|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
[צילום: אבי אוחיון, לע"מ]

דוח מבקר המדינה:

"התרומות של פרס אינן ראויות"

ממליץ לפרס להחזיר 320 אלף דולר שקיבל מאילי הון; ממליץ לתקן את חוק המפלגות נתניהו חוייב להשיב 25,082 ש"ח
06/11/2006  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות
רונן ליבוביץ
"היום ברור שפרס פעל כחוק"

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הגיש לכנסת (ב', 6.11.06) את הדוח על תוצאות ביקורת החשבונות של המתמודדים בבחירות המקדימות (פריימריז) לכנסת השבע-עשרה. המבקר חושף בדוח את הליקויים שהתגלו במהלך הפריימריז במפלגות, בהם קבלת תרומות בסכומים שאינם מותרים על-פי החוק.

מסיכום הבדיקה של כל המפלגות שהתמודדו, עולה מהדוח כי נתגלו ליקויים בשתי מפלגות - הליכוד והעבודה, בהן נערכו בחירות מקדימות לראש המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה. בבחירות אלה התמודדו 11 מועמדים שהגישו דוח על תרומות ועל הוצאות כנדרש והביקורת על חשבונותיהם הסתיימה. בבדיקת הדוחות נמצא כי חמישה מועמדים עמדו בדרישות החוק ושישה מועמדים לא עמדו בדרישות החוק.

עוד נמצא, כי 360 מועמדים התמודדו בבחירות המקדימות לרשימת המועמדים לכנסת ב- 11 מפלגות. 353 מועמדים מהם קיבלו דוח חיובי ועמדו בדרישות החוק, ושבעה לא עמדו בדרישות החוק. 209 מהמועמדים הללו הגישו דוחות על תרומות שקיבלו ועל הוצאות שהוציאו למימון מערכת הבחירות; 98 הגישו דוחות אשר לפיהם לא היו להם כל הכנסות והוצאות במערכת הבחירות; 53 לא הגישו דוחות ועל כן ניתן לגביהם דוח לא-חיובי.

המבקר נמנע ממתן המלצות בעניין פרס

כפי שפרסמנו כאן, לגבי התרומות שקיבל המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, משלושה אילי הון: דניאל אברמס, חיים סבן וברוס רפפורט, בסכום כולל של 320 אלף דולר, לגביהן העלה המבקר חשד כי מדובר בתרומות אסורות ובלתי חוקיות, החליט המבקר להימנע ממתן המלצה לפתוח בהליך פלילי נגד פרס. ואולם, המבקר מגלה כי הוא המליץ לפרס להשיב כספים אלה, אך פרס טרם החזיר את הכספים.

בהתייחסו לטענות פרס כי התרומות נתקבלו לפני שהחלו הפריימריז באופן רשמי, ולכן החוק אינו אוסר עליהן, אומר המבקר כי מדובר בפירצה בחוק וממליץ למחוקק לסגור אותה.

"אין זה ראוי שמועמד פוטנציאלי במערכת בחירות מקדימות, גם אם 'טרם החלה' מבחינה חוקית, יוכל לגייס כספים ללא הגבלה ולקבל תרומות כספיות גבוהות מבעלי הון. יתר-על-כן, אף אם הדבר לא נאסר בחוק המפלגות במפורש, אין זה ראוי שמועמד לראשות מפלגה ינצל את תקופת השבועיים (שלפני 'תקופת הבחירות'), כפי שנקבע בסעיף 28ב(ב) לחוק, לגיוס תרומות האסורות על-פי החוק. יחד-עם-זאת, משנמצא כי תרומות הכסף נתקבלו שלא ב"תקופת הבחירות" כהגדרתה בחוק, אין זה עוד בתחום סמכות משרד מבקר המדינה להכריע אם התרומות נתקבלו כדין".

"עמדת משרד מבקר המדינה בעניינו של ח"כ פרס, בהתחשב בתרומות הכסף הגבוהות שקיבל היא, כי ראוי היה לח"כ פרס לשקול החזרת תרומות הכסף לתורמים בעלי ההון או להקימן לקניין המדינה (אפשרות שעדיין קיימת). מכל מקום, משרד מבקר המדינה לא הוסמך על-ידי המחוקק לפרש את הוראות החוק והאתיקה וליישמן, כפי שהודגש לעיל, והנושא הוא בסמכותה הבלעדית של הכנסת או הגורמים הממונים על אכיפת החוק", נכתב בדוח.

עוד כותב המבקר לינדנשטראוס, כי על-פי הדוח המסכם שהגיש פרס בתום הפריימריז, הסתכמו הכנסותיו ב- 2,235,783 ש"ח, מתוכן 2,235,783 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב- 2,198,572 ש"ח. פרס הגיש את הדוח המסכם באיחור בניגוד להוראות סעיף 28כא(א) לחוק.

עוד נטען, כי פרס לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה בכך שלא צירף אסמכתאות לחשבוניות, הוציא הוצאות מעבר לסכום המותר בלי התקשרות כתובה. הכנסותיו של פרס לא חרגו מהגבולות האמורים, אך הוצאותיו חרגו מגבולות האמורים בסעיף 28ח לחוק, בסכום של 336,556 ש"ח.

"לפיכך ניתן דוח לא-חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.
הוראות המעבר של הוראת השעה קובעות, כי אם מערכת הבחירות המקדימות הסתיימה לפני יום תחילתה של הוראת השעה, כפי שהיה הדבר במקרה דנן, מבקר המדינה לא יפעיל את הסמכויות הנתונות לו בסעיף 28כה3(ב) ו-(ג) לחוק; לפיכך, לא היה בידי להורות למועמד להעביר לאוצר המדינה סכום כסף בגין הליקויים האמורים".

המבקר ממליץ כי ראוי "שהמחוקק והגורמים הממונים על אכיפת החוק, ייתנו דעתם, בהקדם, לסוגיה בעייתית זו של גיוס תרומות כספיות, ללא הגבלה, בידי מועמדים, שלא ב'תקופת בחירות', ויפעלו לחקיקתם של הסדרים נורמטיביים מתאימים שיבטיחו את טוהר המידות ואת אמון הציבור בנבחריו".

סקירה של כל המועמדים

המבקר לינדנשטראוס סוקר ארוכות את הדוחות שהגישו המועמדים בפריימריז השונים.
דוח מבקר המדינה: ביקורת חשבונות הפריימריז לכנסת ה-17

סקירת הדוחות של המפד"ל, מולדת, מרצ ושינוי
מפד"ל ומולדת - דוחות חיוביים

מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי על כל חברי מפלגת מולדת. כל חברי המפלגה - 17 במספר, זכו לדוח חיוב על ניהול חשבונותיהם בבחירות המקדימות. מלבד אורי בנק אשר הוצאותיו הסתכמו ב-1,400 ש"ח, ושמואל חרמש שהוצאותיו הסתכמו בכ-550 ש"ח, לא נרשמו הוצאות בחשבונותיהם של חברי מולדת.

מפד"ל:

מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי על כל חברי מפלגת המפד"ל. מהדוח עולה כי כל 23 חברי המפלגה ניהלו כראוי את חשבונותיהם.

שאול יהלום:

מהדוח שהגיש יהלום עולה כי הכנסותיו הסתכמו ב-0 ש"ח. ואילו ההוצאות הסתכמו ב-9,397 ש"ח. מהדוח עולה כי יהלום ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה.

גילה פינקשלטיין

הוצאותיה של פינקלשטיין הסתכמו ב-2,703 ש"ח, לעומת אפס ש"ח בסעיף הכנסותיה. המבקר קובע כי היא ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה.

בבדיקת הדוחות של מרצ-יחד ושינוי נקבע, כי איש ממועמדיהן לא חרג והדוחות היו חיוביים.

סקירת הדוחות של מועמדי בל"ד
בל"ד, דוחות חיוביים

זחאלקה ג'מאל: מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו של המועמד - הכנסותיו הסתכמו ב-0 ש"ח וכך גם הוצאותיו. חביב אללה ג'אנם: גם לגבי המועמד ג'אנם מפרסם מבקר המדינה דוח חיובי - הכנסותיו והוצאותיו הסתכמו ב-0 ש"ח.

חמד סעיד יוסף: על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו והוצאותיו ב-0 ש"ח, ולפיכך ניתן דוח חיובי.טהה ואסל: מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו של המועמד - הכנסותיו הסתכמו ב-0 ש"ח וכך גם הוצאותיו.מוחארב מחמוד: על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו והוצאותיו ב-0 ש"ח ולפיכך ניתן דוח חיובי.

מחאג'נה סמיר: גם לגבי הכנסותיו והוצאותיו של מועמד זה - 0 ש"ח - ניתן דוח חיובי. נפאע סעיד: מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו של המועמד - הכנסותיו הסתכמו ב-0 ש"ח וכך גם הוצאותיו. סולטאני פואד: על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו והוצאותיו של ב-0 ש"ח, ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו. עלי סאלח: על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו והוצאותיו ב-0 ש"ח. דוח חיובי ניתן לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו. פוקרא עבד אלרחים: מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו של המועמד - הכנסותיו הסתכמו ב-0 ש"ח וכך גם הוצאותיו.

סקירת הדוחות של מועמדי הליכוד
נתניהו, יחוייב להחזיר כסף


נתניהו בנימין

נתניהו סופג ביקורת קשה בדוח מבקר המדינה המורה לו להחזיר סכומים גדולים לאוצר המדינה. מהדוח עולה כי נתניהו לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה - הוא לא צירף אסמכתאות לחשבוניות, הוציא הוצאות מעבר לסכום המותר בלי התקשרות כתובה ולא שיקף בספריו את כל הוצאותיו. לפיכך קובע המבקר כי על נתניהו להעביר סך של 58,775 ש"ח המהווה 3% מהוצאותיו,בשל ליקויים בניהול ספרי המועמד. כמו כן, יחוייב נתניהו להחזיר סכום של 25,082 ש"ח בגין חריגה מהוראות פרק ב' לחוק.

לנדאו עוזי

ח"כ לנדאו ממשיך לשמור על ניקיון כפיים וזוכה לדוח חיובי מצד מבקר המידנה באשר לתוצאות ביקורת חשבונותיו. אומנם ח"כ לנדאו הגיש את הדוח המסכם באיחור, בניגוד לחוק, אולם המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה. הכנסותיו של ח"כ לנדאו הסתכמו ב-1,021,043 ש"ח, מתוכן 1,021,043 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-1,014,894 ש"ח.

מופז שאול

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-1,422,096 ש"ח, מתוכן 1,422,096 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-1,398,663 ש"ח. גם השר מופז הגיש את הדוח המסכם באיחוד בניגוד לחוק, אולם דוח המבקר קובע כי המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה והכנסותיו לא חרגו מהגבולות בחוק.

שלום סילבן

מדוח המבקר עולה כי ח"כ שלום ניהל את מערכת חשבונותיו על-פי ההנחיות ולא חרג מגבולות החוק. הכנסותיו של סילבן שלום הסתכמו ב-1,290,542 ש"ח, מתוכן 1,290,542 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-1,738,446 ש"ח.

פייגלין משה

ח"כ פייגלין זוכה לביקרת חיובית מהמבקר, אשר קובע כי ניהל את מערכת חשבונותיו לפי ההנחיות והכנסותיו לא חרגו מהגבולות האמורים בחוק. על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-579,639 ש"ח, מתוכן 579,639 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-639,868 ש"ח.

אדלשטיין יולי

הכנסותיה של המועמדת הסתכמו ב-70,296 ש"ח, מתוכן 70,296 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-102,786 ש"ח. על-פי דוח מבקר המדינה המועמדת ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

אנטוב אסיה

על-פי הדוח המסכם שהגישה המועמדת, הסתכמו הכנסותיה ב-4,000 ש"ח, מתוכן 4,000 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-16,337 ש"ח.
המועמדת הגישה את הדוח המסכם באיחור בניגוד להוראות סעיף 28כא(א) לחוק. המועמדת ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה. הכנסות המועמדת לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק. הוצאות המועמדת היו בגבולות האמורים בסעיף 28ח לחוק.
לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיה.

ארדן גלעד

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-125,836 ש"ח, מתוכן 125,836 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-118,743 ש"ח. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה.
הכנסות המועמד לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק. הוצאות המועמד היו בגבולות האמורים בסעיף 28ח לחוק. לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

גמליאל גילה

המועמדת זוכה לביקרת חיובית מהמבקר, אשר קובע כי על-פי הדוח המסכם שהגישה, ניהלה המועמדת את מערכת חשבונותיה לפי ההנחיות.
על-פי הדוח המסכם שהגישה המועמדת, הסתכמו הכנסותיה ב-78,093 ש"ח, מתוכן 56,307 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-87,769 ש"ח.
המועמדת הגישה את הדוח המסכם באיחור בניגוד להוראות סעיף 28כא(א) לחוק. המועמדת ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה. הכנסות המועמדת לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק והוצאות המועמדת היו בגבולות האמורים בסעיף 28ח לחוק.

בלומנטל נעמי

על-פי הדוח המסכם שהגישה המועמדת, הסתכמו הכנסותיה ב-0 ש"ח. ההוצאות הסתכמו ב-124,613 ש"ח. המועמדת זוכה לביקרת חיובית מהמבקר שקובע כי ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי ההנחיות.

חזן יחיאל

המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה. הכנסות המועמד לא חרגו מהגבולות והוצאותיו היו בגבולות האמורים בסעיף 28ח לחוק. לפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

יתום אהוד

המועמד זוכה לביקרת חיובית מהמבקר, אשר קובע כי על-פי הדוח המסכם שהגיש, ניהל המועמד את מערכת חשבונותיו לפי ההנחיות. הכנסותיו של המועמד הסתכמו ב-1,000 ש"ח, מתוכן 1,000 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-12,927 ש"ח. הכנסות המועמד לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק.

לבנת לימור

מבקר המדינה מוצא כי המועמדת לא ניהלה את מערכת חשבונותיה לפי הנחיות מבקר המדינה בכך שהוציאה הוצאות מעבר לסכום המותר בלי התקשרות כתובה. הכנסות המועמדת הסתכמו ב-219,933 ש"ח, מתוכן 219,933 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-217,936 ש"ח. לפיכך ניתן דוח לא-חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיה. מבקר המדינה הורה למועמדת להעביר סכומים לאוצר המדינה בגין ליקויים בניהול ספרי המועמד, סך של 2,179 ש"ח המהווה 1% מהוצאות המועמדת.

לוי דוד

דוח לא חיובי ניתן על-ידי מבקר המדינה למועמד. הכנסותיו של המועמד הסתכמו ב-71,528 ש"ח, מתוכן 71,528 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-71,283 ש"ח. המועמד לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה בכך שהוציא הוצאות מעבר לסכום המותר בלי התקשרות כתובה.

לנדאו עוזי

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-106,175 ש"ח, מתוכן 80,274 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-86,082 ש"ח. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה, ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

נווה דני

מבקר המדינה קבע כי המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

סער גדעון

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-273,777 ש"ח, מתוכן 273,777 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-251,819 ש"ח. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה. הכנסות המועמד לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק, ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

קרא איוב

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-0 ש"ח. ההוצאות הסתכמו ב-12,000 ש"ח. המועמד הגיש את הדוח המסכם באיחור אך ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

רוזנבלום פנינה

מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיה של המועמדת. על-פי הדוח המסכם שהגישה המועמדת, הסתכמו הכנסותיה ב-0 ש"ח. ההוצאות הסתכמו ב-20,311 ש"ח. המועמדת ניהלה את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה, והכנסות המועמדת לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק.

ריבלין ראובן

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-58,519 ש"ח, מתוכן 58,519 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-58,507 ש"ח. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה, ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

רצון מיכאל

מבקר המדינה קובע כי על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד הכנסות המועמד לא חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק, ולפיכך ניתן דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו.

שובל זלמן

מבקר המדינה קובע כי המועמד לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה בכך שלא שיקף בספריו את כל הוצאותיו.
הכנסות המועמד חרגו מהגבולות האמורים בפרק ב' לחוק, בכך שקיבל תרומה בעילום שם.

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-0 ש"ח. ההוצאות הסתכמו ב-264,179 ש"ח. לפיכך ניתן דוח לא-חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו ומבקר המדינה הורה למועמד להעביר סכומים לאוצר המדינה בגין ליקויים בניהול ספרי המועמד - סך של 2,642 ש"ח המהווה 1% מהוצאות המועמד, ובגין חריגה מגבולות ההכנסות, סך של 2,000 ש"ח המהווה 100% מההכנסה האסורה.

שטייניץ יובל

על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-123,046 ש"ח, מתוכן 123,046 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-145,034 ש"ח. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה.

שרנסקי נתן

מבקר המדינה מפרסם דוח חיובי לגבי תוצאות ביקורת חשבונותיו של המועמדת. על-פי הדוח המסכם שהגיש המועמד, הסתכמו הכנסותיו ב-201,311 ש"ח, מתוכן 201,311 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-220,886 ש"ח. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה.

סקירת הדוחות של מועמדי העבודה

בבחירות המקדימות לראשות המפלגה:

מתן וילנאי

הכנסותיו של מתן וילנאי הסתכמו ב-994,231 ש"ח (מתוכן 994,231 ש"ח מתרומות). לעומת זאת, ההוצאות הגיעו לכ-2,039,311 ש"ח. מהדוח עולה כי וילנאי לא ניהל את מערכת חשבונותיו, ולא צירף אסמכתאות לחשבוניות. הוא הוציא הוצאות מעבר לסכום המותר בלי התקשרות כתובה. יחד עם זאת, קובע המבקר כי אינו בידו להורות לוילנאי להעביר לאוצר המדינה את סכום הכסף בגין הליקויים האמורים.

יו"ר מפלגת העבודה - פרץ עמיר

הוצאותיו של יו"ר מפלגת העבודה בבחירות המקדימות הסתכמו במעל מיליון וחצי ש"ח (הסכום המדויק: 1,723,097 ש"ח). הכנסותיו של פרץ הסתכמו ב-1,086,163 ש"ח, מתוכן 1,086,163 ש"ח מתרומות.

למרות זאת לא הפקיד ח"כ פרץ לנהל את מערכת חשבונות תקינה והוציא הוצאות מעבר לסכום המותר, ללא התקשרות כתובה. יחד עם זאת, קובע המבקר כי אין בסמכותו להורות לח"כ פרץ להעביר לאוצר המדינה סכום כסף בגין הליקויים האמורים.

בן-אליעזר בנימין פואד

ח"כ בן-אליעזר לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה ולא רשם בספריו את כל הכנסותיו והוצאותיו. הכנסותיו של בן-אליעזר הסתכמו ב-554,585 ש"ח, מתוכן 554,585 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-539,725 ש"ח. יחד עם זאת, קובע המבקר כי הוא אינו יכול להורות לבן-אליעזר להחזיר את הסכומים האמורים לאוצר המדינה. בדוח נאמר כי "הוראות המעבר של הוראות השעה קובעות, כי אם מערכת הבחירות המקדימות הסתיימה לפני יום תחילתה של הוראת השעה, כפי שהיה הדבר במקרה דנן, מבקר המדינה לא יפעיל את הסמכויות הנתונות לו".

אהוד ברק

כזכור ברק התמודד למועד המקורי של הבחירות המקדימות. מועד אשר נדחה. הוא פרש מההתמודדות לפני המועד בו התקיימו הבחירות המקדימות בסופו של דבר. מדוח המבקר עולה כי ברק הגיש דוח המתייחס לתקופה שעד המועד המקורי בלבד, אולם הוא לא נענה לבקשה לפרט את החשבונות עד למועד פרישתו. עך כל כותב המבקר: "דעתי אינה נוחה מכך שמר ברק אינו מסוגל, כפי שטען, לשחזר את חשבונותיו לגבי כלל התקופה. ניתן היה לצפות מאיש ציבור במעמדו כי ינהל מערכת חשבונות מסודרת, אף אם סבר כי ההגבלות שבחוק אינן חלות וגם אם לשיטתו לא היה חייב להגיש דוח כספי לגורם חיצוני מוסמך".

יצויין כי הכנסותיו של ברק הסתכמו ב-860,427 ש"ח, מתוכן 860,427 ש"ח מתרומות. הוצאותיו הסתכמו ב-973,763 ש"ח.

בבחירות המקדימות במפלגה:

בבחירות המקדימות בתוך מפלגת העבודה מצטיירת תמונה די ורודה. דוח חיובי ניתן לחברי הכנסת קולט אביטל, עמי אילון, בנימין בן-אליעזר, גדעון בן-ישראל, אבישי ברוורמן, יצחק הרצוג, מתן וילנאי, נדיה חילו, שלי יחימוביץ', דני יתום, גאלב מג'אדלה, יורם מרציאנו, אורית נוקד, אפרים סנה, אופיר פינס, שלום שמחון ויולי תמיר.

דוחות שליליים נמצאו אצל המועמדים אבי יחזקאל, דני עטר ואלון פנקס.

על-פי הדוח המסכם שהגיש אבי יחזקאל, הסתכמו הכנסותיו ב-50,100 ש"ח, מתוכן 50,100 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-120,595 ש"ח. יחזקאל לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה בכך שהוציא הוצאות מעל הסכום המותר בלי התקשרות כתובה. המבקר הורה לו להחזיר לאוצר המדינה סך של 1,206 ש"ח המהווה 1% מהוצאותיו.

על-פי הדוח המסכם שהגיש דני עטר, הסתכמו הכנסותיו ב-102,900 ש"ח, מתוכן 102,900 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-255,716 ש"ח. עטר הגיש את הדוח באיחור וכן לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה, בכך שלא צירף אסמכתאות לחשבוניות ולא שיקף בספריו את כל הוצאותיו. המבקר הורה לו להשיב לאוצר המדינה סך של 7,671 ש"ח המהווה 3% מהוצאותיו.

על-פי הדוח המסכם שהגיש אלון פנקס, הסתכמו הכנסותיו ב-27,140 ש"ח, מתוכן 27,140 ש"ח מתרומות. ההוצאות הסתכמו ב-329,508 ש"ח. הוא הגיש את הדוח באיחור, לא ניהל את מערכת חשבונותיו לפי הנחיות מבקר המדינה, בכך שהוציא הוצאות מעבר לסכום המותר ללא התקשרות בכתב, לא ניהל את רשימת התרומות בהתאם להנחיות ולא ערך התאמות לחשבונות הבנק שלו. כמו כן, חרגו הכנסותיו של פנקס מהגבולות המותרים בחוק, בכך שקיבל תרומה מעבר לסכום המותר. המבקר הורה לאלון פנקס להשיב לאוצר המדינה 14,990 ש"ח - 6,590 ש"ח המהווים 2% מהוצאותיו בגין ליקויים בניהול ספריו ו-8,400 ש"ח בגין חריגה מהוראות החוק.

דוחות חיוביים ניתנו גם באשר לחברי הכנסת של מפלגת שכלל לא הוציאו כסף או קיבלו תרומות.

בהכנת הידיעה השתתפו: ענבל אביב, עידן יוסף, מירב לוי ויפעת גדות
תאריך:  06/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התרומות של פרס אינן ראויות"
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ציקו
6/11/06 11:37
 
כי יש בו הרבה רבבים?
6/11/06 18:58
2
אזרח מפוחד
6/11/06 11:54
3
dracula_il
6/11/06 11:55
4
טוא
6/11/06 12:50
5
לשסות את מבקר המדינה
6/11/06 13:04
6
פרס זה מימון חזירי !
6/11/06 14:16
7
בולבוליקו
6/11/06 14:19
8
בחייאת יואב
6/11/06 14:26
 
בחייאת חייתאק
6/11/06 17:51
9
סתם, סתם שאלות
6/11/06 14:32
10
קלטתי- קלטתם?!
6/11/06 14:36
11
אמנון לוי
6/11/06 14:44
12
נווה אבימור
6/11/06 14:53
13
גילוי נאות
6/11/06 14:55
 
יגאל אתם יודעים.
7/11/06 03:38
14
גורג
6/11/06 15:35
15
סתם, סתם שאלות
6/11/06 16:39
16
צי
6/11/06 16:51
17
אוי-ווי
6/11/06 16:53
18
שאלה שאלתית
6/11/06 17:49
19
אינו ראוי. אז מה?
6/11/06 18:06
20
אתי.
6/11/06 19:17
21
דוד שם בדוי
7/11/06 07:09
22
מאיר
7/11/06 11:01
23
פרס טפלון
7/11/06 20:12
24
הבודק בציציות
7/11/06 20:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, מגייסת רופאים שיטוסו בטיסות החברה ויצטרפו ל'מועדון הרופאים' של תוכנית הנוסע המתמיד Miles & More.
06/11/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
המאבק בעישון במקומות ציבוריים תופס תאוצה גם באינטרנט. 'מטה המאבק בעישון הכפוי' מפיץ בימים אלה דוא"ל ובו קישור לעצומה חדשה הקוראת לאפשר לכולם לנשום אוויר נקי - תמיד ובכל מקום.
06/11/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
ראש ממשלת טורקיה לשעבר, בולנט אצ'וויט, הלך לעולמו בגיל 81 (א', 5.11.06).
06/11/2006  |    |   חדשות
תסמונת העייפות הכרונית - תופעה שמזה זמן רב לא זוכה ללגיטימציה של "מחלה אמיתית" ותעשיית התרופות מתעלמת לחלוטין מקיומה - קיבלה זריקת עידוד מממשלת ארצות הברית היום.
06/11/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
גורמים פרטיים הם שמימנו את מודעת חמשת הפרופסורים נגד מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס. כך נודע ל- Nfc. עלות מודעה כזו נאמדת בכ- 25-20 אלף ש"ח.
06/11/2006  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il