w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נזקי סטנלי פישר
מאת: יואב יצחק  |  02/02/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לא להתרגש מפישר ויהיה בריא
  כלכלן פשוט   2/02/13 10:16
יתכן שסטנלי פישר הוא יהודי טוב וכלכלן מוערך (בעיקר בארה"ב)אך עובדתית בצד ההישגים (שאני לא כל כך מבין) היו לו הרבה מעשים שהכניסו אותנו לבעיות לא מועטות, לנו יש בארץ כלכלנים לא פחות טובים והם ברמה לא פחותה משלו ומבינים את מה שקורה לא פחות ממנו, (שימו לב לא אמרתי בנקאים....אני אישית לא סומך בכלל על בנקאינו)
כתוב תגובה ל- כלכלן פשוט
2
תפקידו של בנק אחראי .
  נירון קיסר   2/02/13 10:33
נדמה לי שאחד התפקידים של בנק ישראל בראשות הנגיד הוא למנוע השתוללות תקציבית של הממשלה שמירת יתרות מטבע חיובית , מניעת סיכונים שלוקחים בנקים מסחריים [בחלוקת משכנתאות לא בטוחות] מניעת אינפלציה בלתי מבוקרת . נדמה לי שעם כל הסופות הכלכליות בעולם , ישראל היתה דווקא אי של יציבות כלכלית בזכות הנגיד ובזכות הדרג הממשלתי . אפילו אם כדבריך היו נזקים כלכליים זעירים פה ושם , הם לא יכסו את הטוב שבמעשיו של פישר ודבריך לא יעיבו על הצלחתו . הלוואי עלינו כל הנגידים להבא כמו סטנלי פישר .
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
פישר תודה רבה ונסיעה טובה
  גונגה   2/02/13 11:01
אין ספק שבסה"כ פישר היה נגיד מוכשר וטוב אבל על נא תמעיט בנזקים שהוא גרם הם לא היו זעירים כמתואר על ידך
כתוב תגובה ל- גונגה
איזה נזקים אדירים ?
  נירון קיסר   2/02/13 11:24
עדיין לא הבנתי איזה נזק אדיר נגרם למשק הישראלי מיציבות המטבע שלנו לא רק מול הדולר אלא מול המטבע האירופי ? שנית , נניח שהנגיד היה מאפשר מתן הלוואות פרועות למשכנתאות והיתה כאן מפולת של הבנקים והכלכלה הישראלית היתה מתמוטטת מה הייתם כותבים אז ? : "הנגיד הבלתי אחראי לא ראה מה שקרה בארהב ?" לכל פעולה יש פלוסים ומינוסים . אם תשאל אותי מה עדיף ? התייקרות הדירות או הסתכנות במשבר כלכלי חמור שעלול היה להביא אותנו לפשיטת רגל אזי התשובה ברורה לחלוטין .
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
3
האם פישר התפוטר ?
  חשדנית   2/02/13 10:49
אני בכלל לא אתפלא אם יתברר בסופו של דבר שפישר פוטר על רקע כשלונותיו בניהול מדיניות בנק ישראל. הנה כמה דוגמאות לכישלון:

1. רכישה תמוהה של מיליארדי דולרים
2. השקעה מפוקפקת של מילארדי הדולרים
3. מדיניות הריבית הנמוכה
4. חיזוק 'קרטל' הבנקים על חשבון הציבור

מעניין מה עושה פישר עם מיליארדי הדולרים שהוא קונה כדי להקפיץ את שער ה-$, האם יש סיכוי שלפחות חלק מהכסף הזה הולך לרכישת האג"ח של סלאם פאיאד ? כידוע, פישר לא התנגד שהרשות הפלסטינית תנפיק אגרות חוב מטעמה, אבל לא ברור אם הוא גם רוכש אותן...אז מי מהעיתונאים הכלכליים יכול לבדוק את זה ?

למה אף אחד מהעיתונאים לא מספר לנו מה עשה פישר עם כל מיליארדי הדולרים שהוא קנה בכספי בנק ישראל כדי להרים את שער הדולר לרף לא מציאותי ?
האם השתמש בכספים האלה כדי להעביר לחמאס בעזה או לאבו מאזן ברשות ?
או השקיע אותם אצל אובמה ?
ולמה אף אחד לא עוצר את הספקולנטים מחו"ל שמשחקים אצלנו בשער הדולר כאילו היו בקאזינו יריחו ?
ולמה עדיין אין חוק שיהפוך את המשחק הזה ללא כדאי ?

מדוע להמשיך להדפיס כספים כדי לקנות דולרים ובכך לגרום לעליית אינפלציה שתביא לעליית הריבית שתגרום לירידה בצמיחה במשק ? האם פישר מחבל בכוונה במשק הישראלי ?

בכל אופן, התוצאות של המדיניות הזאת כבר נראות החל מהשליש הראשון של 2011. יש כבר ירידה ניכרת בפעילות העסקית במשק. אמנם האוצר לא ראה את זה אז בהכנסות, אבל זה רק בגלל שהמיסים הישירים והעקיפים עלו ! בסוף 2012 כבר אי אפשר להסתיר יותר. יש מיתון במשק !!! והמיתון הזה הולך להישאר כאן גם בשנה הבאה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
4
מרבה בנסיעות לחו"ל
  סטנלי-טורס   2/02/13 11:24
"גורמים באוצר: הנגיד מגזים בנסיעות לחו"ל מאז תחילת השנה יצא פישר לחו"ל לא פחות מ‭10-‬ פעמים לכנסים, הרצאות וחופשות. גורמים באוצר: ניהול בנק ישראל חשוב לא פחות מהמסעות בחו"ל. בנק ישראל: "פישר מקדם את ענייני המדינה" יהודה שרוני | 22/6/2010 7:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר Share on facebook Share on twitter הנוסע המתמיד סטנלי פישר: נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, טס במחצית הראשונה של השנה לחו"ל לא פחות מ‭10-‬ פעמים, בעלות (הוצאות כולל טיסות ואירוח) שנאמדת ב‭120-‬ אלף שקל (כולל נסיעה ללונדון בשבוע הבא‭.(‬ 8 מהנסיעות היו עסקיות ושתיים פרטיות (לצורך חופשה משפחתית‭.(‬ הנסיעות העסקיות כללו את ארצות הברית (וושינגטון‭,(‬ אוסטרליה, שוויץ (פעמיים‭,(‬ מרוקו, רוסיה (סנט-פטרסבורג‭,(‬ גרמניה (פרנקפורט‭,(‬ סין (בייג'ינג) ובריטניה (לונדון בשבוע הבא‭.(‬ הנסיעה האחרונה של הנגיד, בסוף השבוע האחרון, היתה לכנס בסנט פטרסבורג שברוסיה בהזמנת הממשל הרוסי. פישר ישוב לבלות זמן באוויר כבר בסוף השבוע הבא, אז יטוס ללונדון כדי להשתתף בכנס משקיעים ישראלי, שארגנה הבורסה לניירות ערך בתל אביב." מעניין מה הוא עשה עם הנקודות / מיילים שאסף בנסיעותיו. על בנק ישראל חובת ההוכחה שהוא החזיר אותם לבנק ולא השתמש בהם לצרכים פרטיים.
כתוב תגובה ל- סטנלי-טורס
תגובה לטמבל טורס
  דידה   2/02/13 15:21
האיש נסע משום שיכולותיו והשפעתו היא כה רבה בעולם הכלכלי. אנשים במערכת הפוליטית נוסעים השד יודע למה. האולטרא מושחת אולמרט בילה את עיתותיו בעולם באין ספור נסיעותיו המיותרות זאת ועוד מושחת זה גם את בני משפחתו הסיע ע"ח באין ספור מיילים שהוא צבר בנסיעות השחיתות לאיצטדיוני העולם לצפיה בכדורגל ועשה זאת ע"ח אוכלוסיה עניה של ירושלים. היום נתבשרתי שבימי המושחת אולמרט נסע הח"כ הנורא חשוב יואל חסון ובילה 180 יום בין השנים 2006-2009. ואיך לא היפיפיה דליה איציק התחרתה בו קשות. כמו כן כצ'לה יצא "להרביץ תורה" בגויים חודשים אחדים במשך כהונתו. ולא לדבר על ראש עירי שכנראה בילה יותר בחו"ל מאשר פקד את בנין העיריה והמקורות תמיד היו משרדי ממשלה כאלה ואחרים.אז על מי אתם מלינים עכברי אשפתות?
כתוב תגובה ל- דידה
5
תודה לכותב הכתבה
  יהוידע   2/02/13 11:26
אינני כלכלן ולא קראתי הכתבה, אולם אני שמח להווכח שסוף סוף יצא המרצע מהשק, הגיע אלינו כלכלן מוסמך היודע שטעות נוראית נעשת כאשר הזמינו את סטלי להיות הנגיד הבור.
כל, אבל כל כלכלני העולם העידו על הצלחותיו,הנה בא לנו משום מקום מישהו המבין והיודע הרבה יותר ומרכל לנו על כישלונותיו של הנגיד
תודה יואב יצחק המשך בהברקותך.
הערה: לא אתפלא אם התגובה לא תודפס אך אני מקווה שהעורך יקרא אותה.
כתוב תגובה ל- יהוידע
6
מה שמעניין כאן שביבי לא לבד
  מזכיר_המדינה   2/02/13 11:54
במאניה ובאמוק שלו לפעול למען העשירים על חשבון החלשים ומעמד הביניים. יש כנראה איזו קונספציה שאם ידאגו לעשירים אז הכלכלה תהיה מצויינת ויציבה. צריך פעם לשים את המנהיגים הכלכליים על ספת הפסיכיאטר כדי להבין מה עובר עליהם, ומדוע הם הופכים לפושעים חברתיים המבצעים פשעים איומים כנגד הציבור והאנושות.
כתוב תגובה ל- מזכיר_המדינה
7
תגובה
  צנחן   2/02/13 12:50
יואב ידידי.מוטב הייה שרשימה זאת לא היתה נכתבת כלל.למרות הסיפא בה אתה מסייג את דבריך בעדינות ומודה לנגיד בכל זאת על עבודה לא רעה באופן כללי,ברור הייה שמגיבים יגיבו באופן קשה וימשיכו את דבריך למחוזות קיצוניים כמו סטנלי - טורס וכדומה.הנגיד עשה עבודה מעולה בשיתוף עם ראש הממשלה ושר האוצר אף כי ייתכן שאיננה מושלמת-היא תהייה כשממשלת ישראל תשלוט על כל העולם- כי מה יישאר לגן עדן שבמרומים?
כתוב תגובה ל- צנחן
8
מילכוד 22
  urixo   2/02/13 12:55
פישר פעל נכון: הוא היה חייב להוריד את הריבית על השקל ולישר קו עם הרביות על הדולר והיורו אחרת דולר אחד היה מגיע לשני שקלים וכמדינת יצוא היינו על הקרשים. כתוצאה מכך אכן כן עלה מחיר הדירות הואיל והמימון ירד. ממשלה אחראית הייתה מפשירה בכדי להוריד את מחירי עלות הקרקע היא לא עשתה זאת הואיל ורצתה למקסם את מחירי השיווק. אי לכך הממשלה ורק הממשלה הקריבה מאות אלפי ישראלים וגזרה עליהם עוני טוטלי או הגירה לחול. פישר לא אשם בזה,ביבי אשם. מה הצבעתי לכנסת .....ביבי.....למה .... לא נתחתי את הבעיה. חוץ מזה ביבי החליט לתפוס את סוגית המנהל בקרניים כחלון יקציב קרקע לכל זוג צעיר.... יתנו ערבות קניה... והבנקים יממנו את הקבלנים... ללא פחד.
כתוב תגובה ל- urixo
9
לנהל את כלכלת ישראל,
  שרה אוצר   2/02/13 12:56
מבחינת קנה המידה, זה כמו לנהל כלכלה של עיר מחוז גדולה בארה"ב כמו לוס אנג'לס או ניו יורק או סן פרנציסקו או בוסטון או סן דייגו.
לא שמעתי שמנהלי הכספים של ערים אלה זכו לעשירית מדברי החנופה והשבחים להם זכה הנגיד פישר.
כתוב תגובה ל- שרה אוצר
10
ההסבר המהותי פורסם כאן מזמן:
  10 שנות מס-שבח   2/02/13 12:57
הפתרון לבועת הדיור: 10 שנות מס-שבח: news1.co.il
כתוב תגובה ל- 10 שנות מס-שבח
11
איש הגון ומבריק ולא חף מטעויות
  דידה   2/02/13 14:11
האיש הוא ללא ספק איש הגון ישר וכלכלן מבריק. אין זה אומר שהוא חף משגיאות שהרי מי שעושה גם שוגה אך במאזן כולל חייבים לראות ולא לשכוח איך ניווט את ספינת הכלכלה במים סוערים במיוחד. לא התדרדרנו לאינפלציה, לא הגענו לאבטלה מפחידה נוסח ספרד אירלנד פורטוגל צרפת ואיטליה. רמת אימון העולם בכלכלה הישראלית היא נס. נכון שמירתו על יציבות הבנקים עלתה לציבור ביוקר לא מבוטל אשראי ומחירי דיור בלתי אפשריים. רק צריך לא לשכוח מה היה מצבינו ב-2003 טרם בואו המדינה הייתה על סף פשיטת רגל. הוא כמובן לא הגיע לכאן בגלל המשכורת, הוא היה פרופסור באחד משני מאונברסיטאות הטובות בעולם M I T והוא כלכלן ששמו נישא בפני רוב אנשי המקצוע הוא הביא את ישראל לקדמת הבמה הכלכלית. איני מכיר יהודים רבים שהיו עושים מהלך שכזה.לסיכום אכתוב שהאיש החכם הזה יוסיף לתרום לביסוסה של מדינת ישראל. קראתי כמה תגובות של ליליפוטים באתר שמושג וחצי מושג אין להם.
כתוב תגובה ל- דידה
12
איש הגון ומבריק ולא חף מטעויות
  דידה   2/02/13 15:06
האיש הוא ללא ספק איש הגון ישר וכלכלן מבריק. אין זה אומר שהוא חף משגיאות שהרי מי שעושה גם שוגה אך במאזן כולל חייבים לראות ולא לשכוח איך ניווט את ספינת הכלכלה במים סוערים במיוחד. לא התדרדרנו לאינפלציה, לא הגענו לאבטלה מפחידה נוסח ספרד אירלנד פורטוגל צרפת ואיטליה. רמת אימון העולם בכלכלה הישראלית היא נס. נכון שמירתו על יציבות הבנקים עלתה לציבור ביוקר לא מבוטל אשראי ומחירי דיור בלתי אפשריים. רק צריך לא לשכוח מה היה מצבינו ב-2003 טרם בואו המדינה הייתה על סף פשיטת רגל. הוא כמובן לא הגיע לכאן בגלל המשכורת, הוא היה פרופסור באחד משני מאונברסיטאות הטובות בעולם M I T והוא כלכלן ששמו נישא בפני רוב אנשי המקצוע הוא הביא את ישראל לקדמת הבמה הכלכלית. איני מכיר יהודים רבים שהיו עושים מהלך שכזה.לסיכום אכתוב שהאיש החכם הזה יוסיף לתרום לביסוסה של מדינת ישראל. קראתי כמה תגובות של ליליפוטים באתר שמושג וחצי מושג אין להם.
כתוב תגובה ל- דידה
13
מסכים ואחזור כאן על עמדתי
  מרק בריל   2/02/13 15:20
מאמר כלכלי 29.1.13 פישר-ברוך אתה בבואך, ברוך בלכתך ------------------------------- ההספדים על הודעת הפרישה של הנגיד הולכים ורבים. יו"ר מפלגת העבודה כבר מצאה בזה קרדום לחפור בו. ככלכלן ותיק, אני סבור ששתי סוגיות מטילות צל כבד על הנגיד פישר. שתי פעולות משמעותיות מצד הבנק המרכזי שהטילו צל כבד על שארית פועולו שהיתה אכן מבורכת. ראשית, הכפלה ומעלה של יתרות המט"ח של הבנק עד להיקף של 5-6 חודשי תוצר שנתי. בכל המדינות המפותחות אין להיקף היתרות הזה אח ורע. ברוב מדינות המערב מקובל היקף יתרות בין 1.5-2 חודשי תוצר בלבד. כך גם היה לפני כהונת סטנלי פישר בארץ. רצ"ב תמונת מצב מלפני עשר שנים: לאף מדינה לא היתה רמת יתרות של 45-50% תוצר. העילה הישירה לפעולת הרכש אליבא דפישר-ניסיון לאושש את שער הדולר. ולראיה: ynet.co.il וכך צמחו להן יתרות המט"ח של ישראל מעבר להיקפם באיטליה שכלכלתה גדולה פי 12 מאשר כלכלת ישראל. איזה הגיון בריא יש בכך? אף ההצלחה במישור העלאת שער הדולר הנה מזערית. לפני 6-7 שנים שער הדולר כבר נשק כמעט ל 5 ₪. ומה כעת? לו היו למדינה מקורות למימון רכישת הדולרים ההיסטרית הזו-ניחא. כדי שהדפסת השקלים האסטרנומית לא תייצר אינפלציה של 100% בשנה, הנגיד אילץ בעצם את הבנקים להפקידם במרתפי הבנק המרכזי תמורה ריבית הגונה כמובן. וגם החוב של ישראל לעולם-תפח. על פי הנגיד הקודם קליין, חלק מהכספים אף זלגו לשווקים ויצרו שפע כסף מהסוג של יש מאין. מה יקרה אם לבנקים ימאס כי יש שימוש טוב יותר למקורותיהם הכספיים בשוק החופשי? איננו חייבים לנחש. שקלים יש מאין מייצרים מטבעם אינפלציה. הסוגיה השניה חמורה לא פחות. בניסיונו לאושש את המשק סטנלי פישר חיקה את הנגיד מאמריקה והוריד את הריבית במשק כמעט לאפס. הפעולה הזו לא רק שלא עודדה צמיחה אלא רק דרבנה את הבנקים להגדיל את "מרווח הסיכון". המשמעות הנה, שהציבור לא נהנה כמעט מהריבית הזולה של פישר שנשארה מבחינתו גבוהה כמו קודם. רווחי הבנקים גדלו, אבל לא לזאת כיוון המשורר. כשפניתי לבנק ישראל בשאלה, נעניתי שבזמני מיתון רמת הסיכון של הבנקים גדלה על כן פעולתם מוצדקת. חייבים לשמור על יציבות הבנקים-נאמר לי משם. אז מה הועילו חכמים בעצתם? הציבור לא קיבל כל הקלה בפועל וכן גם המשק היצרני. לא כן קרה בבנקים למשכנתאות. שם הריבית לרוכשי הדירות הופחתה, מה שהביא לשיאים ברכישת דירות ולהאמרת מחיריהן כמובן. ובשל כך צעדו של הנגיד תרם נכבדות לבועת מחירי הנדל"ן. על פי דעתי, עזיבת הנגיד תועיל לכולנו, למרות שרבים רואים בפישר כוכב עליון. בריל מרק-כלכלן תעשיה ותיק.
כתוב תגובה ל- מרק בריל
14
תקן בשורה האחרונה צ"ל : אלא...
  ליואב   2/02/13 17:56
כתוב תגובה ל- ליואב
15
די יואב יצחק, חשבתי שאתה יותר
  רציני   2/02/13 18:33
אם אתה כל מבין בכל, למה אתה עתונאי באתר, בא תתמודד.
עד עכשיו כאשר עיתונאים חצו את הקוים הוכח שהם מומחים בכתיבת בקורת.
אנו ממתינים לראות מה יאיר לפיד יוכיח, אביו מבכירי העיתונאים נכשל.
בא תראה מה אתה יודע הלכה למעשה.
כתוב תגובה ל- רציני
ואם אתה רציני - לך אתה להתמודד
  אני1   3/02/13 17:18
כתוב תגובה ל- אני1
16
עוד כלכלן חובב
  אורי פ   2/02/13 19:40
כל אלה שיוצאים כעת מהחורים מומלץ להתמודד על הכסא המתפנה של פישר ולעשות הרבה יותר טוב (אם הם יכולים). הדיור לא התייקר בגלל מחנק אשראי כי אם בגלל שלא בנו מספיק מחד והעליה המבורכת שקנתה הכל מאידך. קבלן שלא מרויח 30% רווח קבלני לפחות פשוט לא בונה לכן מחיר נמוך לדירות יביא לידי כך שלא יבנו כי התשומות לא יוזלו בהנף קולמוס עתונאי.
כתוב תגובה ל- אורי פ
17
פישר-המכשול לדיור לצעירים כנסו
  כשלון לך הביתה כנ   3/02/13 00:05
פישר נגיד כשלון
פישר הוא המכשול לדיור לצעירים.
מי שנותן לפישר רוח גבית זה "אידיות אחרונות" צהובון שכל מטרתו הפלת נתניהו בדרך של המצאת שקרים
1. פישר מנע מזוגות צעירים לרכוש דירה ע"י כך שהגביל לקיחת משכנתאות. למה להגביל ? אני כזוג צעיר לקחתי לפני 30 שנה 90% אחוז משכנתא כדי לקנות דירת 3 חדרים בקומה 4 בלי מעלית . והיום אני בדרך לדירה שלישית אז למה זוגות צעירים לא יכוליטם לקחת 90% משכנתא כל החיים לפנייהם.
2. פישר מנע לרוכשי דירות לקנות דירות שניה ושלישית ע"י הגבלות למה ?? הזוגות הצעירים יקנו בכסף שאין להם דירות להשקעה ? קשקוש . הדירות של אנשים שרוצים להשקיע כסף הדירה שניה זה תמיד היה חלק מהיצע הדירות בשוק. בכך מנע פישר היצע דירות להשכרה.
3. פישר קנה 6--70 צמיליארד דולאר בשער גבוה מה נעשה בכל המיליארדים ?? נמכור אותם בהפסד.
4. כאשר החל המשבר הכלכלי בעולם ב-2008 המתין פישר שנים עד להורדת הריבית וגרם לעלויות גבוהות למשק
כשלון הביתה ! לא מבוגר אחראי ולא בטיח
\ היחידים כאן ששמרו על מדינה העם אחוז האבטלה הנמוך בעולם ואם עליית מדד של 1-2% בשנה הם נתניהו הדגול ושטייניץ ופישר הביתה
רוני 22
כתוב תגובה ל- כשלון לך הביתה כנ
18
לא מדוייק. צריכם יתרות ה$
  יוסף מגבעתיים   3/02/13 05:53
1. אין 100% הצלחה. אין ספק שהנגיד סטנלי הצליח בדבר שרבים אחרים נכשלו בו- היציבות הפיננסית

2. נזקי מטבע זה ענין שולי. מה שחשוב כאן זה גודל הרזרבות. היתרות האלה מעניקות כוח איסטרטגי למדינה.
האזרחים אינם יודעים שבמלחמה ,ואחרי מלחמה, נדרשים כיום מליארדים רבים של מטח.

3. נכון שמחירי הנדלן עלו מאד. אך בנק ישראל אינו הגורם העיקרי כאן (זאת הממשלה). בנוסף , לפעולות אחרות של בנק ישראל , שהיה צריך לנקוט בהם , היה מחיר. אי אפשר לפתור כל הבעיות.זה כמו בתרופות - יש גם תופעות לוואי.
כתוב תגובה ל- יוסף מגבעתיים
מחירי הדירות
  דידה   4/02/13 15:35
הסיכוי היחיד להורדת מחירי הדירות היא חזרת המדינה לעריכת מכרזים לקביעת הקבלן הזוכה בסכום ההצעה הנמוך ביותר שנים הייתה זו ח"ב שיכון ופיתוח שייצגה את משרד השיכון ועבדה תחת סמכות משרד השיכון לרוכשי דירה ראשונה. כמובן שהליך זה אינו יכול להתבצע על אדמות פרטיות כמו באיזור המרכז. מרבית אדמות המדינה אינן נצצאות באיזור המרכז אלא בפרפיריה.אך מסתבר שבעירי מגרשים שנמכרו לרוכשי קרקעות פרטיים מחיר המגרש עלה תוך שנים מעטות מכ-80000 דולר לכ-150000 דולר וזה מהלך שהמדינה קדמה והביאו את מחירי הדיור גם בפריפריה.משמע האוצר ומדינת ישראל הונו את כולנו לא מעט שנים. קבלנים רוכשים קרקעות ומווסתים את כמות הדירות בבניה על מנת שלא לפגוע בטירוף המחירים הנותנים להם רווחי ענק. פה אמורה הייתה במדינה להעניש קבלנים מסוג זה ולהוציאם מספר הקבלנים משום שזה מעשה הונאה. אשראי הבנקים או נכון לומר מחנק אשראי הבנקים העובדים ברמות רווח מטורף וזה יש לציין באישורו של פישר שחושב שיש להגן על הבנקים בכל מחיר למרות ששבנקים קיימת השתוללות שכר בלתי שפויה לבכירים למשמשתכר יותר מ100000ש"ח בחודש יש לההעלות את שיעור המס ל70% ולמי מעבר לזאת יש להעלות את שעורי המס אף ללמעלה משמונים אחוזים. נדמה לי שגם אז קינן יונס ודומיהם לא ירעבו ללחם. מתן הבונוסים המטורפים בבנקים חייב להפסק מייד ע"פ חוק יש שכר ללא כל תוספת לכן הוא מנהל. אך נראה שעקב אינטרסים קלוקלים שבין הבנקים לבנק ישראל לאוצר ולפוליטיקאים יכלו הבנקים להוות מדינה בתוך . קיימות מספר משרות שאלה שנבחרו להם כנראה מזמן לשם מה נבחרו כגון הממונה על הבנקים הממונה על הביטוח הממונה על ההגבלים ועוד כהנה וכהנה. לפחות לחסוך את שכרם של מי שאינם עושים מאומה.
כתוב תגובה ל- דידה
19
משמיץ ושם תמונה מכוערת. ככ נמו
  שוחר הגינות   3/02/13 12:45
יואב,

ירדת מאד נמוך. חשבנו שאתה מזן אחר. גם אתה צהוב צהוב. שם בכתבה משמיצה תמונה מכוערת. כמו ידיעות.

אז אולי עדיף לקרוא את המקור ולא את החיקוי.
כתוב תגובה ל- שוחר הגינות
20
פישר מציל הכלכלה נתן יציבות
  ברונו -פישר   4/02/13 22:42
יש הבדל תהומי בין פישר לברונו אצל פישר הסערה עולמית על פני אוקינוסים וימים,אצל ברונו סערה בביצה המקומית.אין מה להשוות בין השניים.
פישר יצר מקומות עבודה,יצב המשק ,נכוןם מחירי הנדלן קפצו הוא לא לבד הממשלה תרמה לא פחות ממנו.
כתוב תגובה ל- ברונו -פישר
21
המלחמה במשבר העולמי הייתה המטר
  אורי... .   7/02/13 12:02
הצעדים שסטנלי פישר ביצע אמורים היו להשפיע על כלל המשק, ולשם אכן כוונו הצעדים. מכוון שהמציאות חייבה צעדים דרסטיים, אזי ברור שיהיו לצעדים שכאלו גם השלכות שליליות. מה שבעייתי בצעדים נכונים הוא חוסר הידיעה בעד כמה נמענו מכניסה למשבר, וכמובן גם העלות האחרת של ניהול אחר. ההורדה של הריבית לרמות מגוחכות היא זו שגרמה לבולמוס הרכישות, משום שהרמה המגוחכת אפשרה לקחת מאות אלפי שקלים יותר באותה רמה של החזר. הבניה המתוגברת אכן לא בלמה את הטרוף, אולם יש לזכור שהניהול הנכון לא ישאיר את המשק בעוד שנתיים עם 100 אלף יחידות דיור מיותרות שהיו מכניסות את ענף הנדל"ן למשבר עמוק. כך שההורדה במחירים תהיה מלווה בהמשך בניה סדירה בקצב המתאים למשק. החוב הלאומי ביחס לתוצר להזכירך ירד בכ 10% בתקופתו של סטנלי פישר, דבר שמצביע שלמרות העלות הכלכלית של הסחר במטבע המשק בכל זאת התחזק.
כתוב תגובה ל- אורי... .
22
פישר - כלכלן - קלקלן
  ירון גלבוע   7/02/13 15:29
איפה כל הפרופסורים לכלכלה שתקו כמו דגים
פחדנים שמרתם רק על התחת שלכם.

הקלקלן לא כלכלן פישר הרס את שטק הדירות בכך שהעביר את מחירם לש"ח במקום דולארים , והוריד את הריבית לאפס.

זאת הבעייה העיקרים

הקלקלן פישר ליקק את התחת של היצואנים בתערבות במחיר הדולר וקניית דולארים סתם ללא צורך
כתוב תגובה ל- ירון גלבוע
היכן למדת כלכלה?
  דידה   9/02/13 16:47
במסגרת החוג למקרמה למדת כלכלה? כמה אוויל אתה יכול להיות. לא בושה לשתוק כשאינך מבין מאומה בנושא
כתוב תגובה ל- דידה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il