הסכם שעשו בני הזוג הזוהרים אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט עם עיתון, הסעיר את עולם העיתונות האמריקני. השניים נשאו ונתנו הקיץ עם העיתונים ובהם שבועון הסלבריטאים האמריקני פיפל על מתן רשות לצלם את התאומים שנולדו להם וראיון בלעדי, תמורת 14 מיליון דולר. הם גם דרשו כי לא רק הכתבה תהיה אוהדת לבני המשפחה, אלא גם גישת העיתון הזוכה בעתיד.
הזוכה בתחרות היה פיפל, השייך לתשלובת טיים. התוצאה הייתה גיליון 18 באוגוסט, שהיה הגיליון הנמכר ביותר של השבועון אחרי שבע שנים. זה היה הישג יחסי ציבור אדיר לג'ולי, שהייתה הרוח החיה בעסקה. ג'ולי, זוכת פרס האוסקר, הייתה בעבר דמות הוליוודית אקסצנטרית שענדה ענק מקושט בדם קרוש ודיברה על חיבתה לסכינים. לאחר מכן שינתה את דמותה לנדבנית, שגרירת רצון טוב של האו"ם ואם מסורה לששה.
בראיון לפיפל נשאלו שאלות על פעילות הצדקה שלה ושל בעלה, ולא נעשה שימוש בכינוי "ברנג'לינה", שנהגו הצהובונים לכנות בו את בני הזוג ושהרגיז מאד את ג'ולי ופיט.
דוברת של פיפל פרסמה הודעה המכחישה שהותנו תנאים כלשהם לסיקור. "הטענות האלה הן שקר מוחלט. כמו כל גוף חדשות, פיפל רוכש תצלומים, אך הוא אינו קובע תוכן אדיטוריאלי המבוסס על דרישותיהם של צדדים מבחוץ", נטען בהודעה.
העיתון ניו-יורק טיימס מציין כי אף שכל הסלבריטאים מנסים לתמרן את כלי התקשורת כדי לשפר את תדמיתם, ג'ולי העלתה זאת לדרגת אמנות. השחקנית אינה מעסיקה איש יחסי ציבור או סוכן. היא עצמה דואגת לשיפור תדמיתה, אף מנהלה הוותיק, גייר קוסינסקי, עוזר לה בכך.
שחקנית אחרת, ג'ניפר לופז, שמכרה תצלומים של התאומים שלה לשבועון פיפל ב-6 מיליון דולר בפברואר השנה, מעסיקה צוות של שמונה כדי לסייע לה לנווט מצבים כאלה. ג'ולי, בת 33, מפעילה רק את הטלפון הסלולרי שלה, עורך דין, וקוסינסקי, וכמובן את היועץ של בעלה, בראד.
ג'ולי כבר הוכיחה את כישוריה במשא-ומתן עם כלי התקשורת בעבר. השבועון פיפל רכש בהצלחה תצלומים וראיון בלעדי גם לאחר לידת ילדה הראשון ב-2006, ב-4.1 מיליון דולר, סכום שהיא ופיט טענו כי תרמו אותו לצדקה.
תדמית משפחתית
במשא-ומתן אחר עם פיפל ב-2006 הזמינה ג'ולי את עורכי השבועון באמצעות יועצה לענייני נדבנות, טרבור נילסון, לצלם צילומים בלעדיים שלה עם בנה שאומץ בקמבודיה, מדוקס. במסגרת העסקה כפתה על השבועון לפרסם כתבה על פעילות הצדקה שלה.
חברת טיים שילמה בעד הצילומים 750,000 דולר. בגיליון 8 בינואר של פיפל פורסם מאמר תחת הכותרת: אנג'לינה ג'ולי: שליחות לקמבודיה".
האישיות שג'ולי מקרינה על המסך נוטה להיותך מפחידה וגופנית, אומר "ניו-יורק טיימס". היא אינה הנערה מהבית השכן. היא זכתה בפרס האוסקר בשת 2000 על הסרט "נערה בהפרעה", שבו גילמה חולת נפש.
אבל בזמן האחרון היא רוצה שיידעו על פעילותה הפילנתרופית ועל משפחתה הגדלה. לג'ולי ופיט יש כעת ששה ילדים. שלושה מהם מאומצים: מדוקס, פאקס וזהרה, ושלושה ביולוגיים, שיילו, והתאומים ויוויין ונוקס.
ניו-יורק טיימס טוען כי לפי נתוני הממשל האמריקני חילקה קרן ג'ולי-פיט מאז הקמתה ב-2006 2 מיליון דולר. נילסן טוען כי הנתונים מפגרים ביותר משנה, ושבפועל חילקה הקרן 5.6 מיליון דולר. בין המענקים שנילסן טוען להם: 2 מיליון דולר למרפאת איידס באתיופיה ו-2.6 מיליון דולר ל"עשו זאת נכון", ארגון לשיקום ניו-אורלינס. בין המענקים הקטנים יותר, חצי מיליון דולר לסיוע לילדי בית ספר בעירק.
אין כניסה לנמיביה
ניסיונותיה של ג'ולי לרסן את התקשורת פועלים לפעמים כבומרנג. ב-2006 נסעה ג'ולי ללדת בנמיביה כדי ללדת בלא הפרעות. ממשל בנמיביה סירבה אז להתיר לעיתונאים להיכנס למדינה בלי אישור בכתב מהזוג ג'ולי-פיט. העיתונים הרימו קול מחאה.
יותר באחרונה, עמדה ג'ולי על כך שעיתונאים בהקרנת הבכורה של סרטה "בכוח הלב", על העיתונאי הניו-יורקי שנרצח דניאל פרל, יחתמו על הסכם המגביל אתה שאלות שלהם ואת השימוש שלהם בתשובותיה. המסמך קבע, בין היתר: "הראיון יכול לשמש רק כדי לקדם את מכירות הסרט. בשום מקרה אסור למראיין או לכלי התקשורת לקשור את הראיון בסיפור אחר". ועוד נאמר בו: "הראיון לא יפורסם באופן שישים את גב' ג'ולי ללעג או ישפיל אותה".
לאחר שקם קול צעקה, טענה ג'ולי כי מדובר בעורך דין שהפריז בניסיונו להגן עליה.
עם זאת, נפילות כאלה היו מעטות, ובדרך כלל מצליחה ג'ולי לקדם את סקרי הפופולריות שלה. כאשר זכתה באוסקר התייחסו אליה 13% מהנסקרים בחיוב. הרייטינג הממוצע של כוכבות קולנוע הוא 18%. כיום, 24% מהנסקרים רואים אותה בחיוב.