|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מתי יש להזמין הובלה עם מנוף?
כתיבת המומחים
עמיטל נדלן מתקדמת לקראת רכישת בניין נוסף בבוקרשט!
תמונה מתוך הסרטון

מצ"ח חוקרת סרטון מאיים של לוחם מילואים שפורסם ברשת

המשטרה הצבאית חוקרת סרטון שבו נראה אדם רעול פנים במדי צה"ל מאיים בהמרדה ופונה לשר הביטחון בדרישה להתפטר הסרטון הופץ ברשת וזוכה לתגובות חריפות מצד גורמים פוליטיים בכירים, כולל קריאה של ראש הממשלה למלחמה בתופעת הסרבנות דובר צה"ל הגיב כי ההתנהגות המתועדת היא הפרה חמורה של פקודות וערכים, והפצ"ר הורתה על פתיחת חקירה מיידית
25/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה (שבת, 25.5.24) בעקבות סרטון ברשת שפורסם בינוניוז, ערוץ התקשורת של העיתונאי ינון מגל, ובו נראה אדם רעול פנים חמוש ברובה ולובש מדי צה"ל המציג עצמו כלוחם מילואים ומאיים להוביל מרד.

האדם המופיע בסרטון פונה אל שר הביטחון יואב גלנט ואומר: "אתה לא יכול לנצח את המלחמה - תתפטר. אנחנו נקשיב רק למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון והרמטכ"ל, אלא ראש הממשלה". עוד הוסיף: "לא נמסור את המפתחות לרשות הפלשתינית, נראה להם מהי הכרעה ומהו ניצחון".

רק לאחר שהסרטון שותף בשבת על-ידי בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, הוציא דובר צה"ל תגובה בנושא, תוך הפרה לכאורה של הוראת הפיקוד העליון ופקודות מטכ"ל האוסרות לחלל שבת, ומסר לעיתונאים: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ"ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

משלכת ראש הממשלה נמסר בצאת השבת: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, לא הסתפק בגינוי של בנימין נתניהו ותקף: "אני קורא לראש הממשלה, לגנות באופן חד וברור את סרטון ההמרדה ולא להתחבא מאחורי מכבסת מילים. כך ראוי שתעשה כל ההנהגה בישראל. הבעת תמיכה בקריאה להמרדה בזמן מלחמה ובכלל, כמו בסרטון שפורסם אתמול - פוגעת בביטחון ישראל".

באופוזיציה לא המתינו לצאת השבת ויושבי הראש של יש עתיד והעבודה, לפיד ומיכאלי, גינו את הסרטון ואת ראש הממשלה, כאשר מיכאלי הוסיפה שעל נתניהו היה לחלל את השבת כדי לגנות ולא להמתין.

במים האחרונים הודיע צה"ל על פתיחתן של שלוש חקירות מצ"ח בחדש לביצוע עבירות פליליות על-ידי לוחמים ברצועה, באחרונה שבהן נראה חייל כשמאחוריו ניצתת אש במדף ספרים.

תאריך:  25/05/2024   |   עודכן:  25/05/2024
עידן יוסף
+דיווח בלבנון: כטב"ם תקף אופנוע בדרום המדינה
11:37 26/05/24  |  מירב ארד
דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף אופנוע באזור א-נאקורה בדרום המדינה.
+הגברה דרמטית של עוצמת התקיפות הרוסיות נגד מחוז חרקוב
11:22 26/05/24  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
ככל הנראה במטרה לשבור את רוחם של תושביה, אבל ייתכן שזהו גם שלב הכנה למתקפה רוסית נרחבת יותר משמעותית נגד המחוז ולכיוון העיר עצמה. תדירות ההפגזות וההפצצות נגד המחוז והעיר עלתה מאוד. הנשיא זלנסקי עצמו התייחס אמש לתקיפות הנרחבות ואמר בין השאר: המספר המדויק של ההרוגים עדיין לא ידוע. בסך-הכל, כמעט 60 בני אדם נפצעו ביום אחד בלבד ובחרקיב בלבד
הריסות בעיר חרקוב [צילום: אנדריי מרינקוב/AP]
+שבעה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון
11:04 26/05/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,700 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+לא אהיה שותף לבניית הקונספציה הבאה
10:58 26/05/24  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
אחרי 7 באוקטובר הדרישה של ראשי מערכת הביטחון שנסמוך עליהם בעיניים עצומות וניתן להם שיק פתוח היא לא לגיטימית  ▪  העמדה הזו שהם הכי חכמים והיחידים שיודעים ותמיד צודקים ואנחנו לא מבינים כלום והם רק צריכים "להסביר" לנו למה אנחנו לא מבינים, הגישה היהירה הזו היא בלתי מתקבלת על הדעת
סמוטריץ. "אני לא מסכים" [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הטבח הבא בדרך
10:23 26/05/24  |  שי גולדשטיין   |   לרשימה המלאה
הפלשתינים הם חייליו של היטלר שממשיכים את מלאכתו  ▪  והשמאל הוא היהודים של אז שלא האמינו שהיטלר מתכוון לחסל אותם באמת
עוד כוח ועוד נשק [צילום: לאו קוראה/AP]
+גנץ הניח הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית
10:07 26/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר הגיש למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת וועדה לחקירה ממלכתית על אירועי השבעה באוקטובר  ▪  דורש שייחקרו האירועים שקדמו למלחמה, קבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי וההתנהלות במלחמה עצמה
גנץ. "מסר חשוב" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+על הקונספציה ועל המשפט
09:57 26/05/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
היינריך היינה [צילום: רולנד ווייראוך/AP]
+מסלול חדש לשימור פעילות עסקית בחבל תקומה יוצא לדרך
09:48 26/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התוכנית בהיקף של 70 מלש"ח מיועדת לעסקים שפעלו בחבל תקומה נכון ליום 06.10.2023, ומעוניינים לבצע השקעות ברכוש קבוע במטרה לחזור לרמת הפעילות ערב המלחמה ולהמשיך לפעול בחבל תקומה
ראש מנהלת תקומה, תא"ל במיל' משה אדרי [צילום: נגה שדמי]
+סא"ל במיל׳ איתמר איתם נפצע בינוני בג'באליה
09:35 26/05/24  |  מירב ארד
סא"ל במיל׳ איתמר איתם, מג"ד בחטיבת ביסל"ח, נפצע אתמול באורח בינוני בהיתקלות עם מחבלים בג׳באליה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כתב ברשת X: "מאחל רפואה שלמה ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואתו של גיבור ישראל סא"ל במיל' איתמר איתם בנו של ידידי תא"ל במיל' אפי איתם, שנפצע באורח קשה במהלך פעילות ברצועת עזה. רק בריאות ותחזור מהר לחסל כמה שיותר אויב."
+מכה קשה
08:57 26/05/24  |  עמיחי שיקלי   |   לרשימה המלאה
הנחת המוצא המרכזית של הפיקוד הייתה כי חמאס ספג מכה קשה במבצע ׳שומר החומות׳ ולכן הוא מורתע מכניסה למערכה נוספת נגד ישראל
אהרן חליוה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+שני טילי נ"ט שוגרו לאזור מרגליות ומנרה
08:16 26/05/24  |  מירב ארד
שני טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר אזור היישובים מרגליות ומנרה שבאצבע הגליל. אין נפגעים
+צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בחמישה מרחבים בדרום לבנון
08:03 26/05/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתית טרור ומספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-חיאם ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים אל-חיאם, חולא, מרכבא, וכפר כילא שבדרום לבנון.
+דרום אפריקה מוכת האבטלה והפשע הולכת לקלפיות
07:54 26/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה המעניקה לחמאס שירותים משפטיים ודיפלומטיים היא דמוקרטיה בשקיעה, כהגדרתו של אקונומיסט, עם האבטלה הגבוהה ביותר בעולם - ואחרי הבחירות השבוע המצב עלול להיות גרוע עוד יותר
תומכי הקונגרס הלאומי האפריקני [צילום: בן קרטיס, AP]
+חמאס פרסם סרטון לוחמה פסיכולוגית הכולל תמונות גופות
21:26 25/05/24  |  עידן יוסף
חמאס פרסם סרטון לוחמה פסיכולוגית שבו נשמעים ראש הממשלה, השר בני גנץ והרמטכ"ל מדברים על מאמציהם לשחרור החטופים ומיד אחריו מופיעות תמונות של גופות, לכאורה של חטופים, כאשר פניהם מטושטשות וחלקם מצולמים מזויות שונות. המסר בסקטון של ארגון הטרור הוא שהזמן אוזל.

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לאל-ג'זירה: "כל שיח בנוגע לעסקה אינו רציני, קודם כל על התוקפנות להסתיים מיד, על הסיוע להיכנס ללא מגבלות ועל כוחות הכיבוש לסגת בצורה מוחלטת, רק לאחר מכן יבוא מו"מ על כל עניין נוסף".

+לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה
20:59 25/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות אוגדה 98 ממשיכים במבצע במרחב ג'בליה, ומשמידים תשתיות טרור ואמצעי לחימה רבים. ביממה האחרונה חוסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות אוויריות, כולל חוליית צלפים  ▪  לוחמי צק"ח 679 ואוגדה 162 פועלים במרכז הרצועה וברפיח, מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור
לוחמים בג'בליה [צילום: דובר צה''ל]
+גלנט קיבל אזהרה חמורה 8 חודשים לפני המלחמה, אך לא עשה דבר
13:53 25/05/24  |  יצחק בריק   |   לרשימה המלאה
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה  ▪  אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק בכיבוי שריפות  ▪  גלנט לוחץ בכל כוחו לקנות עוד מטוסי F-35 במיליארדי דולרים, וזאת בניגוד מוחלט ללקחי המלחמה ולצורך להגדיל את צבא היבשה בכמה אוגדות לאחר הקיצוץ הדרסטי של שש אוגדות ב-20 השנים האחרונות  ▪  גלנט והלכי אינם כשירים עתה לתפקידם ויש להחליפם
גלנט, הלוי. בלתי כשירים לתפקיד [צילום: אלעד מלכה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצ"ח חוקרת סרטון מאיים של לוחם מילואים שפורסם ברשת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה
26/05/24 14:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
לוחם מילואים מגדוד 6828 של חטיבת ביסל״ח (828) נפצע (שבת, 25.5.24), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
25/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
את יואב גלנט, שר הביטחון, אני מכיר כבר שנים. התפתח בינינו אמון הדדי זה לזה. כאשר פרסמתי את הדוּח הראשון שלי שעסק באי-מוכנות צה"ל למלחמה בשנת 2018, כיהן גלנט באותה עת בתפקיד שר השיכון והבינוי. הוא השר היחיד שיזם פגישה אישית איתי כדי שאציג לו את הדוח בפירוט.
25/05/2024  |  יצחק בריק  |   יומני בלוגרים
חלק ראשון בדיון עומק של מומחים על עיצוב מחדש של מדינת ישראל, תרבותה, המערכת הפוליטית והביטחונית שלה אחרי המלחמה. לפי תת-אלוף בדימוס אמציה חן, "לאמ"ן ולחליווה אין קשר למחדל 7 באוקטובר. הכל היה באחריות ובאשמת המבצעים: רמטכ"ל, מחלקת מבצעים, פיקוד דרום, מפקדת אוגדת עזה". לפי ד"ר חיים אסא, האסטרטגיה הישראלית בעתיד תהיה מבוססת על הרתעה גרעינית דו-צדדית מול אירן וגריעת היכולות הצבאיות של הגרורות - חמאס, חיזבאללה וכו'. לפי סא"ל בדימוס ד"ר דן שיאון, המרוויח העיקרי משבעת חודשי המלחמה הוא יחיא סינוואר. לפי ד"ר עדנה פשר, לעולם לא נגיע לשלום ויש לבנות אסטרטגיה של העצמת הקצינים הזוטרים. לפי פרופ' אלישע האס, יש להחליף את כל חברי המטכ"ל.
25/05/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
הקטטה התורנית המעמתת לכאורה את צה"ל עם ראש הממשלה בהקשר למה שזכה לכינוי "מכתבי התרעה" שהועברו מאמ"ן אל ראש הממשלה טרם ה-7 באוקטובר 2023, מדיפה ניחוח פוליטי.
שעות ספורות לאחר ההחלטה הדרמטית של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שהוציא - ברוב של 13 שופטים נגד שניים - צווים המחייבים את ישראל להפסיק את הפעולה הצבאית ברפיח שהוציא צווים המחייבים את ישראל לעצור את הפעולה הצבאית ברפיח - ככל שהיא עלולה לפגוע באוכלוסייה האזרחית ולגרום הרס מלא או חלקי, הוציא ראש המטה לביטחון לאומי, בראשו עומד צחי הנגבי, ומשרד החוץ, בראשו עומד השר ישראל כ"ץ, הודעה המציגה את עמדתה של ישראל והתייחסותה לצו שהוצא.
24/05/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר    מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות    אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
מיקי זוהר - מעמיד פנים, זורה חול בעיניים; אבי דיכטר - בוז; ישראל כ"ץ - אפרטצ'יק קטן, הורדוס נלעג; שלמה קרעי - סמל הרע בפוליטיקה של הליכוד; עמיחי שיקלי - גועל נפש
דרור אידר
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il