|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חשיפה ב-News1

מתנת המיליון וחצי של צילקר

ראש עיריית אשדוד לשעבר הוביל מהלך להקצאת קרקע לעבריין ולהקמת חוות סוסים תוך עבירה על כללי המינהל התקין
30/07/2009  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
מחלק את האשמה. צילקר [צילום: עיריית אשדוד]

חווה פרטית בעלות גבוהה למשלם המיסים [צילום: אילוסטרציה]

דוח ביקורת של עיריית אשדוד לשנת 2007, שהוגש לראש העירייה בתחילת השבוע - באיחור של שנה, חושף שורת מחדלים של בכירים בעירייה, ובראשם מצד ראש העירייה הקודם ואיש האופוזיציה דהיום, צבי צילקר.

הדוח שנכתב על-ידי מבקר העירייה, שלמה בן עזרא, עוסק בהתנהלות החברה העירונית חופית. זו הקצתה מתקציביה כסף רב לצורך בניית חוות סוסים שנבנתה ללא היתר בנייה ושנמסרה בהליך פגום לחלוטין לחזקתו של יהודה אלמליח, עבריין מוכר למשטרה, שהואשם בעבר בהריגת בעל פיצוציה בעיר בשל חוב של כמה עשרות שקלים.

בדוח מופנית אצבע מאשימה כלפי שורה של אישים: ראש העיר לשעבר צילקר, מנכ"ל העירייה, מהנדס עיריית אשדוד, מנכ"ל חברת חופית וסגן ראש עיריית אשדוד בשנת 2006. עם זאת צוין כי לא ניתן לדעת מה הייתה מידת מעורבותו של כל אחד מן הבכירים בעירייה ולא ניתן לדעת האם היו שותפים להחלטה גורמים נוספים.

בשיחה עם News1 אמר בן עזרא כי אינו יודע על קשרים הקיימים בין אלמליח לבין בכירים בעירייה בעבר ובהווה. עם זאת ציין כי "אנשים נוטים לפחד מעבריינים".
דוח צילקר וחוות הסוסים

העירייה הוציאה מיליון שקלים וחצי להקמת החווה

דירקטוריון חברת חופית החליט בדצמבר 2005 להקים חוות סוסים לימודית סמוך לקצה המזרחי של פארק לכיש. עלות עבודות ההקמה של החווה, שהסתיימו באפריל 2006, הגיע ללא פחות מ-800 אלף שקלים.

בפברואר 2006 דיווח מנכ"ל חברת חופית לעיריית אשדוד כי הוצאות ההקמה יעלו לחברה כ-800 אלף שקלים וביקש מן העירייה להעביר לחברה העירונית את הסכום הזה. לסכום זה יש להוסיף הוצאות של העירייה עצמה מתקציבה התפעולי לצורך הקמת החווה – כ-100 אלף שקלים שהוציא אגף תפו"ח לצורך פינוי פסולת בנייה מהאתר, התקנת קו מים לחווה בעלות של 53,000 שקלים והקצאת טרקטור מן המוקד העירוני למספר ימי עבודה. סך כל ההוצאות להקמת החווה מגיע לכמיליון שקלים.

למיליון השקלים הללו נוספו 500 אלף שקלים נוספים ששילמה עיריית אשדוד כדמי חכירה למינהל מקרקעי ישראל. דמי החכירה נתבעו על-ידי המינהל לאחר שהתברר שהחווה היא עסק מסחרי לכל דבר ולא חווה לימודית המיועדת לשימוש ציבורי כפי שנטען בתחילה על-ידי העירייה.

כתוצאה מתשלום דמי החכירה גדלו הוצאות העירייה בגין הקמת החווה עד לכ-1.5 מיליון שקלים.

אלמליח יוכל בעתיד לטעון לבעלות על הקרקע

ממסמכי העירייה ניתן היה לראות שהנימוק העיקרי להקמת החווה היה הצורך של העירייה לפנות את העבריין יהודה אלמליח שפלש לשטח ציבורי בגודל שני דונם בצומת הרחובות בני ברית והאורגים בעיר.

"הביקורת מצאה כי ההחלטה בדבר פינוי המחזיק מהשטח ברחוב בני ברית ומתן זכות השימוש הקרקע החלופית בסמוך לפארק לכיש, התקבלה מבלי שקדם לה בעירייה תהליך קבלת החלטות מסודר, וללא כל תיעוד שניתן ללמוד ממנו על השיקולים שהביאו לקבלת ההחלטה באופן שהתקבלה, על מרכיביה השונים", נכתב בדוח. "חמור מכך, אישור מועצת העיר להקמת החווה ניתן רק בדיעבד, לאחר שהחווה החלה כבר לפעול".

מבקר העירייה ממשיך: "ההחלטה בדבר פינוי השטח ברחוב בני ברית ובניית החווה בשטח החלופי התקבלה מבלי שנעשה אומדן של ההוצאה המתוכננת, מבלי שנבחנו זכויותיו בקרקע של המחזיק ומבלי שנעשתה הערכה של גובה הפיצוי הראוי....העירייה גם לא ערכה שומה במטרה לקבוע את ערך זכות השימוש בנכס החלופי שקיבל המחזיק כפיצוי על פינויו. מאחר והדבר לא נבחן, אין לדעת האם הפיצוי שניתן לו לא היה מופרז".

לא זו בלבד שעיריית אשדוד פעלה בחוסר שקיפות בהליך בניית החווה שהוקמה, כזכור, לצורך פינוי פולש משטח ציבורי, היא הרשתה לאותו פולש להחזיק בחוות הסוסים מבלי שייחתם כל הסכם הקובע את סדרי הפינוי מן המקום ואת מעמדו כשוכר בחוות הסוסים.

"העירייה או חופית לא דאגו להסדיר בחוזה את מעמדו של המחזיק בנכס כבעל זכות שימוש, כדי שלא יתבע בעתיד זכויות של בעלים", נכתב בדוח.

בביקורת נחשף עוד כי הבעלות על הקרקע שעליה הוקמה חוות הסוסים כלל לא הייתה של עיריית אשדוד אלא של מינהל מקרקעי ישראל אשר לא נתן את הסכמתו לבניית החווה.

חוות סוסים לימודית-ציבורית - הצחקתם אותנו

נימוק נוסף שפורט במסמכי העירייה להקמת חוות הסוסים היה הצורך העירוני בהקמת חווה לימודית לצורך טיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים.

"התברר לביקורת כי בניגוד למוצהר, החווה אינה מספקת שירותים לילדים בעלי צרכים מיוחדים אלא פועלת כעסק לכל דבר", לשון הדוח.

מחלקת רישוי העסקים בעיריית אשדוד העניקה לחווה רישיון עסק לצמיתות, למרות שלא היה לחווה היתר בנייה ולמרות שלא התקבל אישור היחידה לאיכות הסביבה.

מבקר העיירה בן עזרא אף ציין בדוח הביקורת שלמרות שמחלקת הביקורת העירה למנהל מחלקת רישוי העסקים בעיריית אשדוד על הליקויים שבמתן רישיון העסק לחוות הסוסים הוא לא פעל על-פי הסמכות הנתונה לו ולא פעל לביטול רישיון העסק.

ראש העיר העביר הדוח "לגורמים המתאימים"

בתגובה לדוח הביקורת החמור הורה ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, למנכ"ל העירייה להעביר את הדוח לעיון אגף הביקורת במשרד הפנים ו"לגורמים המתאימים כפי שיימצא לנכון".

"ראש העיר הנחה את המנכ"ל לפעול באופן מיידי לתיקון הליקויים בהתנהלות העירייה כפי שבאו לידי ביטוי בדוח הביקורת בעניין רישיון העסק, עבירות הבנייה שבוצעו, תשלום דמי השכירות, הארנונה והמים".

כמו-כן הנחה לסרי את מנכ"ל העירייה לפעול להשבת 500 אלף השקלים שהוציאה העירייה בגין תשלום דמי החכירה למינהל מקרקעי ישראל.

צילקר שולח אצבע מאשימה לגזבר - מנכ"ל העירייה דהיום

בתגובה לדוח טוען צבי צילקר כי חוות הסוסים של אלמליח במיקומה הקודם הייתה סכנה בטיחותית ותברואתית ועל כן היה צורך חיוני לפנות אותה בהקדם.

"המקום החלופי שנבחר הינו בפארק לכיש, מקום שבו הייתה קיימת בעבר פעילות דומה, החווה הייתה אמורה להיות המשך טבעי לפארק לכיש מאחר ומדובר על פרויקט נוסף שתתקיים בו פעילותם של בעלי חיים".

צילקר, בתגובתו, הדגיש כי האחריות להקמת החווה בפארק לכיש אינה מוטלת עליו בלבד. "להחלטתי על פינוי המחזיק מרחוב בני ברית, ועל הקצאת השטח החלופי בפארק לכיש היו שותפים רבים בעירייה... כמו-כן, הכנת התוכנית נעשתה באישור מינהל מקרקעי ישראל".

עוד טען כי על-פי הנחייתו לפקידות הבכירה בעירייה, לא הייתה אמורה לעבור ההחלטה על הקצאת התקציב להקמת החווה באיחור של מספר חודשים ורק בדיעבד. בדבריו אף רמז לאחריות של מנכ"ל העירייה דהיום למחדל.

"לא ברור לי מדוע הפקידות הבכירה בעירייה לא הקפידה על קיום ההליך במועד הנדרש ולפני תחילת ביצוע העבודות. נקודה זו תמוהה במיוחד כאשר הגזבר (המנכ"ל דהיום) הצטייר בעיני כאדם שמקפיד על הוצאה של כל פרוטה ופרוטה על-פי כללי המינהל התקין וסמכתי עליו בכל מאת האחוזים", ציין צילקר.

ביחס להיתר הבנייה טען כי מינהל מקרקעי ישראל נתן את הסכמתו להקמת החווה בתחילה אך לאחר מכן נאלצה העירייה להזיז את מיקום החווה כמה עשרות מטרים. "דבר שמבחינת תכנונית היה חסר משמעות", טען. "מאחר והתוכנית המעודכנת התייחסה לאותו מגרש ולאותה תכלית, יצאתי מתוך הנחה שהעירייה תקבל את הסכמת המינהל גם למיקום החדש", לשון התגובה.

פנייה למזוז: חשד לפגיעה בטוהר המידות בעיריית אשדוד

בעקבות הפרסום ב-News1 פנתה תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחת חקירה משטרתית בחשד לפגיעה בטוהר המידות בעיריית אשדוד.

"בכתבה המתפרסמת הבוקר באתר החדשות News1 נחשפים מממצאים מדוח ביקורת חמור של מבקר עיריית אשדוד שלמה בן עזרא שמהם עולה, בין השאר, כי ביזמתו של ראש עיריית אשדוד צבי צילקר הקצתה החברה העירונית סכום של מיליון וחצי שקלים לצורך הקמת חוות סוסים שהוקמה ללא היתר בניה על-ידי עבריין שהואשם בעבר בהריגה", כתב למזוז יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי.

"אנו מבקשים ממך להתערב בפרשה חמורה זו ולהורות על חקירת משטרה".

תאריך:  30/07/2009   |   עודכן:  30/07/2009
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתנת המיליון וחצי של צילקר
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יודע
30/07/09 10:08
2
מיואש מהמדינה הזו
30/07/09 10:34
3
פלצן אלטע קאקר
30/07/09 10:38
4
עופר שיפמן
30/07/09 12:08
5
ashdodi
30/07/09 13:47
6
יופיטר
30/07/09 16:21
7
שתגלה מה עשתה-
31/07/09 08:39
8
משוקי פורר כי איך
31/07/09 09:14
9
טלטול
31/07/09 16:44
 
נגד לסרי-הנה הוכח
1/08/09 10:30
10
אתם לא כותבים?
1/08/09 11:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרישת שלום מן הימים שלפני חורבן הבית. בערב תשעה באב (29.7.09) נמצאה בחפירות ארכיאולוגיות שבגן הלאומי סובב חומות ירושלים ובסמוך בהר ציון שבירושלים כתובת ייחודית בת עשר שורות בשפה הארמית.
30/07/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
רחל ואלון שוכלטר תבעו את מזנוני כהן בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 10,900 שקל לאחר שקיבלו ריהוט פגום. מכתב התביעה עלה שהזוג קנה שולחן אוכל וששה כיסאות בסכום של 7,400 שקל כולל הובלה, וכשהריהוט הגיע התגלתה טעות בגודל בסיס השולחן ולא ניתן היה לשבת בנוח בראש השולחן, פלטת השולחן התעקמה, ארבעה כיסאות התפרקו ולא היו ראויים לישיבה.
30/07/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
חנה לנדאו ושרה פרומן תבעו את אל-על נתיבי אוויר לישראל בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 13,780 שקל בשל עיכוב בטיסה מסין לישראל. לטענתן, שילמו על הכרטיסים מחיר מיוחד, במטרה לחזור ארצה ביום חמישי ולא לשהות מחוץ לביתן בשבת. "עקב תקלה במטוס נדחתה הטיסה חזרה בשלושה ימים, כשכל הכבודה נמצאת על המטוס, ונאלצנו לעבור את השבת בסין ולרכוש בגדים וציוד".
30/07/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
רומן אלחסוב הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על גזר דינו של בית משפט לתעבורה בעיר שהרשיע אותו על-פי הודאתו, בעבירות של נהיגה בשכרות ותחת השפעת משקאות משכרים, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, ונהיגה ללא ביטוח תקף. על אלחסוב הוטלו העונשים הבאים: מאסר בפועל לתקופה של 9 חודשים, כאשר בית משפט לתעבורה הפעיל עונש מאסר מותנה של 3 חודשים, שהיה תלוי ועומד כנגדו; פסילה בפועל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4 שנים ומאסר על תנאי.
30/07/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
ישראל מאשרת להעביר לעזה חומרי בניין, ובכלל זה גם מלט וברזל בפעם הראשונה לאחר חודשים רבים, לבקשתם של ארצות הברית והאיחוד האירופי. שר הביטחון אהוד ברק אישר את המלצתו בעניין של ראש המטה המדיני ביטחוני במשרדו, אלוף עמוס גלעד, המשמש גם מתאם הפעולות בשטחים.
29/07/2009  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il