|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אהוד אולמרט במשפט הולילנד:

"יוסי גרם לי נזק ועלבון בל ישוער"

אומר שהכספים שנתן דכנר ליוסי אולמרט היו כנראה בבחינת "שלח לחמך" מסביר שלא רצה לעסוק בחובותיו של יוסי משום שמדובר היה בעולם התחתון
01/10/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
"יכולת לראות שאני משפיל את ראשי"

"שיטה מסועפת"
"מאוד יכול להיות שהוא שלח את לחמו על פני המים, בתקווה שיום אחד ימצאהו. שאולי יום אחד יוסי יבוא אלי ויגיד: איזה פרויקט נפלא הוא הולילנד. זו הייתה שיטה הרבה יותר מסועפת, שבמסגרתה לא טרחו לבדוק האם הייתי בארץ [ביום בו לטענת דכנר נפגש עימו]. למה דכנר שכר את שירותיו של אורי מסר? למה הוא שכר את שירותיו של אלי זהר בפרשת הזרע? היות שלא הייתה לו גישה ישירה אלי, שהוא מעולם לא העז לרמוז לי בשום דרך על הדברים שהוא סיפר"

"תגובה קטלנית"
יוסי פעל "בצורה בלתי אחראית, בצורה מופקרת, שהוא היה חייב להניח שהיא עלולה לגרום לי נזק כבד ביותר. הוא הכחיש שידע על הולילנד; מי שהולך למשחקים באיצטדיון טדי לא יכול להגיד זאת. הוא כנראה היה במצב בלתי נסבל ועשה מעשה בלתי נסבל ובלתי נסלח, שהתוצאה שלו היא שאני צריך לעמוד ולהתגונן על כסף שהוא לקח. מהטעם הזה בדיוק הוא דאג להסתיר את זה, כי אם הייתי יודע - התגובה הייתה עלולה להיות קטלנית מבחינתו"

"העובדה שהצ'קים שכביכול נתן שמואל דכנר ליוסי לא נמצאו, היא מעוררת תמיהה. אין ספק שיוסי אישר בחקירתו במשטרה שקיבל את הצ'קים. אין ספק שבעדותו הוא הכחיש את זה. אני לא יודע מה היה ביניהם. דבר אחד אני יודע: שיוסי הכחיש באופן חד-משמעי כל קשר וידיעה שלי ואמר ששמי לא הוזכר בשום דרך שהיא. כל היתר - מי משקר, כמה משקר, למה משקר - אני לא יכול להגיד".

כך אומר (יום ג', 1.10.13) אהוד אולמרט בעדותו במשפט הולילנד, בהמשך התייחסותו ל-500,000 השקלים שנתן דכנר לאחיו, יוסי אולמרט. לדברי אולמרט, הוא אינו יודע כיצד נוצר הקשר בין השניים, וייתכן שהיה זה אברהם נתן (לשעבר נציב שירות המדינה, שעבד אצל דכנר) שאמר לדכנר שיוסי שרוי במצוקה. "זו המסקנה ההגיונית היחידה שיכולתי להגיע אליה. ברור לחלוטין שלא הייתי מעורב ולא ידעתי", הוסיף.


"שיטה הרבה יותר מסועפת"


הסניגור, עו"ד רועי בלכר, שאל מדוע דכנר נתן כסף ליוסי וכיצד ייתכן שדכנר לא שוחח עימו בנושא. בהקשר זה הזכיר בלכר, כי בשני מקרים אחרים אמר דכנר במשטרה, שהוא נתן כספים בדמות "שלח לחמך" בלי לדבר עם המקבלים. אחד מהם היה 400,000-300,000 שקל שלטענתו נתן ליאיר פרץ למימון הגנתו של אריה דרעי, והשני - 50,000 שקל (כל אחד) לרוחמה אברהם ויולי נודלמן.

אולמרט השיב: "מאוד יכול להיות שהוא שלח את לחמו על פני המים, בתקווה שיום אחד ימצאהו. שאולי יום אחד יוסי יבוא אלי ויגיד: איזה פרויקט נפלא הוא הולילנד. זו הייתה שיטה הרבה יותר מסועפת, שבמסגרתה לא טרחו לבדוק האם הייתי בארץ [ביום בו לטענת דכנר נפגש עימו]. למה דכנר שכר את שירותיו של אורי מסר? למה הוא שכר את שירותיו של אלי זהר בפרשת הזרע? היות שלא הייתה לו גישה ישירה אלי, שהוא מעולם לא העז לרמוז לי בשום דרך על הדברים שהוא סיפר".

השופט דוד רוזן: "גם התביעה סבורה שהפניות למסר וזהר היו לשם כך. אבל לא זו השאלה. אנו חוזרים להתקפה על התביעה, שהיא מיותרת לחלוטין והיא זרה, ואני מציע לאדוני לא לחזור עליה". בלכר: "אני לא אוהב התקפות על התביעה, אבל אף אחד לא יתן להם קרדיט על אי-הבדיקות". רוזן: "יושבים פה מיטב עורכי הדין שלא יחסכו מהתביעה מילה של ביקורת. אני לא צריך לשמוע את זה מהנאשם".


"משמעות נוראית"


בלכר שאל מדוע יוסי הסכים לקבל את הכספים, כאשר היה לו ברור שהדבר יזיק לאולמרט. הוא השיב, כי היה זה על-רקע מצוקתו הקשה של יוסי, כאשר הלה פעל "בצורה בלתי אחראית, בצורה מופקרת, שהוא היה חייב להניח שהיא עלולה לגרום לי נזק כבד ביותר. הוא הכחיש שידע על הולילנד; מי שהולך למשחקים באיצטדיון טדי לא יכול להגיד זאת. הוא כנראה היה במצב בלתי נסבל ועשה מעשה בלתי נסבל ובלתי נסלח, שהתוצאה שלו היא שאני צריך לעמוד ולהתגונן על כסף שהוא לקח. מהטעם הזה בדיוק הוא דאג להסתיר את זה, כי אם הייתי יודע - התגובה הייתה עלולה להיות קטלנית מבחינתו".

בלכר: "התביעה תטען שיוסי ניסה להגן עליך ולכן הסתיר את הקשר בחקירתו במשטרה וחזר בו בעדות". אולמרט: "יוסי ניסה להגן על עצמו בלבד. הוא גרם לי נזק רב ועלבון בל ישוער. יכולת לראות שאני משפיל את ראשי בזמן עדותו ומרגיש בושה גדולה מכל ההצגה הזאת". בלכר: "במה הוא ניסה להגן על עצמו?". אולמרט: "בכך שניסה להרחיק את עצמו מהודאתו, ביודעו מהי המשמעות הנוראית של הצעד שעשה על מעמדי ועלי. הוא תרם תרומה משמעותית ביותר לכך שאני עומד כאן היום כנאשם".


"תחושת כעס ומיאוס"


אולמרט אמר, שהנחה את לשכתו להפנות את כל הפונים בעניינו של יוסי, אל עו"ד רונן מטלון. רוזן: "למה? אדם במצוקה, אנשים טובים רוצים לעזור לו. למה אתה לא רוצה קשר? אזור סכנה, אני לא רוצה להתקרב אליו". אולמרט: "ידעתי מה תהיה התגובה - שאני שותף לעניין". רוזן: "אומרת התביעה, שאתה הפנית את יוסי לדכנר כי לא רציתי להיות מעורב - והנה אתה אומר: אני לאור לא יוצא. הנה עמדת התביעה מוכחת מהדברים שלך".

אולמרט: "קודם כל, העניין יצא". רוזן: "אנשים ידעו ב-2002 שהוא במצוקה, את זה אי-אפשר היה להרחיק. התביעה תטען, שהעדפת לסגור את זה דרך דכנר, כדי שלא יראו את טביעות אצבעותיך. והנה, זה מה שאתה עושה ב-2004". אולמרט: "התכנסנו כל בני המשפחה, עשינו מה שעשינו, הוצאנו הודעה לעיתונות שעזרנו בגבולות יכולתנו.

"בנוסף לכך הייתה תחושה מיאוס, כעס, עלבון בלתי נסבל, תחושת הבגידה שחשתי מההתנהגות הזו של אחי, שבמשך שנים עשה הכל כדי להסתיר את זה. היינו צריכים להתמודד עם הקשר עם אנשי העולם התחתון, ובזה לא הייתי מוכן להיות מעורב. אמרנו את זה ליוסי בצורה חד-משמעית: לא נשב עם המאיימים ולא נטפל בעניין. לכן דאגנו שמטלון יטפל בעניין והפנינו אליו את האנשים. בשום פנים ואופן לא הייתה הסתרה של מה שעשינו. לכן זה לא תואם את המסקנה שכביכול אפשר להגיע אליה".


בין טלנסקי לדכנר


לדברי אולמרט, הוא דחה הצעה של דוד קוליץ לסייע ליוסי, וכך גם אמר לאיש עסקים מוביל שהציע לכסות את כל חובותיו של יוסי. הוא התייחס ל-30,000 הדולרים שהעביר משה טלנסקי בנובמבר 2004 לחשבונו של יוסי: "לא הייתה שום בעיה שיעזור לו. לא היה לו שום קשר עסקי בארץ ולא היה בזה אבק פלילי. אני לא ידעתי על העניין הזה, למרות שיש מי שירצה להציג שיש פה שיטה שלי. מי שעושה את החיבור הזה, מעיד קודם כל על עולם הערכים של עצמו. מישהו שאין לו שום קשר אלי זה כמו מי שמנהל בירושלים פרויקט של מיליונים?".

רוזן: "אתה פנית לטלנסקי?". אולמרט: "לא". רוזן: "גמרנו". אולמרט אמר, כי טלנסקי הסתובב סביב לשכתו במשך 12 שנים, ו"מי מבין עובדי הלשכה יכול היה לדבר איתו על יוסי, או למי מהם יכול היה לפנות - אפשר לחשוב על כל מיני שמות של אנשים". הוא העלה את האפשרות שהייתה זו מתאמת הנסיעות לשעבר, רייצ'ל ריסבי-רז.

רוזן: "טלנסקי לא מכיר את יוסי, למרות שהוא לא מכיר אותו. יוסי מעניין אותו, כי הוא אח של אולמרט. משום מה הוא לא מדווח לך; אז למה הוא תורם? כדי להגיע אליך, הוא רוצה את קרבתך. יש פה מקום שהתביעה תגיד לי: הפנייה הזו מתיישבת עם סיפור יוסי-דכנר. זו הבעיה". אולמרט: "לא מדובר במישהו שהיה מנותק. הוא העביר סכומים משמעותיים מאוד במשך השנים, כולל תרומות של עצמו. הוא לא צריך לומר לי: תרמתי גם לאחיך. זה לא היה משהו חדש ויוצא דופן".

אולמרט אמר, כי לא היה מבקש להעביר כספים לבנק מזרחי, שהיה אחד הנושים הקטנים של יוסי. הוא אישר, כי לא ידע על מצבו של יוסי כלפי יתר הבנקים, ולכן אמר רוזן, כי אין זה סביר שיוסי הוא שנתן לטלנסקי דווקא את מספר החשבון בבנק מזרחי. אולמרט השיב, כי ייתכן שהיה קשר ישיר בין יוסי לטלנסקי.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 1.10.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 1.10.13. סיום חקירתו הראשית של אהוד אולמרט: הכספים שנתן שמואל דכנר ליוסי אולמרט, פרשת הזרע, כתב הסחיטה של דכנר. תחילת החקירה הנגדית: יחסיו עם דכנר, תרומות של דכנר לצרכיו הפוליטיים

תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד קוליץ   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יאיר פרץ   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רייצ'ל רז-ריסבי   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"יוסי גרם לי נזק ועלבון בל ישוער"
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
1/10/13 10:21
2
אזרחית
1/10/13 10:52
 
אבל גם השופטים
1/10/13 11:16
 
מתיתיהו
1/10/13 11:40
 
יוסי מ
1/10/13 15:58
 
כלב כלב תרדוף
1/10/13 16:00
 
שמעון אמסלם
1/10/13 18:08
 
קל וחומר
1/10/13 15:51
3
דן כהן ופרס
1/10/13 11:33
4
מבצר שוני
1/10/13 11:42
 
בבון ודאי קוף
2/10/13 22:39
5
צדק צדק
1/10/13 12:06
6
אולמרט זכאי
1/10/13 12:16
7
בן דוגית
1/10/13 12:18
 
אהוד מחמד
1/10/13 15:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
יוסי אולמרט גילה סימני תפנוקים בילדותו, בני המשפחה סברו שעליו להתמיד בקריירה האקדמית, וכאשר אמר לו זאת אהוד אולמרט – טען יוסי שאחיו אינו רוצה שבן משפחה נוסף ייכנס לתחום הפוליטי. כך אומר (יום א', 29.9.13) אהוד אולמרט בהמשך עדותו במשפט הולילנד. לטענת המדינה, אולמרט קיבל משמואל דכנר שוחד בדמות 500,000 שקל שנתן ליוסי.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אהוד אולמרט מכחיש את טענתו של שמואל דכנר, כאילו התערב בגובה היטל ההשבחה שנגבה מיזמי הולילנד. אולמרט אומר (יום א', 29.9.13), כי אין לו כל יכולת מקצועית לדון בנושא זה, ולכל היותר ייתכן שהפנה את היזמים למנכ"ל העירייה, רענן דינור, אם הגיעו למבוי סתום במגעיהם עם הדרגים המקצועיים בעירייה. הלה הטיל את הטיפול על אודי ניסן, שהיה אז מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים ובעל הכישורים לטפל בנושא.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני זוכר את היום הזה שישבתי כאן, כאשר מר דכנר ע"ה ביומו האחרון סיפר בהתרגשות איך הגברת זקן אמרה לו: אני חייבת הערב לקבל את הצ'קים בשביל הפעילים ביום הבחירות מחר. ואיך הוא עשה מאמץ הרואי והלך מאחד לשני ואסף מהם את הכסף, והוא הספיק בנשימתו האחרונה - וזה משפט שלאור הנסיבות נשמע מצמרר - להגיע אליה ולתת לה את הצ'קים.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"מהרגע בו פרויקט הולילנד הוצג בפני, חשבתי שהוא בעל חשיבות לירושלים. אהבתי שלקראת היובל לישראל והמילניום ייבנו חדרי מלון, זה היה בעיני נדבך מאוד משמעותי, עם תועלות מאוד משמעותיות לירושלים. דובר על מאות יחידות דיור לאוכלוסיה חילונית חזקה, שמאוד רציתי שתגיע לירושלים". כך אומר (יום א', 29.9.13) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפתח עדותו במשפט הולילנד.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אורי שטרית טוען (יום א', 29.9.13) שלא ידע ששמואל דכנר שילם תמורת הבדיקה שביצעה חברת שגיא לחוב שלו לבנק הפועלים. דכנר שילם 30,000 שקל, ולדברי שטרית - לשעבר מהנדס העיר ירושלים - הוא שמע על כך לראשונה בחקירתו במשטרה. שטרית אמר זאת בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
"היום ברור שדכנר רצה לשחד אותי"  /  איתמר לוין
רוזן לשטרית: הוצאת דרישת תשלום שקרית  /  איתמר לוין
דכנר שילם לאורי שטרית 883,000 ש' בלי חוזה  /  איתמר לוין
לא מעורבים בפרשת הולילנד  /  יואב יצחק
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il