חברת שפיר הנדסה ו-גלה מבקשות (9.7.15) לפסול את זכייתן של סולל בונה והחברה הסינית CRTG במכרז לבניית מנהרות בחלקו המערבי של קו הרכבת הקלה בתל אביב. השתיים מבקשות מבית המשפט המחוזי לקבוע שהן הזוכות במכרז, לאחר שדורגו במקום השני בפער של 0.7% מהקבוצה הזוכה.
מדובר בעבודות בהיקף של 3 מיליארד שקל. הקטע המערבי כולל שתי מנהרות באורך 5 ק"מ כל אחת ובניית שש תחנות תת-קרקעיות ברחובות אלנבי, שדרות יהודית, שאול המלך, ארלוזורוב בתל אביב, ואבא הלל וביאליק ברמת גן.
העותרות טוענות, כי לא היה מקום להחלטת ועדת המכרזים להעניק בונוס של 12% להצעה הטכנית של הקבוצה הזוכה, וזאת בצורה שפגעה בשוויון בין המתחרים, החלטה אשר לנוכח הפער הזעום בין המתמודדות - היא אשר הכריעה את הכף.
פגם נוסף, נאמר בעתירה, הוא החלטת ועדת המכרזים להתיר את החבירה בין CRTG לבין סולל בונה לאחר שלב המיון המוקדם, חודש לפני המועד להגשת ההצעות למכרז ושנה לאחר סיום שלב המיון המוקדם, וזאת בניגוד להוראות המכרז, ומבלי שהובאו בפניה נסיבות מיוחדות כלשהן המצדיקות מתן אישור חריג זה.
עוד נטען בעתירה, כי CRTG - אשר על ניסיונה מתבססת הקבוצה הזוכה - לא עמדה בתנאי הסף בעניין הניסיון הנדרש מן המציע ביצוע פרויקטים של תכנון-ביצוע. טרם הוגשו תגובות נת"ע והקבוצה הזוכה.