שר התחבורה, מאיר שטרית, הורה (יום א', 2.10.05) לרשות הספנות ולנמלים לשלוח חוקר שיבדוק האם אכן אוניה של חברת הספנות הישראלית "צים" היתה מעורבת בתאונת "
פגע וברח", ליד האי הצפוני ביפן, שכתוצאה ממנה נהרגו 7 דייגים יפנים.
על-פי דיווחים שהתקבלו מהתקשורת היפנית, ביום רביעי שעבר נמצאה ספינת דיג יפנית, הפוכה בלב ים, כ-40 ק"מ מחופי הוקאידו, כאשר סביב הספינה אותרו גופותיהם של 7 מאנשי צוות של הספינה.
חוקר רשות הספנות והנמלים יגיע בימים הקרובים להונג קונג ויגבה עדויות מאנשי הצוות של אוניית "צים".
בשעות הערב של יום א' מסר דובר חברת צים, כי "צים שרותי ספנות משולבים בע"מ, משתפת פעולה באופן מלא עם משמר החופים היפני בחקירת התהפכות ספינת הדייגים Shinsei Maru No. 3 והחלה בבדיקה פנימית משלה של הארוע". "אנו משתפים פעולה באופן מלא עם השלטונות", מסר רני רהב, דובר החברה. הדיווח הראשוני של הצוות מצביע על כך שהוא לא הרגיש בקיום מגע עם ספינה אחרת".
"אנו כימאים, כואבים מאוד את מותם של שבעת חברי צוות ספינת הדייגים Shinsei Maru No. 3", אמר רהב, "ליבנו עם משפחותיהם ויקיריהם".
"אם יימצא שצים אסיה היתה מעורבת בתאונה מצערת זו, חברת צים תקבל, כמובן, את האחריות על עצמה", נאמר בהודעת צים.
יום לפני כן (שבת) נמסר מחברת "צים" בתגובה לדיווחי התקשורת היפנית, כי שום אוניה שלה לא היתה מעורבת בהתנגשות עם אוניה או ספינת דיג בשבועות האחרונים.
משרד התחבורה מציין, כי שלטונות דרום קוריאה עיכבו לחקירה את 20 אנשי הצוות של האונייה הישראלית, ובהם גם את רב החובל וקצין המשמרת של האונייה. בתום החקירה הורשתה האונייה להמשיך לדרכה בהונג קונג.