|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
פעוטון בשומרון. המצוקה מתגברת [צילום ארכיון: מגי איילון/לע"מ]
מצב חרום בגיל הרך

מחסור במטפלות מוביל לסגירת מאות פעוטונים

משרד החינוך פועל לטיפול במחסור של כ-3,000 מטפלות, אך פתרון הבעיה יקח זמן ועדת החינוך דוחקת בשרי האוצר והחינוך לחתום בהקדם על החלטת ועדת המחירים להעלאת התשלום החודשי ב-300 שקל, לטובת שיפור שכר המטפלות במעונות היום הפתרונות המוצעים: העסקת חיילות משוחררות, עולות שהתנסו בטיפול בילדים והגדלת ההשקעה הממשלתית בחינוך לגיל הרך
31/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה (יום ב', 30.1.23) בנושא מצוקת המטפלות במעונות היום לפעוטות. בדיון עלו סוגיות של מחסור, שכר, הכשרות, דרגות סבסוד ועוד. בוועדה קראו לשרי האוצר והחינוך לחתום בהקדם על החלטת ועדת המחירים להעלאת התשלום החודשי ב-300 שקל, לטובת שיפור שכר המטפלות במעונות. כיום ישנו משבר מתמשך בחינוך לגיל הרך שהביא לסגירת מאות מסגרות בחודשים האחרונים, עקב מחסור בכוח אדם.
תנאי ההעסקה של עובדות מעונות היום לגיל הרך / נייר עמדה
כיום, כשפנינו נשואות לאישור תקציב המדינה הבא, יש לדרוש השקעת תקציבים משמעותיים בגיל הרך, תוך שימת דגש על שכר הצוותים ותקינת כוח האדם, לצד קיום ההתחייבות לפתוח את ועדת המחירים בהקדם (2 עמ')
מרכזים רשותיים לגיל הרך / סקירה
המסמך נכתב לבקשת הועדה לזכויות הילד ועוסק במרכזים לגיל הרך. במסמך נסקרים מטרות, תחומי פעילות ושותפויות במרכזים הרשותיים לגיל הרך בהובלת משרד החינוך (מג"רים), התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון ומשרדים נוספים. נוסף על כך מוצגים ממצאי סקר שבחן היבטים שונים בפעילות מג"רים ומרכזים עצמאיים לגיל הרך. (35 עמ')
השתתפות של פעוטות במסגרות לגיל הרך ניתוח נתוני משקי בית עם ילדים עד גיל שלוש / סקירה
בהיעדר מסד נתונים על כלל המסגרות הפרטיות לילדים עד גיל שלוש, אין בישראל מידע מלא על הילדים המבקרים ושאינם מבקרים בהן ועל הסיבות לכך. במסמך מוצגים ממצאי עיבוד מיוחד שנערך לבקשתנו של ממצאים רלוונטיים מסקרי למ"ס המאפשרים לקבל אומדן של מאפייני משקי הבית בהם ילדים שמבקרים ושאינם מבקרים במסגרות. (26 עמ')

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה ח"כ יוסי טייב: "אתמול בלילה אמר לי שר החינוך קיש כי הוא בוחן את החתימה על החלטת ועדת המחירים בשבועות הקרובים, מאחר שהנושא קרוב ללבו. מבחינתי זה SOS. שר החינוך עובד יד ביד עם שר האוצר, ואנחנו מובילים יחד את המאבק. מדובר במקצוע בסכנת הכחדה".

בישראל ישנם יותר מחצי מיליון פעוטות עד גיל שלוש. קרוב ל-60% מהם מבקרים במסגרות יום כגון משפחתונים, מעונות יום או גני ילדים. לפני שנה בדיוק הועברו ממשרדי הרווחה והכלכלה אל משרד החינוך סמכויות הפיקוח על מעונות היום לפעוטות, במסגרת רפורמת הגיל הרך. למרות שחוק הפיקוח על מעונות, תשכ"ה-1965, מחייב כל מעון לפעול עם רישיון, אין פיקוח של המדינה על מסגרות פרטיות מסוג זה שאינן בעלות "סמל".

מנכ"ל פורום מעונות הסמל, ליאור גבאי: "אנחנו דורשים לאשר מידית את החלטת ועדת המחירים לפיה יש להעלות ב-300 ש"ח את התשלום לילד במעון. השכר למטפלות כיום שווה לשכר מינימום, בתוספת 400 שח. כיום חסרות בערך 3,000 מטפלות וזה חוצה מגזרים. כל יום נסגרות כיתות".

מנהלת אגף חינוך קדם-יסודי במשרד החינוך, אורנה פז: "יש פה מחדל של 74 שנים וייקח זמן לפתור את הבעיה הזאת. קיבלנו את תחום מעונות היום בפברואר שנה שעברה ואנחנו משנים את הפרדיגמה מטיפול - לחינוך. מתחילת השנה הכפלנו את מספר המפקחים. בנוסף, התחלנו להכשיר 12,000 מטפלות, לאחר קבלתן לעבודה". "מתוכן עזבו כבר 40%", העיר ליאור גבאי.

ח"כ יוסף עטאונה שאל את נציגת משרד החינוך כמה מעונות יש בחברה הערבית-הבדואית בנגב וקיבל את התשובה: "יש מעטים, לא מספיק". חוקרת מרכז המחקר והמידע של הכנסת הציגה נתונים: "מדובר על שיעור 8-7 אחוזים בחברה הערבית כולה, לעומת 24% באוכלוסייה הכללית".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "בחברה הערבית יש עודף במטפלות. בשנתיים האחרונות היו ניסיונות לכניסת מטפלות ערביות לחברה היהודית, אבל היו התבטאויות גזעניות".

ח"כ נעמה לזימי: "גם הממשלה שהייתי חלק ממנה כשלה בנושא הזה. כשלו הממשלות לדורותיהן. בואו נכיר במציאות ונתקן את שכר המטפלות, ענף קריטי שנמצא בקריסה. אני שמחה שיש מו"מ לשיפור תנאי הסייעות בגנים, אבל באותה נקודה - זה מגדיל את הפער משכר המטפלות. בנוסף, אם תאושר החלטת ועדת המחירים, צריך לוודא שיש סבסוד להורים, גם למעמד הביניים. אם לא נהיה קרציות לממשלה, שום דבר לא ישתנה".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ משה טור פז: "העברת כלל הסמכויות למשרד החינוך, הגדלת התקציב לטובת כוח האדם החסר, תוספת סייעות והגדלת המסגרות המסובסדות. זה הצורך הבהול שיש לקיים כעת. בבריטניה יש סגן שר שממונה על הגיל הרך. אין תחום חכם יותר להקדיש לו נבחר ציבור - מאשר זה".

ח"כ יבגני סובה הציע רעיון: "בבני 6-3 יש תהליך חינוכי חשוב יותר מאשר בבני 3-0, לכן אני מציע, באופן זמני, להעסיק אנשים מגל העלייה האחרון, שיש להם איזה ניסיון של טיפול בילדים, למרות הקושי בשפה".

נציגת ועדת חינוך חצבה אסנת: "אנחנו מקבלים הרבה חיילות משוחררות והן מהוות פתרון מצוין למצוקת המטפלות. הן נותנות את הלב והנשמה והחינוך הטוב אצלנו בערבה - זה בזכותן. אם יאפשרו להן עבודה מועדפת זה ייתן 'בוסט' רציני".

מנכ"ל עמותת 121 "בידיים טובות", טלי ניר: "מדינת ישראל מוציאה על כל פעוט עד גיל שלוש כ-600 דולר בשנה, לעומת 10,200 דולר ב-OECD. אנו מציעים השקעה ממשלתית של מיליארד שקלים וחצי נוספים בחינוך לגיל הרך שיביאו להעלאת שכר המחנכות, שיפור ביחס התקינה, בהכשרה והדרכה איכותית של המחנכות במסגרות לפעוטות, ובהגדלת הסבסוד להורים. חתימה על החלטת ועדת המחירים תאפשר אורך נשימה לארגוני הסמל, אבל צריך אורך נשימה גם לארגונים הפרטיים".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בתום הדיון סיכם היו"ר טייב: "יש להעלות את מעמד ושכר המטפלות במעונות. הוועדה ממליצה לממשלה לרכז את כל הטיפול במעונות היום במשרד החינוך ולהקים רשות לטיפול בגיל הרך. הוועדה קוראת להעסיק בענף חיילים משוחררים ובני שירות לאומי ולהכיר בו כעבודה מועדפת. כמו-כן, יש להגדיר את המעונות הפרטיים כמוסדות חינוך ולא כעסקים".

תאריך:  31/01/2023   |   עודכן:  31/01/2023
עידן יוסף
+מורי תוכנית ההצלה לנוער נושר עלולים לאבד את זכויותיהם
21:45 31/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
1,200 מורים מלמדים 8,000 תלמידים שנשרו ממערכת החינוך. ערב העברת האחריות על התוכנית מהחברה למתנ"סים מתעורר החשש שבמכרז להפעלת התוכנית ל-5 השנים הקרובותיאבדו המורים את הוותק  ▪  יו"ר ועדת החינוך: "להשוות את שכרם ליתר המורים במערכת הפורמלית"  ▪  השר חיים ביטון: "לקראת סגירת המכרז הקרוב צריך לעשות שינויים"
האם המדינה תסדיר תנאים למורים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+סמוטריץ' החליט על ביטול צמצום מסגרות האשראי
15:23 31/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות בנושא הפחתת מסגרות אשראי עליהן חתם שר האוצר  ▪  התקנות קובעות כי סך מסגרות האשראי בכרטיס אשראי של לקוחות בנק פועלים ולאומי לא יעלה על 75% מסך מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי של הלקוחות כפי שהיה בשנת 2015
להפחית את הפגיעה במשקי הבית [צילום: אליס אמנדולה, AP]
+השר יעקב מרגי הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי
14:20 31/01/23  |  מירב ארד
השר יעקב מרגי הגיש (יום ג') קלה ליושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה את מכתב התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

+ועדת החוץ והביטחון הקימה את תשע ועדות המשנה שלה
14:09 31/01/23  |  מירב ארד
ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין אישרה (יום ג')ם את הקמתן של ועדות המשנה הבאות:
ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן (שבויים ונעדרים), בראשות ח"כ יולי אדלשטיין; ועדת המשנה לענייני עורף, בראשות ח"כ דוד אמסלם; ועדת משנה למדיניות חוץ והסברה, בראשות ח"כ גדעון סער; ועדת המשנה למוכנות ובט"ש (ביטחון שוטף), בראשות ח"כ שלום דנינו; ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, בראשות ח"כ גדי איזנקוט; ועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל, בראשות ח"כ אורנה ברביבאי; ועדת המשנה לענייני איו"ש, בראשות ח"כ משה סולומון; ועדת המשנה לעניין פינוי מוקשים ונפלים, בראשות ח"כ ניסים ואטורי; כמו כן הוקמה ועדת משנה לענייני הוועדה לאנרגיה אטומית.
+רוטמן: "כשאני לא נרדם בלילה, אני סופר תיקונים לחוק יסוד"
08:30 31/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש ועדת החוקה: תיקון בחירת השופטים יוצר מצב של "המנצח לוקח הכל"  ▪  היו"ר: חוות דעת הייעוץ המשפטי מוטה  ▪  עודד מודריק: השתלטות הממשלה על בג"ץ תהרוס את הדמוקרטיה. הוועדה לבחירת שופטים צריכה לשאוף לפלורליזם, מאוזן עם נציגי הציבור והממשלה  ▪  מאיר שטרית: לא מסכים עם שינוי הליך בחירת השופטים הנוכחי  ▪  הכלכלן אביה ספיבק חושש מאובדן הגישה הפרגמטית
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טור פז משה   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחסור במטפלות מוביל לסגירת מאות פעוטונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוקה התכנסה (יום ב', 30.1.23) לדיון טעון נוסף בחוק יסוד: השפיטה, בנוסח יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן. יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי הציג את חוות דעתו ביחס לתיקונים המוצעים לוועדה לבחירת שופטים:
31/01/2023  |  עידן יוסף  |   כתבות
ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה (יום ב', 30.1.23) בממצאי המחקר המעידים על הימצאות חומרים מסרטנים בדם של תושבי מפרץ חיפה. היו"ר יעקב אשר אמר כי מפרץ חיפה הוא אחד הנושאים הדחופים שנמצאים על סדר יומה של הממשלה, כשהכוונה בסופו של היא פינוי המפעלים המזהמים ופיתוח האזור.
30/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
​הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 30.1.23) בדוח המבקר על השירות לציבור ברשות המיסים. בדיון עלו כשלים רבים בזמני המענה והשירות לשכירים ועצמאיים. כמו-כן, עלו הצעות שיסייעו לקדם את השירות לשכירים ע"י מערכת דיגיטלית מסונכרנת בדומה למדינות אחרות וכן ע"י כך שסוכני הביטוח יורשו לנהל את הבקשות עבור מבוטחיהם. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי בירך על ההצעות וביקש להמשיך את הדיון הזה עם הגורמים הממונים כדי לקדם תיקוני חקיקה שיאפשרו זאת.
30/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ב', 30.1.23), פה אחד, את הצעת החוק לפינוי שדות מוקשים (תיקון מס' 2), התשפ"ג-2023, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית. החוק לפינוי שדות מוקשים נחקק בשנת 2011, בעקבות פציעתו של הילד דניאל יובל, שעלה על מוקש ברמת הגולן. החוק הקים את הרשות לפינוי מוקשים (רלפ"ם) במשרד הביטחון, וקבע הסדרים שנועדו לפנות את שדות המוקשים שאינם חיוניים לביטחון המדינה, ופזורים ברחבי הארץ.
30/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 30.1.23) ביישום הרפורמה בדואר והשלכותיה על מתן השירות לציבור, ברקע דיווחים על סגירת סניפים והודעת הדואר על ייקור עמלות בנק הדואר. היו"ר דוד ביטן פתח את הדיון ואמר כי הוא מודאג ממה שקורה מבחינת השירות לציבור בדואר, ואמר כי אם רוצים דואר ציבורי אז האוצר צריך להכניס את היד לכיס.
30/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il