אתה תקבע מהו הנזק מהעישון הכפוי - במקומות ציבוריים פנימיים או חיצוניים. אתה לא רופא, אלא רק כותב טורים נטול הבנה, נטול ידע, נטול מידע, נטול השכלה מתאימה.

משרד הבריאות כבר אסר בחוק לעשן במקומות ציבוריים פתוחים - בריכות שחייה, רציפי רכבת, תחנות אוטובוס מקורות ברחוב, גני אירועים, החלקים החיצוניים של אולמות אירועים, החלקים החיצוניים של בתי אוכל (בתי קפה, מסעדות, ברים ומועדונים).

לא סתם משרד הבריאות אסר עישון גם במקומות חיצוניים.
יש גם את הסיבה הבריאותית, וגם את הסיבה שהעישון מפריע לאנשים, מהווה מטרד עבורם. בעמותת אוויר נקי מתקבלות על כך תלונות רבות מאז שהוקמה העמותה בשנת 2007.

משרד הבריאות רצה כבר בשנה שעברה לאסור עישון באיצטדיונים ואמפיתיאטראות, אולם לא הצליח בגלל התנגדות בועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
ההתנגדות הייתה מסיבות לא ענייניות.
כיום יש לזה סיכוי טוב בהרבה לעבור.
בג"צ לא יפסול את החוק כפי שלא פסל
כתוב תגובה ל- עמותת אוויר נקי
ראשית קנו מראה
  מרק בריל   9/07/13 23:42
אתם התחלתם עם הבוטות ועם ההשתלחות. אני רק מגיב בשפה שאתם מבינים. אני חוזר בפעם האחרונה על הטיעון העיקרי: כל מה שלא מפריע באמת-מותר כל זמן שאינו כלול בהגדרה של עבירה. תמיד יהיו בודדים שמשהו יפריע להם, בכל נושא. אז מה? זכותם לא להשתתף בשמחה כל זמן שהם בודדים ונימוקיהם מצוצים מן האצבע. הרוב המוחלט מרגיש פגוע מהצעד הקיצוני הזה ובצדק. אין לדבר שום עילה רפואית אלא יש שנתלים, כמוכם בעילות פסאודו-רפואיות. באויר הצח עישון לא גורם לכל נזק ממשי. בחדרים סגורים כן. מה לא ברור כאן? לכן אני בעד איסור עישון במבנים, אך התרתן בשטחים פתוחים. אי אפשר לרדת לחיי הרוב במדינה בשל מיעוט צעקני. ואני חוזר-הנימוקים הרפואיים כאילו להערכתי לא יעברו בג"צ, ואני תקווה שיושם לפארסה הזו סוף פסוק ובצדק. מרק בריל.
כתוב תגובה ל- מרק בריל
רצוי שתרסנו את התוקפנות.
  תגובה לעמותה   10/07/13 18:25
אויר נקי הוא גם אוירה ללא תוקפנות כנגד מי שלא מסכים איתכם.

בעניין העישון הפסיבי (או הכפוי), המחקרים על נזקי העישון הפסיבי אינם מביאים לתוצאה אחידה, ובכל מקרה, הם אינם מפרידים בין עישון פסיבי במקום פתוח (או תחת כיפת השמים) לבין עישון פסיבי בחדר (או באולם) סגור. מאד הגיוני לחשוב, שנזקי עישון פסיבי (באם יש כאלה בכלל) יהיו במקום סגור ולא תחת כיפת השמים.

וגם, חברה בריאה מתנהלת באיזונים ובלמים, תוך שהיא מנסה לאזן בין רצונות סותרים של אנשים שונים. אני גם מעשן, גם תומך בהגבלת העישון וגם סבור, שברוב מכריע של המקרים שבהם מתנגש הרצון לעשן עם הרצון לאויר נקי, יש לתת עדיפות לאויר הנקי. אני אפילו מחמיר עם עצמי ולא מעשן במקומות בהם יש ילדים קטנים, גם אם העישון שם מותר. תמיד אפשר ללכת כמה מטרים הצידה.

עם זאת, מתחת לכיפת השמים ראוי לדעתי להתיר עישון, כל עוד הדבר לא נעשה בקרבה לפעוטות או לילדים קטנים מאד. כך הדבר במגרשי הכדורגל.
כתוב תגובה ל- תגובה לעמותה
אל גור התווה את הדרך,
  ועוד לעמותה.   10/07/13 18:39
וכל הצדקנים מחקים אותו. אין ספק ש-99.9% מזיהום האויר (ווהמים והקרקע- לא פחות חמור) נגרם מהקונגלומראטים הענקיים של הדלק, התעשיות המזהמות, בתי הזיקוק, מפעלי הנשק וכאלה. משום מה, אל גור וכל עדר צדקניו לא נוגעים בכל אלה, ונטפלים למעשני הסיגריות. הסיבה היא, שלמזהמי הענק יש לובי ענקי, הם מחזיקים ממשלות וממליכים מלכים, ואיש לא יתעסק איתם. יותר קל לרדוף אחרי איזה אדם עם סיגריה בצעקות אימים, כאילו הוא רוצח סדרתי.

אגב, לא כל האירגונים הם כאלה. גרינפיס, למשל, רודפים רק אחרי מזהמי הענק ולא אחרי מעשנים. להבדיל מצדקני אל גור, אלה עושים עבודה נכונה וחשובה.
כתוב תגובה ל- ועוד לעמותה.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il