w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כדי להגיע למסקנה אם נושא גיוס החרדים הוא שפיט אם לאו חובה עלינו לשאול את הרב הראשי של נושאי השפיטות - הפרופסור אהרן ברק    בגלל שאין לנו דיבור ישיר עימו התשובה המוחלטת נמצאת בפסקי ה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
כחלק מהמסורת המתהווה לנגד עינינו אי-אפשר שלא לדרוש מהעיתונאי נדב אייל לעשות מעשה 'ירון אברהם', ולחשוף את המקור העיתונאי שמסר לו את ההודעה שפרסם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טהרנות מיותרת
מאת: עו"ד משה גולדבלט   |  04/02/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תומך בגישת המחבר
  וסי שפניר   4/02/11 17:56
ניתוח לא שגרתי, מעניין ולעניין של הנושא. אין בו ,מצד אחד תמיכה גורפת בכל התנהלותו של האלוף יואב גלנט, אך מצד שני הוא שולל את הגישה הצדקנית- טהרנית שאינה יכולה לעמוד במבחן המציאות.לכן, לפחות לטעמי זו הגישה הנכונה. בשיקלול הנימוקים בעד ונגד המינוי, המאזן צריך לנטות לצד הנימוק בעל המשקל המכריע, וכפי שהציג יפה המחבר בדוגמת המנתח המעולה אך "הפחות טהור מוסרית" לעומת זה הבינוני אך"הטהור". אין ספק במי כל אחד מאיתנו היה בוחר לעצמו.
כתוב תגובה ל- וסי שפניר
2
כנראה שצחנת הקישון משבחת
  איש עצוב   4/02/11 21:06
כנראה שצחנת הקישון משבחת את המחשבה. רק צפונית למפרץ חיפה ניתן להתנתק מהרפש השינקיני הצדקני של מערכות השלטון המנוונות , שאפו למחבר (מאחד שנולד ליד, העתיק מגוריו לשינקין והסביבה, ומקווה שלא התקלקל)
כתוב תגובה ל- איש עצוב
3
תשובה לעו"ד גולדבלט
  משה מכנס, עו"ד   4/02/11 21:45
משה, תמצית דבריך אינה אלא זו: העיקר היא יכולתו של האיש לפקד על כוחות צבא, ובעצם רצוי אפילו לשחרר מהכלא קצין בכיר שהוכנס לשם, למשל בעוון אונס חיילת או רצח חייל, אם הוא "פייטר" טוב. לבטח אין לדקדק - מה שנראה בעיניך כ"טהרנות" - במי שבסך הכל נתפס בשקר, ודקדוקי עניות כמו חתימה על תצהיר כוזב הם ממש בלבול-מוח.

לא הבנתי את הסתירה שבדבריך. אתה-עצמך מכיר בכך, בצדק, שאיש ממפקדי צה"ל כיום לא התנסה בפיקוד על כוחות-צבא גדולים, ולכן קשה לייחס למי מהם יכולת צבאית נדירה ויוצאת-דופן. הניסיון מלמד כי, לעיתים קרובות, תדמית המפקד המעולה והמצטיין אינה אלא פועלם של עיתונאי-חצר, מזדנבים למיניהם ונושאי-כלים ששמו את הקלף על מועמד זה והם מוכנים לעשות כמעט כל דבר מלוכלך כדי להביא להצלחתו, שכן ברור להם כי מיד לאחר שהוא ילך הביתה יהיה גם עליהם ללכת לבקו"ם.

מי שעתידו של צה"ל יקר לו, חייב להיאבק על שלילת כל שקר בצבא, גדול כקטן, בדיוק מה שעליו כתבתי במאמרי: מי שתחת פיקודו מודח חניך מקורס טיס, בגין השקר הקטן והתמים ביותר, אינו רשאי לחטוא בעצמו בשום שקר - לא בצבא ולא מחוצה לו. הצבא ירקב ויתפורר אם יסלחו ל"שקרים קטנים", שכן ההחלטה האם מדובר בשקר "קטו" ולא-מזיק או שמא מדובר בשקר "גדול" ומזיק, נתונה בידי השקרן עצמו - ועליו קשה לסמוך.

מהבחינה המעשית, לא יקרה מאומה אם גלנט ילך הביתה, משום שיש די והותר מחליפים לו. לאחר שיילך, אברך "ברוך שפטרנו מעונשו של זה".
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
למשה מכנס
  גולדבלט משה   4/02/11 22:03
אין ספק שאין טיעון שלא ניתן להקצינו עד אבסורד. ראשית-אם קראת בעיון את רשימתי,היא לא תמכה בגלנט כמועמד ולא הסתייגה ממנו. הרשימה נועדה להבהיר ששיקולי טהרנות מוסרית אינם במקומם. במענה לדוגמא שלך-אם אגיע למסקנה שפיקודו של קצין אנס יציל חיי חיילים ויביא ניצחון בקרב ולעומת זאת פיקודו של קצין צדיק וכושל יבטיח תבוסה אוציא את האנס מבור כלא ואעניק לו פיקוד ללא היסוס.

כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
למה פיגור בטיפול ברוקרטי=עוון?
  ע_הראל   5/02/11 22:52
אמרו נא לי משפטנים יקרים, ממתי התרשלות או פיגור בהליכים בירוקראטים מהווים פגם מוסרי? הרי לפני שאתם מתלבטים במוסר כביכול כנגד המקצוענות, היכן הוא הפגם המוסרי או אתי של גאלנט?

גאלנט הוא חקלאי פרטי ולא תאגיד/קיבוץ/מושב שקיבל אדמתו חינם;
אין לו מזכירות ולא עו"ד מומחה למקרקעין לנהל את הברברת עם הבירוקרטיה, המינהל והשכנים;
לכן סביר שיאחר בשנתיים ויותר לסיים סידורים במועצה המקומית או המינהל, למה מה קרה, לאיזה פרויקט לאומי הוא גרם לעיכוב? להיפך, לפני שפינה את השטח הוא השביח אותו עם עצי זית רעננים כמתנה למינהל ותרומה לאיכות הסביבה!

וזה לא פוסל אותו לשום תפקיד לא בארץ ולא בעולם! זה כמו שסטודנט יאחר למסור עבודות כי היה עסוק בעבודה או עם האישה, אז מה, שיפחיתו לו ציון או יחזור על הקורס! האם תולים אותו על ראש התורן, וכי מה קרה לעזאזל?

הבעיה היא שיש נחשים בקריה ובסמול המעופש שמתים להכיש חלילה את יואב היקר יצ"ו; איך אמר לי שמאלני אחד, אם גאלנט יהיה רמטכ"ל אז אח"כ יהיה ראש ממשלה גרוע מביבי! עניתי לו - אתה מודה ברדיפת איש יקר על רקע פוליטי!

ומאחר שמינהל המקרקעין פורק בהחלטת הכנסת מיולי 2009, ואמורה לקום תחתיו רשות המקרקעין גם לרגל חוק התכנון והבניה החדש, הרי העיסוק בפרשה של החקלאי הפרטי גלנט מול גוף שנפח נשמתו וטרם נקבר, אינו אלא אובססיה חולנית מעוררת חמלה!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
4
משל הרופא יפה, אך אינו
  דומה לנמשל.   5/02/11 09:46
ההבדל העיקרי: מהרופא נדרשת מיומנות מקצועית בלבד, ואילו
מהעומד בראשו של צה"ל נדרשת גם רמה מוסרית. רמה מוסרית גבוהה היא מרכיב חיוני ביכולת תפקודו של הצבא, ורמטכ"ל שידוע כי הוא רמאי ושקרן יהיה ממש הרסני מהיבט זה.
ההבדל השני: איש אינו יודע אם מבחינה מקצועית טהורה, גלנט אכן הרבה יותר טוב מהמועמדים האחרים, ואני משוכנע שגם הדעות בין המומחים תהיינה חלוקות.
ההבדל השלישי: גלנט עשה דברים הרבה יותר חמורים מהעלמת מס.
כשהעיף את ליבסקינד מהמילואים, וכשהורה לקצין לתת לו אישור כוזב על נחיצות "דרך ההימלטות", הוא התנהג כאילו הצבא זה העסק הפרטי שלו. מעשיו אלה, הקשורים להתנהגות בצבא ולא מחוצה לו, בתוספת התנהגותו המאפיונרית בעמיקם, מעידים כי הוא פשוט חושב שהכל מותר לו.
אני ממש שמח שהאיש המבחיל הזה בא על עונשו. הצדק ניצח!!!
כתוב תגובה ל- דומה לנמשל.
5
המלחמה בין טהרנות לשחיתות
  אליהו חיים   5/02/11 10:51
כל מי שיוצא נגד טהרנות ,כאילו תמך בשחיתות, ואני מעדיף טהרנות יתר מאשר שחיתות יתר.
אין כמעט גוף במדינה שאינו נגוע בשחיתות ומי שמאמין שהצבא ,שב"כ , ומוסד, מחוסנים מהנגע הזה יכול להאמין שכדור הארץ שטוח ונישא על גבם של פילים.
עד לא מזמן משכן הנשיא היה מחוץ לביקורת ולכן התאפשרו כל הגנבות והשחיתויות שהיו במקום זה, אפשר לשאול את אגסי שהיה מנכ"ל בית הנשיא בתקופתו של נבון וניסה להכניס סדר ללא הצלחה מרובה.
הסוכנות היהודית אף היא גוף מושחת להחריד שלא מבוקר על ידי מבקר המדינה דבר שאיפשר לדולצ'ין מאבות השחיתות(היה יושב ראש הסוכנות)לאמר "אלי לא יכולים לבוא בטענות ,אני לא חי על חשבון המדינה, אני חי על חשבון העם היהודי"
ומכאן אנחנו מגיעים למושבים שהיו תחת שליטת הסוכנות וכל השחיתות בה התנהלה הסוכנות, זלגה למושבים ,לזה אפשר לצרף את השחיתות במנהל ומכאן כל החגיגה של גלנט ,ולזה הם קוראים טהרנות?
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
הגנה מן הצדק?
  איש עצוב   5/02/11 13:52
במשפט הפלילי קיים מושג של הגנה מן הצדק, אשר בגינו הייתה למשל הקלה משמעותית בדינם של אנשים שלא העבירו ניכויים למס הכנסה, בשל העובדה שגם יחזקאל ביניש עשה כן ואותו אפילו לא העמידו לדין. אם המינהל המושחת והמושבים מושחתים, אז מי שמורח במסמכים על מנת שיוכל להתקיים בסביבה הזו איננו מושחת. הוא חי בסביבה מושחתת ונאלץ להתנהג כרומאי ברומא. תשאל שאלה פשוטה, מדוע היה צריך לתת לגלנט 35 דונם לפנים משורת הדין? ואני אענה לך שאת 35 הדונם של נחלתו חמסו ותיקי המושב והשתלטו עליה, ולכן נשארו שם שטחי מגורים ללא שטחים חקלאיים. ההתנכלות לגלנט לא תוריד במ"מ את השחיתות במושבים, היא תגביר אותה, כי כאשר כל כך הרבה שטחים "נפלשים" ורק באחד מטפלים, יודעים כולם שהכל בסדר. אפקט משמעותי אחד יהיה לההתנכלות לגלאנט והוא החלשת הצבא ב 10 דרגות, ירידה דראסטית בהתנדבות ליחידות המיוחדות בצה"ל וירידה דראסטית בהישארותם של אנשים מוכשרים בשרות קבע. זו המשמעות הקשה ביותר של הסיפור הזה. על כל אחד אפשר למצוא או להמציא סיפור, וכאשר אולפן שישי של הטלויזיה מתגייס למסע השיסוי הזה, המתבסס על מסמך מזוייף, אין לבן אדם כל סיכוי, גם אם הוא סופר סופר טהור (וגלנט אינו מלאך, וכמו כולנו הוא גם לא סופר סופר טהור)
כתוב תגובה ל- איש עצוב
אז ניתן רישיון לשחיתות.
  אליהו חיים   5/02/11 18:36
אני מסכים כמעט אם כל מילה שלך, אך היו שם עוד כמה דברים שלא הזכרת כגון ,נטיעה בטעות של עוד 25 דונם,ועוד כמה מסמכים שאינם מתאימים לתאריכים.
ביהדות יש את הדבר הזה "אין גוזרים על הציבור דבר שהציבור אינו עומד בו", אם נסכים שמדינת היהודונים תהיה כולה שטיקים וטריקים וכל מי שקרוב לצלחת יאכל, אני ועוד כמה לא נסכים לגור במדינה כזאת ונעשה הכל בכדי לשנות ,עכשיו בדיבורים אך אנחנו בדרך שיקומו אנשים ויעשו מעשים כי טרומפלדור ודורות של לוחמים אחריו נפלו על הגנת המולדת ,ומולדת כפי שלמדנו מהגנרל פנפילוב זה לא לנין ,סטאלין או אם תירצה זאת ממשלת ישראל, מולדת אלו הם ילדך והורך , אתה יודע כמה ילדים יש כאן מתחת לקו העוני וזה לא בגלל שאין כסף ,הכסף לא מחולק נכון וחלקו גם נגנב, ולא רק מהילדים גם מניצולי השואה נגנב כסף שהיה מיועד להם, והאדמות השיכות לכלל עם ישראל גם הן מחולקות למקורבים , בקיצור סדום היא ל"ו צדיקים לעומת מה שהולך כאן.
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
ואם זה המצב, אז מה הקשר לרמטכל
  איש עצוב   5/02/11 18:47
ואם זה המצב, אז מה הקשר לרמטכל, לרמטכלות צריך למנות מפקד רציני ואת כל החרא הצדקני להשאיר לשולמית אלוני, על מנת שתמשיך לילל מהויה בכפר שמריהו. במקביל אנו חייבים לטפל בסוגיות יסוד כמו חלוקה הוגנת של המשאבים, והעלאת רמת המוסר והאתיקה במערכות הציבוריות. הקישור בין השניים, במקרים "קלילים" כמו מקרה גלנט שאף אחד לא שופט אותו בעיניים פליליות (ולו בגלל שאם כן - 90% מאתנו היו באזיקים) משליך את התינוק עם המיים - וזו כבר סכנה מיידים וממשית לבטחוננו.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
והחרא הטהרני צף גם אצל גנץ....
  איש עצוב   5/02/11 18:41
והחרא הטהרני צף גם אצל גנץ....(כפי שיצוץ אצל כל אחד).... השתלט על שטחים ציבוריים שלא כדין בראש העין, טיפח את הקרקעות שנים, ולבסוף אף בנה עליהם..... ולאחר שהשתלט, ברור לכולנו מדוע סיפח וטיפח!!!! על מנת לגזול אדמות מדינה!!!!! ומה זה טיפח האם נטע זיתים ??? (טפו טפו) או שתל פרחים (טפו טפו טפו טפו) (אחרי שייטחנו אותו שבועות - ויתלו אותו בלא משפט בחצר העיר - הישר למבקר המדינה 78 קלסרים של מסמכים - וגליוטינה) הוא גם קיבל מהצבא כספים שלא היו מגיעים לו... (הקישו בגוגל דליה קוטאי) ואם עימאד פארס לא מתאים אז גאנץ ודאי לא מתאים, ואת גאנץ רוצים למנות לרמטכ"ל - ראש הצבא, ועם כזה רקורד, ועל פי תבחיני פארס/תמיר/גלנט הוא פסול מעיקרו!!!! ואיך הוא יתנהג במקרה צ'יקו תמיר אם הוא עצמו חמס אדמות מדינה והשלתט עליהם שלא כדין!!!! בקיצור למועמד הבא.... אנא יאשרו כל הטהרנים את פסילתו של גנץ בחתימתם... הלאה שחיתות... רק הכשרים והזכים יהיו פה רמטכלים.... רפוליבקת בננות כבר אמרנו???
כתוב תגובה ל- איש עצוב
טהרני זה חרא,שחיתות בון טון
  אליהו חיים   5/02/11 20:12
אסורלהתיאש ,ישנם עוד כמה אנשים ישרים במדינה,עוזי דיין למשל יכול להיות רמטכ"ל,לא צריך רק אלופים יש גם אנשים ישרים וקצינים מושלמים היכולים לשרת בתפקיד, אינני יודע מה היה חלקו של גנץ בעניין קבר יוסף ,וגם לא חלקו במלחמת לבנון השניה אבל כל הדברים הללו שווים ברור.ברגע שאתה אומר ש90% במדינה הם אינם ראוים אפילו אם אתה צודק נשארו 10% ראוים, שהם יתפסו את המושכות.
חבל שאתם לא מבינים, המדינה הולכת ואוזלת ואין לנו מדינה אחרת.
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
6
סוף לקצינים החושבים שהמדינה זה
  ירדנה   5/02/11 12:21
אני אנשי הצבא מתנהגים כמו צבא שיש לו מדינה ולא מדינה שיש לה צבא הגיע הזמן לעשות סדר בצבא כל קצין שבודקים מגלים שסרח כי כל השנים בשם ביטחון המדינה אסור היה לבדוק לאן זורמים כספי משלם המיסים ועל מה חוגגים אין ביקורת בצבא העם
אנשי הצבא היו חסינים כל השנים מביקורת אלא כדברי האמריקאי המנוולים שינו את הכללים אך לא סיפרו לי
אדם ערכי לא עסוק בגזילת אדמות לא שלו ובבנית טירה שצורמת את העינים התקשורת מספרת לנו קצין מעולה ואני לא יודעת על מה הוא מעולה יותר מקצין אנונימי שעושה עבודתו נאמנה ללא תקשורת
נוצר מצב שהתקשורת ממליכה במי שהיא חפצה ביקרו
די נמאס לנו תתחילו להיות קצת צנועים כי זו התכונה הכי נעלה אותה צריך איש ציבור לאמץ ואם בחרתם להיות אנשי ציבור תהיו מוכנים להיות שקופים ולמסור לציבור דין ןחשבון כשתדרשו לכך.
איש ציבור "ידו בכל יד כל בו"
כתוב תגובה ל- ירדנה
7
הבהרה
  גולדבלט משה   5/02/11 20:29
אסור להבין מהרשימה שהיא דוגלת חלילה בהתעלמות משחיתות מידות ובוויתור על כל דרישה להתנהגות נורמטיבית. מטרתי להדגיש שנדרש איזון ואין לקבוע תנאי סף בלתי אפשריים שעלולים לגרום לכך שרבים וטובים לא יוכלו להיות מועמדים.אני מבהיר זאת כי מהתגובות נראה שיש מי שמפרש את גישתי כהיתר כללי להפרת נורמות מחוץ למערכת הצבאית וזו כמובן לא הכוונה
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il