|
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
|
|
|
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
|
|
|
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
|
|
|
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ה.א |
|
1/08/21 18:45
|
|
|
|
כל מי שקורא את פירושי הרמב"ם למקרא רואה בכמה מקורות ברורים, שחובה עלינו כפרטים וכקבוצה לעזור לעני שרוצה לעזור לעצמו, אין מדובר בשום סוג של שוויון אלא על עזרה שתאפשר לעני להתקיים בכבוד ובלבד שהוא מנסה לעזור לעצמו. ההשתקפות בתקציב במדינה של מצוות התורה, אינה בקצבות סעד, אלא ביצירה של מקומות עבודה, הכשרה מקצועית, אך כל מי שכשיר לעבוד ואינו עובד, או אינו נכנס למסגרת של הכשרה לעבודה, אין לחברה כל חובה כלפיו, בין אם הוא יהודי, ערבי, חרדי או חילוני. למי שאינו כשיר לעבוד (נכה, חולה וכיו"ב) עלינו לעזור על מנת להעמידו על חיים בכבוד כלומר קורת גג, מזון והשכלה רחבה חובה לילדים,על מנת לתת לפחות לילדים הזדמנות לצאת ממעגל העוני. ולגבי פירות וירקות מחו"ל בדיוק כמו מורי קבלן, חובה לאפשר תחרות לתוצרת הישראלית, אחרת האיכות הישראלית תידרדר, והמחירים יאמירו. רק במוסקבה לא איפשרו ייבוא לכן בחנויות לא היה כלום, והתורים היו קילומטרים, אני יודע, ראיתי כאלה, גם איתן בטח ראה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
2 |
|
|
ה.א החליט |
|
1/08/21 19:31
|
|
|
|
המגיב ה.א יוקיע את הרב לוין , רבם של האסירים מימי המחתרות, שכתב - "מפרשת ראה אני למד, שהכל תלוי במעשה ידי, והמעשה הנכון הוא לחתור לחברה שוויונית." והרב לא היה איש שמאל, אלא מקורב מאד לעצ"ל וללח"י
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א החליט
|
|
|
|
3 |
|
|
אני מאחל .. |
|
1/08/21 19:57
|
|
|
|
אני מאחל לנו שבוע טוב של בשורות טובות , שיקבל ביטוי בירידת מספר החולים בקורונה. אני מאחל לכולנו שבוע טוב ושל בשורות טובות.
|
|
כתוב תגובה ל-
אני מאחל ..
|
|
|
|
|
|
|
מצטרפת לאיחולים |
|
2/08/21 08:27
|
|
|
|
|
4 |
|
|
ה.א |
|
1/08/21 20:07
|
|
|
|
יש לי דילמה עם תגובות כאן, כי בכל פעם שאני מגיב, אני גורם לעדת מגיבים ריקים של איתן לצוף על פני המיים, ולמלא את האוויר בהבלי פיהם. אז האם המחיר שווה? אם הבל פה אשר האמת גורמת לו להפלט הוא כדאי? ואולי כדאי שאשתוק, על מנת שההבל הזה יישאר בפה (או שמא במעי) של גונדת מגיביו של איתן? והתשובה היא כנראה באמצע, יש להגיח לכאן מידי פעם, שלוש או ארבע שנים בשנה, לעשות קרקס מעדת מגיבי איתן, ואז לנוח כמה חודשים, מה דעתכם? אבל בלי קללות, אני יודע שזה יהיה לכם מאד מאד קשה, אבל תשתדו בבקשה, בלי קללות.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
ANSWER |
|
2/08/21 15:24
|
|
|
|
For the H.A responder, arrogance is not pretty trait. Your arrogance is just ridiculous . You'll do well if you stop responding , because your arrogance is just ridiculous
|
|
כתוב תגובה ל-
ANSWER
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
3/08/21 11:07
|
|
|
|
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
שלומית... |
|
3/08/21 11:07
|
|
|
|
ה.א, מה שמאפיין את תגובו8תיך זו מידה רבה של יהירות טבולה בכמויות רציניות של טיפשות. איתן כותב מאמר המוקדש לפרשת השבוע ובו הוא מביע את הערכתו למסרים המוסריים בפרשה כמו שמיטת כספים. התגובה שלך להערכה של הכותב את המסר המוסרי והאנושי בפרשת השבוע היא פשוט תגובה טיפשית .
|
|
כתוב תגובה ל-
שלומית...
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
3/08/21 13:32
|
|
|
|
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
5 |
|
|
לאיתן היקר.. |
|
2/08/21 09:05
|
|
|
|
שמעטים מעטים שנותרו אחצנו מגוד "יחיעם" מברכים אותך איתן יקר לבריאות טובה. שולה והחברה כולל המקוואים המעטים.
|
|
כתוב תגובה ל-
לאיתן היקר..
|
|
|
|
6 |
|
|
אני האתיאיסטית |
|
3/08/21 11:39
|
|
|
|
אני האתאיסטית גאה בערכים המוסריים והאנושיים המזדקרים מפרשת השבוע ומהפטרת השבוע.
|
|
כתוב תגובה ל-
אני האתיאיסטית
|
|
|
|
7 |
|
|
מאחלת יום נהדר |
|
4/08/21 08:02
|
|
|
|
בשני המאמרים התפתח ויכוח, שמבייש את המביע ביקורת על איתן. איתן בפרשת השבוע ביקש להבליט ערכים חברתיים שבפרשה, שהיא חלק מנאום פרידה של מנהיג מעמו, המבקש מעם הנכנס לארץ לתת מנוחה לאדמה שנה אחת. בכך יוטב לחברה במשך שש שנים אחרי מנוחה של שנה. הכותב מביע הערצה לבקשת המנהיג, שבאותה שנה כל מה שיצמח בשדות מיועד לעניי העם. אי אפשר שלא להביע התפעלות מבקשת המנהיג, שבאותה שנה ישמטו את החובות. מתוך הנחה שבכך מקל החוק על החלשים שבחברה.... ואז באה הסתערות מילולית עקרה ומטופשת של המגיב ה.א. מה ביקש הץא בתגובה זה רק להביע מלל עקר של התנצחות לשם התנצחות.
|
|
כתוב תגובה ל-
מאחלת יום נהדר
|
|
|
|
8 |
|
|
מנדוזה |
|
8/08/21 11:26
|
|
|
|
הקפיטאליזם החזירי הוא מנוע הצמיחה של העולם המערבי, ובעשורים האחרונים גם של ארצות העולם השלישי, כגון: הודו וסין. הוא יצר את חברת השפע המערבית, ובזכותו פחת העוני במידה ניכרת ברחביי העולם, והוא ימשיך ליפחות ככל שארצות העולם תצלחנה ליצור כלכלות פתוחות ודינאמיות, שתספקנה לכל דורש עבודה, שמפרנסת את בעליה. כלכלות "חזיריות" המונעות על ידיי יוזמה פרטית, המשתפרות בהתמדה בשל התחרות הקפיטאליסטית המבורכת, הן המגן האמיתי מפניי העוני. כלכלות ריכוזיות, לעומתן, שהסתמכו על נדבנותה של ממשלה השולטת על בירזיי הממון הציבורי, לא הצליחו להתמודד עם הקפיטאליזם החזירי ופשטו את הרגל.
בזכות אותו קפיטאליזם חזירי מצליחות חברות השפע המערביות לעזור לענייהן ולחסריי-הישע שבתוכן בהיקף חסר-תקדים ולצמצם את העוני במידה רבה, אבל שום ממשלה ושום שיטה כלכלית לא תעשינה עבור הפרט מה שהוא לא יעשה עבור עצמו.
|
|
כתוב תגובה ל-
מנדוזה
|
|
|
|
|