|
צניחה ברווח. פולקסווגן [צילום: AP]
|
|
|
|
|
יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן הודיעה (יום ד', 22.4.09) כי הרווח הנקי שלה נפל ב-74 אחוזים, על-רקע המשבר הכלכלי העולמי אשר פגע בביקוש לרכבים ולמשאיות מתוצרתה.
באזהרה מוקדמת, שבאה כהפתעה עוד לפני מועד דוח הרווחים הרשמי, הודיעה החברה כי הרווח הנקי שלה לרבעון הראשון של השנה ירד ל-243 מיליון אירו, לעומת 929 מיליון אירו ברבעון הראשון אשתקד. כך מדווחת סוכנות איי.פי.
פולקסווגן, שאמורה להוציא את דוח הרווחים המלא שלה יותר מאוחר החודש, הודיעה כי המכירות שלה ירדו ב-11 אחוזים ל-24 מיליארד אירו, לעומת 27 מיליארד אירו אשתקד.
יצרנית הרכב הגדולה באירופה אמרה כי המכירות ליחידה ירדו ב-16 אחוזים בהמלך שלושת החודשים הראשונים וכי כתוצאה מכך היא קיצצה את התפוקה בכרבע. כך מדווחת סוכנות AP
בשלושת החודשים הראשונים, החברה מכרה 1.35 מיליון רכבים, בהשוואה ל-1.6 מיליון רכבים ברבעון של השנה שעברה.
פולקסווגן אמרה כי היא אינה יכולה לספק תחזית מפורטת הודות לתנודתיות השוק, אך אמרה כי היא מקווה להרוויח מכמה דגמים חדשים אשר ישוחררו לשוק השנה. פולקסווגן אמרה כי היא "מניחה שהיא לא תוכל להתחמק ממגמת הירידה", ואישרה כי היא מצפה למכירות מעטות יותר ולירידה ברווחים ב-2009. היא אמרה כי היא מקווה להילחם במגמה השלילית באמצעות ניהול הוצאות והשקעות קפדני ובאמצעות ייעול של עסקיה.
"קבוצת פולקסווגן אינה חסינה בפני ההידרדרות הדרמטית בסביבת העסקים העולמית", אמר מנכ"ל החברה, מרטין ווינטרקורן, בהודעה.
"החוזקה של מותגינו הרבים הוכיחה את עצמה בייחוד בזמנים קשים: העלינו את חלקנו בנתח השוק העולמי הודות לקשת הרכבים הצעירה והידידותית לסביבה שלנו, ואנו במצב כלכלי איתן. יעדנו לשנת הכספים 2009 נותר לעקוף את ביצועי השוק בכללותו ולהוסיף עוד נתח שוק", אמר ווינטרקורן.