|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

לראשונה: פגמים ברכב שגרמו לתאונות ייחשפו

ועדה חדשה שתוקם תרכז לקחים מחקירות עומק של תאונות דרכים נתוני המשטרה: 0.5% מתאונות הדרכים - בגלל כשל טכני מומחה: זה בלוף, יש הרבה יותר! מאגר מידע שיוקם יספק מידע על היסטוריית הרכב לקונים ולמוכרים
19/05/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
אריה אשד מנכ"ל איגוד המוסכים, תא"ל צביקה קראוס, קצין חימוש ראשי וד"ר משה בקר מומחה לבטיחות בדרכים [צילום: פביאן קולדרוף]
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ועדה ראשונה מסוגה תרכז לקחים מחקירות עומק של תאונות דרכים, אותן תבצע הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (כפי שהמליצה ועדת שיינין). לקחים אלה יופצו לציבור בעלי מקצועות הרכב – מנהלים מקצועיים, שמאי רכב, קציני בטיחות בתעבורה וכן לנהגים. על הקמת הוועדה הכריז רונן לוי, יושב-ראש איגוד המוסכים, במהלך ועידת שירותי רכב ותחבורה שהתקיימה השבוע (יום ג', 17.5.11) בגני התערוכה בתל אביב.

מטרת הוועדה שתוקם היא לאתר את הכשלים הטכניים בדגמים השונים של כלי הרכב, שבגינם נגרמות תאונות דרכים, ולהפיץ את הלקחים בקרב העוסקים בתחום. כמו-כן נשקלת הקמתו של מאגר מידע לתועלת הציבור, שירכז את הנתונים הנאספים בנושא.

את הקמת הוועדה אישר מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ, והיא תוקם בקרוב לאחר מינוי חבריה, חלקם במכרז. הרכב הוועדה יכלול: (1) נציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, (2) רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, (3) אלכס בוגטיקוב – ראש אגף פיקוח מוסכים במשרד התחבורה, (4) נציג מוועד ענף רכב באיגוד שמאי הביטוח, (5) נציג מאיגוד קציני הבטיחות ו(6)נציג מארגון מנהלי תעבורה.

בקרב משתתפי הוועידה שררה הסכמה על כך שלא רק הגורם האנושי אחראי לתאונות. ד"ר משה בקר, מומחה לבטיחות בדרכים, האשים כי בסטטיסטיקה של המשטרה 0.5% מתאונות הדרכים נגרמות בגלל כשל טכני ו"זהו הבלוף הגדול ביותר". מחקרי עומק של תאונות דרכים מגלים, לדבריו, כי בין 4% ל-20% מהתאונות מתרחשות בגלל כשל טכני.

בקר טען כי האינטרס של הפרקליטות הוא להעמיד מישהו לדין, ולכן המשטרה אינה מעוניינת להוריד מהאשמה של הנהג ובעקבות כך ממעטת לדווח על כשלים טכניים כגורם לתאונות. הוא ציין כי כאשר החלו להיכנס אמות-מידה בטיחותיות (כריות אוויר וכדומה), רמת התאונות פחתה ב-40%(!). "מתעסקים רק עם האשמים ולא עם אמצעי הבטיחות, והגיע הזמן לחקור שיטתית ויסודית מהי הבעיה ומהו הפתרון. כלי רכב מתוחזקים ותיקון מקצועי נכון, הן מצד הממשלה והן מצד הציבור, יפחיתו את כמות הנפגעים ב-50%", התחייב ד"ר בקר.

חינוך לרכב
מגמות חדשות וטיפוח החינוך למקצועות הרכב – בבית הספר, בצבא ובמכללות
▪ ▪ ▪

תחום נוסף אליו התייחס השר כ"ץ הוא ייעול עבודת משרד התחבורה מול המוסכים וקידום לימודי הרכב בישראל. הוא ציין כי בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו מגמות "אוטוטק" (אוטוטרוניקה – אבחון רכב באמצעות מחשב). פירט אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, שאמר כי מדובר בארבע מגמות שייפתחו בבתי הספר התיכוניים מכיתה ט' עד י"ג במטרה להעלות את כמות ואיכות כוח האדם בענף הרכב.

העוסקים בענף הרכב דנו בהעלאת יוקרתו של המקצוע, לצד הכשרה מגיל ילדות תוך הסתייעות במערכת הצבאית. צבי פלג, מנכ"ל רשת אורט, טען כי על-מנת להשיג כוח-אדם איכותי יש להקרין אליטיסטיות ולכלול במסלולי הלימודים להנדסאי רכב זכאות לבגרות עם אופק אקדמאי. עוד הוסיף פלג כי אם אוניברסיטת תל אביב והטכניון היו פותחות מגמות של מהנדסי רכב, הייתה בכך תרומה להעלאת התדמית.

אביהו בן נון, חבר דירקטוריון U.M.I ויוזם הפרויקט הטכנולוגי "פירסט" לילדים ובני נוער, אמר כי יש לחזק את תדמית המקצוע ולמשוך ילדים כבר מגיל צעיר לתחום באמצעות חשיפת טכנולוגיה מתקדמת בדרך תחרותית ויצירתית, דבר שלדבריו מביא ל"מוטיבציה בלתי רגילה". משה שינה, מפקח למקצועות הרכב במשרד התמ"ת, אמר כי המשרד מכשיר כמות אדירה של תלמידים במקצועות הרכב, אך יש לפתח, לעדכן, להשקיע ולתאם את תוכניות הלימודים עם משרד התחבורה, עם משרד החינוך ועם איגוד המוסכים ולהבטיח ניידות בין המערכות – הלימודית, הצבאית והמקצועית.

שלושה מישורים הציג בדבריו אבי אורן, יו"ר המכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים:

  • במישור החינוכי - רפורמה רדיקלית בחינוך הטכנולוגי שתכלול תוכניות לימוד עדכניות עם התנסות פרקטית ברמה גבוהה והכשרת סגל הוראה איכותי;
  • במישור הצבאי - מערך שיבוץ דיפרנציאלי לבוגרי תיכונים ומכללות במגמות הרכב ביחידות צה"ל השונות. אימוץ המודל הגרמני בכיתות י"ג-י"ד ("ביחד עם יזם המתמחה ליחסים בינ"ל ממכללה טכנולוגית בארץ ואיגוד המוסכים הגרמני, אנו מריצים פיילוט שנוחל הצלחה רבה זו שנה שלישית בהכשרת מייסטרים לרכב (תואר מהנדס רכב), המבוססת על הדגם הגרמני");
  • במישור המעשי – על משרד התחבורה ומשרד התמ"ת לתת ביטוי מעשי ללימודים באמצעות התמחות הלכה למעשה במוסכים.

תא"ל צביקה קראוס, קצין חימוש ראשי, אמר כי האתגר של חיל החימוש הוא להביא את בוגרי מקצועות הרכב האיכותיים מבתי הספר התיכוניים לשרת בחיל, ועל איגוד המוסכים לספק להם בשחרור אופק מקצועי. "כיוון שצה"ל נמצא בתווך בין הלימודים ליישום המקצועי, ביכולתו להשפיע על ההכשרה ועל המוטיבציה של החייל להמשיך במקצוע לאחר שחרורו ואף לשרת בו במילואים", אמר.

בוועידה שהונחתה על-ידי דניאל פאר, המגיש של תוכנית הרכב הראשונה "על גלגלים", השתתפו כ-800 איש, ובהם נציגי ממשל, ראשי עמותות וארגונים, בכירי ענף הרכב והתחבורה, אנשי מקצוע בתחומי רכב, תחבורה, אסדרה, שמאות, ביטוח והחכרה (ליסינג).

לא יהיה ערך לרכב בלי היסטוריה

מנכ"ל מר"מ (מידע רכב ממוחשב), אמר כי ניתן לבנות מאגר נתונים מועיל וגדול, שיספק מידע ביום מכירת הרכב, שיכלול גילוי נאות על המכונית. לדברי אורי מיימון, בניית המאגר אינה פשוטה, שכן היא דורשת שיתוף-פעולה בין גורמים רבים בענף הרכב, "אך זה אפשרי ואנו עובדים על זה כבר כשנה". גם אלכס בוגטיקוב, ראש תחום שירותי תחזוקה במשרד התחבורה, גילה כי משרד התחבורה עומל על הקמת מאגר שיסייע ביד הקונים והמוכרים. המאגר נבנה בעזרת האיגודים של המוסכים, מכוני הרישוי, שמאי הביטוח ויבואני הרכב. בוגטיקוב התחייב כי "בזמן הקרוב" יעברו כל אישורי התקינות של אותם בעלי מקצוע דרך המנגנון האמור ויגיעו בסופו של דבר לצרכן.

מגבירים פיקוח על מוסכים פיראטיים

יושב-ראש איגוד המוסכים הצביע על הבעיות הקשות של ענף הרכב: "אנו חיים באקלים שונה שבו אין כבוד לרישיון, לאיכות ולתקינות. אנשים עובדים ללא רישיונות ומדובר בתופעה אדירה". לדברי רונן לוי, הרעיון במאגרי המידע הוא שלרכב ללא היסטוריה לא יהיה ערך - ממש כמו רכב שעבר תאונה. הוא העריך כי פעולה שכזו תצמצם גם את תופעת המוסכים הפיראטיים. לוי התייחס גם להקמת הוועדה החדשה: "לצערי, קל יותר להאשים את הגורם האנושי, אך מאפייני הרכב מהווים גורם משמעותי בהיווצרות ובגרימת תאונות דרכים. אני מקווה שהוועדה תתרום להגברת המודעות בקרב העוסקים בתחום למניעת כשלים טכניים ברכבים ובקרב הנהגים לתחזוקה בטוחה יותר של רכבם".

ח"כ זאב בילסקי (קדימה), הפועל רבות בתחום מניעת תאונות הדרכים, אמר כי כאשר באים למוסך, רוצים לחסוך, ואי-תקינות הרכב היא גורם מספר אחת לתאונות. "משום מה מזלזלים בזה, וכל מי שחפץ מקים מוסך. לא ברור כיצד המדינה מאפשרת דבר כזה - וזוהי שליחותי בכנסת: אעשה הכל בחקיקה ובעשייה כדי לשנות את המצב הזה".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שפתח את הוועידה, אמר כי כדי לשמור על תחזוקה נכונה, יעדכן משרדו את הנהלים והדרישות ויגביר פיקוח ובקרה על מוסכים ומכוני רישוי. "משרד התחבורה ממשיך במאבקו נגד המוסכים הפיראטיים. החוק תקוע בכנסת ואני אשמח לדחוף ולקדם אותו. מוסכים פיראטיים הם גורם עיקרי לרכב לא תקין".

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: פגמים ברכב שגרמו לתאונות ייחשפו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בר דרור דוד
19/05/11 12:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המרדף אחר האושר הוא אחד היסודות של החיים המודרניים. אך אפילו לאושר יכול להיות צד אפל, לפחות כך טוענים עורכי מחקר חדש שפורסם בכתב העת "Perspectives on Psychological Science". במסגרת המאמר שפרסמו, ציינו כי לא כל סוגי האושר בהכרח טובים באופן שווה, והמרדף אחר האושר עלול לגרום לאנשים להרגיש דווקא רע עוד יותר.
19/05/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
מועצת העיתונות אימצה אתמול (יום ד', 18.5.11), פה אחד, את ההחלטה הבא: "בהמשך להחלטתה מיום 15.4.2010, שבה היום מועצת העיתונות והביעה את עמדתה, פה אחד, שעיתונאי המחזיק במסמכים לצרכי מילוי תפקידו, לא ראוי להעמידו לדין.
19/05/2011  |  אריק בכר  |   חדשות
"אמבולנס-משאלות" מופעל על-ידי מגן דוד אדום כדי למלא בו את משאלותיהם של חולים סופניים.
19/05/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע (יום ה', 19.5.11) את רוני רון ברצח בכוונה תחילה של נכדתו בת הארבע רוז פיזם ואת מארי פיזם, אמה של רוז, בשידול לרצח בכוונה תחילה. התביעה מבקשת להטיל על כל אחד מהם עונש מאסר עולם. גזר הדין יינתן ב-30 במאי.
חסיד אומות העולם, סוזה מנדש, שבעת מלחמת העולם השנייה היה קונסול פורטוגל בבורדו שבצרפת, הציל במו ידיו 30 אלף יהודים אירופאיים מהשמדה, לאחר שדאג להנפיק לכולם אשרות-יציאה לא-חוקיות לפורטוגל, כדי שיוכלו להימלט מהתופת הנאצית.
19/05/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il