אירוע קשה בנשר. בדרך בר-יהודה, סמוך לשנקר, התנגשה (יום ד', 10.4.13) משאית בשמונה כלי רכב פרטיים או יותר ועלתה באש. מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר במשאית בטון שאיבדה את הבלמים והידרדרה במהירות גבוהה, ולא בפיגוע על-רקע לאומני.
שישה בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו, בהם שני גברים בשנות ה-30 לחייהם במצב קשה, שטופלו בשטח ופונו לבתי החולים כשהם סובלים מפציעה רב-מערכתית והם מורדמים ומונשמים. בנוסף, טיפלו כוחות מד"א בארבעה פצועים באורח בינוני, ועשרה נפגעים באורח קל, שטופלו בשטח והועברו לבתי החולים להמשך טיפול. הפצועים פונו לבתי החולים כרמל, רמב"ם ובני ציון.
ששת ההרוגים בתאונה הם: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, כרים דבאח, בן 18, ובן דודו עבד דבאח, בן 18, ריאד דראושה, בן 45, ואחיינו, אחמד דראושה, בן 17.
עדי ראייה תיארו את המקום כזירת פיגוע. שוטר שראה את ניסיונות נהג המשאית לבלום סיפר כי עשן עלה מהגלגלים קודם להתנגשות. הנהג ניצל ממוות ונפצע קל-בינוני, אך בדרכו הספיק לגרום נזק כבד שגרם לכך שכלי רכב בהם התנגש עלו באש. הנהג המאושפז נתון במשמר של שוטרים. קודם לתאונה צרח בכל כוחו לאנשים לזוז מדרכו כי איבד את הבלמים. כביש הכניסה לחיפה מכיוון דרום נחסם לתנועה.
צוותי מד"א הצליחו להגיע למקום בזמן קצר, למרות הפקקים הרבים באזור בשעה זו של היום. הפרמדיק אבנר קוגן, שהיה בצוות הטיפול הנמרץ שהגיע ראשון לזירה מתאר את המראות הקשים שנחשפו אליהם הכוחות בשטח: "המשאית שגרמה לתאונה מסוג פול-טריילר פגעה ברכבים וככל הנראה המשיכה בנסיעה של עוד 40-30 מטר, עד שנעצרה בגדר הכניסה של בסיס צבאי ישן. המראות הזכירו זירות פיגוע מהעבר. הרכבים הפגועים והנפגעים הרבים נראו על פני רדיוס גדול של כ-100 מטר. חלק מהנפגעים היו עדיין לכודים ברכבים, חלקם התהלכו במקום בדרגות פציעה שונות וכמה מהם היו שכובים על הכביש. מיהרנו להתחיל ולטפל בנפגעים, תוך שאנו מסייעים בחילוץ הלכודים ברכבים". עוד ציין קוגן לחיוב את התנהלותם של עוברי האורח באזור, שנשמעו באופן מיידי ומלא להוראות צוותי ההצלה ובכך הקלו על הפעילות החשובה להצלת חיים.
עיריית חיפה: לאסור חניית משאיות בתחום העיר
הוועדה לתיאום תנועה לה שותפים:
משרד התחבורה, משטרת ישראל ועיריית חיפה אישרה לאחרונה תוכנית מעודכנת לאיסור חניית משאיות כבדות בשכונות המגורים.
ההחלטה על אישור התוכנית התקבלה לפני מספר שבועות במסגרת המאבק אותו מובילה עיריית חיפה למניעת מפגעי הבטיחות אותם גורמות המשאיות הכבדות בכניסתן לעיר.
כמו-כן נועדה יוזמת האיסור למנוע את הזיהום הנגרם מכלי רכב וכמענה לתלונות הרבות של תושבים הקובלים על מפגעי בטיחות, תפיסת מקומות חנייה ומטרדי רעש קשים הנגרמים כתוצאה מחניית משאיות ברחובות בהם הם מתגוררים.
הנחיות משרד התחבורה בנושא הגבלת חניית משאיות בתחומי העיר אינן כרוכות במתן פתרון לחניית משאיות ואולם ראש העירייה
יונה יהב, הנחה את אנשי המקצוע כי במקביל לקידום התוכנית ימשיכו לפעול לאיתור שטחים שיכולים לשמש כחניונים למשאיות ומהם תהיה לנהגים גישה נוחה למרכז העיר.
יהב: "תאונת הדרכים הקשה בנשר ממחישה את הצורך בקידום חוקי עזר שימנעו כניסת משאיות כבדות לערים, שכן הימצאותן על כבישים עירוניים מהווה לא רק מטרד לתושבים אלא סיכון ממשי של המשתמשים בכביש".