|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
חיות ועמית בדיון היום [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

מחלוקת בין השופטים לנציג נתניהו על הסמכות לעכב את חוק הנבצרות

השופטים: הסמכות לדחות את תחולת החוק היא משום שמדובר בפרשנות לחוק; עו"ד מיכאל ראבילו: מדובר בהתערבות בחוק יסוד ראבילו מצהיר שהחוק אינו משנה את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו חיות: הכלל הוא שחוק יסוד הנוגע למבנה המשטרי חל מהכנסת הבאה
28/09/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

שופטי בית המשפט העליון אומרים שיש להם סמכות לדחות את תחולתו של חוק יסוד, שכן מדובר בפרשנות החוק - בעוד בא-כוחו של בנימין נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, טוען שמדובר בהתערבות חסרת סמכות בחוק היסוד עצמו. הדברים נאמרו (28.9.23) בדיון על חוק הנבצרות, לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי לנמק מדוע לא יקבע שהחוק ייכנס לתוכו מהכנסת הבאה.

הנשיאה אסתר חיות הבהירה מיד בתחילת טיעונו של ראבילו: "אנחנו לא מדברים על ביטול החוק אלא על תחולתו". ראבילו הגיב: "דחיית התיקון כמוה כביטול חוק יסוד, ואני טוען שאין סמכות כזו לבית המשפט". המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן הזכיר: "הפסיקה היא שיש סמכות כזאת כאשר מדובר בשימוש לרעה בסמכות המכוננת". ראבילו: "אני יכול לנסות לשכנע אתכם לשנות את הדוקטרינה, אבל גם לשיטת מי שהיא קיימת - זהו ביטול תוצאות הבחירות".

חיות הקשתה: "למה לא לפעול כמקובל שהתיקון, יהיה מכאן ולהבא? בהליך החקיקה היו פגמים, וכדי לרפא אותם - יש פתרון מתון [בדמות דחיית התחולה]. החלומות שלהם [של העותרים] מתמזגים עם החרדות שלכם, שרוצים להשאיר על השולחן איום [נגד נתניהו], אבל אנחנו דנים בחוק שקיים. יש פרוטוקולים של הדיונים, ואנחנו רואים את הפגמים, ואנחנו אומרים שמא כדי לרפא אותם נקבע שהוא יחול מכאן ולהבא, זה הכל. היועצת המשפטית אומרת מפי באי-כוחה שאין לה סמכות להכריז על נבצרות של ראש ממשלה". ראבילו: "וגבירתי אמרה שיש לה סמכות להניע את הממשלה". חיות: "במידת הצורך ייבחן שיקול הדעת [אם היועצת לא תניע]. הדרך היא לתקן חוק יסוד?"

ראבילו טען, שאין לאפשר לעובד ציבור להוציא לנבצרות את ראש הממשלה, והשופטת דפנה ברק-ארז הגיבה: "זה נתון להחלטת הממשלה. אדוני רואה צל הרים כהרים, כאילו אפשר לייחס את החלטת הממשלה לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; זה לא כל כך מהר". ראבילו: "אבל זה אפשרי". ברק-ארז: "התיקון מונע מהיועצת המשפטית ומחברי כנסת מהאופוזיציה להניע תהליך. יש פה חסימה מוחלטת של כל נתיב אחר, וזה לא כל כך מתיישב עם דמוקרטיות אחרות".

השופט עופר גרוסקופף: "מועד תחולה של חוק יסוד יש לנו סמכות לקבוע?" ראבילו: "לא". גרוסקופף: "אז מי יקבע?" ראבילו: "הכנסת". גרוסקופף: "ובמקרה כמו זה, שהכנסת לא קבעה?" ראבילו לא השיב, אלא העיר: "אנחנו מקווים שמהמשבר הזה ייצא משהו טוב ויהיה חוק יסוד החקיקה". גרוסקופף: "פרשנות חוקי היסוד ודאי בסמכותנו. אם התחולה היא נושא של פרשנות, יש לנו סמכות לקבוע אותה. אדוני צריך להסכים שבנושא הזה יש לנו סמכות".

ראבילו: "פרשנות צריכה שיהיה לה עיגון בלשון". גרוסקופף: "אני עוסק בשאלה מי מפרש [ולא בדרך הפרשנות]. אחת השאלות שמתעוררות לגבי כל חוק היא מועד התחולה שלו. בראש הפרשני אני לא יכול לראות איך אדוני יכול לטעון שאין לנו סמכות". ראבילו: "הכנסת הביעה את דעתה בצורה מפורשת לגבי התחולה המיידית. היא למעשה הצביעה מראש על הצו על תנאי והתנגדה", כאשר נדחתה הסתייגותו של ח"כ יאיר לפיד ולפיה כל תיקון לחוק יסוד יחול מהכנסת הבאה.

"זה לא פרסונלי, זה אישי"
ראבילו בדיון היום [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

גרוסקופף הגיב לטיעוניו של ראבילו: "אם המצב הקודם כל כך דומה למצב שהכנסת יצרה כעת, מה כל כך בוער? שיתחיל מהכנסת הבאה". חיות: "הכנסת בפירוש אמרה שהכלל הוא שכאשר מתקנים חוק יסוד שיש לו השלכות על המבנה המשטרי, המקובל והרצוי שזה יתחיל מהכנסת הבאה. כך צריך לנהוג". ראבילו: "יש הבדל בין דין רצוי לדין נוהג. 62 חברי כנסת הצביעו וחשבו שצריך אחרת".

חיות: "אם נקודת המוצא היא שמן הראוי שתיקון מהסוג הזה יחול מהכנסת הבאה ורוצים לסטות ממנו, ההסבר מוטל על מי שחושב שצריך לנהוג אחרת". ראבילו שב וטען, כי התחולה היא מיידית כמו בכל חוק. פוגלמן הגיב: "כל הפסיקה אומרת שהתחילה היא מיידית ולא התחולה". ראבילו: "הכנסת הצביעה על זה". חיות: "ההצבעה הייתה על הסתייגות כללית ולא על החוק הזה, ולחוק הזה לא קבעו תאריך תחולה". עמית: "כאשר הכנסת רוצה לומר שחוק יסוד הוא בתחולה מיידית, היא יודעת לומר זאת כפי שעשתה בחוק דרעי".

ראבילו דחה את עמדתה של היועצת המשפטית, גלי מיארה, ולפיה החוק בא בתגובה לעתירה לבג"ץ בדרישה להוציא את נתניהו לנבצרות, בנימוק שזו הוגשה רק לאחר מכן. פוגלמן הזכיר, כי הייתה עתירה קודמת שנדחתה על הסף בשל אי-מיצוי הליכים. לעומתו אמר השופט נעם סולברג, כי בג"ץ מברך על כך שהמחוקק מגיב לעתירות התלויות ועומדות בפניו. ראבילו הסכים, שהוראתה של ברק-ארז להשיב לעתירה המאוחרת יותר הייתה שגרתית לחלוטין וטען שהיא לא עמדה בבסיס החקיקה. השופט יצחק עמית: "זה היה מאוד על השולחן". ראבילו: "התכלית הייתה לכל ראש ממשלה".

השופטת ענת ברון הזכירה, כי שעות אחדות לאחר התיקון הודיע נתניהו שהוא "נכנס לאירוע" בטיפול ברפורמה, לאחר שעד אז ידיו היו כבולות. ראבילו השיב, שלא ניתן לבחון את שיקול דעתם של חברי הכנסת על-פי דבריו של נתניהו, שכן הוא לא עומד בראש הכנסת ולא אמר את הדברים בכנסת בזמן הדיונים על החוק. עוד אמר כי נתניהו לא אמר שיפר את הסדר ניגוד העניינים ושיטפל ברפורמה, אלא כדי להגיע לפתרון. ברון: "הוא הראה את הקשר הישיר בין התיקון לבין ידיו כבולות או לא". ברק-ארז: "עולה שזה פרסונלי, אבל בקטע טוב". ראבילו השיב, שהפרשנות לכל מעשיו של נתניהו היא מחמירה מאוד, גם אם לא יפר את ההסדר, אך אין זה אומר שהחוק נוצר בגללו.

חיות הזכירה, כי מיארה קבעה שאסור לנתניהו לעסוק ברפורמה, נתניהו אומר שעמדה זו אינה מקובלת עליו ויש לו פרשנות אחרת שלא הוצגה לבית המשפט. אולם, במקום לעתור נגד הנחייתה של מיארה, "מחוקקים חוק יסוד שמבטל את מכתב היישום [של מיארה] והופך אותו לכלי ריק". ראבילו: "אין שום קשר בין הנבצרות לבין ההסדר". חיות: "אז מה זה 'ידי כבולות'?" ראבילו: "ראש הממשלה חושב שאין זה ראוי שיגיש עתירה נגד היועצת המשפטית שלו. חוק היסוד לא פותר את המחלוקת [על ההסדר]. הוא לא משנה את הסדר ניגוד העניינים שחל על נתניהו". חיות: "זה רק מוריד את הסיכון, כפי שאמר [יו"ר הקואליציה] ח"כ אופיר כץ, שמא היועצת המשפטית תוציא אותו לנבצרות". ראבילו: "אבל אמרת שאין לה סמכות". עמית: "הכל קשור. זה מתחיל להישמע כמו 'זה לא פרסונלי, זה אישי'". ראבילו: "זה לא אישי אלא יסודות הדמוקרטיה".

תאריך:  28/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
איתמר לוין
+חיות: אם חוק הנבצרות תפור למידותיו של נתניהו - יש בעיה
18:23 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חמשת השופטים הליברלים מתחו ביקורת גלויה על החוק; חמשת השופטים השמרנים הקשו יותר על העותרים; חיות נראתה כנוטה לצד הביקורתי  ▪  ראבילו הכריז שנתניהו מחויב להסדר ניגוד העניינים - אך לא התייחס לאיסור לעסוק ברפורמה שקבעה מיארה
11 השופטים בדיון היום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיארה: הפרת הסדר ניגוד העניינים אינה מצדיקה נבצרות של נתניהו
14:04 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נציג הפרקליטות מבהיר בדיון על חוק הנבצרות שלדעת מיארה אין לה סמכות להכריז על נבצרות - ואומר שהסמכות יהיה בידי בג"ץ  ▪  סולברג, מינץ, אלרון ושטיין מקשים על עמדת מיארה התומכת בקבלת העתירות
"הבעיה היא שמדובר בתיקון פרטי" [צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל, פלאש 90]
+שופטי בג"ץ: האם המניע הפרסונלי של חוק הנבצרות אינו מחלחל לתכליתו
11:07 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסכימים שהמניע הפרסונלי - מניעת נבצרות של נתניהו - אינו רלוונטי לביקורת השיפוטית, אך תוהים האם הוא אינו מחלחל לתכלית החוק הנתונה לביקורת שיפוטית
אלרון וגרוסקופף בדיון היולם [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+לפיד: בחירות לתפקיד יו"ר יש עתיד - כנראה השנה
08:27 28/09/23  |  עידן יוסף
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד‬⁩ הודיע ברדיו 103 על בחירות ליו"ר המפלגה בקרוב, אך לא נקב במועד: "יהיו פריימריז ביש עתיד כנראה עוד השנה לתפקיד היו"ר, אני לא חושב שצריך להיות פריימריז לתפקיד חברי הכנסת", דבריו.

+11 שופטי בג"ץ החלו לדון בעתירות לדחיית תחולתו של חוק הנבצרות
08:05 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התיקון לחוק יסוד הממשלה מונע את הוצאתו של נתניהו לנבצרות אם ייקבע שהפר את הסדר ניגוד העניינים עימו  ▪  בג"ץ הורה לנמק מדוע לא ייקבע שהתיקון יחול רק מהכנסת הבאה  ▪  מיארה תומכת בקבלת העתירות, הכנסת מתנגדת, נתניהו טוען שמדובר ברמיסת רצון העם
תחילת הדיון היום בחוק הנבצרות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אילן ישועה / Ilan Yeshua   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איריס ניב-סבאג   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אסתר חיות / Esther Hayut   ארז מלול / Erez  Malul   ארי  הרו / Ari Haro   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז בן-צור   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   ג'יימס פאקר   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דפנה ברק-ארז / Daphne Barak-Erez   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   ז'ק חן   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהודית תירוש / Yehudit Tirosh   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק עמית / Issac Amit   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל ראבילו /  "   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל רוזן-עוזר   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר-עם   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   נוית נגב   ניר ברקת / Nir  Barkat   ניר חפץ   נעם סולברג / Noam Sohlberg   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עודד שחם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר גרוסקופף / Ofer Groskopf   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   עמית חדד / Amit Hadad   ענת ברון / Anat Baron   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה פילבר / Shlomo Filber   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת בין השופטים לנציג נתניהו על הסמכות לעכב את חוק הנבצרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
שופטי בית המשפט העליון תוהים, האם המניע הפרסונלי שמאחורי חוק הנבצרות חלחל גם לתכלית החוק, ולפיכך ייתכן שיש לדחות את תחולתו. הדברים נאמרו (28.9.23) בהתייחסות השופטים לעמדת הכנסת, הסבורה שיש לדחות את העתירות נגד החוק. "הכל מתחיל ונגמר בשאלה האם זה חוק פרסונלי. אם התכלית היא פרסונלית, יש מקום לדחיית התחולה", אמר המשנה לנשיאה, עוזי פוגלמן.
28/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון דן היום (28.9.23) בעתירות נגד חוק הנבצרות - תיקון 12 לחוק יסוד הממשלה. הדיון מתקיים לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי, המורה לנמק מדוע התיקון לא ייכנס לתוקף לכל המוקדם בכנסת הבאה. בג"ץ דחה בפועל את בקשת העותרים לבטל לחלוטין את התיקון. News1 יעביר את הדיון בשידור חי, מהשעה 10:00.
28/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה העברת כ-816 מיליון שקלים עבור סעיף רשויות מקומיות - התקצוב, מתוכו כ-147 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב, ולצד כך שינויים פנימיים בתקציב המשרד, מיועד עבור שיפוי הרשויות המקומיות בגין הנחות ארנונה בישובי עוטף עזה (כ-36 מיליון שקלים), מענקי פיתוח ומענק ביטחוני מיוחד לעיריית שדרות ועוטף עזה (כ-76 מיליון סה"כ), תגבור תקציב שוטף של הרשויות הערביות (כ-200 מיליון שקלים בהתאם להחלטת ממשלה 550 לצמצום פערים בחברה הערבית), הרשויות המקומיות הדרוזיות בגליל ובכרמל וברמת הגולן (כ-76 מיליון שקלים סה"כ), מענק בירה לעיר ירושלים (כ-200 מיליון שקלים), תקציבים עבור: קצרין, חריש, חשבים מלווים, שירותי ראיית חשבון, טיפול בחללי אסונות, פיתוח מוסדות ציבור, פיתוח חופי רחצה חדשים (כ-20 מיליון שקלים), פרויקטי פיתוח ברשויות (כ-77 מיליון שקלים), פיתוח רשויות בנגב המזרחי, פיתוח כלכלי בקצרין והגולן וג'סאר א-זרקא, הפעלה ותחזוקה של מרכזי שירות זמניים, איגוד ערים כנרת, פיתוח החוף צאלון.
26/09/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מזה כשנתיים אנו עדים לרפורמה מקיפה בענף הדואר בארץ, כאשר המדינה מצהירה על כל במה, כי בסופו של דבר, מטרת הרפורמה הינה הכנת חברת דואר ישראל להפרטה, וזאת בסיסמה: "דוארים קדימה, בדרך להפרטת הדואר".
21/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, נזפה ביו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, לאחר שהשתיק היום את נציגת הנהלת בתי המשפט, עו"ד חנית אברהם בכר, במהלך דיון שהתקיים בעניין ניגודי עניינים החלים על שופטים.
21/09/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il