w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי
שנים סיפרת לנו, שאתה איש של ארץ ישראל השלמה    בפועל, לאחר שגנבת את ראשות הממשלה ונעמדת לראשונה לצד בלינקן במסיבת עיתונאים, כולך חיל ורעדה, כינית את את אותו חבל ארץ אהוב בשם הגנאי: ...
לפנות את האשפה
שמואל רוזנר
גם אם גלנט ונתניהו מונעים ממניעים פוליטיים, ישראלים רבים תומכים בעמדותיהם החלוקות לגבי "היום שאחרי" בעזה    ייתכן שהשאלה מי צודק בנוגע לעזה תהיה נושא מרכזי בבחירות הבאות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הם פוחדים
מאת: מרדכי קידר  |  25/05/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כרגיל, מאמר מצויין.
  ברכות לכותב   25/05/12 21:44
פוקח עיניים, ישר ולעניין.
כתוב תגובה ל- ברכות לכותב
2
סקירתך זו מובילה לאותה המסקנה
  פועה   26/05/12 13:59
ואני מביאה שוב את שכתבתי בסביבות מרץ השנה.
ארה"ב הגישה תכנית כוללת לטווח של לפחות חמש שנים,(עד לסוף הקדנציה השניה של אובמה) כהזדמנות היסטורית חד פעמית.
על בסיס ההנחה שאובמה נחשב לנשיא שפחות מושפע מהלובי היהודי ולכן היחיד שמסוגל לעמוד באמת מול לחציו ולחצי ישראל.
אובמה ממליץ לאיראנים לתת לו הזדמנות אחרונה להוכיח את כנותו ולהקפיא רשמית את תכניתם להתחמשות גרעינית וטילית.
תוך וידוא אמיתי של ההקפאה הזאת באמצעות פיקוח חיצוני מסודר ומתמשך על המשך ההתגרענות האיראנית לצרכי שלום.
הוא גם דורש הצהרה רשמית איראנית (מפי חמינאי) שאי ההכרה וההתנגדות המוצהרות של איראן ביישות הציונית, לא יתורגמו לפעילות צבאית אקטיבית של איראן נגד מדינת ישראל, לא באופן ישיר וגם לא ע"י תמיכה עקיפה בארגונים אנטי ישראלים פעילים.
בתמורה יתחייב אובמה לרסן את "הדוברמן" שלו, את ישראל, ולגרום לכך שהיא תוריד מסדר היום שלה את איראן ותחדל לחלוטין מפעולותיה המחתרתיות הסמויות נגד איראן.
וגם פיקוח הדרגתי מקביל על הגרעין הישראלי ללא שינוי המצב הקיים של הגרעין הישראלי.
בנוסף יציע אובאמה לאיראנים צמצום הדרגתי את הנוכחות האמריקאית והמערב, הישירה והפעילה במזה"ת, ובלבד שהאיראנים לא יחתרו/יתסיסו, ולא יסכנו את מדינות האיסלם שכבר תומכות בארה"ב ובמערב. לזה האיראנים לא יסרבו.
במקביל תדרש איראן להיות יותר דמוקראטית, לשחרר אסירים פוליטיים לאפשר חידוש פעילות מפלגות אופוזיציה בתוכה והשתתפותן בבחירות חופשיות ופתוחות למשקיפים זרים.
לבטל חוקים ומגבלות על תקשורת חופשית.
בתמורה הוא יתחייב שהמערב לא יפעל ולא יתערב בפוליטיקה הפנימית האיראנית וכמובן יוסרו בהדרגה מהאיראנים המגבלות הכלכליות, ותנתן להם גישה לטכנולוגיות מתקדמות לצרכי שלום.
בטווח הארוך יותר, ולאחר שהתממשות של הנ"ל תוכח בשטח הלכה למעשה, וכחלק מהאסטרטגיה הלא מוצהרת שלו, לצמצם את הנוכחות פעילה של המערב באזור, הוא יאלץ את ישראל להגיע להסדר סביר עם הפלסטינאים עם כל השלביות והבטחונות והשנים
וההדדיות, כאשר איראן ותורכיה גם תהיינה שותפות לתהליך.
המגמה ארוכת הטווח של אובאמה היא, שתורכיה שכבר הוכיחה את עצמה כדמוקרטיה איסלאמית חזקה, תקבל בהדרגה מארה"ב את ההגמוניה המדינית המערבית באזור, ותערוב להגנת האינטרסים של המערב במזה"ת, ותמנע סיכונה הבטחוני והכלכלי של המדינה היהודית ציונית, ותבטיח בעזרת ארה"ב והמערב, גם את בטחונה של המדינה הפלסטינית שתהיה מפורזת מכל סוג של נשק התקפי.
תורכיה גם תדאג לבטחון האזורי הכולל (כולל מניעת התארגנויות עוינות מחוץ לגבולות ישראל כדי למנוע מישראל את הצורך בפעולות צבאיות). ותתאם כמובן עם איראן, את מדיניותה האזורית.
המענה הכולל של התכנית לטווח הארוך:
לתורכים: חזון חידוש "האימפריה העותמאנית" באזור בדרכי שלום, באמצעות הכרה מדינית ורשמית של המערב.
לעולם הערבי: חזון הפיכת המדינה היהודית הציונית, למתקיימת בחסות האסלאם. (החלשת כוחו של "השטן הקטן")
לאיראן: הקטנת ההשפעה התרבותית המערבית באזור והקטנת הסיכון שהוא מהווה לאושיות האסלם. החלשת השפעתו של "השטן הגדול"). ומתן יכולות לפריחה טכנולוגית איסלאמית.
לארה"ב ולמערב: הקטנת סיכונים מהמגע והחיכוך עם האיסלם באמצעות הפעלת קבלן משנה איסלאמי (תורכיה) הקטנת ההשקעות
הצבאיות העצומות באזור, פסק זמן ארוך, להתרכז בבעיות הכלכלה תודות להרגעת האזור, ומתן סיכוי להתרחבות הדמוקראטיה בחברה הערבית באמצעות כוחות מפנים ללא השפעות מלאכותיות מבחוץ. ועדין נשמר בידי המערב בסיס ישראלי מוצק.
לישראל: הזדמנות
כתוב תגובה ל- פועה
ועוד השלמה לנ"ל
  פועה   26/05/12 14:06
לישראל: הזדמנות טובה להסדר כולל אזורי ולהכרה דה פאקטו בקיומה ובעצמתה האזורית, ללא נטילת סיכון בטחוני ממשי. וכמובן קבלת סיוע נדיב וערבויות כספיות והצהרתיות בתמורה לויתורים והזדמנות נוספת לזינוק כלכלי וחברתי ("למזרח תיכון חדש"?...) פיתוי שקשה יהיה לה לסרב לו!
לכל "השחקנים" יהיו סיבות להאמין ולהצהיר שהשיגו את מבוקשם וכולם יחד יוכלו להשיג השגים ראויים.
האם הישראלים יקנו את חלקם בתכנית? אם האיראנים יקנו, לישראלים לא תיוותר ברירה אלא לקנות!
האם האיראנים יקנו את זה? אני בספק כי המניע שלהם דתי ואין להם כל אמון במערב.
האיראנים כנראה מעריכים, שלמעשה לא קיימת אופציה צבאית ממשית נגדם, והם יסכימו לתכנית ארוכת טווח כזאת, מתוך עמדת כוח ורק אולי, לאחר שיחצו את מחסום השגת האופציה הגרעינית ואמצעי שיגורה.
כתוב תגובה ל- פועה
אפשר לענות לך במילים פשוטת
  ב.ל   26/05/12 16:35
אם הנאיביות או הטיפשות היו מחלה כואבת
את הית כל החיים וגם אחרי בגבס
כתוב תגובה ל- ב.ל
3
פועה, בשנת- 39 ניסה צ'מברלין
  מקס פאואר   26/05/12 21:20
את הרעיונות שלך (פיס אין אוור טיים)התוצאה 50 מיליון הרוגים, 6 מליון יהודים, בשנת- 93 ניסה פיירס ורבין את הרעיונות שלך באסון המכונה הסכם אוסלו, התוצאה אלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים בפעולות טירור מזוויעות ושלוש מלחמות אזוריות, המסכנה ,השמאלנים הזויים ומרחפים שיודעים להפיל אסונות על ראשינו.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
הימין ברברן גדול ומגשים קטן
  פועה   26/05/12 22:23
רק למען הצדק ההסטורי כדאי לך שתזכור תמיד עובדות ידועות:
תחת השמאל נכבשה הארץ הוקמה והוכרה מדינה יהודית חילונית.
תחת השמאל הורחבה המדינה והונחה התשתית להליך של הסדר.
מכל ברברת הימין המתלהמת, לא נותר כמעט כלום והוא אימץ לחלוטין את התפיסה השמאלנית "התבוסתנית" מלחמותיו הי אסונות ומפחי נפש. ותחת שלטונו אבדו למדינה נכסיה הממשיים
תמורת ניירות...
אלה הן עובדות היסטוריות ידועות, שמעידות יותר מכל על איכות האמיתית של הימין מתחת לכל הברברת הגדולה כמעט בכל התחומים.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה ???משכתבת היסטוריה.
  ויקטור .ק.טבעון   26/05/12 23:06
כבר בפתיחה התגובה שלך את מתבטאת שמאלנית ,ומעלימה ראיות. ישראל לא נכבשה עיי השמאל אלא שוחררה עיי אצל ולחי מהכובשים הבריטים, הערבים השתלטו על אדמות ואתרים יהודים היסטוריים, ושההיסטוריה היהודית בארץ כנען,יהודה,ישראל תעיד על כך.השמאל פתח " דלת" למדינה דו לאומית כך הובאו הדברים בבאזל למרות התנגדותם של האירגון.קרי מנחם בגין.
מחדלים של השמאל ??? "מלחמת יום כיפור" שגרמה לאלפי הרוגים בגלל נאיבותם ןטיפשותם של ההנהגה דאז,והדובדבן שבקצפת "הסכם אסון אוסלו" ששטף את המדינה ברוצחים פלסטינים ובהריגת אלפי ישראלים על לא עוול בכפם. ומה אמר פרס על כך??? זהוא מחיר השלום .. אים זה הוא מחיר השלום ? תשלחו את כל האנרכיסטים השמאלנים הפוגעים בשמה ובביטחונה של מדינת ישראל להתעמת עים הגורמים העוינים "גלאון-הס "ועוד רבים שצצים כמו פטריות לאחר הגשם. ולגבי עצות אחיטופל שלך לאפשר לאירן גרעינית, מתן אדמות לפלסטינים , זה הוא מתכון לחזרה לגהינום.
כתוב תגובה ל- ויקטור .ק.טבעון
הימין מעולה בספור אגדה על עצמו
  פועה   27/05/12 10:36
השמאל קיבל את תכנית החלוקה ב-1947 למרות התנגדות הימין!!!האגדה שכמה מעשי טרור ורציחות ימניות הבריחו את הבריטים,
זאת אגדה שרק קיצוניים כאלה מאמינים בה.
הבריטים התפנו תודות למערכה דיפלומאטית בין לאומית עניפה שניהל השמאל בבריה"מ, בארה"ב, בצרפת ובעוד מדינות, לימין לא היה כל חלק בזה. (הם היו עסוקים בנקמות...)
ההתנחלות האינטנסיבית בשטחי א"י נוהלה רובה ככולה בשיטתיות
ממוקדת ע"י השמאל משנות העשרים ועד שנות ההשבעים של המאה הקודמת!
במשך 50 שנה גורליות לתבססות המדינה. בשנים אלה הבורגנות הימנית התעסקה בעשית כסף בהתלהמות לאומנית ובהפרעה לשמאל במשימתו!
גם הסכם אוסלו "הנורא" טורפד ע"י הימין! וכדרכו בקודש הוא מגשים אותו הלכה למעשה אבל בדרך הקשה. (בדרכם של החמורים)
כתוב תגובה ל- פועה
פועה- אין קשר בין השמאל היום..
  רועה כבשים פועות   27/05/12 21:29
לבין אלו שהקימו את המדינה. השמאל אז היה כלכלי, ולא מדיני כמו התנועות המשחיות היום. ברית המועצות הקמוניסטית לא היתה שוחרת שלום. זאת היתה מדינה אימפריאלסטית כובשת, ומאוד מיליטנטית. ההגדרה היתה כלכלית ולא מדינית כמו היום. בנוסף את ממשיכה לשקר בנושא אוסלו. עראפאת ביום הראשון שהיגיע הביא איתו נשק ואנשים שאסור היה לו להביא. רבין ידע זאת מייד ובכל זאת המשיך את המשחק הפוליטי השקרי, עד שסיים את חייו, עקב בוגדנותו. והוא סיים את חייו לא בגלל האידיאלוגייה שלו אלא בגלל מעשיו הבוגדניים נטולי אידיאולגייה כלשהיא. מעשים שמטרתם היתה לקבל פרסים וכיבודים מהעולם האנטישמי, כמו פרס נובל לשלום. הרי הוא זה שאמר אם עאראפת יפר ההסכם הוא יסלק אותו. ומי שסלק אותו מהחיים היה שרון (באיחור של שנתיים לפחות). יש גבול לשקרים והתעמולה הנכלולית שאת מטיפה פה, כאילו הימין חסל את השלום. מה שכן לימין הישראלי לצערי אין דרך. והדרך אגב מאוד ברורה- טרנספר לכל הערבים שאינם אזרחי ישראל, בתוספת אלפי ערבים ישראלים מסיתים, ומסוכנים כמו כנופיות החמס בואדי-ערה. וזה בהחלט אפשרי. הכל עניין של תודעה. אם נטפטף את זה לעולם, שזהו הפיתרון היחידי האפשרי, אז בסוף תגיע ההזדמנות הבינלאומית לעשות זאת.
כתוב תגובה ל- רועה כבשים פועות
4
הפלסטינים הם המכשול לכל.
  ויקטור .ק.טבעון   26/05/12 22:11
משפחות מדינות המפרץ המדושנות יושבות על מטמון הזהב השחור,שורפות ממון בבניית מגדלי בבל , ואתרי סקי במדבר, כשהדוב הפרסי ירגיש שגדל מספיק כדי לטרוף את משפחות המפרץ על כל ממונם, ארצותהם וכל שדות הנפט, אף מדינה מערבית לא תתערב, מדינות אירופה הפכו לבעלות דיעות שמאלניות עם אוכלוסיה מוסלמית לא מבוטלת שלא יתנו להם לפעול נגד מדינה מוסלמית כל שהיא.
מדינות המפרץ חייבות להפסיק את תמיכתן בפלסטינים שהם נתמכים עיי אירן, ולנתק כל קשר עימם " ישועה לא תצא מהפלסטינים" ...מזרח התיכון השתנה בדיעותיו, במשטריו, ובהתנהגותו הפרו איסלם הקיצוני...ולראייה מצרים, לוב, תימן ,לבנון ואחרות בדרך.הפתרון הוא "ישראל" במלא מובן המילה. אירן היום פוחדת מישראל , ומעוצמתה, זה כשלעצמו צריך להאיר את עיניהם של מדינות המפרץ , 1)להכיר בישראל כמדינה יהודית 2)לפתוח ערוץ סחר חופשי עים ישראל 3) לחתום חוזה הגנה עים ישראל נגד מדינות כמו אירן או אחרות שינסו להפר את האיזון הבטחוני במזרח התיכון 4) מדינות המפרץ יאפשרו לישראל לטוס מעל מדינותיהן. ניתוק היחסים עם כל מדינה במזרח התיכון גרורה של אירן.כשצעדים אלה יושלמו במהירות האפשרית. הרעיון הזדוני של אירן יוסר מסדר היום. הלו מדינות המפרץ כדי להגן על עצמן בפני האירנים שילמו" פרוטקשיין" לסאדם חוסיין שרק הוא ידע איך לקרוע את אירן לגזרים, עד שבאו האמריקנים ,וברוב טיפשותם במקום להכות ולהשמיד את מדינת "האייטולות", טעו והעלו את סאדם לגרדום על ראש שמחת הפרסים. מדינות המפרץ התעוררו.....
כתוב תגובה ל- ויקטור .ק.טבעון
5
מאמר מעניין, מחכים וממצה-כרגיל
  מוטי1   26/05/12 22:35
כתוב תגובה ל- מוטי1
6
פועה, חיה את העבר הבולשביקי
  ויקטור. ר. טבעון.   28/05/12 00:50
צריך כוחות לאחת כמוך. את חיה את העבר "הבולשיט- הבולשביקי". תתמקדי על מה שקורה היום ולא משהיה.עם כל הסכנות מסביב שלא יודעות להבחין בין ימין לשמאל , ואת בשביל לכסות את התחת בעל הדיעות השמאלניות, את מקריבה את ההווה ואת המחר לנוסטלגיה שעבר עליה הכלח. מצב השמאל בזבל וזו עובדה , יקח להם אולי יובל לחזור לפסטיבל שילטוני כמו שרק הם ידעו לנצל ,הם איבדו את מקומם בגלל שרשרת המחדלים. ואים תמשיכי לחתווכח אביא עובדות ושמות של הבוגדים והרמאים מהשמאל. את מתבטאת כמו חוסיין אובמה שמאשים את הרפובליקנים בגלל אי הצלחתו . כך את מאשימה את הימין בגלל אי הצלחת השמאל שהיסתאב והיתדרדר שאולה. ונאחז בחיבלי הצלה רפים רעועים.
כתוב תגובה ל- ויקטור. ר. טבעון.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il