בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המסורת החלמאית המפוארת, שחשבנו כי עברה מן העולם, ממשיכה להתקיים אחר כבוד רב במקומותינו - ושמא אף מתעצמת ומשתבחת
|
חרדים בבית החולים ברזילי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בימים האחרונים מתגלים במקומותינו מקרים של התנהגות וחשיבה שלא היו מביישות את חכמי חלם זצ"ל. והרי שני מקרים מעניינים במיוחד: ההחלטה לעצור את המשט לעזה: מצד אחד, טוענת מדינת ישראל בתוקף: "אין שום מצור על עזה! תושבי עזה מקבלים את כל הנחוץ להם לקיומם ובכלל..." (וביתר תוקף: "אם יש כאן מצור בכלל, הריהו על ישראל!"). ומה המסקנה הנובעת מן הקביעה הזאת? - "אנחנו לא נאפשר לאף-אחד, ולשום ספינה או יאכטה שהיא, לפרוץ את המצור על עזה...". אריסטו, ממציא הלוגיקה, מתפתל עכשיו בלי ספק נואשות בקברו עתיק-היומין (שמקומו לא נודע עד כה, למזלו הטוב, אפילו לא לחרדינו ייבדלו לחיים ארוכים). חרדינו, החרדים לכבודם של גויים גמורים (כנראה אפילו פגאנים, רחמנא ליצלן) שהלכו לעולמם ונקברו לפני כאלפיים שנה בעפרה של אשקלון, החליטו להעביר את שרידי שלדיהם לירושלים עיר הקודש, ולערוך להם קבורה כדת משה וישראל, בעם רב, תוך קינה ונהי המוניים, כיאות לנשים, גברים ותינוקות של בית-רבן צדיקים, שעצמותיהם חוללו, שלא נדע. והנה, מתחת לאפם ממש של הנ"ל, בירושלים עיר הקודש עצמה, מתחולל חילול הקודש - שרידיו של בית-עלמין מוסלמי עתיק-יומין בלב ירושלים נחפרים ונעקרים במהירות, בחסות אבטחה כבדה ובלי גינונים מיותרים, וזאת כדי להקים במקום מוזיאון ראוותני לתפארת הסובלנות (לא ברור עדיין איזו סובלנות, בין מי למי ולמה). הצעתי היא, שברגע שיתפנו העוסקים בקודש מהבאת שרידיהם של קדושי אשקלון הצדיקים לקבורה כדת משה וישראל בירושלים, יטלו גם את שארית עצמותיהם של קבורי בית העלמין המוסלמי, ששר ההיסטוריה הועיד אותם להיטלטל ולהיעקר, ולפנות את מקומם לאותו מוזיאון סובלנות ע"ש שמעון ויזנטל, ולהביא גם אותם לקבורה מכובדת, כדת וכדין (כדת משה וישראל?), ובא לציון גואל, אמן ואמן!
|
תאריך:
|
23/05/2010
|
|
|
עודכן:
|
23/05/2010
|
|
בת-שבע שפירא
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אסתר ואיתן.
|
23/05/10 22:43
|
|
2
|
|
נתנאלה
|
24/05/10 07:34
|
|
3
|
|
מ.ש
|
24/05/10 07:38
|
|
|
|
ב"ש
|
24/05/10 09:13
|
|
|
|
מ.ש
|
24/05/10 22:13
|
|
4
|
|
י.ש
|
24/05/10 07:43
|
|
|
|
מגיב סידרתי
|
24/05/10 09:19
|
|
|
|
י.ש
|
24/05/10 22:22
|
|
|
|
חשפן מתחזים
|
24/05/10 22:43
|
|
|
|
י.ש
|
25/05/10 02:27
|
|
|
|
י.ש
|
25/05/10 07:42
|
|
5
|
|
ב"ש
|
24/05/10 07:43
|
|
6
|
|
פלא יועץ
|
24/05/10 17:44
|
|
|
|
דוריאן
|
25/05/10 06:32
|
|
|
|
פלא יועץ
|
27/05/10 19:45
|
|
קצב החיים, המדע ותוחלת החיים העולה, מאפשרים היום מציאות שונה בכל הקשור לאיכות החיים בגיל השלישי. למעשה, היום קשה להצביע על הגיל הכרונולוגי שבו מתחילה הגדרת הגיל השלישי, משום שמדובר בקבוצה גדולה של אנשים פעילים, אנרגטיים, בעלי חיי חברה מעשירים, המחפשים סביבה מוגנת שתאפשר להם המשך אורח חיים פעיל ובריא.
|
|
|
במהלך כמאה שנה של מחקר קרימינולוגי המחפש תשובות לשאלה מה גורם לאדם לעבור על החוק והמבקש למצוא פתרונות לתופעת העבריינות, התפתחו בו גישות ביולוגיות, פסיכולוגיות וסוציולוגיות וגישות רב-תחומיות. בעיקרן, תצפית על הסוטה החברתי ולימוד אורחותיו מהפרט אל הכלל, או לפי העניין, מן הכלל אל הפרט. גישות אחדות, חדשניות יחסית, ממקדות את המחקר דווקא באדם שאינו פושע, הקונפורמי, ומבקשות לברר מדוע הוא לא נעשה עבריין: מה הניא אותו מלעבור עבירות. מכאן באה התובנה כי הפיקוח החברתי הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר למנוע חריגה מנורמה. במדינה מתוקנת קיימים מוסדות חברתיים רבים שתכליתם להשיג פיקוח חברתי, וביניהם הסוכנויות לאכיפת החוק. מוסד הביקורת הפנימית הוא אחד מגופי הפיקוח היעילים ביותר בתחום בו הוא אמור להתקיים ולפעול. אין הוא המוסד היחידי בתחומו, מצטרפים אליו גופי ביקורת חיצונית וגורמים אחרים אשר אינם באים במקומו ואינם יכולים להחליפו. חשוב ככל שיהיה מקצוע הביקורת הפנימית זקוק הוא - בגלל מאפייניו הייחודיים - לתמיכה מתמדת, לגיבוי חד-ערכי, לפיתוח גובר ולקידום מעמדי מובהק.
|
|
|
"זהו מסוג אותם מקרים שאם תותר חשיפת הגולשים - לא נמצא אותם עוד במקומותינו שכן אם אדם יידע שזהותו תיחשף, הוא יימנע מחשיפת הפרטים מחשש שיבולע לו בעקבות כך". כך קבעה (יום ב', 15.12.09) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, חדוה וינבאום-וולצקי, בבקשה שהגיש מכון התקנים לחשיפת זהותו של גולש, ככל הנראה עובד של המכון, אשר בעקבות פרסום ב-ynet על חריגות השכר במכון התקנים, כתב את התגובית הבאה:
|
|
|
|
|
|
בימים אלה הגיע למחשב שבביתי מכתבו של צ'יטה, תת-אלוף (מיל.) אליעזר כהן, שנשלח למערכת "הארץ" בתגובה למאמר של גדעון לוי מיום 25.1, בכותרת "אחמד בא לעולם". מפיצי המכתב הסבירו שמערכת "הארץ" סירבה לפרסם את המכתב.
|
|
|
|