|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

האם ישראל מושחתת?

כן. אבל מה שקצת יותר חשוב לדעת זה שאנחנו לא יודעים, לא יודעים שלא יודעים, וכדי שלא יהיה משעמם אנו עומדים בתוקף על זכותנו הלגיטימית לא לדעת. למה? כשנדע נבין...
12/07/2013  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
לבורות יש חשיבות עצומה כאן [צילום: פלאש 90]

לפי דוח השחיתות העולמי 73% סבורים שהשלטון מושחת. יפה מצידם שהם סבורים, ומהי האמת? מה סבורים המומחים? מה סבור המדע? זאת כנראה לעולם לא נדע.

73% סבורים, מרתק, ומה עושים עם זה? טומנים במדף וממשיכים לרוץ קדימה. לאן? לחדשה הבאה שגם היא תתיישן תוך שניה וכולנו נוכל לרוץ בהתלהבות לחדשה החמה הבאה.

אז אני אומר: עצור! כולם לעצור. גם את, גם אתה, עצור בצד. כל המדינה עוצרת נשימתה, אף אחד לא זז מילימטר לפני שה"דבר" הזה יהיה ברור. לרוץ קדימה בלי לדעת לאן זה בהחלט מרגש, רק יש עם זה בעיה אחת קטנה: ככה לא בונים חברה!


הכה את המומחה

כדי להמחיש עד כמה אנו בורים בתחום נערוך ראיון דמיוני עם מומחה בדיוני דגול ומוערך מאוד בתחום.

אהרון: ערב טוב, תודה שהסכמת להתראיין לרגל יום השחיתות הבינלאומי.

פרופ' גולם (שם בדוי): ערב טוב, בודאי שאסכים, זהו נושא בעל חשיבות עליונה.

אהרון: ניגש מיד ללב העניין, מה היקף ומימדי השחיתות בישראל? כמה זה עולה לנו?

פרופ' גולם: הרבה.

אהרון: זה בהחלט מדאיג, אתה יכול להיות קצת יותר ספציפי?

פרופ' גולם: לא.

אהרון: תודה על הכנות, האם השלטון בישראל מושחת?

פרופ' גולם: לא.

אהרון: שאננותך מרגשת, התוכל להציג הוכחות לכך? אתה מוכן לחתום על כך ולהתחייב ברכושך?
גולם: לא.

אהרון: טוב, מה אתה יכול לספר לנו על תרבות השלטון בישראל?

גולם: יש מקום לשיפור.

אהרון: אוקיי, האם לפחות תוכל לומר לנו האם יש תרבות שחיתות בשלטון הישראלי?

גולם: למה אתה מתכוון?

אהרון: תודה נסתפק בזה, ושוב ברצוני להביע את הערכתי העמוקה על נכונותך להתראיין בנושא.

גולם: אה שטויות, אין צורך להודות, שמחתי להעמיד את חכמתי ונסיוני לרשות הציבור.

משעשע? מישהו יכול למצוא מומחה אמיתי עם תשובות קצת יותר רציניות? אם מישהו יודע שיקום, אף אחד לא קם. מה גאוני תקופתנו יודעים לעשות? סקרים. 73% סבורים... זה מה שהם יודעים. גילוי נאות: צריך להודות שיש אדם אחד שכן העז להתבטא בנושא: לפני 6 שנים פרופ' זליכה אמד את השחיתות בסד"ג של תקציב הביטחון.


מהי האמת?

לו היינו יודעים מה מימדי האמת של השחיתות מארי אנטואנט הייתה חוטפת שבץ, המהפכה הצרפתית הייתה מתגמדת. לבורות יש חשיבות עצומה כאן.

מכיוון שכולנו גלמים, כולנו בורים, כולנו יודעים שלא צריך לדעת ולכן איש אינו מתנדב לספר את ההערכה האינטלקטואלית שלו, אספר אני את ההערכה שלי. זהירות, תיאורים גרפיים.

ישראפיג היא חזיריה רקובה ומושחתת מן המסד עד הטפחות. תרבות הקפיטליזם החזירית אוכלת בה בכל פה, החזירונים העליונים מפזרים את הפרשותיהם לכל עבר ולאחר מכן אוספים את כל ההון שצברו ובורחים לחו"ל. אנשי השלטון עוסקים באובססיביות במכירתה במחירי סוף עונה לחבריהם בעלי ההון.

המדינה הזו מבוססת על יסודות העושק והשחיתות, משק העבודה עליו השלום מת מיתת חמור והפך לשוק עבדים. שלטון החוק הפך לשלטון חוקן, צדק אפשר לחפש רק בשמים. במקום משרתי ציבור יש לנו נפוחונים. מלבד יצוא גז, הייטק, בריחת מוחות וכספים, המדינה הפכה להיות גם יצרנית עוני בהיקף מסחרי. אולי בקרוב נייצא עניים להודו.

היקף השחיתות מגיע לכחצי טריליון ש"ח בשנה (השחיתות מתבוננת על תקציב המדינה מלמעלה), המדינה שכחה עבור מי היא קיימת והיא מתנהלת כאילו היא נוצרה למען משרתיה. הכל בנוי כך שיפעל למען הבכירים, העשירים והחזקים. לציבור הרחב שמורה הזכות לצרוח ולצווח.

מדי פעם משליכים לידי הציבור הזועם ליטרת בשר כדי שיכלה בו את זעמו. משה קצב האומלל היה רעיון מעולה, מה שאיפשר לשורה של גדולי אומה לבדוק במיטה את ביצועי כפופותיהן מבלי שיצטרכו לתת את הדין על אותה עבירה (מה מזכיר לכם השם הבא: שחם, לנגר, מלכה, פרופ' בן ארי, דיין, ויצמן ושות').

הכלכלה מבוססת על חזירות, החוק מבוסס על חוקן, הדמוקרטיה היא בסך-הכל גירסת דמו לפיה עדר של אומללים בוחר כל פעם מחדש את המושחת הבא שישדוד אותו. הפרדת הרשויות היא אמונה תפלה, בפועל השלטון מבוסס על קשרי אינטרסים בין האליטות: הון-שלטון-עתון-חוק-אקדמיה ועוזריהם.

תרבות השלטון במצב של ריקבון מתקדם, מורקבת מן המאפיינים הבאים: סטטוס קוו שיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות, מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, נורמות פסולות, רעות חולות, אגואיזם, חזיריזם, ג'וביזם, נפוטיזם, זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, היבריס, סיאוב, שחיתות.

זו האמת, הפכנו את ארץ הקודש למדמנה של זוהמה, אלא שתחת כסות שלטון החוק, הדמוקרטיה והכלכלה כולנו מתעטפים בתדמית של מדינה מתוקנת, משחקים את בגדי המלך החדשים ומרשים למסכנים לצרוח. האמת כה מכוערת שכעת ברור למה אנחנו לא רוצים לדעת אותה.


נכון או לא נכון?

לא יודעים. הרי אנחנו עדר של גלמים. שום דבר לא יודעים בנושא השחיתות. חוץ מפרופ' זליכה אני היחיד שהבעתי הערכה כלשהי של מימדי השחיתות. ההערכה שלי היא פי 10 מן ההערכה שלו. הוא העריך 50 מיליארד, אני מעריך 500 מיליארד. מישהו שמע עוד הערכה?

"תרבות שלטון" זהו מושג שהוא בעצם לא קיים. ואם קיים אף אחד לא מבין את משמעותו. ואם מבין אין לו מושג מהי תרבות השלטון במדינה, ואם יודע שכח לספר. אף אחד לא מנתח את הכלכלה מנקודת מבט של תרבות חזירית, ואת השלטון מנקודת מבט של תרבות שחיתות.

הדבר היחיד שמאפשר לזוהמה הזאת לפשות במערכת הוא היעדר המושג "תרבות" מן התודעה. שנים אני נאבק למען העלאת נושא תרבות השלטון לתודעה הציבורית, היחידים שנענים בהתלהבות הם הקירות. לגאוני הדור אין זמן לזוטות, הם עסוקים בריצה קדימה, אולי יגיעו, אבל לאן?...


אז מה עושים?

גאוני הדוח מציעים שקיפות, הצהרות הון וקוד אתי. הצעות בהחלט מרהיבות ומרשימות, אך זמני קצר, לי יש הצעות קצת יותר יעילות.

  • עונש מוות למושחתים! מה קרה? יש פשעים יותר גרועים, זה לא סותר, גם מחבלים ורוצחים אכזריים צריך להוציא להורג. בכל אופן, מאחר שאני רחום וחנון, כבר הסכמתי להמתיק את העונש לחילוט רכוש וגירוש משפחתו של המושחת לרחוב. נרגעתם? יופי.

  • הכרזה על כסף ציבורי כדבר קדוש! יוצא מכך שיש להתייחס אליו בחיל וברעדה. שימוש בכסף ציבורי שלא ברגישות הראויה תיחשב כשחיתות, שהעונש עליה יהיה בסדרי גודל של חילוט רכוש. החל מ 10% במקרים הקלים וכלה בזריקה לרחוב כפי שאמרנו בסעיף הקודם. מילים כגון: ניהול כושל, חוסר רגישות לכספי ציבור, פגם בטוהר מידות וכו', לא ישמשו יותר כתחליף לעונש, אלא רק יסייעו לתביעה.

  • חושפי שחיתויות יחשבו גיבורים לאומיים! ברגע שמישהו יחשוף שחיתות הוא יקבל מיידית חסינות טוטאלית. לא יוכלו לפטר אותו, לפגוע במעמדו, או להתייחס אליו לא יפה עד לסיום חקירת מבקר המדינה. אם יתברר שצדק, יקבל פרס כספי גבוה + קידום בעבודה + סכום צנוע מהמושחת המודח + עיטור מהמדינה ופרסום + עוד משהו צנוע על-פי בחירתכם.

  • הקמת משטרת שחיתות! משטרת תנועה זה חשוב, אבל שכחנו עוד משטרה קטנה. משטרת השחיתות תעשה חקירות ופשיטות. תפתח מלשינון שחיתות, תזמן אקראית בכירים באופן מדגמי לחקירה. בנוסף לתקציב הבסיסי שלה היא תתוגמל באחוז מסוים מן השחיתויות שתחשוף.

  • יוקם משרד לאיכות השלטון! שר לאיכות סביבה זה חשוב, אבל איכות שלטון חשוב לא פחות (אולי "קצת" יותר). המשרד לאיכות השלטון ידאג שהמדינה תתנהל ביעילות המקסימלית לטובת האזרח, תוך מיזעור ההשקעה במשרתיו. גם משרד זה יתוגמל באחוז מסוים מן הסיאוב שינוקה.

  • השחיתות תוגדר בצורה שקצת יותר מתאימה לתקופתנו. להל"ן 4 הגדרות משלימות: שימוש בסמכות לרעה, חוסר יעילות שלטונית, כסף ציבורי שאינו מגיע לידי הציבור, כל דבר שהוא לטובת האליטות על חשבון הציבור.

  • ביטול מנעמי השלטון! עד למיגור העוני, לפתרון כל הבעיות החברתיות ולהודעה חדשה, רק פטריוטים שטופי מוטיבציה יוכלו לשרת את המדינה. המשמעות: שכר מינימום לנבחרי ציבור, בתנאי תעסוקה של עובדי קבלן. כל הטבה נוספת תיחשב שחיתות. אם רוה"מ ירצה גלידה, ישלם.

  • לקינוח עוד דבר קטן: רצון. כשנרצה להלחם בשחיתות נצליח. כן, הרצל צדק.

יכול להיות ששכחתי עוד דבר או שניים, כמו למשל תוכניות טלוויזיה בשם "חזיר החודש", בו יפשטו על עושק מורשה ויעשו בו שפטים. אבל מן הסתם נחשוב עליהם כבר תוך כדי תנועה. בהצלחה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך מומחה להכל מטעם עצמו.
תאריך:  12/07/2013   |   עודכן:  12/07/2013
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם ישראל מושחתת?
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא מושחט
13/07/13 09:10
 
ראיס-פוטין-טיל400
14/07/13 10:10
2
אהרון שחר
13/07/13 14:21
3
האחרון לפני התהום
13/07/13 17:05
4
דאגנית
13/07/13 18:32
5
אהרון שחר
13/07/13 23:37
 
לוגי
14/07/13 06:25
 
אהרון שחר
14/07/13 17:57
6
ראיס-פוטין-טיל400
14/07/13 10:01
7
מיכל מירושלים
15/07/13 07:47
8
מיכאל ב
15/07/13 10:29
 
אהרון שחר
16/07/13 08:19
9
בלום נועם
15/07/13 14:50
10
אורי פ
15/07/13 15:22
 
אהרון שחר
16/07/13 08:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה מתרבים הפרסומים על החלטה אסטרטגית של הצבא לצמצם את זרוע היבשה תוך הקטנת הכוחות המשוריינים וצמצום הארטילריה. מהלכים אלה על-פי המתכננים יהפכו את צה"ל לצבא "קטן וחכם" המבוסס על כוחות קטנים וגמישים לפעולה בעומק האויב ובהתבססות על נשק רקטי מדויק ארוך טווח. מסתבר שלצד השינוי התפיסתי שהצבא הגיע אליו הקיצוץ בתקציב הביטחון משרת אף הוא את הגישה הזו היות שסגירת מסגרות גדולות בזרוע היבשה תביא אתה גם חסכון במשאבים.
12/07/2013  |  עפר דרורי  |   מאמרים
פרשת השבוע הינה "פרשת דברים", הפותחת את חומש דברים, שהינו החמישי והאחרון בתורה.
12/07/2013  |  נבון קצב  |   מאמרים
לכל אלו ששופכים את התינוק עם המים, שמספידים ומוותרים על מדינת ישראל בשל מגרעותיה, להלן עשר תופעות חברתיות שחז"ל מייחסים כתופעות הנלוות לתקופת ה"עידנא דמשיחא" (ימות המשיח).
12/07/2013  |  יוסי שחר  |   מאמרים

12/07/2013  |  אברהם הללי   |   מאמרים
השנה ימלאו 40 שנה למלחמת יום הכיפורים. מלחמה שתחילתה בקנוניה לשפץ למצרים כבוד לאומי כדי שתוכל להיגרר על-ידי ארה"ב. כגרורה אמריקנית חתמה מצרים על הסכמי שלום תמורת אתנן ראוי אשר שולם במטבע יהודי. השנה נפטר יוסף דוריאל שהיה מומחה בעל שם עולמי לביטחון לאומי שצפה את המלחמה הזו והזהיר מפניה. לפני מותו נתן לי דוריאל עדות מדהימה המאשרת את מה שכל טייס קרב, או מכונאי מטוסים, הבין בחייל האוויר. הדרג המדיני כפה על מפקדת ח"א להימנע מתקיפה מקדימה על חילות האוויר הערביים ולהכריע את המלחמה כבר בתחילתה. משם התגלגלו 40 שנות הסכמי שלום מדומים ומכירת נשק אמריקני למצרים. מצרים הפכה לתנין יאור מפוטם שאין גבול לכמות מטוסי ה-F16 ולטנקי ה- "אברמס" שהיא צריכה. תעשיית נשק ענפה מתפרנסת מפיתום התמסח הרעב שבקרוב ינגוס באמריקנים. דוריאל העיד על צילומי אוויר שהראה לו האלוף בני פלד מפקד ח"א בלשכתו בקריה ובהם נראים כלי רכב קרביים של מצרים נעים "טמבון אל טמבון" בהיערכות לקראת מלחמת יום כיפור.
12/07/2013  |  ירון זכאי   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il