|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגנה על נשים או דמגוגיה
מאת: ד"ר אסתר הרצוג  |  25/08/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חבל שלנשיא אין מחשב אישי
  משה ביטון   25/08/06 19:41
והוא לא יוכל לקרוא את הכתבה הזו ולההבין מה קרה לו !
כתוב תגובה ל- משה ביטון
2
הכללת הנשיא בקבוצה הזו - מקלקלת
  אפרי הלפרין   25/08/06 19:58
הוא רק נחקר, הוא טוען לחפותו - איזה עיתונאית שהפכה לחברת כנסת שחושבת שהיא מכונת אמת מהלכת, הרשיעה אותו ותלתה אותו, תוך מה שנראה שיבוש הליכים בזירת הפשע, במהלך החקירה.

בואו לא נערב מקרה שעדיין לא נסתיימה בו החקירה ובין מקרים אחרים בהם לפחות נאספו ראיות לכאורה והתחילו הליכים.

ההתנהגות חסרת המעצורים של סלבריטאים שונים, במדיה, בפוליטיקה היא סימפטום לסרטן מתפשט, אין קוד מוסרי, אין להם אלוהים, הכל מותר, יש כוח ביד ושכולם יקפצו.

אז תחילה עוזרים לחברים בניגוד לחוק, ומתחילות המתנות, ללא כל גבולות, ואח"כ עוזרים גם לזיקפה המידלדלת והמזדקנת

החברה חייבת להחליט לאן מועדות פניה, האם לאבדון או לתחילת שיקום עצמי, וכל עוד איננה מחליטה וממשיכה לדשדש, לדחוף לשונות ולמשש, אין לנו כל ברירה אלה להכביד מאד את עולו של החוק הפלילי - ולדחוף את כולם לכלא , למשך כמה יותר זמן. וגם אם לא יורשעו, הרי שמשך ההליכים ודאי לא ישאיר להם זיקפה נותרת להמשך מעשים נואלים שכאלה.
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
3
הכותבת צודקת
  דלית מכרמיאל   25/08/06 21:10
זה ייקח זמן אך לבסוף יפנימו האזרחים במדינה עד כמה חשוב החוק העוסק בהטרדה מינית - חשוב לגברים וחשוב לנשים.

בארצות הברית למשל, הפנימו היטב שהאישה זכאית לכבוד "למרות" היותה אישה, ומעמדה במקומות עבודה אינו מאויים רק בגלל שהיא אישה (אובייקט מיני).

בארץ הלבנטינית שלנו זה עוד ייקח זמן אבל לבסוף - זה ייקלט (אלא אם נושפע ממנטליות המאפיינת את אנשי החיזבאללה ודומיהם).

בינתיים... נזדקק לחוק.
כתוב תגובה ל- דלית מכרמיאל
4
הטרדה מינית על-ידי נשים???
  EliAW   25/08/06 21:39
חוק למניעת הטרדה מינית קובע כאחד מהמעשים שנחשבים הטרדה מינית "התייחסות חוזרת המופנית לאדם המתמקדת במיניותו כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעוניין בהתייחסויות האמורות" סעיף 3 (4) (א).
האם הופעה פרובוקטיבית של אישה העובדת במחיצתו או תחת מרותו של גבר או ממונה על גבר למרות שתקנון מקום העבודה מחייב הופעה "צנועה יותר" אינה הטרדה מינית????
אני אומר שכן!!! החוק שמטרתו הייתה למגר תופעה פסולה של התנהגות גברים אל נשים, מתעלם מהפיסיולוגייה של הגברים. אנו הגברים אמורים להגיב באופן טבעי לאיתותים מיניים כולל בשמים מסויימים, חשיפת איברים מוצנעים, ואפילו להתחנחנות של בת המין היפה. מעשה כזה שנועד לעורר יצרים של גבר אינו נתפס כהטרדה. לא פעם אחת נשים מנצלות "פירצה" זו לקידום עיניינים אישיים ועיסקיים, וכאשר מבוקשן לא ניתן להן "טומנות פח" לגברים שסיומו בתלונה על הטרדה מינית. הלקונה הזאת בחוק אינה עיניין לבית המשפט אלא לשיח ולחץ ציבורי לתיקון החוק.
כתוב תגובה ל- EliAW
5
הטרדה מינית על-ידי נשים???
  EliAW   25/08/06 21:41
חוק למניעת הטרדה מינית קובע כאחד מהמעשים שנחשבים הטרדה מינית "התייחסות חוזרת המופנית לאדם המתמקדת במיניותו כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעוניין בהתייחסויות האמורות" סעיף 3 (4) (א).
האם הופעה פרובוקטיבית של אישה העובדת במחיצתו או תחת מרותו של גבר או ממונה על גבר למרות שתקנון מקום העבודה מחייב הופעה "צנועה יותר" אינה הטרדה מינית????
אני אומר שכן!!! החוק שמטרתו הייתה למגר תופעה פסולה של התנהגות גברים אל נשים, מתעלם מהפיסיולוגייה של הגברים. אנו הגברים אמורים להגיב באופן טבעי לאיתותים מיניים כולל בשמים מסויימים, חשיפת איברים מוצנעים, ואפילו להתחנחנות של בת המין היפה. מעשה כזה שנועד לעורר יצרים של גבר אינו נתפס כהטרדה. לא פעם אחת נשים מנצלות "פירצה" זו לקידום עיניינים אישיים ועיסקיים, וכאשר מבוקשן לא ניתן להן "טומנות פח" לגברים שסיומו בתלונה על הטרדה מינית. הלקונה הזאת בחוק אינה עיניין לבית המשפט אלא לשיח ולחץ ציבורי לתיקון החוק.
כתוב תגובה ל- EliAW
אז תתלונן אחי, תתלונן - במשטרה
  אח שלו   25/08/06 23:24
לא בטוק בקים

אתה יודע, תתלונן קודם במשטרה ואחורי זה בטוק בקים
כתוב תגובה ל- אח שלו
6
CORRUPTION start in JUDICIAL system
  Hit the core 1st   25/08/06 21:46
כתוב תגובה ל- Hit the core 1st
7
אנס יא כזב
  בן שפרוט   25/08/06 23:29
הוא חייב לסיים בכלא כאחד הריקים!!!! ביזה את מוסד הנשיאות; פגע גופנית ונפשית בנערה צעירה; הפעיל עליה לחץ בלתי נסבל כמעסיק ובעל המרות הגבוהה שבמדינה.

מהיום אני מרגיש כגבר מושפל ומבוזה.

הכזב משה הזה- אם יורשע (לא בטוח כי גם הוא הפך איזה סוג של "אתרוג") ירבוץ על מצפון הליצנים שמינו אותו-כפושע פלילי שהסתנן אל משרת הנשיא כדי להכפישה.

וכעת הוא בעצת פרקליט כרישי הפשע ציון אמיר- גם משקר במצח נחושה.
אני מצפה שישלם על פשעיו הנקלים.
כתוב תגובה ל- בן שפרוט
8
נדרש גילוי נאות
  תבור   26/08/06 02:33
בינתיים למעט איציק מורדכי כל האשמות של אנשי הציבור נמצאו לא מוצדקות.
אם העבירות שמיוחסות לנשיא קצב ולשר רמון ימצאו כנכונות והאנשים יורשעו הדבר יהיה חמור ומעציב - אבל בינתיים זה עוד לא קרה...
ואם בסופו של דבר הם אכן לא יורשעו, הדבר יעיד על כך שקיים במחוזיתנו טרנד מטורף ומסוכן של טפילת האשמות שווא ושימוש לרעה בחוק למניעת הטרדה מינית, ימים יגידו.
...ובינתיים, כדאי שנמתין בסבלנות ולא נפרסם מליוני מאמרים וידיעות בנושא רק בשביל להראות שיש לנו דעה.
היה מקום לגילוי נאות ולציין שהכותבת הינה מהמנהיגות של הפמיניסטיות בארץ - אני כולי תקווה שהכתבתה נקייה מניסיון לעשיית הון פוליטי.

כתוב תגובה ל- תבור
עדיף אמת על "גילוי נאות"
  משפטנית   26/08/06 09:41
אף תלונה לא נמצאה בלתי מוצדקת. נכון הוא שלגבי חלקן לא מוצו עדיין כל ההליכים המשפטיים, אולם התיקים הם תיקי ראיות מוצקים, ברובם המכריע.
כתוב תגובה ל- משפטנית
דמגוגיה ושקרים, האמנם?!
  תבור   29/08/06 02:27
מעניין, שמייד הואשמתי בדמגוגיה על טענה כל כך מתונה "שהיה מקום לגילוי נאות שהכותבת מראשי תנועת הפמניסטיות בארץ" - על זה נאמר "הפוסל במומו פוסל".
גם הכותבת המשפטנית כביכול, לא נקבה אפילו בשם אחד שיוכיח את צדקתה - מעניין מאד...לא?!
כתוב תגובה ל- תבור
מה הקשר?
  דלית מכרמיאל   26/08/06 09:47
זה שהכותבת ממנהיגות הפמיניזם לא עושה את דבריה ללא נכונים.

הדעה שלה אינה באה לשרת רק את הנשים בארץ אלא את החברה כולה - גברים ונשים. במדינה נאורה הרצוי והראוי הוא שאנשים לא יוטרדו מינית - בלי קשר למיגדרם.

לצערנו, העובדות מלמדות על כך שלרוב הן הנשים שמוטרדות מינית על-ידי הגברים.

ניסיון להסיט את הדיון לטיבה ולטבעה של הכותבת הוא דמגוגי ושקוף.
קשה להאמין שעוד נוקטים בטקטיקה הזו וקשה להאמין שיש מישהו שעוד קונה את זה.
תתייחס לדעה עצמה!
כתוב תגובה ל- דלית מכרמיאל
הגברים הם שמוטרדים מינית ע"י נשים
  פליקס ברטולדי   26/08/06 12:02
הנשים רואות בגברים טרף קל שיש לצוד אותו. הן מתנהגות, מתלבשות ומתאפרות במטרה לצוד גבר "מוצלח" לדעתן, במטרה לרוקן אותו מכל מה שיש לו. אם אחרי מבצע חיסול הגבר עוד נשארה להן אנרגיה ארוטית, הן מתגרשות ממנו, צדות את הטרף הבא ומרוקנות גם אותו מכל רכושו. יחסי המין שהן מקיימות איתו לצורך זה הם במקרים רבים טקטיקה מועילה בלבד, ולא יותר מזה.
כתוב תגובה ל- פליקס ברטולדי
צודק ב 100%
  שי123   26/08/06 17:20
כתוב תגובה ל- שי123
9
ההשלכות מחשדות על אירועי מין
  אריה דרוקמן   26/08/06 13:02
בכל הכבוד לעובדות, אנו נאלצים לשים לב גם לשיח הציבורי. והשיח הציבורי, המלווה בתקשורת חובבת סקנדלים ודרמות, קובע כי כל איש ציבור שנחשד: אשם וחייב לצאת לחופשה, להתפטר, להיעדר מאירועים ציבוריים, עד שהעננה תוסר, אם בכלל.
הגישה הרווחת בציבור ולכן הופכת לזרם המרכזי היא: אין עשן ללא אש. מוליכי דעת קהל (שר המשפטים, ראש הממשלה, נשיא המדינה) נחבאים אל הכלים ואם הם משחררים הודעה הרי שאין בה מאומה. וטוב היה יותר לו לא נאמרה.
למרבית הגיחוך, מספר המקרים של החשדות כה רב שהוא מתחיל להזכיר מטר של קטיושות ובחרתי במכוון להיעזר בדימוי זה כיוון שרוב הקטיושות נופלות בשטחים ריקים. ויש לי הרושם שכך גם הנמשל: החשדות.
הגפרור המצית את השלהבת מתחיל לצערי בתלונה. ברגע שהתלוננו על איש ציבור (גם אם יזמו את התלונה-רמון, וגם אם זוהי תלונה נגדית בתגובה - הנשיא), מיד הוכח הטיעון בה. אומנם הכתבים מזכירים בכל דיווח, במסגרת המלל, את המשפט זה רק חשד אבל מי מאזין לכך. העיקר הוא, שוב "תפסנו אותם". הנה מתחילה החגיגה!
להערכתי, זוהי שגיאה גדולה שמפחיתה רק את הערך העצמי שלנו. אישים מהמעלה הראשונה לא ירצו להסתכן בקבלת משרות שרבה הסכנה בהם לגמור כשידיך על ראשך. גם במישור הפרטני יגברו המקרים בהם יאמצו אישי ציבור העדפה של גברים על נשים במעגלים הקרובים אליהם. נשים במשרות אמון ובמשרות קרובות נהפכו להיות לנטל. אני משוכנע שזה יוכנס למעגל השיקולים. איש עסקים סביר מנסה לנטרל סיכונים. הוא לא זקוק לתופעה בה "עננה מרחפת מעל ראשו" כתוצאה מחשד שאפילו לא הוכח. ישנה גם סכנה לא להיעתר לעובדת שדורשת תנאים או במקרה שמפטרים עובדת. היא עלולה להתנקם. וכמה קל להתנקם.
לדעתי, נחוצה יוזמה של הרשות השופטת. אהרן ברק בכבודו ובעצמו צריך לפנות לאזרחי המדינה בצורה יוצאת דופן (אבל אנו מצויים בתקופה יוצאת דופן) ולהסביר לציבור למה זה לא נכון להטיל רפש בנושאי משרה ובסמל של המדינה כי הם מטילים רפש בעצמם. בכולנו.
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
10
מה הכותבת רוצה?
  ט.ג.מ.   26/08/06 16:05
אתם הבנתם? אני לא. ולא בגלל שאני נקבה מטומטמת (אני לא). וגם לא בגלל שאני לא מבינה בפלילים ובענייני הטרדות מיניות (אני מבינה היטב בשניהם. לגבי הטרדות מיניות: אני מכירה את הנושא גם כנקבה מוטרדת וגם כמי שטיפלה בהמון תיקים כאלה בעבודתה).

ראשית: החוק למניעת הטרדה מינית, בניגוד לדעה הרווחת, אינו עוסק רק בהטרדה מינית מצד מעסיק כלפי מועסקת. הוא עוסק בהטרדות מיניות בכל סיטואציה אפשרית, ביחסי עבודה ושלא ביחסי עבודה, בין גברים לנשים ולהיפך ואף בין חד-מיניים. אילו טרחה גב' הרצוג לקרוא את החוק על בוריו- והוא כתוב בשפה מגדרית קלה- היתה נוכחת בכך בעצמה.

שנית: השר רמון לא היה מעסיקה של הצעירה המוטרדת ולא הואשם בכתב האישום בהטרדה מינית ע"פ לשון החוק הזה, אלא במעשה מגונה בנסיבות מחמירות בהתאם לחוק העונשין. כך, שאני מסופקת אם בית המשפט ידון במהות החוק להטרדה מינית בפסק דינו. לבית המשפט יש מספיק צרות, גם מבלי להיטרד בפרשנות של חוקים, שלא מופיעים בכתב האישום.

ולטענתה הכוללנית של ד"ר הרצוג: קיימת בעיה קשה, לא רק בישראל, אלא על פני כדור הארץ כולו, בהבחנה בין התנהגות מינית לגיטימית, או מוטעית בתום לב, לבין התנהגות מינית בלתי לגיטימית ואסורה ע"פ חוק. זה נכון לגבי עבירות אינוס, מעשי סדום, בעילות אסורות, מעשים מגונים וגם הטרדות מיניות. פעמים רבות, גם בית המשפט מתקשה להבחין בין הגבולות.

האם בוס ששולח זר פרחים למזכירתו עם פתק בסגנון "אותך לנצח עם נשיקה במצח" מטריד אותה מינית? באמת ובתמים, שזה לא תמיד ברור. יש לבדוק את הנסיבות של המקרה: האם הוא מאוהב בה ובכנות רוצה בחברתה? האם הוא רוצה בחסדיה? ואם כן- האם זו בהכרח הטרדה מינית? האם הוא טרדן מיני כפייתי? האם המזכירה משיבה לו אהבה? או לחלופין, רוצה בחסדיו הגבריים? או האחרים? האם הוא דוחה אותה ועצם המחשבה על נשיקה במצח ממנו עושה לה ברווזים בגב?

צריך לבדוק את הנסיבות הכוללות של המקרה. ואז להחליט. ובאמת, לא בכל פעם שמישהו מחמיא למישהי (או להיפך), צריך לרוץ למשטרה ולהגיש נגדו תלונה. ולכן, לגיטימי להביע בתקשורת גם את הדעה הזאת. ואין בהבעת הדעה הזאת שום סתירה לטענה, שמטרידים מיניים צריכים להישפט ולבוא על עונשם.

מפריעה לי מאד, נקודת ההשקפה הדי חד-צדדית של הכותבת, שלפיה כל הגברים אשמים מראש, אלא אם כן הוכיחו אחרת. שנאת גברים אינה טובה משנאת נשים. נשים הן לא אחת, האויבות הגדולות ביותר של נשים אחרות. ויש לכך דוגמאות לרוב.


כתוב תגובה ל- ט.ג.מ.
11
סיפור אמיתי
  הנביא יחזקאל בע"מ   29/08/06 03:09
יש סיפור על יהודי, לא זוכר את שמו, באיזו מדינה באירופה, לא זוכר את שמה, שהיה שם בתפקיד די בכיר, לא זוכר מה בדיוק, שהואשם בריגול נדמה לי. והוא טען שהוא חף מפשע, אבל לא האמינו לו, נראה לי. בסוף תלו אותו, אני חושב.
מזל שכאן בארץ כולנו יהודים, לפחות כמעט כולם, ככה שלא יוכלו להאשים אותנו באנטישמיות אם נחרוץ גורלו של יהודי בטרם ניתן גזר דינו!!!
איזה מזל...
כתוב תגובה ל- הנביא יחזקאל בע"מ
12
תל אביב
  אזרח מודאג   29/08/06 18:05
אחת הטענות במקרים של הטרדה מינית הוא כי המטריד היה בעמדת כוח. המטריד לרוב הוא גבר, חזק יותר פיסית, בעל מעמד כלכלי טוב יותר, ובעל מעמד פוליטי גבוה במקרה זה.
שימוש בטענה זו משמש ככלי להבנת יחסי הכוחות בין המטריד למוטרדת. כך אנו מבינים כיצד התאפשר למטריד לפעול, באיזו סביבה, ותחת אילו לחצים.
מקרה רמון לא מספק דוגמה אופיינית לטענות מסוג זה. "המטריד" לכאורה, לא הזמין את החיילת להתלוות אליו, היא נידבה את עצמה!
"המטריד" לא יזם את המגע הראשוני בינהם- היא יזמה!
"המטריד" לא פעל ליצור סביבה סטרילית ומבודדת שתאפשר לו לבצע את זממו המרושע, היא פעלה!
אינני בא לקבוע מה שאינני יודע, אך אני כן קובע כי התנאים העובדתיים לא יכולים להצביע על כך כי "המטריד" יזם פעולה הטרדה. רמון והחיילת שהו בסביבה בה שהו עוד אנשים, הוא לא יזם דבר ופעל בצורה תמימה ובלתי אמצעית, כתגובה לגילוי החיבה של המתלוננת.
כתוב תגובה ל- אזרח מודאג
13
הנביא יחזקאל צודק
  בת-אל   31/08/06 12:25
כתוב תגובה ל- בת-אל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il