|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם ישראל מושחתת?
מאת: אהרון שחר  |  12/07/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יש משרד ממשלתי 1 לא מושחט
  לא מושחט   13/07/13 09:10
כתוב תגובה ל- לא מושחט
תשאלו את רפי רותם-קראו בGOOGLE
  ראיס-פוטין-טיל400   14/07/13 10:10
CORRUPTION IN GOVERNMENT OF OECD-בראש טבלת שחיתות שילטונית ארץ: חמדה,ארץ זבת חלב ודבש. כה לחש ANGEL GURRIA THE SECRETARY GENERAL Dan.Morrison@oecd.org מבקש מאזרחי ישראל לבכוד על חזהו...
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
2
קישור לדוח השחיתות העולמי
  אהרון שחר   13/07/13 14:21

הקישור שהצית את הטריגר למאמר. פורסם לפני ימים ספורים ומיד נגנז, אין עניין לציבור. למי איכפת האם ישראל מושחתת? רק לאהרון. הציבור משתעמם.
 דוח השחיתות העולמי
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
3
מושחתת בריבוע אבל עוצרת ברגע
  האחרון לפני התהום   13/07/13 17:05
שריך סוררים וכו' כנראה שאין חדש תחת השמש.

מה עוד צריך לקרות כדי שכו-לם ידעו שהמדינה הזאת התדרדרה והיא עם שני גלגלים באוויר.

בריחת המוחות שלנו אט אט מתחילה להראות סימנים בכל שטח ושטח בחיינו.

מדוע שילדינו יישארו במקום כזה שכל דאלים גבר - שכל עבריין מקבל גיבוי מעוכרי הדין שלו שיודעים לסבן את המערכת.

מדינת ישראל הנה יישות ציונית מושחתת ועוצרת ברגע האחרון לפני נפילתה לתהום.

אפשר לומר שכמעט אין עשרה צדיקים בסדום הזאת שנקראת ישראל. כל בוקר כשרק פוקחים את העיניים שומעים - זה רצח וזה לקח סמים וזה דרס - וזה עבריין צווארון לבן . והבורות מרימה ראש.

תיראו מה קורה עכשיו כשצריך לבחור רב ראשי : איזה לכלוך עולה, ואיזה כינויים מדביקים למועמדים.

מיכל מירושלים

כמעט שאין לנו ארץ ואין לנו מה להתגאות בגניוס היהודי.
כתוב תגובה ל- האחרון לפני התהום
4
למרבה הצער קיימת שחיתות פה
  דאגנית   13/07/13 18:32
אני מסכימה עם אהרון שחר בדברי הביקורת שלו כאן. כמו-כן אני מסכימה גם עם דבריה של מיכל - תגובה מס' 3.
כתוב תגובה ל- דאגנית
5
גם אני מסכים איתי
  אהרון שחר   13/07/13 23:37

בוודאי שיש שחיתות, הרבה שחיתות, המון, המון מאוד. אין על כך שום חילוקי דעות, לא תמצאו אדם אחד במדינה החולק על כך. לא בשביל זה כתבתי את המאמר. אבל כמה? כמה זה הרבה? מי המשוגע שמעריך את זה בחצי טריליון? רק אני. כל האחרים חושבים הרבה = מיליארד. אף גולם לא שם לב שאין הערכה של מימדי השחיתות, אף גולם אינו חש בצורך בכך, אף גולם לא יודע מה זה שחיתות ואינו חש בצורך להגדרה מחודשת. אף גולם לא יודע לנצח את השחיתות. אף גולם לא מבין את חיוניות המושג "תרבות". בכל ההיבטים הללו אני מדבר עם הקירות כבר שנים רבות, וכנראה שכך זה גם ימשך.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
מהי הגדרת השחיתות?
  לוגי   14/07/13 06:25
לפני שאתה מעריך את ממדי השחיתות אתה חייב להסביר מהי שחיתות בעיניך. אם אתה מגדיר את הכלכלה השחורה כשחיתות אכן אתה מגיע לסכומים שנקבת בהם. אך האם אינסטלטור אינו נותן קבלה ומעלים מס הוא אדם מושחת? יש שיגדירו אותו 'מעלים מס' יש שיקצינו ויקראו לו פושע אך לא בהכרח מושחת. שחיתות נתפסת בראש ובראשונה כפגם מוסרי. לא כל האנשים יגדירו את אותו אינסטלטור דווקא כבלתי מוסרי. לאחר שהגדרת מהי שחיתות עליך גם למיין את דרגות המושחתים. תסכים שיש מושחתים ברמות שונות. בעיני ראש ממשלה שמעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה והעם (לפחות לפי השקפת עולמו) כמו שרון, הוא בעל דרגת שחיתות גבוהה מזו של איש ציבור הלוקח לעצמו מתנות שקיבל בתוקף תפקידו (רבין). מעצם העובדה ששחיתות הפוגעת ברבים אחרים גדולה משחיתות אישית. מכאן שקשה לעשות הערכת שחיתות מעבר להרגשה הכללית של אנשים שאין להם נתונים מקיפים מעבר לתנסות אישית ואווירה כללית שיוצרת התקשורת.
כתוב תגובה ל- לוגי
הערה מצויינת
  אהרון שחר   14/07/13 17:57

פגעת בול בנקודה. שורש הבעיה היא הגדרת השחיתות כלומר הבנת העניין. ציינת יפה שמקובל לראות את השחיתות כפגם מוסרי. זו אכן טעות מקובלת. חד משמעית: כל קשר בין שחיתות ומוסר מקרי בהחלט! כמו שאב לא יבוא לחלאת אדם שאנס ורצח את בתו ויאמר לו: פויה, זה ממש לא מוסרי מה שעשית, כך אזרח לא יבוא אל חלאת אדם ששדד את כספו ובכך תרם לריסוק המדינה על כל הזוועות הנובעות מכך (כולל שריפת עשרות אנשים חיים), ויאמר לו: דע לך, אתה ממש פויה. שחיתות זה פשע חמור מאוד כנגד הציבור והאנושות, זהו שוד, זו בגידה, והענישה צריכה להיות בהתאם, אני הצעתי עונש מוות. אכן, שורש הבעיה היא אי הבנת העניין, בגלל זה אמרתי שהבורות משחקת כאן תפקיד חשוב. תודה לך, בזכות הערתך אכתוב מאמר נוסף כדי להבהיר את הנקודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
6
מיסדי המדינה הציונים מתים מבוש
  ראיס-פוטין-טיל400   14/07/13 10:01
יצא לי להכיר את רות , איתה ביבי בגד בשרה. פעם ראשונה שאני מבינה את ביבי, מה יש להשוות בין רות העדינה החכמה והרגועה לשרה. שרה היא אשה משוגעת שהשתלטה על ביבי, והוא עם הרצון להיות ראש ממשלה, צריך להחריש ולתת לשרה להחליט במקומו, איזה מסכן, שרה אמינו: למה להתאמץ???? נרד מהארץ ושהמדינה ת ש ר ף!!!! ביבי....כרמל עוד לפנינו. אז זה נכון?...שדג מסריח מן הראש??????
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
7
ירושלים בטח מושחתת-קיראו כאן
  מיכל מירושלים   15/07/13 07:47
בערוץ על הדיונים במשפט הולילנד - לא בכדי קראו לפרויקט הולילנד - כלומר הארץ המנוקבת והמחוררת ולאו דווקא הקדושה או אם תרצו קיראו לה הארץ הקדשה.

איך כל ההתנהלות הזאת הנחשפת במשפט הולילנד התרחשה מתחת לאפינו. קיראו איזה אנשים היו מעורבים שם - מאיפה בכלל בא כל הכסף לשחד - זה לא יאומן. לבי לבי לשופט שצריך לעשות "סדר" בדברים שהוא שומע שרובם אולי בירבורים שבאים לכסות על מה שבאמת התרחש שם. פשוט לבלבל את כל העניינים וכך אי אפשר יהיה להגיע לחקר האמת.

ואולי כדאי לקרוא לפרויקט ולכל מה שמסביב ל-לה לנד.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
8
תחליף משקפיים
  מיכאל ב   15/07/13 10:29
"ישראפיג היא חזיריה רקובה ומושחתת מן המסד עד הטפחות. תרבות הקפיטליזם החזירית אוכלת בה בכל פה," אם זה הסגנון אז אינך ראוי שנקרא את דבריך! מי שטוען שהכל מושחת מן הדין שיבדוק את משקפיו! נכון יש הרבה מה לשפר אבל הכל מקולקל? האם בתקופה הסוציליסטית היה יותר טוב? שקר!!! אני אומר זאת ממרומי גילי. את המושחתים הגדולים ביותר הביא הסוציאליזם (חברת חשמל נמלים רכבות ההסתדרות) ואידך זיל גמור.
כתוב תגובה ל- מיכאל ב
הראי המכוער
  אהרון שחר   16/07/13 08:19

תודה על תגובתך החשובה מאוד. האם שמעת על אגדת העם "הראי המכוער"? היא כמו הברווזון המכוער, רק על ראי. אני מציב לפניך מראה כדי שתראה את מדינתך, לצערנו הראי מכוער, מכוער מאוד, אז אתה נוזף בי, כלומר רוצה לשבור את הראי. אזרח נכבד, מנהיגיך הפכו את ארץ הקודש לחזיריה! הכל רקוב כאן מן המסד ועד הטפחות! אין משפט, אין צדק, אין כמעט תעסוקה ללא עושק (90% מהמעסיקים עוברים על החוק), אין ענישה, אין הרתעה, הכל מסואב, הכל ג'ובים, זה חלק מהסיבה ש 44 איש נשרפו חיים. אין כסף לצרכים חיוניים כמו כבאות, יש רק 500 מיליארד ש"ח בשנה למצוץ מהציבור. אין לך מושג היכן אתה חי, אתה לא יודע, לא יודע שלא יודע, ובנוסף לכל הצרות אתה עומד על זכותך הלגיטימית לא לדעת. מה ביקשתי? להעלות את נושא השחיתות (תרבות השלטון) לדיון הציבורי, כדי שנדע. לא! אתה וחבריך מתעקשים להשאר בורים. אני צועק הכל מושחת, אתה צועק שאני לא מנומס, וכך מתנהל הדיון. זה היה נפלא לימי הבינייים אבל היום אפשר לצפות לקצת יותר. שים לב לכיתוב שעורכי האתר רשמו מתחת לתמונה: "לבורות יש חשיבות עצומה". ביקשתי דבר נורא פשוט, להפסיק את הבורות. אתה מוכן להצטרף לדרישתי להעלות את נושא השחיתות לדיון הציבורי? אם כן תודה רבה, סוף סוף לא אהיה לבד. (רק נא לא להתבלבל: על מושחתים מדברים המון, אני דורש לדבר על השחיתות - התופעה, השיטה, התרבות). תודה על הערתך החשובה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
9
מדינת ישראל מושחתת מעוד.
  בלום נועם   15/07/13 14:50
כתוב תגובה ל- בלום נועם
10
תשובה, לא
  אורי פ   15/07/13 15:22
זליכה ושות' זורקים סיסמאות באויר עם מספרים או בלעדיהם. מה יותר קל מלומר שהכל מושחת מה יותר קשה זה להביא דוגמאות ממסדיות לכך. יש להבדיל בין שלומיאליות לבין מושחתות. אם אולמרט וחבר מרעיו עומדים לדין זה סימן מובהק שאין שחיתות כי היא מבוארת מקרבינו באופן שוטף. מערכות נהנות מלומר שיש שחיתות כי זה מזין את התקנים, מסדר פרנסה וכו'. אם משהו ראה אי פעם את הפרוטוקול של ישיבת מערכת של עיתון? הם הרי כלבי השמירה, נכון אך את הכלבנות שלהם אסור לראות.
כתוב תגובה ל- אורי פ
של נעליך
  אהרון שחר   16/07/13 08:56

עם כל הכבוד לאדוני, פרופ' זליכה הוא האדם היחיד בהיסטוריה האנושית מאז אדם וחווה שהואיל בטובו להתנדב מיוזמתו לתת הערכה כלשהי של מימדי השחיתות. רק על כך הוא ראוי לפרס נובל לתודעת שחיתות. מה שקראת "ושות" זה אני. אני האדם השני והאחרון שהביע את הערכתו (אני לא מומחה אז אני לא נחשב). האם הערכתי נכונה? האם הערכתו של זליכה נכונה? אתה טוען שלא. אומר לך בדיוק מה שאמרתי לקודמך: אתה לא יודע, לא יודע שלא יודע, ועומד בתוקף על זכותך הלגיטימית לא לדעת. אני צועק הכל מושחת, אתה צועק השלטון תקין, וכך מתנהל הדיון. בתקופת הביניים זה היה מתאים, בתקופתנו יש לצפות לדיון קצת יותר רציני. אי לכך ובהתאם לזאת אני דורש להעלות את נושא תרבות השלטון לדיון הציבורי. האם אתה מוכן להצטרף אלי כדי שלא אהיה היחיד בעולם? תודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il