|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מעקב News1

הרשות תדון בהשארת נוסעים בתחנות הביניים

המחלוקת בין אגד למשרד התחבורה באשר לחובה להמציא אוטובוס תגבור לנוסעים שהושארו בתחנות הביניים הגיעה לשולחן מבקר המדינה בשבוע הבא צפוי דיון במשרד התחבורה
12/07/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
האוטובוס המשיך בלי לעצור

מחלוקת מול אגד: איך לנהוג בנוסע שהושאר בתחנה
עידן יוסף
האם החברה חייבת להוציא אוטובוס נוסף לאיסוף נוסע שהושאר בתחנה? האם ניתן להעלות מעל 10 נוסעים בעמידה כאשר עדיין יש מקומות פנויים? במשרד התחבורה טוענים שכן, אבל באגד טוענים אחרת
לרשימה המלאה

דרסו את המבקר
עידן יוסף
מדוע מצפצף משרד התחבורה על מבקר המדינה ושבועות ספורים אחרי הבטחתו שיפסיק לטייח תלונות ציבור בנושא התחבורה הציבורית ממשיך כאילו כלום?
לרשימה המלאה

עידן יוסף
אייכלר לנוסעים: תציפו אותנו בפניות

בעקבות פניית נוסע לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, צפויה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לקיים (יום ב', 20.7.15) דיון בנושא השארת נוסעים בתחנות הביניים בידי אגד.

כפי שנחשף ב-News1, קיימת מחלוקת בנושא מול אגד: משרד התחבורה טוען כי מפעילי התחבורה הציבורית מחויבים לאסוף את כל הנוסעים המחכים לאיסוף מתוקף החוזה עליו חתמו מול משרד התחבורה. המשמעות היא שאם נוסעים לא נאספים על-ידי נהג האוטובוס מסיבה בטיחותית - כלומר, מספר הנוסעים באוטובוס מגיע לרף המותר ברישיון (עד 10 נוסעים בעמידה בנסיעה בין-עירונית) - על המפעיל לדאוג לאיסופם בזמן סביר. במשרד התחבורה מסרבים לומר כמה דקות זה זמן סביר, אולם המכרזים החדשים מגדירים זמן סביר רק למקרה של אוטובוס שנתקע - עד 15 דקות לעירוני ועד 30 דקות לבין-עירוני.

המשרד מבהיר כי אם לא יעשה כן, המפעיל צפוי להיענש בהתאם לחוזה תוך מיצוי הדין עימו. עוד מדגישים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית כי האמור נכון גם לאי-איסוף נוסעים בשעות הלילה המאוחרות, ואם נהג אינו מבצע איסוף נוסעים הממתינים בתחנה בשעות הלילה המאוחרות או בקו האחרון שיוצא לכיוון מסוים, עליו לדווח לממונים עליו ואלו אחראים על מציאת פתרון לאיסופם, כגון הוצאת אוטובוס נוסף.

לדברי המשרד, המערכת גמישה ואם מפעיל התחבורה הציבורית מזהה מקרים חוזרים של עומס, הוא פונה לממונה הרלוונטי במשרד התחבורה ומבקש להגביר את תדירות הקווים. מנהלת אגף רישוי ותפעול ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה אבירם, אמרה במהלך דיון (6.7.15) בוועדה לפניות ציבור של הכנסת כי משרד התחבורה מחייב את הנהגים לדווח אם הושארו נוסעים בתחנה וכי המשרד מתחשבן מול המפעילים על תגבור השירות.

באגד דוחים מכל וכל את הדרישה ובתגובה אומרים כי "תקנה 434(א) לתקנות התעבורה קובעת כי חובה על הנהג לאסוף כל נוסע הממתין בתחנה, אך תקנה 428(ג) מסייגת וקובעת כי החובה לעצור היא רק כל עוד יש באוטובוס מקום פנוי. תקנה 431 מציינת במפורש כי לא יסיע הנהג יותר נוסעים מהמספר שנקבע ברשיון הרכב. ברכבים הבין עירוניים שלנו ישנו מקום ל-61 נוסעים: 51 מקומות ישיבה ועוד 10 נוסעים עומדים. לגופו של עניין, ההסכם עם הממשלה קובע כי במקרה של נוסעים הנותרים בתחנת המוצא מחויב המפעיל להוציא רכב נוסף. אין זה כך כשמדובר בתחנות הביניים". עוד אומרים באגד כי קיימת גם אבחנה בין נסיעות עירוניות ובין-עירוניות וכן לא בין קווים עם מקומות שמורים ליתר הקווים.

מומחה בתחום התחבורה הציבורית (השם שמור במערכת) אמר ל-News1 כי למעט התקנה הכללית לפיה על המפעיל לפעול באופן שיש בו כדי להבטיח כי הנוסעים יגיעו למטרתם בנוחות, במהירות ובבטיחות - לא קיימת תקנה המחייבת את המפעיל לספק מענה לנוסעים שהושארו בתחנות הביניים, כדברי אגד. עם זאת, ציין, לנהגים יש כפתור עליו הם לוחצים כדי לדווח במקרים שאינם יכולים להעלות עוד נוסעים אך הם אינם מחויבים לדווח לסדרן על מקרים בהם הושארו נוסעים בתחנה וכלל לא בטוח שהחברות מתרגמות את הדיווח באופן שיביא לתגבור השירות. כמו-כן, חלק מהנוסעים בתחנה שרואים את האוטובוס פוסח עליהם סבורים כי הדבר נובע מחוסר תשומת לב או מזדון מצד הנהג. תקנה המחייבת חיווי בקדמת האוטובוס על כך שהוא מלא הייתה מונעת אי-נעימות זו מהנוסעים הממתינים.

במשרד מבקר המדינה מבקשים לראות האם עומדת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאחורי הצהרתה כי תפעל מול אגד כאשר מושארים נוסעים בתחנות הביניים. ברשות השיבו כי ככל שיגיעו תלונות בנושא הן תטופלנה. נוסעים שהושארו בתחנות הביניים מבלי שהוצע להם אוטובוס חלופי בזמן סביר מתבקשים לפנות לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.

תאריך:  12/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
עידן יוסף
+חשד לדליפת חומר מסוכן במפעל ביטחוני
20:18 12/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיקה שגרתית במפעל רפאל בקריות גילתה חשד לחומר מסוכן  ▪  תנועת הרכבות בתוך המפעל נעצרה  ▪  ולנוסעים לנהריה ולעכו הועמד שירות הסעיות
(הכניסה למכון דוד [צילום: מן הטלוויזיה])
+עתירה נגד מכרז מרכזי לרכבת הקלה
14:47 12/07/15  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
שפיר הנדסה וגלה מבקשות לפסול את זכייתן של סולל בונה ו-CRTG במכרז לבניית המנהרות בחלק המערבי של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
([צילום: עידן יוסף])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרשות תדון בהשארת נוסעים בתחנות הביניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת שפיר הנדסה ו-גלה מבקשות (9.7.15) לפסול את זכייתן של סולל בונה והחברה הסינית CRTG במכרז לבניית מנהרות בחלקו המערבי של קו הרכבת הקלה בתל אביב. השתיים מבקשות מבית המשפט המחוזי לקבוע שהן הזוכות במכרז, לאחר שדורגו במקום השני בפער של 0.7% מהקבוצה הזוכה.
12/07/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
משרד התחבורה אישר את פתיחתם של ארבעה קווים מדלגים חדשים ש"נתפרו" לציבור החרדי - שלושה מהשכונות החרדיות בטבריה ואחד מחיפה. כך נודע ל-News1.
09/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, מעריך כי עד סוף 2015 יושלם השלב הראשון של תוכנית ארצית ל"קווי הזנק" - שירות תחבורה ציבורית מהיר ויעיל לאזורי התעסוקה. בניגוד לשירות הסעיות ("שאטלים" בחינם), הנהוג למקצת מקומות התעסוקה, כאן מדובר באוטובוסים בתשלום.
09/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מאשים (יום ג', 7.7.15) את משרד האוצר בכך שגורם לו לתקוע את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית בשל מחלוקת בשאלה מהיכן יגיע הכסף לסבסוד ההנחות ברכבות לפריפריה אותן מבקש האוצר להנהיג.
07/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעיות הרב-קו, הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית, שוב עולות על שולחנה של הכנסת, והפעם בוועדה לפניות הציבור. מנהל אגף תקציבי סובסידות ופיתוח במשרד התחבורה, אריה זדה, הודיע (יום ג', 7.7.15) כי לאחר החגים ניתן יהיה להטעין את כרטיסי הרב-קו של כל מפעיל, באינטרנט דרך המחשב האישי באמצעות מכשיר חכם שיחולק לציבור ככל הנראה בחינם. בנוסף עדכן זדה כי בקרוב יצא מכרז על הפעלת תשלום דרך הסלולר. נראה כי המכשיר המתאם למחשב לביצוע תשלום יחולק חינם ע"י משרד התחבורה.
07/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il