w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שר התחבורה שופך כסף במקומות הלא נכונים"
מאת: עידן יוסף  |  28/11/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
סטרולוב טול קורה
  נהג ותיק   29/11/12 02:52
דווקא עכשיו כשמשהו התחיל לזוז בבנית כבישים מחלפים וגו' אתה מציע לחזור אחורה ? הבעיה היתה ש - 20 שנה כלום זז והכסף שנגבה מהציבור ומהנהגים בפרט ברח לאן שהוא... ראוי לעודד עתה המשך הבניה, ולא לדבר נגדה .
כתוב תגובה ל- נהג ותיק
להקצות נתיבים לאוטובוסים יפעלו
  בתדירות גבוהה.   30/11/12 19:09
כתוב תגובה ל- בתדירות גבוהה.
2
עסקן עלוב
  אליפז   29/11/12 02:53
שר התחבורה הינוי מינוי כושל בדומה למינויים רבים כושלים ומגוחכים כמו באוצר,בתמ"ת,בחקלאות,בפנים-ערימה ארורה של עסקנים נחותים-שעם ישראל האוויל לא לומד את הלקח וממשיך "למחזר"ולהחזיר את העדר הזה לחיים כדי שימשיך לחלוב אותנו ואת קופת המדינה.מס התרמית על הדלק-4,40 ש"ח לליטר הינו מעשה נפשע-המחייב חקירה.120 ח"כ שנמצאים-8 חודשים בחופשה שערוריתית שממומנת מכספי המיסים-חצי מיליארד ש"ח?????????חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית-כדי לחקור את ההפקרות הזו-ולהשיב את הכסף שנבזז.
כתוב תגובה ל- אליפז
3
חבר'ה אני בשוק,כאן מתחת....
  דורון לאופר   29/11/12 07:11
ידיינו נמצא חי ונושם מומחה בעל שם עולמי בנושא תעבורה ואף אזרח ישראלי לא הרגיש בו?איזה גאון (הרבה יותר מעמיר פרץ שהגה תיכנן ויצר את כיפת ברזל ע"פ העיתונות...)אולי בגלל אנשים שכמותו כך נראית התעבורה במדינתנו.30 שנה הגאון הזה נמצא חי ונושם ומתפרנס הון תועפות מידי המדינה וכעת כאשר הוא מתמודד להיות ח"כ במפלגתהשמאל שנקראת "עבודה"או רובוטה בפי עולי בריה"מ, הוא יודע לנקז את כל תחלואי המדינה ל-4 שנות שילטון הליכוד ,נו תאמרו אתם ,לא גאון?
כתוב תגובה ל- דורון לאופר
4
כל אהבל חושב שיותר חכם מהאפיפי
  תל אביבי   29/11/12 08:42
טוב מאוד שיש רכבת בתל אביב,כל הכבוד לשר התחבורה
לא כל טמבל שמחשיב מעצמו "גאון הדור "צריך כתבה בעיתון
כתוב תגובה ל- תל אביבי
5
מעניין לקרוא למרות הכל
  חמציץ   29/11/12 10:08
כתוב תגובה ל- חמציץ
6
סטרולוב עם השטויות בתחבורה
  בן צבי   29/11/12 11:36
סטרולוב, עשית שטות חמורה כאשר ניסית לעשות מהמקצוע שלנו פוליטיקה. או כשניסת מהפוליטיקה את המקצוע שלנו. עשית זילות מעצמך וזה לא חדש. ביזית את המקצוע שלנו וזה חבל. לקחת פרמטרים שונים הקשורים לתחבורה, שיבשת אותם, הוספת לך כתרים שמעולם לא היו לך, ועשית עצמך "למומחה עולמי", לקחת מנטרות פוליטיות שחוקות, בזויות, הקשורות למפלגה שלך, כמו "נגד הפרטה", "המדינה התנערה מאחריות", "הממשלה שופכת כסף לחינם"... ואתה מנסה להשיג לעצמך "סידור עבודה" דרך פריימריז בצורה מטופשת. כל כך שקוף, כל כך זול ובזוי. יצאת מכול אלה לא מקצוען ולא פוליטיקאי, דבריך הם משהו בין הדיוט לאידיוט, טיפשות.

ואם ערבבת תחבורה בפוליטיקה, ערבבת תחבורה עם הקומוניזם שלך, או בכיבוס המילים עם "הסוציאל דמוקרטיה" שלך, אז איך זה שאין לך מילה אחת להגיד נגד ועדי העובדים של נמל אשדוד? אלו ששבתו כיוון שביטלו להם את הסטייק בארוחת הצהרים? אין לך שום מילה נגד הועד של הסבלים בלוד? שום דבר נגד ועד עובדי הרכבת? גב' אדרעי? גם אלו הם נתוני תחבורה של "סוציאל דמוקרטיה". סטרולוב בפוליטיקה יצאת צבוע!!

אתה נגד ההפרטה? מה הקשר לתאגיד המים ותחבורה? תישאר במקום שאתה אמור להיות: האם אתה רוצה לבטל את ההפרטה למשל של "אל על" שגרם להורדת מחיר הכרטיס הטיסה לנוסע? את שיפור השרות? האם אתה נגד פרוק המונופול של דן? פרוק המונופול של אגד? מתי נסעת בפעם האחרונה באוטובוס של מטרופולין מכפר סבא לעזריאלי בת"א בקו 149 שלוקח לו 25 דקות? או ברכבת מהוד השרון לעזריאלי ב-30 דקות? אתה מקשקש כשאתה מציע מחיר של שקל או שניים כתשלום לנהג מונית לנוסע לנסיעה. האם דברת פעם עם נהג מונית? דבריך מוכיחים הבנה אפסית בכלכלה תחבורתית. אין לך שום דבר טוב להגיד על 55 דקות ברכבת מבאר שבע לת"א? שום מילה טובה על 35 דקות ברכבת מקריית גת לת"א? אתה והחברה שלך מהמפלגה, פולישמוק, מנעתם את קידום הכביש 531 בשנים ארוכות, כיון שהכביש עובר ליד הבית שלה, נזק כלכלי עצום לכל תושבי אזור השרון. האם 531 לא נחוץ כשאתה אומר "שר התחבורה שופך כספים במקומות הלא נכונים"? הוסף ושאל את תושבי חולון, בת ים, ראשל"צ והסביבה על 431. זה לא נחוץ? דבריך מלאים שטויות. אין לך מילה טובה להגיד על הקו המהיר בכניסה לאיילון מירושלים? או אוטובוס מהיר לירושלים משפירים? ואין לך מילה אחת להגיד על הורדת מספר הנפגעים בתאונות הדרכים בצורה משמעותית ב-4 השנים האחרונות? ועוד דבר, בארה"ב מחזירים את הרכבות הקלות היכן שביטלו אותן. על מה אתה סח כסייח?

בפוליטיקה אסור להצביע עבורך. אתה לא מבין בה ואתה מבריח קולות ממך ומהמפלגה שלך. ובתחבורה ראוי לברוח ממך, אתה מציע רק נזקים. סטרולוב, ליד "הפנס" שלך נמצאת ראש מפלגה שהצביעה לכנסת עבור עזמי בשארה (ודאי אתה מכיר אותו ואת מעשיו וגורלו). האם זה מתאים לך? לנזק שלה ולנזק שלך ישנה קורלציה מדהימה.
כתוב תגובה ל- בן צבי
7
העסקן הקשקשן צודק בנושא אחד
  בתיה אבן   29/11/12 15:51
היתרון היחיד של הרכבת הקלה לעומת שיטות תחבורה רגילות בערים היא בכך שיש לה זכות קדימה והיא אינה עוצרת בפקקים. ואכן אין שום הכרח לסלול מסילה יקרה ונפרדת עבור ה"רכבת". אפשר פשוט להחליט שהאוטובוס בקווים העורקיים מקבל את אותן זכויות. וברגע שנוסע באוטובוס לא יאלץ להמתין בפקקים כמו אחיו במכונית הפרטית, רבים יעדיפו לנסוע באוטובוס וממילא גם התנועה הפרטית תוקל ותשתפר. ההשקעה והמטרד ביצירת מערכת רכבות בתוך הערים היא עצומה, ואת אותה התועלת ואפילו יותר ניתן להשיג בעזרת כמה תמרורים וצביעת כביש - וכמובן אכיפה, (שהיא לכשעצמה תחזיר את ההשקעה הקלה בשינוי הסדרי התנועה). מעבר לנושא זה, כל השאר הם הבלים של פוליטיקאי מתחיל שקיבל ייעוץ מפרסומאי לוחמני. חבל שנושא מקצועי כמו תחבורה נופל טרף לתאוות פוליטיות של חדלי אישים
כתוב תגובה ל- בתיה אבן
הנושא האחד הזה הוא כל הנושא!
  פועה   29/11/12 20:39
קשקשן או לא, הוא צודק! אבל הוא לא מבין שאין סיכוי שאיזה פוליטיקאי ממוצע מהזן שחי היום במחוזותינו יאמץ את זה.
כתוב תגובה ל- פועה
8
לא דרך הנדסת תנועה אלא במנהל!
  פועה   29/11/12 20:32
שר התחבורה לא "שופך כסף" כי הוא לא מקים פילים לבנים.
הוא בעיקר דוחה את הקץ. אין פתרון מהפכני תנועתי הנדסי, לכרכים שהתנועה בתוכם נבנתה טלאי על טלאי.
לכן הפתרון של סטרולוב אינו הנדסי אלא ארגוני מנהלי. והוא כנראה גם יקרה בסופו של דבר מחוסר ברירה.
הפתרון בעקרון הוא פשוט, להוריד משמעותית בכפיה ואכיפה את
כמות הרכב הפרטי בתוך הערים כדי להקל ליעל ולהגדיל משמעותית היקף התחבורה הציבורית. במקום לשפוך הון עצום רק על מחלפים ורכבות קלות ותחתיות לסבסד משמעותית את עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית, וכך להגביר משמעותית את השימוש בה.
הרעיון פשוט וידוע בניית חניונים גדולים לרכב פרטי בשולי הערים ותחבורה ציבורית מהירה יעילה וזולה.
הבעיה של התכנית הזאת שהיא פשוטה מדי ולא "סקסית".
היא קשה פוליטית כי אין כמעט סרטים לגזור, אין בה יזמות מספקת שמאפשרת לכל מיני חברות פיננסיות והנדסיות לבנות ליבא ולעשות הון ולאפשר בדרך לכל מיני פונקציונרים לגזור קופונים, ובמילים "מאקרו כלכליות" היא לא ממנפת את המשק.
סטרולוב כנראה צודק אבל תמים מדי ולא מבין דיו "בכלכלה המודרנית" הכלכלה הקפיטליסטית הבועתית...
סטרולוב לפחות תתנחם בידיעה, שבסוף, אחרי שימנפו את הכלכלה ינפחו את הבועה ויגזרו מספיק סרטים, את זה בדיוק יעשו כי כבר לא תהיה ברירה, הכל יסתם!...
כתוב תגובה ל- פועה
יש דרך להוציא מכוניות מהכביש..
  ירון זכאי 1   30/11/12 01:26
כיום יש 120,000 אופנועים וקטנועים שכמעט לא סותמים את הכביש לעומת מכונית משפחתית שנוסע בה אדם אחד. ההגיון אומר שהורדת הביטוח, עלויות הרישיון, וביטול ההפרעה של משרד התחבורה על ידי דרישה ל-3 רישיונות בדרגה עולה לנהיגה ברכב דו גלגלי תוריד הרבה נהגים מהמכונית לאופנוע. במקום להכשיל נהגים צריך לעודד את מי שיכול ורוצה לעבור לאופנוע שנותן פיתרון טוב למרבית הנסיעות( חוץ מימי חורף קשים, פרט להובלת מטענים, ופרט להסעת יותר נוסעים, שזה רוב הנסיעות). במקום זה עושים בדיוק ההיפך. כל מכונית דורשת רצועת כביש ברוחב הנתיב ובאורך המכונית ומרחק הבלימה שלה+ מרחק ביטחון נוסף. כלומר ככל שאתה נוסע יותר מהר אתה צריך יותר כביש יקר ששום מס לא יכול לממן! לפיכך צריך לסלול כל הזמן עוד כבישים יקרים.! גם אם נהרוס בניינים כדי לסלול כבישים וחניות לא נצליח להדביק את קצב רכישת המכוניות!!!! רק אופנוע אינו דורש חניה מיוחדת, יכול לנוע מהר בעיר צפופה יחד עם עוד אופנועים באותו נתיב, או לנסוע מהר בין מכוניות שמתקדמות במהירות 12 קמ"ש כמו עגלה וסוס!!! כולכם רואים את זה כל יום בכביש. על החיסכון בזמן ובכסף לא אמרתי מילה. מאתיים וחמישים שקל דלק לחודש! תראו לי מכונית חסכונית כזו? שר שמתחיל מיד בחיפוש פתרונות יקרים לפני שבחן פתרונות זולים, פשוט מבזבז משאבי ציבור לשווא. גם המומחה לתחבורה לא התייחס לעניין הזה בכלל. עוד מומחה לתפיסת ג'וב ציבורי....
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
הדו גלגלי הוא רק"ליחידי סגולה"
  פועה   1/12/12 17:47
ואצלנו רבים מיחידי הסגולה האלה חסרי סבלנות ודרך ארץ ומעורבים בתאונות הרבה יותר מאחרים. הנכון הוא שהם פוגעים בעיקר בעצמם, אבל הם עולים הרבה יותר לחברות הביטוח, ונוח להם כיחידי סגולה לממן את פיצוייהם מפרמיות מוגדלות של הרוב הגדול נהגי הרכב הפרטי.
דו גלגלי אינו חלופה לתחבורה ציבורית הנחוצה לרוב העם הפשוט.
כתוב תגובה ל- פועה
9
מי שמע על המומחה הזה?
  tאיציק   30/11/12 05:16
כל צממזר מלך וכל פוליטיקאימתחזה למומחה,בשטח 55 שנה ושומע עליו פעם ראשונה ,החומר נראה מסיפרות
כתוב תגובה ל- tאיציק
10
הערה חשובה לכל המומחים
  במבה   1/12/12 18:01
אני נוהג וחי את נושא התחבורה בארץ מעל 45 שנה. אני זוכר עדיין מי תקע את התחבורה הציבורית בגוש דן למשך שנים בגלל לחצן של חברות האוטובוסים. שמות לדוגמא: גד יעקובי ז"ל, שמעון פרס (אז סגן שר התחבורה) וכו'. בשנים האחרונות (לאו דוקא בזכות כץ) חל שינוי דרסטי בנושא, רכבות, כבישים וכו'.
יש בודאי מקום לשיפורים ועוד הדרך ארוכה אבל לקטול הכל זה לא הוגן. ומעבר לכך ברגע שאדם נכנס למגרש הפוליטי יתכבד ויחליף את כובעו מכובע המומחה לכובע הפוליטיקאי. קצת צניעות ויושר לא יזיקו.
כתוב תגובה ל- במבה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il