|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מלינדה גייטס קוראת לביידן בוושינגטון פוסט:

יש למנות צאר לטיפול משפחתי

הקורונה חשפה בצורה הברורה ביותר את המשבר בתחום הטיפול בילדים ובזקנים, הפוגע במיוחד בנשים ביידן הבטיח רפורמה ועליו לקיים את הבטחתו
08/12/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מהלומה על ההתקדמות לשוויון [צילום: אליז אמנדולה, AP]

היסטוריה קצרה של התגובה הנשיאותית למשברים לאומיים יכולה להתחיל ברשימת ה"צארים" של הבית הלבן – התואר המקובל לממוני-על, מציעה מלינדה גייטס, רעייתו של ביל גייטס ומי שעומדת עימו בראש קרן הענק המשפחתית, במאמר בוושינגטון פוסט.

המונח נולד ב-1918, כאשר וודרו וילסון מינה את הפיננסייר ברנרד ברוך לתאם את הייצור והאספקה במלחמת העולם הראשונה. העיתונות כינתה את ברוך "צאר התעשיה" והכינוי נשאר גם לאחר שהתפקיד הסתיים. פרנקלין דלאנו רוזוולט מינה שורה של צארים במלחמת העולם השנייה, כולל למזון, מחירים וגומי. במשבר הנפט של שנות ה-70 מינה הנשיא ריצ'רד ניקסון צאר אנרגיה. ברק אובמה מינה ב-2009 צאר להבראת תעשיית הרכב. גייטס מציעה לג'ו ביידן למנות צאר לטיפול משפחתי.

הקורונה הראתה לכל את מה שידוע עד לכאב למשפחות רבות: מערכת הטיפול המשפחתי בארה"ב אינה פועלת, ונשים הן המשלמות את המחיר. עוד לפני המגיפה, טיפול בילדים וטיפול ארוך טווח בזקנים היו לעיתים קרובות יקרים ובלתי זמינים, ונשים מילאו את החלל על חשבון הפוטנציאל הכלכלי שלהן. כעת מעונות היום סגורים, בתי הספר עברו ללמידה מרחוק והורים חולים ומזדקנים נמצאים בבית. מה שהיה קשה הפך לכמעט בלתי אפשרי, במיוחד לאימהות יחידניות, עובדות חיוניות ועובדות בשכר נמוך ובמשמרות בלתי סדירות. אחת מכל ארבע אמריקניות שוקלת לפרוש מעבודתה בשל הקורונה; חמישית מהמשרות במעונות היום נעלמו; והפגיעה קשה במיוחד בשחורות ובהיספניות, שם שיעור האבטלה מגיע ל-9%.

יציאתן של נשים מהכלכלה בשל הקורונה מנחיתה מהלומה על עשורים של התקדמות לעבר שוויון מגדרי, וקשה לראות את ההתקדמות מתחדשת בקרוב – מתריעה גייטס. המצב הנוכחי עלול לחלק את המשק שלאחר המגיפה לשני מעמדות של עובדים: אלו המחויבים לטפל בבני משפחה ואלו הפטורים מכך. אולם, אין המדובר בגזירת גורל. אם ביידן ימנה צאר לטיפול משפחתי, הוא יבטיח לכך שלראשונה הממשל הפדרלי יביא בחשבון צרכים אלו בכל ההחלטות והחקיקה. מאחר שהנושא מערב משרדי ממשלה רבים – בריאות, חינוך ועבודה – רפורמה אמיתית תנוהל בצורה הטובה ביותר בידי מי שיהיה בעמדה בכירה די הצורך כדי לבחון את הצרכים במבט-על ושתהיה לו הסמכות לעשות את הדרוש.

גייטס אומרת כי ממונה-על שכזה יוכל לעבוד עם הקונגרס כבר מיומו הראשון של ממשל ביידן כדי לתת מענה מיידי למשפחות האמריקניות, על-ידי הארכת החופשות בתשלום, מימון של 50 מיליארד דולר למעונות היום והקצבת הסכומים הדרושים לטיפול ב-800,000 הממתינים לבתי אבות. לאחר הפעלת צעדי חירום אלו, יוכל הממשל להפנות את תשומת ליבו לחוק שיעניק חופשה בתשלום לעובדים לצורך טיפול רפואי בבני משפחותיהם – צעד הזוכה לתמיכה דו-מפלגתית ואשר חשיבותו רבה להשתלבות נשים בעבודה. צאר הטיפול יוכל לסייע לממשל לממש את הבטחותיו של ביידן בתחום הטיפול המשפחתי, על-ידי הגשת הצעות וניהול פיילוטים במדינות וערים ברחבי ארה"ב, ועל-ידי מתן עידוד ליוזמות של המגזר הפרטי. יש רעיונות טובים והם ראויים לתשומת ליבו של הבית הלבן.

ביידן עצמו טיפל בהוריו כאשר הזדקנו והיה אב יחידני לשני ילדיו הצעירים לאחר מותה של אשתו הראשונה. הוא יודע מנסיונו האישי, שהמשבר הנוכחי בטיפול המשפחתי איננו תסמין של הקורונה אלא מחלת רקע. אם אי-פעם היה נשיא שהבין את חשיבות הנושא, זהו ביידן. ואם היה אי-פעם רגע בו הטיפול המשפחתי נזקק לאדם שיקדיש לו את כל זמנו, זהו הרגע.



תאריך:  08/12/20   |   עודכן:  08/12/20
איתמר לוין
+3 מיליארד חבילות עד כריסמס
08:02 09/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הימים האחרונים של שנת הקורונה, שהביאה לזינוק ברכישות המקוונות, עלולים להביא לקריסתם של סוחרים קטנים אם המשלוחים יאחרו - מדווח ניו-יורק טיימס
(100,000 עובדים זמניים [צילום: סטיבן סנה, AP])
מצב הקורונה בארה"ב, 8.12.20 / CBS
+בר סימן טוב: לא ממליץ לחייב אזרחים להתחסן
06:32 09/12/20  |  עידן יוסף
מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, אומר כי לא היה מחייב את האוכלוסייה להתחסן, "אבל אפילו אם רק 50% מהאוכלוסייה תתחסן, נראה שינוי דרמטי. אני אתחסן וכך גם המשפחה שלי. זו המשימה החשובה ביותר - לגרום לאוכלוסייה לבצע את החיסונים ואז נוכל לחזור למצב נורמלי ככל האפשר".

בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי ואיש העסקים אלברט דדון, אמר (ג'): "אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, ואני רוצה לברך את בריטניה על תחילת תהליך החיסון לאזרחיה. נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל. עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר".

לשאלת דעתו על הגורמים שאומרים שעלינו לאמץ מודלים מחו"ל כמו ניו-זילנד וטייוואן, השיב: "קביעת המדיניות להתמודדות עם המגיפה נובעת משיקולים דמוגרפיים, פוליטיים וחברתיים, ואין מודל אחד שנוכל לשכפל. אנחנו לא יכולים לומר שעלינו לאמץ את המודל האוסטרלי, הטאיוואני או הניו-זילנדי. זה פשוט לא יהיה נכון. ישראל היא מדינה עם הגיל החציוני הנמוך ביותר בעולם, ואחוז הילדים באוכלוסייה הוא גבוה. מספר הילדים הממוצע למשפחה הוא יותר משלושה בישראל וזה משנה את כל התמונה ביחס למדינות אחרות".
+יעילות כלי השב"כ: משרד הבריאות קיבל הערה
06:20 09/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך השימוש בשב"כ במאמץ מול הקורונה עד ל-17.12.20  ▪  הוועדה העירה למשרד הבריאות כי אופן הדיווח לוועדה אינו מספק לוועדה את הכלים לבחון את יעילות כלי השב"כ בהתאם לתכלית החוק  ▪  דוח: שינוי משמעותי, לא ביעילות הכלי, אלא בתועלת השולית שלו - להבין אם מדובר באירוע חד-פעמי או במגמה מתפתחת
(יו"ר הוועדה ח"כ האוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+פורסמו ההנחיות לפעילות הקניונים
23:40 08/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושרו התקנות המתירות הפעלת קניון, שוק ומוזאון, לרבות חנויות המצויות בשוק או בקניון  ▪  הסדר תפוסה אחיד על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה
קניון ארנה בנהריה [צילום: עידן יוסף]
קניון ברחובות [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+בלחץ שר האוצר: השרים יאשרו פתיחת קניונים
19:51 08/12/20  |  עידן יוסף
בעקבות לחץ מצד השר ישראל כ"ץ: השרים יאשרו בקרוב טלפונית את פתיחת הקניונים מחר (גלי צה"ל).

+מסתמן: איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה
19:27 08/12/20  |  עידן יוסף
מסתמן: איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה לקורונה (חדשות 12).
+בשל קשיים משפטיים בוטל הסגר הלילי
18:26 08/12/20  |  איציק וולף
הסגר הלילי שאמור היה להתחיל מחר בערב בוטל. זאת, בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישורו. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר", לשון ההודעה.
+חיסון פייזר מגן משמעותית במנה הראשונה
16:17 08/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עדיין יש צורך בקבלת המנה השנייה לאחר שלושה שבועות  ▪  תופעות לוואי לאחר המנה השנייה מלמדות שייתכן שיהיה צורך בקבלת יום חופשה  ▪  החיסון יעיל ללא הבדל מגדר, גזע ומשקל; יעילותו במבוגרים דומה לזו שבקרב הצעירים
יעילות של 95% [צילום: AP]
החיסון הראשון בבריטניה [צילום: AP]
+תגלית מרעישה בקורונה!
14:55 08/12/20  |  אלישבע מסינג   |   לרשימה המלאה
בזכות משבר הקורונה גיליתי את השכנה שלי בת ה-90, ואת השכנה הערירית מקומה 4  ▪  ולא רק אני, אנחנו גילינו אותם, כולנו  ▪  אבל מה יהיה כשהקורונה תחלוף?!
(לזכור אותם גם אחרי הקורונה [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש למנות צאר לטיפול משפחתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
חיסון הקורונה של פייזר מעניק "הגנה חזקה" נגד הנגיף בתוך עשרה ימים לאחר קבלת המנה הראשונה, אם כי יש צורך בקבלת שתי מנות בפער של שלושה שבועות זו מזו. כך מוסר (יום ג', 8.12.20) מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) בהתייחסות ראשונה לחיסון, יומיים לפני שהוועדה המייעצת שלו צפויה להעניק לחיסון אישור חירום שיאפשר את השימוש בו בארה"ב וברחבי העולם, כולל בישראל.
08/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הידעתם? 23% ממשפחות הקשישים בארץ חצו את קו העוני. רק 21% מבני 65 ומעלה משתתפים בכוח העבודה. ההכנסה החודשית הממוצעת של משק בית בשכבת הגיל הזאת נמוכה מכלל משקי הבית. רק 46% מקבלים פנסיה שוטפת.
חורשה בשלכת ושוק רחוב מקסים בעיר אפינג, 30 ק"מ מצפון-מזרח ללונדון, מוליכים למחזה יוצא דופן: מאות מוניות לונדוניות שחורות חונות פגוש אל פגוש בשדה רחב ידיים. נהגי המוניות החזירו אותן לחברת ההשכרה בשל הקריסה בעסקיהם לאחר שבריטניה נכנסה לסגר בחודש מארס. מחסניה של החברה התפקעו והיא שכרה שדה מחקלאי מקומי לאחסנת 200 מכוניות. "זהו מגרש החלומות השבורים", אמר לניו-יורק טיימס סטיב מק'נמארה, מזכיר איגוד נהגי המוניות בלונדון ובו 21,500 חברים. "זה נורא וזה מחמיר עוד יותר".
08/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
קופת חולים כללית מרכז ומגן דוד אדום הכריזו על הקמת מתחמי דגימות קורונה ייעודים, אשר החלו לפעול בנס ציונה ואשדוד - במטרה לבצע בדיקות לקהל הנופשים המבקש לבקר באיים הירוקים (ים המלח ואילת).
08/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
לפני חודש תמונת הקורונה משני עברי האוקיינוס האטלנטי הייתה עגומה באותה מידה. מספר החולים והמאושפזים זינק הן בארה"ב והן באירופה, ולאורך רוב הסתיו שיעורי התמותה בחלקים מאירופה היו גבוהים מאשר בארה"ב. אבל בתחילת השבוע השני של דצמבר, נראה שהתמונה משתנה – כותב אישאן ת'רור, בעל טור לענייני חוץ בוושינגטון פוסט.
08/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשל ביידן  /  מי ומי  
מיום רביעי בערב: סגר לילי בישראל  /  איציק וולף
נתניהו תומך בסגר לילי בחנוכה  /  איציק וולף
בוטל הדיון בוועדת הקורונה  /  מירב ארד
עו"ד ואיש עסקים בראש צוות הקורונה של ביידן  /  איתמר לוין
הפתעה: הקלות = עלייה בתחלואה  /  איתמר לוין
גם הרפואה הדיגיטלית מזנקת  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il