בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הרכבלית. נמנעה הפעלתה בשבת [צילום: נתיבי ישראל]
|
|
|
|
הניסיון להפעיל את הרכבלית בשבת נעשה ללא בחינה מקצועית
|
משרד התחבורה מודה כעת כי הפעלת הרכבלית מכוחו של צו רכבל מ-1968 אינה אידילית, ופועל להסדיר את פעילותה מכוחה של חקיקה ראשית ● המשרד לא ערך סקר שינתח את הביקוש הצפוי לפני שהנחה על הפעלתה בשבת
|
|
הזלזול מצד פקידי ציבור בכנסת חוצה כל פעם מחדש את הקו האדום. אליאס מטר מונה לתפקידו מבלי שיהיה לו ניסיון הנדסי תפעולי, המאפשר למלא את התפקיד הבכיר שבו הוא משמש. מכתבו הוא לא פחות מאשר חוצפה וזלזול באינטליגציה של חברי הכנסת. שבועיים הקצתה ועדת הכלכלה ל משרד התחבורה להגיש לה תשובות, תוך שהיא מדגישה את הצורך בדחיפות להגשתן לפני התחלת פעילות הרכבלית. אבל למטר לא בער, למרות מכתב התראה ממנהלת הוועדה. את ה"תשובה" הוא שלח יממה אחרי שהרכבלית התחילה לפעול, באיחור של למעלה מ-5 שבועות. מכתבו היה לקוני. הוא למעשה חזר על האמירות העמומות שהשמיעו נציגי משרד התחבורה בוועדה, ועליהן ביקשו היו"ר מיכאל ביטון ויתר חברי הכנסת הבהרות. במקום לפזר את מסך העשן, "מרח" אליאס מטר את הכנסת, ולא סיפק תשובות. כדי להכין את ה"תשובה" ששלח לא נדרש זמן כה רב, והוא יכול היה להכן את התשובה הזו - שלא כללה שום מידע מהותי - בו ביום שקיבל את הפנייה. נראה כי מדובר בהפרה בוטה של חוק יסוד הממשלה הקובע כי "הממשלה תמסור לכנסת ולוועדותיה מידע על-פי דרישתן ותסייע להן במילוי תפקידן". מעשהו של מטר אינו יכול לעבור בשתיקה, ועל ועדת הכלכלה להגיש נגדו תלונה לנציבות שירות המדינה.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
הרַכַּבְלִית בחיפה, שהחלה השבוע (10.4.22) לפעול אחרי עיכובים רבים, לא צפויה לפעול בשבת. כזכור, הנחתה שרת התחבורה מרב מיכאלי להערך להפעלתה גם בשבת, ועד לשעה זו לא הסבירה מה מונע ממנה לעשות זאת, וסירבה להשיב לשאלות כתבים בעניין. כעת מתברר כי משרד התחבורה כלל לא בחן את ההבטים התחבורתיים ואת ההבטים החוקיים בטרם ביקש להפעיל את הרכבלית בשבת. ממסמך תשובה ששלח לוועדת הכלכלה מנהל אגף רכבות בכיר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, אליאס מטר, עולה כי אכן קיימת בעייתיות בכל הקשור להפעלת הרכבלית. במסמך שהגיע לידי News1 מודה משרד התחבורה בין השורות כי הפעלת הרכבלית מכוחו של צו רכבל מ-1968 אינה אידילית, והמשרד פועל להסדיר את פעילותה מכוחה של חקיקה ראשית. "במשרד התחבורה נעשית עבודת מטה להכנת חיקוק לרכבל. עבודה רחבת היקף זו תבוסס, בין היתר, על ידע שנצבר בדברי חקיקה והוראות אירופיות ואחרות בדבר הפעלת, תחזוקת ובטיחות הפעל רכבלים", נאמר בתשובה. משרד התחבורה התבקש על-ידי חברי הכנסת שנכחו בדיון בוועדת הכלכלה להתייחס לנושא ההסדרה החוקית של הרכבלית, לרבות בימי המנוחה, ולנושא השילוביות עם מערך התחבורה הציבורית. אולם מטר התעלם בתשובתו לגמרי הן מסוגיית השבת והן מסוגיית השילוביות. כפי שנחשף ב-News1, חוות דעת משפטית קובעת כי בניגוד לרכבל תיירותי, ברכבל תחבורתי קיימת מניעה משפטית להפעלה בשבת של כלי המשמש לתחבורה ציבורית ללא חקיקה ראשית. ככל הידוע, היועצת המשפטית לממשלה אינה מאפשרת את מתכונת הפעילות שביקשה מיכאלי, ובמשרד התחבורה מבינים כי ללא אור ירוק מבחינה משפטית לא יוכלו לעשות ברכבלית כבתוך שלהם. מנהל אגף בכיר רכבות מודה למעשה כי בטרם ביקש להפעיל את הרכבלית בשבת, משרד התחבורה כלל לא ערך סקר מקדים באשר לביקוש הצפוי. חברי הכנסת ציינו בדיון כי בכל הקשור לצרכים תחבורתיים (ולא תיירותיים) הרכבלית תיסע כמעט ריקה, וזאת לנוכח היותה משרתת את המוסדות האקדמיים שלא מתקיימים בהם לימודים בשבת. על כך השיב מטר: "לשאלת הוועדה הנכבדה בנוגע למשתמשים שהרכבלית עתידה לשרת ולהיקף הנסיעות, מושלם בימים אלה דוח מסכם שמפרט את מתכונת פעילות הרכבלית ומנתח את פוטנציאל הנסיעות ברכבלית לאורך כל ימי השבוע". הוא הדגיש לנוכח ראשוניותה של הרכבלית כאמצעי תחבורה בוסס הדוח על טעמים והרגלי נסיעה קיימים והעריך שמספר הנוסעים בפועל יהיה גבוה יותר ככל שהנסיעה ברכבלית תיכנס לשגרת הפעלה ותהווה חלק בלתי נפרד מהרגלי הנסיעה של הציבור". מטר התחייב למסור לוועדה את הדוח עם השלמתו.
|
תאריך:
|
12/04/2022
|
|
|
עודכן:
|
13/04/2022
|
|
עידן יוסף
|
+ביטון למיכאלי: היועץ שלך פגע בוועדת הכלכלה
|
13:20 13/04/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
יו"ר ועדת הכלכלה הודיע לשרת התחבורה כי היועץ המקצועי שלה לא יורשה להיכנס לישיבות ועדת הכלכלה ▪ הסיבה: לא אמר את האמת באשר לרפורמת התעריפים החדשה בתחבורה הציבורית
|
|
|
|
אהוד עוזיאל. "ביזה ושם ללעג ולקלס את הכנסת" [צילום: ערוץ כנסת]
|
|
|
|
+השותפות משעות את העסקה: "אגד העלתה את דרישותיה"
|
17:14 12/04/22 | עידן יוסף |
העסקה לרכישת חברת אגד על ידי קבוצת מגדל ביטוח, קרסו מוטורס, קרן אלומה וקרנות המורים והגננות, ב-2.8 מיליארד שקל עבור השליטה בחברה (50.01%) תקועה. השותפות לעסקה הודיעו כי אגד העלתה את דרישותיה ולכן העסקה מושהית. בהודעת קרן אלומה נכתב: "במסגרת הודעה שנמסרה בכתב מאגד נכללו מספר תנאים המהווים שינוי ממתווה עסקת הרכישה. הקרן ושותפותיה הודיעו לאגד כי התנאים החדשים כאמור אינם מקובלים עליהן. מובהר כי למועד דוח זה, אין כל ודאות בנוגע להתקיימות התנאים של ההליך התחרותי לזכייתה של הקרן ושותפותיה או לתנאים הסופיים בהם יתקשרו הצדדים בהסכם מחייב, אם בכלל. הקרן תשוב ותדווח בדבר כל התפתחות מהותית ביחס להליך התחרותי, בהתאם להוראות כל דין".
|
|
|
|
הניסיון להפעיל את הרכבלית בשבת נעשה ללא בחינה מקצועית
|
|
הרכבלית בחיפה עדיין סגורה, ופתיחתה לנסיעות מסחריות שתוכננה ליום שישי הקרוב (1.4.22) נדחית שוב על-ידי משרד התחבורה, והפעם למועד לא ידוע, כאשר סיבת העיכוב היא התעקשותה הפוליטית של שרת התחבורה מרב מיכאלי להפעיל את הרכבלית גם בשבת, בניגוד לסיכומים ולסטטוס-קוו, מהלך שבעקבותיו מונעת עיריית חיפה הוצאת טופס 4.
|
|
|
חושבים לטייל בפסח ולהגיע בתחבורה ציבורית? עד היום תוגברו בתקופת בין הזמנים, חופשת בני הישיבות הכוללת גם את חול המועד פסח, מספר קווים מצומצם לאתרים מסוימים בעיקר מערים חרדיות. השנה, לרגל חופשת הפסח, משרד התחבורה מוסיף ארבעה קווים ייעודיים, ומתגבר את תדירותם של קווים שמסלולם עובר ליד אתרי תיירות ושמורות טבע.
|
|
|
חברת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב מבקשת (11.4.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות ל משרד התחבורה לחייב את חברות האוטובוסים לשלם לה תמורת חשמל ומים בגין שבע השנים האחרונות בסך 57 מיליון שקל. עוד מבקשת התמח"ת לקבל 16.5 מיליון שקל בגין אבטחה בשנים 2018-2015, ולהורות לחברות לשלם לה 10% מתשלומי הארנונה בגין השטחים שהחברות שוכרות.
|
|
|
בחג הפסח תשפ"ב תופעלנה הרכבות על-פי לוח זמנים ייעודי, הכולל תגבור רכבות והפעלת קווים ייעודיים בערבי החג ובמוצאי החג. זאת בשל הפסקה יזומה של מיזם החישמול בימים אלה, על-מנת לאפשר תנועת רכבות מיטבית בימי החג.
|
|
|
בערב חג הפסח (יום ו', 15.4.22), תיפתחנה מחדש לשירות תחנות כפר סבא נורדאו, הוד השרון סוקולוב, ורעננה דרום, ותנועת הרכבות בהן תשוב לסדרה בשעות פעילות מלאות, שהיו סגורות מ-17 במרס.
|
|
|
תחילת רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית לא תוכל להתחיל באביב, למרות היכולת להסביר אותה לציבור לפני 1 במאי, אלא רק בקיץ, ככל הנראה רק בחודש אוגוסט. הסיבה לכך היא המערכות הטכנולוגיות הרבות, הן מכונות התיקוף הן היישומונים והן שאר המכונות למכירת כרטיסים, שיש להטמיע בהם את התעריפים החדשים במקום התעריפים הישנים הרבים.
|
|
|
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
|
|
|
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר רק, לכאורה, לפי שעה
|
|
|
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|