|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מודל המטה כפתרון למשבר בשוק הנדל"ן העסקי <br>

לא עוד בין "חדרי הנהלה" ל"עובדים", אלא לפי פונקציות התפקוד כלומר, ניתן בהחלט לצמצם שטחים ששימשו בעבר ל"חשיבות היררכית" (חדר מנכ"ל, חדר ישיבות וכו') ולנייד אותם לשטחים שישמשו אינטרסים תפעולים כלכליים אחרים
09/12/2020  |     |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: יח"צ]

תמר שניידר [צילום: אבישי פינקלשטיין]

שוק הנדל"ן העסקי בכלל והמשרדים בפרט מצוי כיום במשבר הגדול בתולדותיו. בעיתוי הקשה ביותר שיכול להיות, בעיצומם של בניית מיליוני מ"ר משרדים בכל רחבי הארץ בכלל ובגוש-דן המורחב בפרט, פרצה מגיפת הקורונה שטרפה לחלוטין את הקלפים, גרמה מסיבות בריאותיות לרוב העובדים לעבוד מהבית, והותירה מגדלי משרדים שלמים ריקים כאבן שאין לה הופכין.

עוד בטרם פרוץ עידן הקורונה, זיהינו ב-PLACES GROUP משבר אפשרי בשוק זה, גם לאור הבנייה המופרזת של משרדים חדשים וגם לאור מגמה מתחזקת והולכת של עבודה מהבית, שהחלה כבר במהלך שני העשורים האחרונים. זיהינו כי מצב זה והמגמה החדשה בשוק העסקי, יגרמו ליותר ויותר בעלי משרדים קושי להשכיר אותם ובאופן פרדוקסלי גם העובדה שמודל דוגמת ה-WE WORK, שטח עבודה משותפים, הצליח יותר ויותר, סימנה בעייתיות הולכת וגוברת ושינוי בסיסי במתכונת של ה"משרד הקלאסי".

ראשית דבר, החלוקה היררכית הברורה בין "בוסים" ל"עובדים" כבר לא קיימת יותר בפועל. במהלך העשור האחרון התפתח עידן ה-WE, בו "שוטחה" ההיררכיה הקלאסית, ובמקומה התפתחה חלוקה לתפקידים כמו פיתוח, תפעול, בקרת מוצר וכו'. שינוי זה השפיע משמעותית על חלוקת מרחב המשרד, לא עוד בין "חדרי הנהלה" ל"עובדים", אלא לפי פונקציות התפקוד. כלומר, ניתן בהחלט לצמצם שטחים ששימשו בעבר ל"חשיבות היררכית" (חדר מנכ"ל, חדר ישיבות וכו') ולנייד אותם לשטחים שישמשו אינטרסים תפעולים כלכליים אחרים.

שנית, העובדה שא-פריורי, עוד לפני פרוץ הקורונה, החלל מעבר לעבודה מהבית, ונוצרה הכרה בקרב בעלי הפירמות השונות שאת העבודה ניתן לבצע מכל מקום, השתנה ממילא תפקוד המשרד והפך להיות במקום "טריטוריה", למרכז מפגשים עסקיים וחלוקת מידע, מה שגם הקטין את הצורך בשטחי משרד עודפים, כמו גם שטחי אחסון/ארכיונים וכו' שהתרוקנו מתוכן.

שלישית, לשני הגורמים הראשונים, שכבר גרמו להתמעטות הצורך בשטחי משרד, נוסף גם הגורם של העמידה האינסופית בפקקים, בממוצע שעה וחצי מדי יום הלוך וחזור, מה שהאיץ עוד יותר את תהליך העבודה מהבית.

הזזת קירות

את "מודל המטה"(HEADQUARTERS MODEL) פיתחתנו עוד בטרם פרוץ מגיפת הקורונה וכעת קיימת לו חשיבות משנה עקב המעבר המאסיבי לעבודה מהבית והתרוקנות המשרדים. מודל זה בא לנצל באופן אפקטיבי כל מ"ר משרד, לצמצם עלויות וכמובן למקסם את התשואה של בעלי המשרדים שכעת נאנקים עקב המשבר.

המודל מאפשר חלוקה מחודשת של מרחב המשרד TAILOR MADE. כלומר, לפי הצרכים המדויקים של בעלי המשרד. חשוב להדגיש כי למרות השינוי שיתבצע בחלוקת השטחים המקורית של המשרד, כלומר במקום החלוקה ההיררכית הקלאסית בין חדרי הנהלה לבין עובדים, לא יהיה צורך כמעט כלל בהשקעה ב"שבירת והזזת קירות", אלא פשוט בהתאמת השטח המקורי של המשרד לפונקציות החדשות שייווצרו, זאת תוך ניצול מירבי של כל מ"ר ומ"ר.

בשונה לחלוטין ממבנה המשרד הדיכוטומי הקלאסי, ניתן יהיה במסגרת מודל המטה לשלב מספר משרדים של מספר בעלים במסגרת אותו תא שטח. לדוגמה, ארבעה בעלי משרדים שונים שרכשו כל אחד לחוד משרדים באותה קומה, יחברו יחדיו, יחלקו ביניהם מחדש את כלל השטח של אותה קומה, והמשרד המוגדל המחודש ישמש את ארבעתם, כולל כל הפונקציות הנדרשות, החל ממקום המיועד לישיבות שיתחלק בין ארבעתם וכלה במכונת קפה, חדרי שרותים וכו'.

לדוגמה, בעלים של משרד בינוני, בגודל של נניח 400 מ"ר, שכעת 70-60 אחוזים מהשטח שברשותו ריק, מה שגורם לו כמובן הפסדים משמעותיים, חובר לעוד 3 בעלי משרדים באותה קומה ויחד הם מחלקים את כלל 1,600 המ"ר באופן מחודש ו"משטחים" את ההיררכיה שהייתה במשרדים המקוריים שלהם לחלוקה מחודשת שתשמש במשותף את כולם. נדגיש כי הם אינם הופכים בכך לשותפים לכל דבר, אלא שמדובר בשיתוף פעולה "אד הוק" לצורך אכלוס מחודש של כל שטחי המשרד ובכך להגדיל מחדש את התשואה מהשוכרים.

יתרה מכך: "מודל המטה" יוכל להיות מיושם לא רק ורטיקלי, כלומר על פני קומה שלמה, אלא גם הוריזונטלי, כלומר על פני כך וכך קומות במגדל, ויוכל להתאים לדוגמה, גם לחברות גדולות, דוגמת חברות ביטוח, הייטק, רואי חשבון, עורכי דין וכו', המתפרשות על-פי מספר קומות, כשהחלוקה המקורית הקלאסית איננה מתאימה כלל ועיקר לצרכים החדשים. אותן חברות יוכלו, על-ידי תכנון נכון, לנצל באופן מיטבי את השטח שברשותן על-ידי חלוקה מחודשת שתאפשר ניצול אופטימלי של כלל השטח על-פי הצרכים המדויקים של אותה חברה. נדגיש גם כי "מודל המטה" מותאם למגבלות "התו הסגול" בעידן הקורונה, ומאפשר מרחב אופטימלי וביטחון מירבי לכל השוהים במשרד, קל וחומר בעידן הקורונה.

הכותבת היא מבעלי PLACES GROUP ייזום ותכנון משרדים.
תאריך:  09/12/2020   |   עודכן:  10/12/2020
תמר שניידר
+החיסונים הראשונים בישראל ב-27 בדצמבר
19:50 09/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בניסיון למנוע אירועים חברתיים שקשורים בהדלקת נרות חנוכה יעביר משרד הבריאות המלצה לאסור מעבר בין בתים בשעות אחר-הצהריים והערב  ▪  המלצה נוספת: השבתת המסחר בכל הארץ בשעה 17:30
חיסוני הקורונה הגיעו היום לישראל [צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90]
נתניהו. דרכון ירוק למחוסנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+משרד הבריאות: סיווג האמירויות ייבחן שוב בעוד שבועיים
16:37 09/12/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות אומר כי בחן, כמנהגו מדי שבועיים, את מידת התחלואה באיחוד האמירויות וקבע כי נוכח העובדה שהמדינה נחשבת לירוקה, השבים ממנה לא יזדקקו לבידוד. משרד הבריאות קורא לכל השוהים באיחוד האמירויות להקפיד על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכה גם שם. תערך בדיקה נוספת בעוד כשבועיים על מנת לבדוק את מידת התחלואה באיחוד האמירויות ובקרב השבים ארצה.
+יועצו של השר אמסלם נדבק בקורונה
16:30 09/12/20  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשה יועצו של השר דוד אמסלם נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היועץ שהה שלשום במשכן הכנסת. החקירה האפידמיולוגית נמשכת.
+תרופה ניסיונית לטיפול ב-HIV נמצאה יעילה נגד קורונה
15:14 09/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר שנשאי HIV שאובחנו גם כחולי קורונה הראו שיפור ניכר והחלמה מהירה בתוך מספר ימים לאחר שצרכו את התרופה "Codivir" כעת הוכחה התרופה כיעילה בעיכוב נגיף הקורונה בדיקות מעבדה במכון VRS בלונדון
([צילום: AP])
+שקד: השארת איחוד האמירויות ירוקה - הפקרות בריאותית
12:48 09/12/20  |  עידן יוסף
ח״כ איילת שקד (ימינה) תקפה את כוונת הממשלה להשאיר את איחוד האמירויות מדינה ירוקה. לדבריה, ״מאות ישראלים חוזרים עם קורונה מאיחוד האמירויות. הממשלה חייבת להחיל חובת בדיקה מהירה בשדה התעופה עם הנחיתה. מדובר בהפקרה בריאותית של האזרחים ושל הכלכלה הישראלית. למרות האופוריה שרה״מ מנסה לשדר, הקורונה עוד כאן ועלינו להתנהג בהתאם״.
+מגבירים אכיפה
10:02 09/12/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עליה במספר המקרים בהונג קונג [צילום: קים צ'ונג/AP]
+נתניהו בנתב"ג: "מתכוון להיות הראשון שמתחסן בישראל"
09:26 09/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "חשוב לי שאזרחי ישראל יתחסנו, אני מאמין בחיסון ומקווה שבימים הקרובים נקבל את כל האישורים"  ▪  אדלשטיין: "נעבור עוד חודשים לא פשוטים אבל רואים את הסוף"  ▪  מחר צפוי להגיע משלוח נוסף שיכלול מאות אלפי חיסונים נוספים
נתניהו ואדשלטיין בנתב"ג
החיסון של פייזר [צילום: AP]
+קבינט הקורונה אישר את הארכת תקנות התחבורה והתעופה ב-28 ימים
08:33 09/12/20  |  מירב ארד
קבינט הקורונה אישר אמש (יום ג') במשאל טלפוני את המלצת משרד הבריאות להאריך את תקנות התחבורה ב-28 ימים נוספים עד יום 7.1.2021 וכן הארכת תוקף תקנות תעופה ב-28 ימים ללא שינויים.
+ביידן יורה מיידית לעטות מסיכות
08:31 09/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההוראה תחול רק על מתחמים פדרליים ועל אוטובוסים ורכבות העוברים בין מדינות, שכן לממשל אין סמכות ברמת המדינות  ▪  מבטיח גם 100 מיליון מנות חיסון ומתן עדיפות לעובדי מערכת החינוך
(יחתום על צו ב-20 בינואר [צילום: סוזן וולש, AP])
+קורונה בישראל: 2.5% מהבדיקות היו חיוביות
08:19 09/12/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 1,719 מאומתים לנגיף הקורונה. אתמול נערכו 69,778 בדיקות, מהן אחוז הבדיקות החיוביות ירד ל-2.5%. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 310, בהם 113 מונשמים.
+3 מיליארד חבילות עד כריסמס
08:02 09/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הימים האחרונים של שנת הקורונה, שהביאה לזינוק ברכישות המקוונות, עלולים להביא לקריסתם של סוחרים קטנים אם המשלוחים יאחרו - מדווח ניו-יורק טיימס
(100,000 עובדים זמניים [צילום: סטיבן סנה, AP])
מצב הקורונה בארה"ב, 8.12.20 / CBS
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מודל המטה כפתרון למשבר בשוק הנדל"ן העסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בתמונה: איש רפואה הלבוש בחליפת הגנה צועד במרכז לבדיקות קורונה בהונג-קונג. מנהיגת הונג-קונג קרי לם אמרה כי יש להגביר את האכיפה על אמצעים כמו ריחוק חברתי לאור הזינוק במספר חולי הקורונה, אסרה על בילויים ליליים והורתה על סגירת בתי עסק נוספים.
09/12/2020  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
משלוח חיסוני הקורונה הראשון של חברת "פייזר" הגיע (יום ד') לישראל. המטוס של חברת DHL הגיע מבריסל ונחת בנמל התעופה בן-גוריון. מחר צפוי להגיע משלוח נוסף שיכלול מאות אלפי חיסונים נוספים. מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה־FDA) אמור לאשר מחר את החיסון לשימוש.
09/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הנשיא הנבחר ג'ו ביידן יחתום, ביום בו ייכנס לתפקידו, על הוראה אשר תחייב עטיית מסיכות בבניינים פדרליים בכל רחבי ארה"ב, כמו גם ברכבות ואוטובוסים העוברות בין מדינות. כך הודיע ביידן (יום ג', 8.12.20), בהציגו את תוכניתו למאבק בקורונה ב-100 הימים הראשונים של ממשלו. ביידן אינו יכול להורות על עטיית מסיכות כללית, משום שהדבר נתון בידי המדינות השונות, אלא רק כאשר מדובר בשטחים פדרליים ובמעבר בין מדינות.
09/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הסחר המקוון הפך לצינור החיים של חברות וצרכנים במהלך הקורונה, אך תקופת החגים הקרובה תעמיד את הענף במבחנו הגדול ביותר אי-פעם: 3 מיליארד חבילות צפויות להישלח בארה"ב, זינוק של למעלה משליש לעומת השנה שעברה. ההצלחה במשלוחים עשויה ליצור את ההבדל בין הישרדות לקריסה מבחינת עסקים קטנים, המצויים ממילא על-פי תהום – מדווח ניו-יורק טיימס. חבילות שלא יגיעו עד חג המולד יהיו אכזבה לקונים – ואסון למוכרים: העתיד הוא בסחר האלקטוני, ואף מוכר אינו רוצה לשדר חוסר יכולת לספק בזמן.
09/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ג', 8.12.20), פה אחד, את החלטת הממשלה מיום 03.12.20 להכריז על הסמכת השב"כ לבצע פעולות סיוע במאמץ מול נגיף הקורונה מיום 04.12.20 ועד ליום 17.12.20. דיון הוועדה עסק לא רק בהחלטת הממשלה, אלא גם בבחינת הנתונים אשר מדווח משרד הבריאות לוועדה, על-פי החוק, כמו גם בהיערכות הממשלה לקראת תום תוקפה של הוראת השעה ביום 20 בינואר 2021.
09/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il