המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, הודיעה כי תפעל לוודא שאוכלוסיות מאותגרות טכנולוגית ימשיכו לקבל שירות הוגן וזמין, גם לנוכח המגמה להפוך את סניפי הבנקים לדיגיטליים יותר ויותר.
"קורים שינויים משמעותיים בבנקאות והם באים מכיוון הלקוחות שצורכים יותר שירותים דרך האינטרנט, הטלפון, והמכשירים האוטומטים. כל אלה זמינים הרבה יותר לציבור הרחב ככלל. השינויים האלה מובילים לשינויים שחלקו מתבטא בסגירת סניפים וטלרים. לנו חשוב שכל האוכלוסיות יקבלו שירות הוגן וזמין ואנחנו נבטיח ונאכוף שכך יהיה", אמרה (יום ב', 28.12.15) בישיבת ועדת הכנסת לפניות הציבור.
לדברי בר, מדובר בתופעה עולמית. "יש בנקים באירופה שהם לחלוטין דיגיטלים ואין להם סניף אחד. זו מגמה מתפתחת ואני מעריכה שנראה אותה בעתיד גם בישראל. תוצאת לוואי של התופעה הזו היא סגירת סניפים. הבנקים הגדולים בעולם סוגרים סניפים ומצמצמים את הפעילות מבחינה גאוגרפית. בעולם נסגרים הרבה יותר סניפים מאשר בארץ", ציינה. לדבריה, רוב סגירות הסניפים בארץ הן בערים הגדולות כשיש סניפים אחרים במרחק סביר.
"כמות המכשירים האוטומטים הם בעלייה משמעותית. אנחנו מאמינים שהשינויים האלה כלל יוצרים שינויים חיובים וגם יוצרים אתגרים. בין השינויים החיוביים נמצאת הגברת התחרות, יצירת שקיפות, הורדת מחירים לצרכן כשלעתים ניתן להוזיל בעשרות אחוזים את הפעילות הבנקאית בערוץ ישיר מאשר פעולה על-ידי פקיד", הסבירה.
לדבריה, מדיניות הפיקוח על הבנקים היא לאפשר את הטכנולוגיה תוך מתן מענה לאוכלוסיות החלשות. "דרשנו מכל בנק לקבוע מדיניות לגבי פריסת הסניפים, המכשירים האוטומטים, לתגבור מוקדים טלפונים וגם לחינוך דיגיטלי. אנחנו כפיקוח ננחה את הבנקים ונדרוש שהבנקים יתנו מענה לאוכלוסיות שמתקשות עם השינוי. אנחנו גם נדרוש הפעלת סניפים במתכונת חלקית כלומר בחלק בימי השבוע", הדגישה.