אירנה ולנה טוחשר תבעו את חברת ד"ר השיש והקרמיקה בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה בסכום של 15,000 שקל לאחר שמצבת האם והסבתא לא תאמה את ההזמנה. בכתב התביעה טענו השתיים שבחודש יוני 2005 נערך גילוי מצבה והתברר שהפרח בשולי ה"כרית" והאותיות היו שונים, הכד לא הודבק כראוי והכיתוב ברוסית היה שגוי. כתוצאה מכך נגרמה להן עוגמת נפש וניסיונותיהן להיפגש עם קובי תמאם, בעלי החברה, עלו בתוהו. בצר להן תיקנו את המצבה והחליפו את לוח השיש העליון והכד בעלות של 1,300 שקל.
בכתב ההגנה נטען שהתובעות לא הזמינו פרח ספציפי ולאחר שהתלוננו, הפרח הוחלף ללא תשלום נוסף. כמו כן שהכד הודבק בסיליקון והכיתוב על המצבה השתבש לאחר שהתובעות הזמינו כיתוב מסוים והפכו את סדר המלים. החברה הלינה שסכום התביעה מופרז ולדבריה, העניקה לתובעות שירות מצוין ואין הצדקה לתביעה. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה ולחייב בהוצאות משפט.
בפסק הדין, שניתן בתחילת החודש, קבעה השופטת יעל קלוגמן שהמחלוקת בין הצדדים נבעה מתקשורת לקויה ולא עקב זלזול של הנתבעת. "כשמדובר בהזמנה של מצבה על קברו של אדם קרוב ויקר, יש רגישות רבה בעניין וחשוב במיוחד לבני המשפחה המתאבלים, שהמצבה על קבר יקירם תהיה בדיוק כפי שהוזמנה".
השופטת הדגישה שהתובעות לא הוכיחו שהזמינו דגם פרח מסוים והנתבעת הלכה לקראתן והחליפה את הכרית לשביעות רצונן ללא תשלום. "הנתבעת לא נתנה תשומת לב מספקת לחשיבות דקדוק האותיות ברוסית, לרבות האותיות הקטנות" וה"גדולות" כפי שצריכות להיות. עבור אנשים אשר רוסית היא שפתם ברור כי טעות או שיבוש בעניין זה צורמים וחמורים ואין להשלים עמם כשמדובר בלוח המצבה".
השופטת התרשמה שלתובעות נגרמה עוגמת נפש וחייבה את הנתבעת לשלם להן 3,500 שקל.