|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
עקבה, ירדן [צילום: ראאד אדיילה/AP]

המפגש הביטחוני בעקבה הוא בזבוז זמן

המפגש הביטחוני בעקבה נועד לרצות את ארה"ב ומדינות ערב, ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אין שום כוונה להתעמת עם קבוצות הטרור החמושות בצפון הגדה. צה"ל יצמצם לקראת רמדאן את פעילות המעצרים שלו בגדה, אבל הוא אינו יכול לסמוך על הרש"פ בכל הקשור למלחמה בטרור, הפיגוע הרצחני אתמול בעיירה חווארה הוא ההוכחה הטובה לכך
27/02/2023  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

נציגי הרש"פ יצאו למפגש הביטחוני בעקבה שיזמה ארה"ב לקראת חודש רמדאן כדי לנסות ולהרגיע את השטח למרות התנגדותם של 11 פלגים פלשתינים ובראשם ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הרחוב הפלשתיני כולו התנגד להשתתפות נציגי הרש"פ בפסגה, הלך הרוח היה כי מדובר בזריקת הרגעה של ארה"ב וישראל שנועדה לנטרל את התנגדות הרחוב הפלשתיני לישראל שהחל כבר בהתעוררות לקראת אינתיפאדה חדשה.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס היה נתון ללחצים כבדים של ממשל ביידן, הנשיא המצרי א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן ובסוף הוא התקפל, הוא חשש שארה"ב תפגע בסיוע הכספי השנתי למנגנוני הביטחון הפלשתינים והובטח לו כי ישראל תסכים בדיונים בעקבה להעביר לו מדי שנה 200 מיליון שקל נוספים מהכספים שהיא גובה במעבר גשר אלנבי שבמשך עשר השנים האחרונות לא הועברו לרש"פ.

ההערכה בקרב גורמי ביטחון בכירים בישראל היא כי המפגש הביטחוני בעקבה ייכשל וכי אין שום שינוי במוטיבציה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הוא איננו מוכן לסכן את שלטונו ולהורות לכוחות הביטחון של הרש"פ להתעמת עם קבוצות הטרור החמושות בצפון הגדה באזורי שכם וג'נין.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שלח את נציגיו למפגש בעקבה כדי לרצות את ממשל ביידן ואת מדינות ערב, הוא זוכר היטב מפגש קודם שבו הוא השתתף בעקבה לפני 20 שנה בהשתתפות הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש וראש ממשלת ישראל אריאל שרון שעסק בדיון ב"מפת הדרכים", גם אז נכשל המפגש.

המפגש בעקבה נועד לבסס את תוכנית הרגיעה האמריקנית שהושגה בשבוע שעבר, הפלשתינים משכו את הצעת ההחלטה שהגישו למועצת הביטחון של האו"ם בתמורה להתחייבות ישראלית להקפיא את ההתנחלויות לתקופה של כמה חודשים. המפגש בעקבה נקבע כמה שבועות לפני חודש רמדאן כדי לנסות להרגיע את השטח ולמנוע הסלמה ביטחונית במהלך החודש הקדוש.

הודעת הסיכום של הוועידה מעידה על כך שאין בה שום התחייבות של הרש"פ להילחם בטרור, תוקם ועדה ביטחונית משותפת של ישראל והרש"פ שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת של הרש"פ לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרש"פ, לקראת רמדאן יתקיים מפגש נוסף במצרים לבחון את ההתקדמות במישור הביטחוני, כמו-כן סוכם להקים ועדה אזרחית שתפעל לקדם צעדים כלכלים בוני אמון.

כניסת כוחות צה"ל לשטחי A בגדה

הבעיה העיקרית מבחינת הפלשתינים היא המשך הכניסה של כוחות צה"ל למרכזי הערים הפלשתיניות בשטחי A שהינם בריבונות פלשתינית מלאה על-פי הסכמי אוסלו לצורך מעצרי מבוקשים ומניעת פיגועים. הרש"פ דורשת שישראל תחזור למצב שהיה עד חודש ספטמבר 2000 שבו נמנע צה"ל מלהיכנס לשטחי A בגדה, אבל מאז זרמו מים רבים אל הים התיכון, הרש"פ איבדה את שליטתה הביטחונית בצפון הגדה והערים שכם וג'נין הפכו לערי מקלט למחבלים.

פיגוע הירי שהיה אתמול בעיירה חווארה באזור שכם לעבר רכב ישראלי שבו נסעו שני אזרחים ישראלים, הלל ויגל יניב הי"ד מההתנחלות הר ברכה, היה כנראה המסר של ארגוני הטרור לכינוס החירום הביטחוני בעקבה. מדובר ברצח אכזרי של אזרחים חפים מפשע, המחבל הגיע משטח A, ארב בשטח לאורך הכביש הראשי בכפר חווארה והרג ביריות את שני הישראלים ונמלט בחזרה לשטח העיר שכם.

למרות זאת, על-פי הוראת הדרג המדיני, צה"ל מתכוון לצמצם את הפעילות של כוחות צה"ל בשטחי A למינימום ההכרחי, כוחות צה"ל יבצעו לקראת חודש רמדאן רק פעילות מעצרים שאין מנוס ממנה, כמו למשל מעצר של מחבלים המוגדרים כ"פצצה מתקתקת" כדי למנוע חיכוך ככל האפשר עם האוכלוסייה הפלשתינית. צה"ל גם מתכוון לאפשר לכוחות הביטחון של הרש"פ לבצע מעצרים באופן עצמאי כפי שהיה בעבר.

אולם, הבעיה העיקרית היא היעדר הנחייה ברורה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לכוחות הביטחון של הרש"פ להתעמת בכוח עם חברי קבוצות הטרור החמושות בצפון הגדה, לפרק אותם מנשקם ולעוצרם. בצפון הגדה פועלים כבר באופן עצמאי יותר מאלף מחבלים חמושים והוקמו בו תשתיות של אלפי כלי נשק בלתי חוקי, ומצבורים של מטעני חבלה ותחמושת. לכן, המפגש הביטחוני בעקבה היה בעיקר הצגה של נציגי הרש"פ כלפי ארה"ב, ישראל ונציגי מצרים וירדן, המפגש הזה לא ישנה שום דבר בשטח מבחינת המלחמה נגד הטרור בגדה, ישראל איננה יכולה לסמוך מבחינה ביטחונית על הרש"פ וצה"ל והשב"כ ייאלצו לעשות בעצמם את העבודה.

תאריך:  27/02/2023   |   עודכן:  04/03/2023
יוני בן-מנחם
+פיגוע ירי בין תפוח למגדלים; אין נפגעים אך נגרם נזק
22:12 27/02/23  |  איציק וולף
פיגוע ירי נוסף התרחש בשעות הערב (יום ב', 27.2.23) בין צומת תפוח ליישוב מגדלים שבמרכז השומרון. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לרכב.
+הקצין שירה לעבר המחבלים: חששנו שמדובר ב'פיגוע משיכה'
19:40 27/02/23  |  איציק וולף
מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח עם מ׳, קצין סיור בתחנת מעלה אדומים שהיה עם שוטר נוסף מהתחנה בהתקלות עם המחבלים שככל הנראה ביצעו את הפיגוע בצומת אלמוג.

"הגעתי למשמרת ותוך כדי שאני מתארגן קיבלנו הודעה על שמיעת ירי בבית הערבה. יצאנו לשם מיד ותוך כדי אנחנו מבינים שיש שלוש זירות. בשלב מסויים אנחנו מזהים עשן ומתקרבים ומגלים רכב עולה באש עם לוחיות זיהוי צהובות ואנחנו מבינים שזה הרכב של המחבלים. אחד המחבלים כיוון קנה לעברנו ומיד ביצענו ירי לעבר המחבלים. חששנו שמדובר ב'פיגוע משיכה' ותוך כדי שאנחנו דולקים לעברם באזור מאוד צפוף ביצענו לעברם שוב ירי", סיפר מ'.

המפכ״ל שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהם להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות בטחון שנעו באזור. המפכ״ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.
+שישה נערים בדואים יידו אבנים על רכבת
18:25 27/02/23  |  עידן יוסף
שישה נערים עוכבו בחשד שיידו אבנים לעבר רכבת ישראל, סמוך למחלף רהט. לא נגרם נזק או נפגעים.
+בן 27 נרצח בפיגוע ירי בצומת בית הערבה
17:39 27/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכביש 90 סמוך לצומת בית הערבה לכיוון אלנבי, בוצע ירי לעבר רכב ישראלי  ▪  נהג הרכב אילן גנלס איבד את השליטה על הרכב וביצע תאונה  ▪  המחבל ירה לעבר כלי רכב נוספים בזירות שונות ונמלט  ▪  לאחר מספר שעות מת פצוע הפיגוע בבית החולים
הנרצח בפיגוע אילן גנלס [צילום: באדיבות המשפחה]
+צה״ל מקפיץ גדוד תגבור רביעי לשומרון
17:15 27/02/23  |  עידן יוסף
בהתאם להערכת המצב בצה״ל, הוחלט על תגבור של גדוד נוסף, הרביעי במספר, מהערב (ב') באוגדת יהודה ושומרון. גדוד תבור מתווסף לשלושת הגדודים הנוספים שמתגברים במרחב האוגדה.
+ח"כ פוגל: רואה בעין יפה תוצאות ההתפרעות בחווארה
09:44 27/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חבר הכנסת ממפלגת עוצמה יהודית הדגיש כי הוא מעוניין שצה"ל ישיג מאזן אימה, אך צה"ל לא עושה זאת  ▪  "רואה בעין יפה מאוד את התוצאה של מה שהיה אתמול. בחווארה הבינו שיש פה מאזן אימה"  ▪  ראש האופוזיציה: ח"כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור
עשרות מכוניות הוצתו [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+אשרינו שזכינו לראות נביא אמיתי בימינו
09:40 27/02/23  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה
ישעיהו ליבוביץ' הוא נביא האמת של העת החדשה בישראל, הנביא של בית שלישי שניבא את החורבן (שנקווה שלא נגיע אליו)
לייבוביץ'. ידע מה הוא אומר [צילום: יעקב סהר/לע"מ]
+גדוד שלישי יתגבר כוחות צה"ל בשומרון
08:08 27/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל הודיע כי סיירת גבעתי נשלחה לתגבר את כוחות הצבא במרכז השומרון  ▪  מצטרפת לשני גדודי תגבור נוספים  ▪  גורמי ביטחון מותחים ביקורת: צה"ל והמשטרה לא נערכו להפגנת המתנחלים שהייתה צפויה
ביקורת בכוחות הביטחון על ההיערכות בחווארה [צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90]
+באישור חריג: האחים יניב ייקברו זה לצד זה
02:24 27/02/23  |  עידן יוסף
באישור חריג, האחים הלל ויגל יניב ז"ל הי"ד ייקברו זה לצד זה בהר הרצל. משפחתם, פנתה באמצעות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לשר הביטחון יואב גלנט בבקשה חריגה שיאפשר את קבורת האחים זה לצד זה בחלקה צבאית, והשר אישר.
+נתניהו: לא תהיה שום הקפאת בנייה
00:56 27/02/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש לדיווחים על סיכומים בירדן להקפאת הבנייה, וכתב כי "בניגוד לציוצים, הבנייה וההסדרה ביהודה ושומרון יימשכו בהתאם ללו״ז התכנון והבנייה המקורי, ללא שום שינוי. אין ולא תהיה שום הקפאה".
+תוגבר הכוננות בגזרת ירושלים וברצועת עזה
00:49 27/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הנחה את צה"ל לסייע למשטרת ישראל במשימות הביטחון ככל שיידרש  ▪  בעקבות הפיגוע והפוגרום בעקבותיו בחווארה תוגברה החטיבה בגדוד לוחמים ומחר יצטרף גדוד נוסף
כ-100 מכוניות הוצתו בחווארה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפגש הביטחוני בעקבה הוא בזבוז זמן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
צה"ל החליט להעביר גדוד נוסף, שלישי במספר, אל הגזרה של אוגדת יהודה ושומרון, לצורך תגבור הכוחות הצבאיים בשל ההסלמה הביטחונית. זאת, לאחר שאמש הוחלט על שליחת שני גדודי תגבור לאחר הרצח של האחים הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע ירי בחווארה ולאחר שמאות מתנחלים שרפו מכוניות ובתים רבים בכפר בשעות הערב.
27/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון יואב גלנט הנחה על תגבור מאמצי ההגנה על הישובים והכבישים ביהודה ובשומרון בעקבות פיגוע הירי וההתפרעויות שהתרחשו בחווארה. גלנט גם הורה להגביר את הכוננות בגזרת ירושלים וברצועת עזה. הוא אישר תגבור מיידי של הכוחות באזור ירושלים והנחה את צה"ל לסייע למשטרת ישראל במשימות הביטחון ככל שיידרש.
27/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מתיישבים זועמים נכנסו (יום א', 26.2.23) לכפר חווארה על-מנת לקחת את החוק לידיים ולנקום את מותם של נרצחי הפיגוע מהר ברכה בחווארה בצהריים. באירוע, מהחמורים בשנים האחרונות שבו מעורבים יהודים, שרפו הפורעים מכל הבא ליד.
26/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממשלת ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה ביהודה ובשומרון בחודשים הקרובים במסגרת ההבנות שאליהן הגיעה בוועידה שהתקיימה היום (יום א', 26.2.23) בעקבה שבירדן.
26/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שני הנרצחים בפיגוע הירי שאירע היום (יום א', 26.2.23) בכפר הפלשתיני חווארה שבמרכז השומרון הם האחים הלל ויגל יניב, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מהיישוב הר ברכה. טרם נמסר מועד הלוויותיהם.
26/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il