ביום שישי הקרוב (20.6.14) תחל הפעימה השלישית של חברת
נתיב אקספרס בגליל. במרכזה של הפעימה, העברתם של הקווים הבין-עירוניים המקשרים בין הערים נהריה, עכו וחיפה.
בין היתר יועברו מ
אגד לנתיב אקספרס הקווים 270, 271, 272, 273, 281 ו-296. יועברו גם קווי כפרים בגליל וקו נהריה-כרמיאל. אגד תמשיך להפעיל קווים בכרמיאל והאיזור.
הפעימה המתוכננת כוללת העברת הקווים של אגד במסלוליהם הנוכחיים. אולם ב
משרד התחבורה אומרים כי במהלך ספטמבר 2014 צפויה להתבצע פעימה נוספת שתכלול שני קווים עירוניים חדשים בצפת, קו עירוני חדש בחורפיש, שני קווים עירוניים חדשים בעכו ופיצול קו 64 (עכו-ירכא-ג'וליס) לשני קווים (עכו-ירכא ועכו-ג'וליס).
ומה באשר לנוסעים שבכרטיסי הרב-קו שלהם מוטענים חוזים של אגד? בחברת נתיב אקספרס מתחייבים לאפשר לנוסעים להשתמש בהם עד לתום החוזה. כמו-כן, תכבד החברה את האפשרות לנסיעות המשך בכל מרחב חיפה כפי שקיים כיום באגד.
בניגוד להבטחת משרד התחבורה כי לא ייעשה כל שינוי בתקופת המעבר בין המפעילים, איפשר משרד התחבורה לחברת נתיב אקספרס שלא להפעיל יותר את קו 216, קו לילה מבוקש במיוחד בין נהריה לחיפה.
יושב-ראש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בגליל ובעמקים, מרינה לבדב, מתרעמת על ההחלטה ואומרת כי מדובר בהחלטה תמוהה, שכן במקום לייעל את שירות קווי הלילה לטובת הצעירים בצפון באמצעות הפיכת קו 216 לאטרקטיבי באמצעות העברתו דרך כל שכונותיה המרכזיות של נהריה ובמקביל קיצור קו 471 למעלות-תרשיחא באופן שיעבור דרך צומת נהריה בלי להיכנס לעיר, בוחר משרד התחבורה בביטול הקו.
לדברי לבדב, איתות ל"חשיבות" שרואה משרד התחבורה במתן קווי לילה לפריפריה ניתן היה לראות בערב ל"ג בעומר, כאשר בוטלו חלק ניכר מקווי הלילה בצפון, לרבות ביום שישי בלילה בו לא נסע אף אוטובוס למירון.
ממשרד התחבורה נמסר כי "מדובר על קו לילה שבוטל ללא קשר לפעימת הגליל. הקו חופף במלואו לקו 471 ממעלות-תרשיחא דרך נהריה-עכו ללב המפרץ בחיפה".
בימים אלה מתנהל מאבק משפטי בין הנהלת נתיב אקספרס לעובדים על-רקע התאגדות העובדים בהסתדרות. אתמול ניתן צו של בית הדין לעבודה בנצרת האוסר על החברה להתערב בהתאגדות. מאבק זה אינו מנותק מיישום הפעימה השלישית ועלול להשפיע עליה באופן ישיר או עקיף. לנתיב אקספרס חסרים נהגים ויש לקוות כי לא תהיה לכך השפעה על השירות שאמורה החברה לתת.