|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

למרות אחוז הידבקות נמוך:

העלייהום על אורח החיים החילוני

שרד הבריאות מתעקש לסגור בריכות, חדרי כושר ומסעדות הנזק הכלכלי והפגיעה בעובדים הם ממשים תמהני, מהי הסיבה לרצון להסיט את הזרקור מהתחלואה הגבוהה בריכוזי החרדים לאורח החיים החילוני
27/07/2020  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מתפללים בביתר עלית, קורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

רשימות אחוזי הנדבקים לפי ערים בתקשורת, מעידות על כך שעיקר הבעיה היא בריכוזי החרדים והערבים. נבצר מבינתי מדוע משרד הבריאות מתעקש להגביל את החיים באזורים בהם מספר הנדבקים הוא נמוך, ומרכז מאמציו בבריכות, בחדרי כושר ובמסעדות.

א.מוקדי המחלה בריכוזי חרדים וערבים

סער הס כתב בכתבה שפירסם ב-ynet "שב-183 יישובים נרשמו נדבקים בקורונה בשלושת הימים האחרונים, אבל כמו בשיא הגל הראשון מוקדי הסיכון הם יישובים חרדיים וערביים: בבני ברק אובחנו יותר מאלף בשבוע, בביתר עילית כל בדיקה רביעית היא חיובית, גם קלנסווה ובית שמש מדאיגות. בת"א: ירידה יחסית".

"בביתר עילית שיעור החולים בפועל הגבוה ביותר (1,862 ל-100 אלף איש), ואחריה יבנאל (1,614 ל-100 אלף), בני ברק (1,270), קריית מלאכי, קלנסווה, רכסים, לוד, אלעד, קריית יערים, מודיעין עילית, כפר קרע ובית שמש. בירושלים אובחנו 701 חיוביים לקורונה בשלושת הימים האחרונים לעומת 383 בבני ברק, 186 בבית שמש, 165 בתל אביב. אחד ההסברים לשיעור התחלואה הגבוה ביישובים חרדיים וערביים הוא הצפיפות הרבה בבתים באותם יישובים".

ב. אין פרסום נתונים מבריכות, חדרי כושר ומסעדות

מדוע משרד הבריאות אינו מפרסם נתונים מהמצב בבריכות, בחדרי הכושר ובמסעדות. שר הבריאות טוען שזה ילדותי לבקש נתונים אבל המשרד מפרסם נתונים כל הזמן - רק לא מבריכות, חדרח כושר ומסעדות. יש לכך 2 הסברים אפשריים: א. אין נתונים. ב. הנתונים אינם מוכיחים שהתחלואה שם גבוהה.

ג. מדוע משרד הבריאות מתעקש לפגוע באורח החיים החילוני?

אין הסבר מתקבל על הדעת למצב אבסורדי זה. אין ספק ששני מרכזי התחלואה הם ביישובים חרדיים וערביים, אבל, משרד הבריאות מתעקש לסגור בריכות, חדרי כושר ומסעדות. הנזק הכלכלי והפגיעה בעובדים הם ממשים. תמהני, מהי הסיבה לרצון להסיט את הזרקור מהתחלואה הגבוהה בריכוזי החרדים לאורח החיים החילוני.

בדוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מתפרסמת מדי יום רשימת מוקדי הסיכון. לפי המרכז, גוף של אגף המודיעין, בני ברק נמצאת בראש הרשימה: 1,069 נדבקו בעיר בשבוע האחרון ושיעור הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים הוא 19% - למעשה כמעט כל בדיקה חמישית היא חיובית. [לעיון בדוח מרכז המידע לחצו כאן]

לצד בני ברק נמצאות בצמרת רשימת מוקדי הסיכון גם קלנסווה (118 נדבקים בשבוע, 15% בדיקות חיוביות), ביתר עילית (182 נדבקים, 25%), אלעד (82 נדבקים, 22%), בית שמש (431 נדבקים, 22%) ועין מאהל (47 נדבקים בשבוע, 16% בדיקות חיוביות). המשותף לכל היישובים הללו: מפלגה חרדית או ערבית זכתה בהן במרב הקולות בבחירות האחרונות.

1,843 נדבקים בשבוע בירושלים

למעשה, הן בבני ברק, הן בביתר עילית והן באלעד יותר מ-85% בבחירות 2020 הצביעו ליהדות התורה או לש"ס. בבית שמש 55% הצביעו לשתי המפלגות. בקלנסווה ובעין מאהל 98% הצביעו לרשימה המשותפת.

גם בהמשך רשימת מוקדי הסיכון נראה רוב ברור ליישובים חרדיים וערביים, וגם שיעור הבדיקות החיוביות שם גבוה בהרבה מהממוצע הארצי, הגבוה גם כך, שהגיע הבוקר לשיא בגל השני של יותר מ-8%.

בירושלים מספר הנדבקים החדשים הגבוה ביותר בשבוע האחרון - 1,843. שיעור הבדיקות החיוביות בבירה הוא 12%. בהמשך הרשימה נמצאים גם היישובים החרדיים מודיעין עילית, רכסים וקריית יערים, שבהם אחוז החיוביים עוד יותר גבוה. עוד במוקדי הסיכון: יבנאל, שם ניצחה ש"ס בבחירות האחרונות, וכן היישובים הערבים נצרת, יפיע וג'ת.

ירידה בקצב התחלואה בתל אביב

יוצאות הדופן, יחסית, הן גבעת זאב וקריית מלאכי, שם הליכוד ניצח - אך גם ביישובים אלו יש שכונות חרדיות, ולראיה כ-40% מהתושבים שלהן הצביעו בבחירות האחרונות לש"ס וליהדות התורה.

תל אביב היא היחידה מבין מוקדי הסיכון העיקריים שבה אחוז הבדיקות החיוביות נמוך מ-10%, והוא אף נמוך משמעותית - רק 5% בשבוע האחרון. בעיר נדבקו 484 איש בשבעת הימים האחרונים, רק מעט יותר מביתר עילית שאוכלוסייתה קטנה פי 7. בשלושת הימים האחרונים חלה ירידה נוספת בקצב התחלואה בעיר, ואובחנו בה רק 165 נדבקים חדשים - פחות למשל ביחס לבית שמש.

גם נתוני תחלואת הערים שפרסם היום משרד הבריאות מספרים סיפור דומה. על-פי הנתונים, היישובים הגדולים מ-3,000 איש עם שיעור התחלואה בפועל הגבוה ביותר ביחס לאוכלוסייה הם ברובם אותם יישובים שהופיעו בדוח מרכז המידע.

הפתרון: להוציא למלוניות

בביתר עילית שיעור החולים בפועל הגבוה ביותר (1,862 ל-100 אלף איש), ואחריה יבנאל (1,614 ל-100 אלף), בני ברק (1,270), קריית מלאכי, קלנסווה, רכסים, לוד, אלעד, קריית יערים, מודיעין עילית, כפר קרע ובית שמש. בירושלים אובחנו 701 חיוביים לקורונה בשלושת הימים האחרונים לעומת 383 בבני ברק, 186 בבית שמש, 165 בתל אביב ו-134 בביתר עילית.

אחד ההסברים לשיעור התחלואה הגבוה ביישובים חרדיים וערביים הוא הצפיפות הרבה בבתים באותם יישובים. לכן גם ראשי הערים של בני ברק וביתר עילית, בין היתר, קראו להוצאת הנדבקים למלוניות קורונה וטענו כי סגר אזורי לא יסייע להפחתת מספר הנדבקים, אלא להפך. גם נתוני משרד הבריאות, שמראים כי רוב מקרי ההידבקויות מתרחשים בבתים, מסבירים זאת.

תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
ד"ר רבקה שפק ליסק
+יהודק הפיקוח הפרלמנטרי על הגבלת דיונים בבימ"ש בנוכחות עצורים
23:33 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק שנועדה להתמודד עם דיוני עצורים ואסירים במציאות הקורונה בשנה הקרובה, שר המשפטים והשר לביטחון הפנים יוכלו להכריז על "הגבלה חלקית" או "הגבלה מלאה" של הדיונים בבית המשפט בנוכחות עצורים ואסירים וועדת החוקה תוכל לבטלה בכל עת  ▪  במקרה שלא תדון בהכרזה מלאה היא תישאר בתוקף עד 14 יום ובהכרזה חלקית עד 28 יום  ▪  לדרישת יו"ר ועדת החוקה, לא תהיה הארכה של התקופה אלא תידרש הכרזה מחדש
(דיון בבית המשפט בתקופת הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה מופעי תרבות ואמנות
23:11 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודיע לוועדת הקורונה פרופ' איתמר גרוטו  ▪  יו"ר הוועדה, שאשא-ביטון, דרשה כי המתווה יובא כבר השבוע לאישור הוועדה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מספר המתים מקורונה עלה ל-474
22:10 27/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-1,205 מחצות. אתמול מספר הנדבקים עמד על 1,044. מצבם של 310 חולים קשה, מהם 96 מונשמים. מספר המתים עלה ל-474.
+‏היועץ לביטחון לאומי של טראמפ חלה בקורונה
21:27 27/07/20  |  עידן יוסף
‏היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ חלה בקורונה. דונלד ‏טראמפ לעיתונאים: "לא פגשתי אותו לאחרונה".
+מאבטח בכנסת נמצא חיובי לקורונה
20:59 27/07/20  |  עידן יוסף
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, פנה לכלל באי משכן הכנסת בדוא"ל, נוכח עדכון שקיבל כי מאבטח מיחידת המשמר נמצא חיובי בבדיקה לנגיף הקורונה. בפנייתו מדגיש ניצב גריף כי על פי התחקור הראשוני שבוצע, נמצא כי היום האחרון בו שהה המאבטח בכנסת היה יום חמישי האחרון.
+הקלות לבתי הכנסת; אין פתרון לישיבות
18:31 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הסכים להגדיל את מספר המתפללים בבתי הכנסת, והנחיות בעניין יפורסמו בהמשך  ▪  לבקשת דרעי, ינסה רוני נומה למצוא מצווה מוסכם ללימודים בחוליות בישיבות ובכוללים
(עדיין נותרו פערים בין הצדדים)
+תשלום במזומן באוטובוס כמוהו כלחיצת יד
18:00 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
- כך קובעת חוות דעת רפואית שהוכנה עבור ההסתדרות הלאומית  ▪  ארגון נהגי האוטובוסים מאיים בהשבתת השירות מיום רביעי  ▪  הוסר איום השביתה בסופרבוס לאחר שההנהלה הודיעה על התקנת מחיצות
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מהנדסי התודעה עובדים שעות נוספות
14:29 27/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
(אנרכיה)
+פרשת דברים והקשר להפטרת השבוע (ב')
13:35 27/07/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לראש הממשלה הנוכחי במדינת ישראל ולכל חבר מרעיו - אליהם, ורק אליהם, מכוונים במדויק דברי ישעיהו בן אמוץ ב"שבת חזון" - "שמעו דבר ה' קציני סדום האזינו תורת אלוהינו עם עמורה"
(שבת דברים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+תיאטרון האבסורד - גרסת הקורונה
11:36 27/07/20  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
הרושם המתקבל הוא כי מבחינת מחוללי ההפגנות נגד ראש הממשלה, יש יתרונות בהתגברות ממדי המגיפה, בבחינת "ככל שיהיה עכשיו רע יותר כך ייטב במעלה הדרך"  ▪  זהו סוג של הימור מסוכן על בריאות הציבור, ואין פוצה פה ומצפצף
(הימור מסוכן [צילום: מן הטלוויזיה])
+משרד הבריאות: 1,039 איש אובחנו בנגיף ביממה האחרונה
11:09 27/07/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ב') כי 1,039 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. אתמול התקבלו תוצאות עבור 12,119 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.2%. מספר החולים הפעילים עומד על 35,076. בבתי החולים מאושפזים 739 חולים, מתוכם 104 מונשמים ו-317 חולים קשה. עד כה מתו 473 בני אדם מהנגיף.
+מלונות בראון נגד ספי צביאלי בשל הקורונה
10:48 27/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

+הוכח קשר ישיר בין זיהום אוויר לתמותה מקורונה
08:54 27/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פרופ' לוין קובע בין היתר על סמך מחקרים מחו"ל כי נמצא קשר בין חשיפה לזיהום אוויר לבין עלייה בתמותה ממחלת הקורונה  ▪  החשיפה לזיהום האוויר יכולה לגרום למחלות הרקע המהוות סיכון לתחלואה קשה
([צילום: לי ג'ין-מאן, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העלייהום על אורח החיים החילוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרדכי איש שלום
29/07/20 12:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
רשת מלונות הבוטיק בראון תובעת 4.9 מיליון שקל מ-ספי צביאלי ומחברות שבבעלותו, המשכירות לרשת שני נכסים בתל אביב בהם פועלים מלונות שלה. בראון טוענת, כי צביאלי סירב לבוא לקראתה למרות משבר הקורונה, עמד על תשלום מלוא דמי השכירות ואף ניצל את המשבר כדי להעמיד בפניה תנאים בלתי סבירים. עוד נטען, כי צביאלי סיכל את הפיכת אחד מבתי המלון שלה למלונית קורונה, בכך שהודיע על התנגדותו למשרד הביטחון, ובכך מנע ממנה לצמצם את נזקיה. ורם הוגש כתב הגנה.
27/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
קיים קשר ישיר בין חשיפה לזיהום אוויר לבין עלייה בתמותה ממחלת הקורונה - כך קובע פרופ' חגי לוין, רופא מומחה בבריאות הציבור ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, בדוח מיוחד שהוגש לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל.
27/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ביום שלישי (28.7.20) יציג הפרופסור רוני גמזו, שמונה לרכז את המאבק בקורונה, את תוכניתו. את עיקרי התוכנית, שפורסמו לראשונה בחדשות 12, הוא הציג בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.
26/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עברה הידוע לשמצה של העיר סאלם שבמדינת מסוצ'סטס, כמרכז לציד מכשפות, מוביל לכך ששליש מהכנסות האתרים ההיסטוריים שלה הן סביב ליל כל הקדושים. השנה, לפי כל הסימנים, המבקרים לא יגיעו – בוודאי שלא במספרים הרגילים. ההכנסות משמשות לא רק לאחזקת האתרים עצמם, אלא גם לפעילויות מקומיות חשובות אחרות – וכעת הכל בסכנה.
26/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אירוע בודד יכול לעצב מחדש את מדיניות החוץ של ארה"ב למשך עשרות שנים – לטוב ולרע. כך היו פיגועי 9/11, והקורונה עשויה להוביל לשינויים גדולים עוד יותר – סבור מייקל פוקס, לשעבר פקיד בכיר במשרד החוץ, במאמר ב-Foreign Affairs. כמעט כל תושבי העולם הושפעו מהנגיף – במישרין או בעקיפין. האתגר לעולם הליברלי גדול במיוחד, כפי שמפגינים מהלכיהם של ויקטור אורבן בהונגריה ושל המפלגה הקומוניסטית בסין. ואילו דונלד טראמפ מגביל הגירה ותוקף את סין, כדי להסיח את הדעת מכשלונו במאבק במגיפה.
26/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il