תנועת אומ"ץ הגישה אתמול (ג', 19.10.10) לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע כתב תביעה נגד החברה העירונית לפיתוח אשדוד (חפ"א), נגד ועדת הבחינה ואיתור המועמדים שמונתה על ידה, ונגד יהודה אבידן, נשוא העתירה, בטענה כי הליך מינויו של האחרון לתפקיד מנכ"ל חפ"א היה פסול וכי דינו להתבטל, כך שעבודתו תופסק.
בנוסף, מבקשת אומ"ץ מבית הדין להורות על ביטול המכרז ועריכתו מחדש או לחלופין, לתת צו בעל משמעויות דומות לתיקון הפגמים שחלו במכרז, לטענתה. את אומ"ץ מצייג בתובענה עו"ד יאיר רגב, מפקד בכיר לשעבר ביחבא"ל.
כאמור, הפרשה החלה כאשר דירקטוריון חפ"א בחר ביהודה אבידן, איש שס, לתפקיד המנכ"ל. המינוי גרר אחריו ביקורת קשה מצד גורמים ציבוריים, שטענו כי מדובר במינוי פוליטי. בנוסף, ניתנה גם אזהרה של היועצת המשפטית של חפ"א, עו"ד אורית בן שטרית, לחברי הדירקטוריון בעל-פה, כך לדברי חבר הדירקטוריון עו"ד בני חדד, זאת בשל פגמים לכאורה והליך בחירה לא תקין שבו נבחר אבידן לתפקיד, "למרות חוסר התאמתו המהותית לתפקיד הבכיר כל זאת בחוסר סבירות קיצונית כפי שיפורט בסעיפי התביעה", לשון כתב התביעה.
יש לציין כי עו"ד חדד הגיש בשבוע שעבר תביעה נפרדת נגד המינוי, בה בקשה לצו מניעה ודרישה שאבידן לא יכהן כמנכ"ל חפ"א עד להחלטת בית הדין בנושא.
בשני כתבי התביעה מצוין כי אבידן אינו עומד בתנאי הסף של המכרז, כי הורשע בפלילים וכי היה מצוי בניגוד עניינים בתקופת המינוי, מאחר ששימש דירקטור בחברה הפרטית "מנופים פיננסיים", שיש לה קשרים עסקיים עם חפ"א, ולא טרח להביא מידע זה לידיעת ועדת הבחינה והדירקטוריון. באומ"ץ מציינים כי יחד עם אחד מבעלי החברה, ג'קי בן זקן, פעל אבידן למען בחירתו של
יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, שנבחר בשנת 2008 לראשות העיר.
"לא זו אף זו, מייד לאחר ישיבת הדירקטוריון בה נבחר אבידן, חברת חפ"א החליטה שאבידן ייכנס לתפקידו באופן מיידי. חפ"א בחרה לזרז במהירות הבזק באופן צורם והפגנתי וללא כל הצדק, את כניסתו לתפקיד בפועל כבר בסמוך לערב חג הסוכות, זמן קצר ביותר אחר בחירתו וזאת בלא שהייתה כל דחיפות עניינית או מהותית. מאחר שהייתה לה כוונה להפוך את ההחלטה הפסולה למעשה עשוי", נכתב בכתב התביעה.
עוד נטען כי ההחלטה של ועדת הבחינה להעלות את אבידן לשלב הסופי של המכרז והחלטת הדירקטוריון לבחור בו לתפקיד מנכ"ל חפ"א, הן החלטות שאינן מנומקות, ולא ניתן לדעת מדוע העדיפו את אבידן על פני מועמדים אחרים.