|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

פרשת דברים והקשר להפטרת השבוע (ב') <br>

לראש הממשלה הנוכחי במדינת ישראל ולכל חבר מרעיו - אליהם, ורק אליהם, מכוונים במדויק דברי ישעיהו בן אמוץ ב"שבת חזון" - "שמעו דבר ה' קציני סדום האזינו תורת אלוהינו עם עמורה"
27/07/2020  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
שבת דברים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

אחרי ארבעים שנות נדודים במדבר ניצב משה בפני עם ישראל בעבר הירדן. ניכר, שמשה העייף מצהיר בפני עמו כי "לֹא אוּכַל לְבַדִּי שְׁאֵת אֶתְכֶם" (פר' א' פס' 9). משה מדגיש בהמשך נאומו טרם כניסת העם לארצו כי היה לו קשה לשאת לבד "טָרְחֲכֶם, וּמַשַּּאֲכֶם וְרִיבְכֶם" (פר' א' פס' 12). מעתה ואילך חובה על העם הבא בשערי הארץ הנכספת אחרי ארבעים שנות הסבל, שזימן לו המדבר, להקפיד על השתתת דפוסי חיים, הנאמנים לציווי ערכי הצדק והמוסר. על העם להמשיך את פועלו של משה, שהחל בכינון מערכות שלטון, המאופיינות ב-"וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק בֵּין-אִישׁ וּבֵין-אָחִיו וּבֵין גֵּרוֹ" (פר' א' פס' 16). חובה להתייחס לגר החי בארץ הזו כאל האזרח.

במסורת ישראל נקבע, שההפטרה אותה קוראים בשבת שלפני תשעה באב, היא שבת "דברים", היא לקוחה מפרק א' בספר ישעיהו בן אמוץ. המילים הראשונות בפרק א': "חזון ישעיהו בן אמוץ", לכן העניקו לשבת זו את הכינוי - "שבת חזון". יש כאן מפגש בין ראשית נאום אופטימי של משה טרם כניסת עם ישראל לארצו ובין חזון קודר של ישעיהו בן אמוץ מאות שנים לאחר מכן, מה עלול לקרות, אם העם לא ישמור על ציווי פרשת השבוע.

ההתניה בפרשת "דברים" לחיים בכבוד בארץ ישראל, ההתניה לחיים שלווים בארץ הנכספת לעם, שיצא מעבדות מצריים לחיי חרות, היא רק אם "לֹא תַּכִּירוּ פָּנִים בַּמִּשְׁפָּט, כַּקָּטֹן כַּגָּדוּל תִּשְׁמְעוּן, לֹא תָּגוּרוּ מִפְּנֵי-אִישׁ" (פר' א' פסק 17). חברה, שלא תשתית בארץ המובטחת דפוסי חיים של משפט ומוסר, צפוי לה מימוש הדברים הקשים ב"שבת חזון". אותה קריה נאמנה, שהית לזונה ושריה "סוֹרְרִים וְחַבְרִי גַּנָּבִים, כֻּלּוֹ אוֹהֵב שׁוֹחָד וְרוֹדֵף שַׁלְמוֹנִים..." (ישעיהו פר' א' פס' 21-23) מה שצפוי לה זו מציאות חיים של "מִכַּף רֶגֶל וְעַד רֹאשׁ אֵין בּוֹ מְתוֹם פֶּצַע חַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה..." (שם. פס' 6).

לראש הממשלה במדינת ישראל בשנת 2020, המבזה את מערכת המשפט, המבזה את היועץ המשפטי לממשלה, כי העז להגיש נגדו שלושה כתבי אישום - לראש ממשלה זה, לראש הממשלה הנוכחי במדינת ישראל ולכל חבר מרעיו - אליהם, ורק אליהם, מכוונים במדויק דברי ישעיהו בן אמוץ ב"שבת חזון" - "שִׁמְעוּ דְּבַר ה' קְצִינֵי סְדוֹם הַאֲזִינוּ תּורַת אֱלוֹהֵינוּ עַם עֲמוֹרָה" (שם, פס' 10).

אותם דברי נאצה, האומר כיום ראש ממשלת ישראל הנוכחי נגד מערכת המשפט, אמר מי שהיה שר פנים בישראל טרם כניסתו לכלא למספר שנים וכיום הוא שר בכיר בממשלת קציני סדום. כך אמר מי שהיה חבר כנסת ונשיא נכבד במדינת ישראל טרם כניסתו לכלא, כך דיבר ראש ממשלת ישראל בעבר טרם כניסתו לכלא. כך מדבר כיום סרה בפרוזדור הכניסה לבית המשפט ראש הממשלה שלנו, שכנגדו הוגשו מספר כתבי אישום, וכשלידו ניצבים אומרי אמן חלק הארי של שרי הממשלה.

ב"שבת חזון" שואל הנביא ישעיהו "איכה" זה קרה לנו, שקריה נאמנה הייתה לזונה. השאלה איכה עולה גם מתוך מגילת "איכה". איכה קרה שהרס מוסרי פנימי הביא על עם ישראל הרס פיזי. חשוב לנביא ב"שבת חזון" שלא נמעיט בזיכרון ההיסטורי ובלקחים שעלינו לאמץ. המסורת בחרה לזכור ולציין את העבר. לציין לא רק את ט' באב יום החורבן, אלא גם את י' בטבת - תחילת המצור, את י"ז בתמוז - הבקעת החומות ואת ג' בתשרי - רצח גדליה בן אחיקם, המסמל את סופה של נוכחות יהודית בארץ יהודה. כולם ימי צום, שנקבעו בלוח השנה לדורות. בדורנו עלינו לחזור ולשנן לעצמנו מה עלול לקרות לנו, כשאנחנו מפקידים את השלטון בידי קציני סדום ונותנים להתלהמות של עם עמורה לנווט את חיינו.

בפרספקטיבה של דורות במבט הסוקר אלפיים שנה מאז חורבן הבית השני ואלפיים שש מאות שנה מאז חורבן הבית הראשון עלינו להפנים כל פסוק ופסוק בהפטרת השבוע. כשלנגד עינינו מזדקרת קואליציה בהנהגת בנימין נתניהו, שעסוקה באופן מכוער בסגירת חשבונות מכוערים, בחילופי דברים בין שר אוצר בישראל, ישראל כ"ץ, ובין ראש הקואליציה, מיקי זוהר, כשהשר מאשים את מיקי זוהר, שהוא נגוע במניעים אישיים, והאשמה מכוערת נגד שר האוצר מאשימו חברו למפלגה. כך נראה שלטון שהוא "כֶּבֶד עָוֹן, זֶרַע מְרֵעִים, בָּנִים מַשְׁחִיתִים" (שם, פס' 4).

חודש לפני המועד הסופי לאישור תקציב המדינה בתקופה של משבר כלכלי ובריאותי קשה מנשוא אנחנו עדים להתקוטטות עקרה ביו ראשי השלטון, ותקציב - אין. הממשל מתעסק בחיי האנשים ובפרנסתם בקלות דעת פושעת. החבורה בחצרו של השליט במקום להשקיע 24 שעות ביממה במאמץ לחלץ אותנו מהמשבר הכלכלי הקשה בתקופה של מגפה קוטלת חיים, היא מתמקדת כל כולה יחד עם הבוס בנכס ששייך לבעלה של התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי, תוך כדי יצירת אווירה שמדובר בפושעת נגד החברה האנושית.

הפנייה בהפטרת השבוע אל קציני סדום היא למעשה פנייה לעומד כיום בראש קצונת סדום, בנימין נתניהו. מאז שנפתחו החקירות נגדו, וביתר שאת מאז שהחליט אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, על העמדתו לדין, הוא מחזיק את כל מדינת ישראל כבת ערובה בעת מנוסתו מהחוק. לנאשם בפלילים בשנת 2020 נאמרו הדברים בהפטרת השבוע: "אָשׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ, וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגַיִךְ וְאָסִירָה כָּל-בְּדִילַיִךְ. וְאָשִׁיבָה שוֹפְטַיִךְ כְּבָרִאשׁוֹנָה וְיוֹעָצַיִךְ כְּבִתְחִלָּה, אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק, קִרְיָה נֶאֱמָנָה" (שם א' 25-27). להגשמת המשאלה, שהקריה תהיה נאמנה לערכי הצדק, מפגינים ברחובות ירושלים אלפי אזרחים, שכל משאלתם שימומש החזון בפרשת השבוע "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה" (שם א' 27).

תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
איתן קלינסקי
+הרבנים קניבסקי ואדלשטיין: להימנע מהשתתפות בחתונות
00:58 28/07/20  |  עידן יוסף
רבני הפלג הליטאי, חיים קניבסקי וגרשון אדלשטיין, קוראים להימנע מהשתתפות באירועים כגון חתונה ובר-מצווה למי אינו מהמשפחה הקרובה. באיגרת ללומדי התורה, כתבו הרבנים כי אין לשהות בבתי מדרש שבהם אין הקפדה על כללי הבריאות, וכי מנגד יש להקפיד בזהירות יתרה במקומות אלה על מנת שלא להביא להשבתת לימוד התורה.
+יהודק הפיקוח הפרלמנטרי על הגבלת דיונים בבימ"ש בנוכחות עצורים
23:33 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק שנועדה להתמודד עם דיוני עצורים ואסירים במציאות הקורונה בשנה הקרובה, שר המשפטים והשר לביטחון הפנים יוכלו להכריז על "הגבלה חלקית" או "הגבלה מלאה" של הדיונים בבית המשפט בנוכחות עצורים ואסירים וועדת החוקה תוכל לבטלה בכל עת  ▪  במקרה שלא תדון בהכרזה מלאה היא תישאר בתוקף עד 14 יום ובהכרזה חלקית עד 28 יום  ▪  לדרישת יו"ר ועדת החוקה, לא תהיה הארכה של התקופה אלא תידרש הכרזה מחדש
(דיון בבית המשפט בתקופת הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה מופעי תרבות ואמנות
23:11 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודיע לוועדת הקורונה פרופ' איתמר גרוטו  ▪  יו"ר הוועדה, שאשא-ביטון, דרשה כי המתווה יובא כבר השבוע לאישור הוועדה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מספר המתים מקורונה עלה ל-474
22:10 27/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-1,205 מחצות. אתמול מספר הנדבקים עמד על 1,044. מצבם של 310 חולים קשה, מהם 96 מונשמים. מספר המתים עלה ל-474.
+‏היועץ לביטחון לאומי של טראמפ חלה בקורונה
21:27 27/07/20  |  עידן יוסף
‏היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ חלה בקורונה. דונלד ‏טראמפ לעיתונאים: "לא פגשתי אותו לאחרונה".
+מאבטח בכנסת נמצא חיובי לקורונה
20:59 27/07/20  |  עידן יוסף
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, פנה לכלל באי משכן הכנסת בדוא"ל, נוכח עדכון שקיבל כי מאבטח מיחידת המשמר נמצא חיובי בבדיקה לנגיף הקורונה. בפנייתו מדגיש ניצב גריף כי על פי התחקור הראשוני שבוצע, נמצא כי היום האחרון בו שהה המאבטח בכנסת היה יום חמישי האחרון.
+הקלות לבתי הכנסת; אין פתרון לישיבות
18:31 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הסכים להגדיל את מספר המתפללים בבתי הכנסת, והנחיות בעניין יפורסמו בהמשך  ▪  לבקשת דרעי, ינסה רוני נומה למצוא מצווה מוסכם ללימודים בחוליות בישיבות ובכוללים
(עדיין נותרו פערים בין הצדדים)
+תשלום במזומן באוטובוס כמוהו כלחיצת יד
18:00 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
- כך קובעת חוות דעת רפואית שהוכנה עבור ההסתדרות הלאומית  ▪  ארגון נהגי האוטובוסים מאיים בהשבתת השירות מיום רביעי  ▪  הוסר איום השביתה בסופרבוס לאחר שההנהלה הודיעה על התקנת מחיצות
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מהנדסי התודעה עובדים שעות נוספות
14:29 27/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
(אנרכיה)
+תיאטרון האבסורד - גרסת הקורונה
11:36 27/07/20  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
הרושם המתקבל הוא כי מבחינת מחוללי ההפגנות נגד ראש הממשלה, יש יתרונות בהתגברות ממדי המגיפה, בבחינת "ככל שיהיה עכשיו רע יותר כך ייטב במעלה הדרך"  ▪  זהו סוג של הימור מסוכן על בריאות הציבור, ואין פוצה פה ומצפצף
(הימור מסוכן [צילום: מן הטלוויזיה])
+משרד הבריאות: 1,039 איש אובחנו בנגיף ביממה האחרונה
11:09 27/07/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ב') כי 1,039 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. אתמול התקבלו תוצאות עבור 12,119 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.2%. מספר החולים הפעילים עומד על 35,076. בבתי החולים מאושפזים 739 חולים, מתוכם 104 מונשמים ו-317 חולים קשה. עד כה מתו 473 בני אדם מהנגיף.
+העלייהום על אורח החיים החילוני
10:52 27/07/20  |  ד"ר רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
שרד הבריאות מתעקש לסגור בריכות, חדרי כושר ומסעדות  ▪  הנזק הכלכלי והפגיעה בעובדים הם ממשים  ▪  תמהני, מהי הסיבה לרצון להסיט את הזרקור מהתחלואה הגבוהה בריכוזי החרדים לאורח החיים החילוני
(מתפללים בביתר עלית, קורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מלונות בראון נגד ספי צביאלי בשל הקורונה
10:48 27/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת דברים והקשר להפטרת השבוע (ב')
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
27/07/20 14:50
 
א.ה מזהיר
28/07/20 07:25
 
ה.א
28/07/20 20:47
 
פרוייקה ידידי,
28/07/20 13:37
 
ה.א
28/07/20 20:57
 
תיקונצ'יק לידידי
29/07/20 09:52
 
נמרוד א.
1/08/20 19:16
2
יהודית ממלבס
27/07/20 15:33
 
שמוצניק
28/07/20 08:41
3
מגיב ותיק
27/07/20 19:08
 
ה.א
28/07/20 14:25
 
פרוייקה ואוילוש,
28/07/20 15:42
4
תופעה מצערת
28/07/20 03:32
 
ה.א
29/07/20 09:22
 
האחראי בבלפור
29/07/20 12:23
5
להיזהר!
28/07/20 08:10
6
A young girl
28/07/20 12:45
7
שאלה לפרוייקה
28/07/20 16:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ספרו המונומנטאלי של הסופר והפילוסוף הצרפתי-אלג'יראי (והיהודי) "המיתוס של סיזיפוס" מתמקד בניתוח מימד האבסורד מזוויות שונות. הדימוי המגלם בעיניו את הביטוי האולטימטיבי של האבסורד הוא וריאציה על המיתולוגיה היוונית, לפיה, סיזיפוס רואה את האבן המידרדרת מראש ההר ומודע לאבסורד של קיומו, ובכל זאת ירד למטה כדי לגלגל את האבן בחזרה למעלה.
רשימות אחוזי הנדבקים לפי ערים בתקשורת, מעידות על כך שעיקר הבעיה היא בריכוזי החרדים והערבים. נבצר מבינתי מדוע משרד הבריאות מתעקש להגביל את החיים באזורים בהם מספר הנדבקים הוא נמוך, ומרכז מאמציו בבריכות, בחדרי כושר ובמסעדות.
רשת מלונות הבוטיק בראון תובעת 4.9 מיליון שקל מ-ספי צביאלי ומחברות שבבעלותו, המשכירות לרשת שני נכסים בתל אביב בהם פועלים מלונות שלה. בראון טוענת, כי צביאלי סירב לבוא לקראתה למרות משבר הקורונה, עמד על תשלום מלוא דמי השכירות ואף ניצל את המשבר כדי להעמיד בפניה תנאים בלתי סבירים. עוד נטען, כי צביאלי סיכל את הפיכת אחד מבתי המלון שלה למלונית קורונה, בכך שהודיע על התנגדותו למשרד הביטחון, ובכך מנע ממנה לצמצם את נזקיה. ורם הוגש כתב הגנה.
27/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
קיים קשר ישיר בין חשיפה לזיהום אוויר לבין עלייה בתמותה ממחלת הקורונה - כך קובע פרופ' חגי לוין, רופא מומחה בבריאות הציבור ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, בדוח מיוחד שהוגש לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל.
27/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ביום שלישי (28.7.20) יציג הפרופסור רוני גמזו, שמונה לרכז את המאבק בקורונה, את תוכניתו. את עיקרי התוכנית, שפורסמו לראשונה בחדשות 12, הוא הציג בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.
26/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il