נהגי הרכבות בגרמניה פותחים (יום ו', 12.10.07) בשביתה של יום אחד. השביתה צפויה לגרום תוהו ובוהו בתחבורה הציבורית ושיבושים קשים במשק.
האיגוד המקצועי, המייצג 34 אלף נהגי רכבות, החליט להסלים את סכסוך העבודה עם חברת הרכבות הארצית "דויטשה באן" (DB) הנמשך זה כמה חודשים.
קרל פרידריך ראוש, ממנהלי חברה, אמר כי צעדו של האיגוד המקצועי "מדהים" וכי כל האשמה למהומה שתיווצר תיפול על מנהיגי העובדים. ראוש הדגיש כי אין לדויטשה באן שום פתרונות חלופיים.
הדרישה: העלאת שכר של 31%
האיגוד המקצועי הודיע ביום ה' כי יפתח בשביתה משום שהנהלת החברה לא שיפרה את הצעתה להעלאת שכר. האיגוד אומר כי נהגי הרכבות מקבלים שכר נמוך בהרבה מזה של עמיתיהם במדינות אחרות באירופה. ראשי האיגוד מסרבים להצטרף להסכמי השכר שחתמו שני איגודים אחרים בענף מסילות הברזל עם הנהלת דויטשה באן, בדבר העלאות שכר של 4.5%. נהגי הרכבות דורשים הסכם שכר נפרד, והעלאות עד 31% בשכרם. עם זאת, אמרו ראשי האיגוד כי ייסוגו מהדרישה לשיעור של 31% אם תשב איתם ההנהלה למשא-ומתן.
שביתות ברכבות בגרמניה הן אירוע נדיר, אבל הקיץ סבלו הנוסעים כמה פעמים מעיצומים וביום ו' שעבר הייתה אף שביתה של שלוש שעות. סקר שעשה השבועון "שטרן" ביום ד' מלמד כי 55% מהגרמנים אוהדים את השובתים.
ניסיון ההידברות נכשל
יו"ר איגוד נהגי הרכבות, מנפרד של, נועד בברלין שעות אחדות לפני פתיחת השביתה עם יו"ר דויטשה באן, הרטמוט מדורן בניסיון ליישב את הסכסוך, אך בלא הצלחה. דובר חברת הרכבות הגרמנית אמר לאחר הפגישה כי החברה תגיש הצעת שכר חדשה ביום ב'.
דויטשה באן היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה באירופה. היא מסיעה מדי יום ביומו 5 מיליון נוסעים ב-28 אלף רכבות. ממשלת גרמניה מתכוונת להפריט חלקית את החברה ב-2009.