|
עבודה במוסך [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
רמי בר קדם תבע את קליבר אביזרי רכב בבית משפט לתביעות קטנות ברמלה בסכום של 2,500 שקל בגין סכסוך על קודן. מכתב התביעה עלה שבחודש פברואר השנה, החליפה הנתבעת קודן ברכבו של התובע, בעלות של 350 שקל, לאחר שהתלונן שהרכב אינו מניע. לאחר מכן התברר שהרכב אינו מניע גם עם הקודן החדש והבעיה נעוצה למעשה במתנע. כשביקש התובע להשיב את המצב לקדמותו ולקבל את כספו נתקל בסירוב. בכתב התביעה ביקש את עלות הקודן (צורפה חשבונית) בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש וימי חופש - נזקים שלא הוכחו בראיות.
הנתבע לא הגיש כתב הגנה, "כי לא ידעתי איך" וגולל את טענותיו בדיון. לדבריו, התובע התעקש שהקודן יוחלף, ובהתאם לכך אחד העובדים החליף אתו מבלי שידע אם הקודן תקין או לא. "כשמבקשים ממני להחליף קודן אני אומר את העלות ואם זה מקובל על הלקוח אני מבצע את העבודה. התובע הגיע לעסק עם בעיית הנעה, ואנחנו רואים תופעות כאלה מספר פעמים ביום". הנתבע לא הזמין את העובד שהחליף את הקודן לעדות והדבר נזקף לחובתו. התובע הוסיף טענה, שלא נטענה בכתב התביעה, לפיה תיקן את התקלה ברכב שבועיים לאחר מכן ושילם 250 שקל.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהיעדר הצדדים, חייב השופט זכריה ימיני, את הנתבע לשלם לתובע 350 שקל בתוספת 300 שקל הוצאות משפט. "הנתבע לא העיד את העובד שטיפל ברכב ודבר זה פועל לרעתו. אני סבור שעל הנתבע היה להפנות את התובע למוסך למכונאות רכב או לחשמלאי רכב, שיבדוק מדוע הרכב אינו מניע, ורק לאחר מכן להחליף את הקודן. משהחליף הנתבע את הקודן מבלי לקבל חוות דעת של מכונאי רכב או חשמלאי רכב, לקח על עצמו סיכון שהחלפת הקודן תהיה לשווא". סכום הפיצוי נקבע בהתאם לנזק שהוכח והתובע הוכיח נזק ממוני שמתייחס לעלות הקודן החדש בלבד.