|
מנשה סמירה ועידית צרנוביץ' [צילום ארכיון: קובי קואנקס]
|
|
|
|
|
מנכ"ל רדיו חיפה שני נישליס אמר כי "האופן בו מתנהל נושא התוכן השיווקי ברדיו הוא קרקס. כבר לפני שש שנים פניתי למנשה סמירה (לשעבר מנכ"ל
הרשות השנייה, ע.י.) והצעתי שנמסד את הכללים לפיהם יש להתנהל בנושא התוכן השיווקי, אך הוא נפנף אותי משום שפחד להתעמת עם החלטות קשות, ולא נעשה ניסיון להבין שזה כוח השוק".
נישליש, שדיבר בכינוס הרדיו השנתי בבית הספר סמי עופר לתקשורת בהרצליה, אמר עוד כי "כמו כל השינויים שחלים בעולם הפרסום גם האפקטיביות של התשדיר תלך ותרד והלקוח יבקש יותר את התוכן השיווקי. הלקוח מבקש את הייחודיות ואת השוני כי התשדיר הולך ומאבד את האפקטיביות שלו וחייבים לעשות את השינוי".
סמנכ"ל רדיו ברשות השנייה, עידית צ'רנוביץ, ציינה כי פרסומות אגב הן אסורות, אך "צודק דני שאומר שיש מנעד רחב לגבי התוכן הפרסומי, וכאן מתחיל בעצם הדיון הרחב. מותר קידום מכירות ברדיו ופרסים, אך מצד שני - אסור להטעות את הציבור כשמגיע שדר שמוכר מוצר אחרי שקיבלו על כך כסף, זו מכירת אייטמים. צריך לטפל בנושא התוכן השיווקי וראוי שהוא יוסדר במסגרת מאוחדת של הגופים השונים, שכן דרוש שינוי רחב". עוד אמרה כי "המאזין הוא הרגולטור הטוב ביותר, אך מצד שני אני צריכה להגן על המאזינים ושיהיה איזון ראוי בין התכנים לתשדירים".
משה שלונסקי, שהאזין לדברים שנאמרו בחבר הדיון, אמר: "אני מציע את לשים הרגולציה החמורה על
גלי צה"ל ו
קול ישראל, ולא על הרדיו האזורי. כיום הרדיו האזורי מרוויח, וזה סוג של נס. אסור לשכוח שצריך לדרוש תוכן חזק וטוב - זה הבסיס".